PDA

Bekijk Volledige Versie : Backup functie van Plesk



Judokes
23/05/06, 10:56
Op het Plesk Control panel staat een mooie backup button. Als ik hiermee een backup maak, waar wordt die backup neergezet op de server zodat ik deze kan downloaden/ftp'en? Kan niets vinden hierover in de manual
Wordt met deze backup eigenlijk alles meegenomen. Dus instellingen, mail, db etc.

jinxedworld
23/05/06, 11:06
Deze word in de backup repository van het desbetreffende domein neergezet. Daar kan je ze verwijderen, downloaden, een backupschedule maken en een FTP-locatie opgeven waar de backup naar getransferred moeten worden.

Judokes
23/05/06, 11:25
Ja precies, maar wat is de repository van een domein. Dat is wat ik niet weet ;-)

jinxedworld
23/05/06, 11:31
Staat onder het domein zelf, onder de knop backup. Hier staan alle backupfiles. Via shell kan ook natuurlijk, maar dat pad weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Judokes
23/05/06, 15:54
Binnen Plesk staat er rechts van de gemaakte backup inderdaad link om de backup te downloaden.
Alleen als ik dit dagelijks wil doen betekent het dat ik iedere dag in moet loggen en de download op moet starten. Daarom zoek ik de map waar deze backup staat zodat ik er een script kan laten draaien die het bestand kopieert naar een andere PC.

Mikey
24/05/06, 10:48
afhankelijk van je OS opzet en verledern kun je de vhosts vinden onder
/var/www/vhosts of /home/httpd/vhosts . Backups staan binnen in de vhost zelf.