PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 8 - De moeite waard?



JayvD
23/05/06, 10:18
Ik gebruik momenteel zelf Plesk 7.5.6 voor thuis gebruik en knutselen maar ik zit er over na te denken om naar Plesk 8 te gaan. Nu kwam echter de vraag bij mij op: Is het de moeite waard?

Ook vraag ik mij af wat voor problemen ik naast de gemelde bugs kan verwachten en dergelijk. Ik gebruik het niet in productie, ik ben echter wel geïnteresseerd in problemen bij productie.

En nog klein vraagje erbij: Ik gebruik CentOS 4.3, enkel 4.2 wordt ondersteund. Brengt dit problemen?

Ber|Art
23/05/06, 10:39
Ik zou wachten op 8.0.1 of 8.0.2 :) dan zijn de meeste bugjes er ook uit. CentOS 4.3 levert geen probleem op voor zover ik weet. Suc6!

TotallyHosted
23/05/06, 14:29
Er zijn al 4-5 updates geweest onder de versie 8.0.0
Met de laatste update hadden we het probleem dat webmail het niet meer deed, maar dat was vrij simpel op te lossen. De meeste problemen waar men tegenaan loopt staat de oplossing al van op het forum van SW-Soft.

Wij hebben nu pas 1 van onze servers omgezet, de minst drukke, maar al met al geen grote problemen ondervonden. Alleen tijdelijk enkele weken terug DrWeb uit moeten zetten omdat anders email niet meer doorkwam, en dus dat webmailprobleem oplossen (kwestie van 1 commando uitvoeren).

Last but not least, in Plesk 8 heb je safemode en domain aliases via het controlpanel. Via de vhost.conf kun je dat dan dus niet meer regelen, en dat gaat dus ook niet meer werken als dat zo ingesteld staat.
Hou daar van tevoren rekening mee, zodat je weet welke domain aliases je via het controlpanel moet invoeren en welke domeinen de safemode weer uitgezet moet worden.

Mikey
24/05/06, 11:49
Last but not least, in Plesk 8 heb je safemode en domain aliases via het controlpanel. Via de vhost.conf kun je dat dan dus niet meer regelen, en dat gaat dus ook niet meer werken als dat zo ingesteld staat.
Hou daar van tevoren rekening mee, zodat je weet welke domain aliases je via het controlpanel moet invoeren en welke domeinen de safemode weer uitgezet moet worden.

Staat dat beschreven ? Volgens mij haalt de install alle custom aanpassingen weg maar kun je later ze er gewoon neer zetten.

TotallyHosted
28/05/06, 14:51
Het staat volgens mij niet beschreven, maar heb het uit eigen ervaring gemerkt!

Unixboy
28/05/06, 21:48
Over CentOS heb ik geen idee maar op FreeBSD 6.1 kan je Plesk in de maling nemen allicht dat je dit bij CentOS ook moet doen. (denk het haast wel /etc/centos-release :P)

Veel succes! :D

JayvD
28/05/06, 21:49
Over CentOS heb ik geen idee maar op FreeBSD 6.1 kan je Plesk in de maling nemen allicht dat je dit bij CentOS ook moet doen. (denk het haast wel /etc/centos-release :P)

Veel succes! :D
Dat is natuurlijk mogelijk ;)

Unixboy
28/05/06, 21:55
Dat is natuurlijk mogelijk ;)
Maar daar kom je vanzelf achter.
Plesk 8.0 heb ik momenteel ook alleen maar op een speelgoed machine draaien op de rest draait gewoon nog 7.5.x.

Ik begreep uit je start post dat het om een thuisdoos ging nou zie ik daar geen reden om niet te updaten naar 8.0. :)

Plesk in de maling nemen kan natuurlijk altijd en is allicht nog een beetje vermakelijk ook :cool:.