PDA

Bekijk Volledige Versie : Backup uitpakken



Xerious
20/05/06, 15:37
Een klant van ons was zo slim om zijn hele website weg te gooien. Best handig dacht ik zo, gelukkig had hij via de Backup modes van Plesk nog een backup gedownload. Alleen als we de backup proberen te restoren komt alles terug, zoals de databases, alleen de bestanden worden niet teruggeplaatst. Dat is bij eerdere dumps wel gebeurd maar nu blijkbaar niet.
De backup zelf is ruim over de 400 mb en daarmee groter dan de site zelf was wat in ieder geval suggereert dat de bestanden er wel bij inzitten.

Weet iemand wat voor compressie PSADUMP gebruikt en hoe je de files alsnog kan uitpakken op de server of eventueel los?

starfix
20/05/06, 16:10
Hier heb ik ook een tijd naar gezocht.... Maar niets kunnen vinden. Misschien dat iemand anders hier wel iets heeft. Volgens mij heeft plesk een eigen compressiemethode.

Deltafox
28/05/06, 22:40
De plesk backups onder windows kan ik gewoon .zip van maken en openen. Met de bestanden van plesk linux is me dat niet gelukt, probeer hem eens te openen met winrar ofzo (die kan ook tar enzovoorts openen).

starfix
29/05/06, 00:00
De plesk backups onder windows kan ik gewoon .zip van maken en openen. Met de bestanden van plesk linux is me dat niet gelukt, probeer hem eens te openen met winrar ofzo (die kan ook tar enzovoorts openen).

Nee, dat werkt ook niet

WebXtra
29/05/06, 00:56
Hij geeft wel de melding dat het restoren gelukt is?

Deltafox
29/05/06, 01:03
Als je in plesk het hele domein uit plesk verwijderd en dan de restore doet, dan worden de bestanden ook teruggezet.

mihosnet
29/05/06, 01:35
Idd, verwijder het domein. Voer daarna de restore uit dmv van de backup utilities via de command line, dan zou het moeten werken.

Ionstar
07/06/06, 07:43
PSADUMP gebruikt MIME encoding. Waarom ze daar ooit voor gekozen hebben is mij een raadsel (waarschijnlijk ging er in de kroeg in beschonken toestand bij iemand een licht op), maar daardoor zijn bestanden alleen met grote moeite uit een plesk backup terug te lezen.

Je kunt die backups alleen uitlezen met een mime decoder of een programma wat dat ondersteunt. Een van die programma's is totalcommander (http://www.ghisler.com/), of onder unix via RipMime.

Op die manier kun je altijd nog wat terughalen wanneer Plesk je backup niet meer wil terugzetten :)

Een beetje laat, maar misschien heb je er wat aan.

jagermaster
07/06/06, 09:26
PSADUMP gebruikt MIME encoding. Waarom ze daar ooit voor gekozen hebben is mij een raadsel (waarschijnlijk ging er in de kroeg in beschonken toestand bij iemand een licht op), maar daardoor zijn bestanden alleen met grote moeite uit een plesk backup terug te lezen.

Je kunt die backups alleen uitlezen met een mime decoder of een programma wat dat ondersteunt. Een van die programma's is totalcommander (http://www.ghisler.com/), of onder unix via RipMime.

Op die manier kun je altijd nog wat terughalen wanneer Plesk je backup niet meer wil terugzetten :)

Een beetje laat, maar misschien heb je er wat aan.
maar hoe krijg je daar dan de bestanden ermee uit? meestal gebruik ik het nu nog maar om wachtwoorden uit te lezen...

Ber|Art
07/06/06, 10:01
Ik heb dit probleem ook gehad "vroeger" wij zijn toen direct overgeschakeld op 4PSA Total backup waarbij je dit probleem niet meer hebt.

Unixboy
07/06/06, 21:46
ehh??? zolang je het als 'bin' download kan je het wel degelijk in Winzip/Winrar openen.

4PSA heeft inderdaad een hele mooie oplossing voor backups maar dit werkt ook :)

Ionstar
08/06/06, 01:16
Wanneer je ze via ripmime (of welk ander programma dan ook) uitpakt, krijg je een hele lading .bin files (of files met nummers als extensie). Deze files moet je vervolgens de extensie tar.gz geven, waarna je ze kunt uitpakken. Het is wel een gigantische hoeveelheid werk, want je weet vantevoren niet wat in welk bin bestand zit.

Ik ben er ook maar toevallig achter gekomen nadat ik ooit iets uit een volledige server backup terug moest vinden. Je word niet bepaald vrolijk van de manier waarop Plesk dit geregeld heeft.