PDA

Bekijk Volledige Versie : Het grote Ozgur media verhaal



NWO
22/05/06, 09:49
Beste mensen, ik zit momenteel bij Ozgur media.
Wat voorheen Totalin was.
Nu heb ik daar Vorig jaar een webserver gekocht bij Totalin, en compleet laten inrichten. Afijn, alles werkte perfect en ik zag geen reden om alles te bekijken als het tot in de puntjes goed was. Ik vertrouwde faiz volkomen.

Toen ging Totalin stuk, of werdt overgenomen, dat is mij en anderen nog steeds niet duidelijk. Veel problemen met xx servers waren het vervolg.
Ik heb toen alles direct verhuist op 2 servers na. één server staat met teveel gig op om over te zetten, de ander had ik voor 12 maand betaald incl Plesk licentie.

Nu keek ik eens op plesk hoelang mijn licentie geldig was. En wat zie ik daar, slechts nog 3 maand! Terwijl de server er net 2 maand stond. Ik vond dit vreemd, en bel direct Faiz. Hij zei tegen mij dat de datum zelf verder ging.
Ik was nogal nieuw met plesk, dus ging hiermee eerst akkoord. Echter kwam ik er snel achter dat dit dus niet zo was. Ik heb toen contact gezocht met ozgur media, zei hebben hun en de klanten tenslotte overgenomen.
Hier enkele quotes die ik van hen terug kreeg op de vraag hoe het nu zit met die plesk licentie en dat hun het maar moeten regelen voor 12 maand, hun hebben tenslotte de klanten overgenomen:

"De licensie is gehuurd. De eindatum zie je op Plesk zelf. "

"Ik weet niet wat de afspraak is geweest met jou en Faiz.
Wij hebben geen licenties van Faiz overgenomen en kunnen deze dus niet verlengen.
We adviseren u contact met hem hierover op te nemen."

"We hebben net met Faiz contact gehad.
Volgens Faiz moet je Faiz even bellen omtrent de licensie."

"Wij hebben ons best voor je gedaan. We kunnen veder niets voor je doen.

"Ik heb hem gebeld ik kan niet tussen die afspraken zitten die tussen jou en Faiz zijn gemaakt omdat ik hier zelf niets van weet en niet verantwoordelijk voor ben.

Je moet weten dat je het nu tegen Ozgur Media hebt. wij hebben het bedrijf niet over genomen het was wel de planning maar op het laatste moment hebben wij dit niet gedaan. We hebben slechts de apparatuur van hem over genomen. Ik heb je meerdere malen verteld dat we niet verantwoordelijk zijn voor afspraken tussen Totalin en de klanten. Faiz blijft verantwoordelijk voor zijn acties. Hij zal ze dus na moeten komen. Wij hebben geen van deze verplichtingen overgenomen.

Je kan wel elke keer gaan dreigen met diverse argumenten maar je moet begrijpen dat wij je nu al maanden gratis ondersteunen. Dit kost ons alleen maar geld maar wij doen dit uit coulance tegenover de klant.

De server waarop momenteel je site draait is van Ozgur Media niet meer van Totalin.

Je hebt een contract met Totalin de oude eigenaar. Wij hebben deze apparatuur gekocht en kunnen deze beëindigen zonder verdere gevolgen voor ons bedrijf. Wij zijn niet nu nog in de toekomst of in het veleden aansprakelijk voor contracten/afspraken tussen Faiz en de klant."

Dit laatste mailtje is helemaal vreemd, en klopt volgens mij niet, zijn jullie het hier mee eens? Of klopt alles wel wat ze doen? Ik wil namelijk gewoon 12 maand mijn plesk licentie hebben! En anders voor 6 maand mijn geld terug van de server. Beide willen ze niet doen, welke opties zien jullie nog?

Met vriendelijke Groet,

Rick Sloot

crazycoder
22/05/06, 09:59
Is die webserver gekocht of gehuurd? Als jij die heb gekocht kan je vorige provider deze m.i. helemaal niet verkopen..

Maar.... berekend de nieuwe eigenaar jou sinds de overname (wellicht alleen van de hardware) een bepaald bedrag? Dit wellicht onder verwijzing naar overeenkomst x? In dat laatste geval denk ik namelijk dat je de nieuwe eigenaar aan de overeenkomst mag houden. Controleer dat wel even bij een jurist..

Sander-
22/05/06, 10:00
Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan zou ik ze dit verhaal eens voorleggen... Vaag verhaal en voglens mij blijven beide partijen in gebreke.

NWO
22/05/06, 12:38
Ik heb 6 maand geleden voor 12 maand betaald.
Alles is gehuurd. Ik ga zeker, naar de jurist met dit probleem.
Erg vervelend.

Mikey
24/05/06, 11:07
De plesk datum is geen indicatie datum, deze wordt verstrekt door de licentie server en wordt uit zichzelf ge-update.

veenman
24/05/06, 11:18
Het is een moeilijke kwestie, je hebt een overeenkomst met Totalin en niet met Ozgur media, echter gezien de server nu wel onder hun beheer draait lijkt het er op dat ze de dienstverlening toch (stilzwijgend) over hebben genomen. Dat maakt het juridisch vrij lastig.

peppie
24/05/06, 12:41
Ik adviseer juridsche stappen... Een brief schrijven zal al wonderen verrichten!
Misschien kan je Ozgur media ook aansprakelijk stellen, omdat ze garantie ook overgenomen hebben van Totalin. Ik neem aan dat je het een en ander op papier hebt!

Als je een goeie Advocaat wilt, stuur mij maar een PB, zal ik je een doorverwijzen. "Wellicht" kan ik nog wat voor je regelen....

Cheerz... Peppie

MediaServe
24/05/06, 13:35
Wat is nu het probleem dan? Als het alleen die Plesk licentie is, zoals Mikey al zegt worden gekochte Plesk licenties automatisch verlengd. Als Plesk geleased zou worden dan was deze met een maand verlopen.

Het is wel een vreemde zaak omdat jij eigenlijk helemaal geen klant bent bij Ozgur Media. Zoals ik het lees heeft Ozgur Media gewoon de servers overkocht en laten ze jou daar gebruik van maken. Krijg je ook factuurs van Ozgur Media?

NWO
24/05/06, 15:35
Als de key geupdate wordt oke, het is trouwens een lease. Zien we dan wel?
Maar dan snap ik nog niet waarom ze zeggen dat ze alleen de machines overgenomen hebben, en ik wel een factuur krijg voor hun diensten die ik moet betalen.

Ik hoor nu net van de oude eigenaar dat de klanten WEL zijn overgenomen, bel ik hen is het niet zo. Vreemde zaak. Iemand moet hier staan liegen.
Contract wat destijds is ondertekend door beide partijen heb ik al opgevraagd, maar nog niet gekregen.

Ik wil bij storingen die gaan komen natuurlijk wel ondersteuning krijgen, en zeker weten bij wie ik nu moet zijn.

Geoffrey
24/05/06, 15:38
Lekker is dat, een server waar klanten opstaan verkopen... :s

Swiftway-UK
24/05/06, 15:50
Je kunt de klanten van een eenmanszaak niet zomaar overnemen, dit kan alleen met de klant zijn toestemming en het tekenen van een nieuw contract met de nieuwe firma.

Jij hebt een contract met de oude eigenaar handelend onder de naam ...., zolang je geen nieuw contract hebt met de huidige houder van de handelsnaam heb je nog steeds afspraken/contracten met de oude eigenaar, hij is ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van zijn deel van het contract.

Als je geen contract hebt met Ozgur media ben je ook geen klant van hen, zo eenvoudig is het.

NWO
24/05/06, 23:52
Laat ze et contract maar sturen, maar ik denk niet dat ik dan veel verder kom. Zijn nogal stijfkoppen. Maar iig bedankt voor de tips. Hopelijk blijft het bedrijf nog 6 maand bestaan, en is het niet over paar maand ook stuk :(

Dillard
25/05/06, 00:54
Zoals swiftway al zegt, bij een eenmanszaak gaan de klanten niet automatisch meer over, je hebt immers een overeenkomst met de eigenaar van de EZ persoonlijk.

Indien hij hardware verkoopt (die van hem is), mag hij dat, in dat geval moet hij of jou vervangende hardware aanbieden (welke je gebruikt als ded. server) of je schadeloos stellen voor de periode die je wel hebt betaald maar niet kunt gebruiken.

Je moet dus faiz hebben niet Ozgur (zover ik het hiervandaag kan overzien).