PDA

Bekijk Volledige Versie : Cronjobs werken niet?



RiderXXX
22/05/06, 16:07
Op sommige systemen merk ik op dat cronjobs (via cPanel) niet werken. Ik krijg dan een status-mail met de volgende tekst:


/bin/sh: line 1: GET: command not found

Ik wil ieder 5 minuten een doodnormaal php-scriptje laten oproepen door de server voor een supportsysteem.

Wat kan ik anders gebruiken dan 'GET'?

roelp
22/05/06, 16:14
je script aanspreken via /usr/bin/php ?

Euro-Servers
22/05/06, 16:14
Hoe ziet je cron job eruit?

Paulewk
22/05/06, 16:30
Op sommige systemen merk ik op dat cronjobs (via cPanel) niet werken. Ik krijg dan een status-mail met de volgende tekst:



Ik wil ieder 5 minuten een doodnormaal php-scriptje laten oproepen door de server voor een supportsysteem.

Wat kan ik anders gebruiken dan 'GET'?


je moet alleen wel even vertellen dat je scriptje als interpreter php gebruikt, dus bovenaan !#/usr/bin/php zetten.

RiderXXX
22/05/06, 16:31
Hoe ziet je cron job eruit?



*/5 * * * * GET http://bla.domein.nl/phpscript.php

Ook geprobeerd met


*/* * * * * GET http://bla.domein.nl/phpscript.php

Werkt geen van beide :( Krijg dus die error per mail. 'GET' commando kan niet worden gevonden.


je moet alleen wel even vertellen dat je scriptje als interpreter php gebruikt, dus bovenaan !#/usr/bin/php zetten.


Dat staat er ook. Ik krijg status mailtje terug dat 'GET' commando niet gevonden kan worden.

crazycoder
22/05/06, 16:37
/path/naar/php -f /path/naar/script.php
???
nog wel even wanneer etc ervoor zetten..

Paulewk
22/05/06, 16:39
Ook geprobeerd met



Werkt geen van beide :( Krijg dus die error per mail. 'GET' commando kan niet worden gevonden.




Dat staat er ook. Ik krijg status mailtje terug dat 'GET' commando niet gevonden kan worden.

Whehehe natuurlijk werkt dit niet.

GET is geen commando op je systeem dus dat zal ie ook nooit kunnen uitvoeren.

Je moet dat script lokaal op je doos zetten en doen '*/5 * * * * php <script>

Euro-Servers
22/05/06, 16:46
Met "php" los, werkt het niet altijd op elk systeem, doe 't zo & dan zou het moeten werken:

*/5 * * * * /usr/bin/php /home/username/.../phpscript.php

dreamhost_nl
22/05/06, 18:28
Met "php" los, werkt het niet altijd op elk systeem, doe 't zo & dan zou het moeten werken:

*/5 * * * * /usr/bin/php /home/username/.../phpscript.php

Dit is natuurlijk alleen het geval als je lokaal een PHP script aanroept. Anders dien je gebruik te maken van "wget" (mocht dat niet zijn geblokkeerd).

_arno_
22/05/06, 18:36
goh wget had ik nooit aan gedacht maar is idd ook een goede oplossing.

IE-Ned
26/05/06, 18:06
Lynx gebruiken werkt ook perfect in cPanel!