PDA

Bekijk Volledige Versie : Inbellen vanuit het buitenland



Richard31
19/05/06, 13:30
De zomer / vakantie komt er weer aan… Dus reisje naar greece is weer geboekt. :)
Voor geval van nood gaat de laptop mee (altijd handig mocht er iets mis gaan, en voor het volgen van het laatste nieuws).
Ik heb altijd een inbelaccountje bij Tiscali gehad, nu is dit echter vrij prijzig (en sloom), vandaar dat ik benieuwd ben hoe en of jullie inbellen vanuit het buitenland?

IT-worX
19/05/06, 13:45
Veelal is er in het hotel dat je gebruikt wel een hotspot aanwezig, of een UTPkabeltje tot op je kamer. Steeds meer campings en hotels zijn hierop voorzien!

Vorig jaar op camping in Corsica hadden ze gewoon 2 wifi's hangen die je vrij mocht gebruiken met je laptop. Heb dan maar met de vrienden onze tenten etc dicht tegen die plek gezet :D

dopi84
19/05/06, 14:04
Ik heb sindskort laptop en een vodafone mobile connect card.
werkt lekker hoor maar is prijzig, zeker in het buitenland.

Waar ga je heen van de zomer?? Ik twee weekjes KOS.

IT-worX
19/05/06, 14:07
Via GPRS lijkt mij inderdaad duur in het buitenland! Voor wat SSH valt dit mee maar om je mails te checken/surfen betaal je je blauw!

WebXtra
19/05/06, 14:52
T-Mobile pocket internet i.c.m. Nokia 9300 en een Laptop, geen idee wat de prijzen zijn, als het maar werkt.

Keizer
19/05/06, 14:53
T-mobile pocket internet totaaal is een tientje per maand, onbeperkt

IT-worX
19/05/06, 14:56
Ook in het buitenland???

WebXtra
19/05/06, 16:55
Nee in het buitenland betaal je extra, maar hoeveel dat dat is weet ik niet... -> www.t-mobile.nl/zakelijk

GlobalServe
19/05/06, 17:23
In belgie betaal je 0.5 Euro / 100 kb

Als het hier geen afzetters zijn dan weet ik het niet hoor.
Het werkt wel enorm goed, en voor de keren dat ik het nodig heb is het niet echt een grote kost.

Maar inderdaad, er zijn al een pak aan hotspots bijgekomen wat het wel makkenlijker maakt.

IT-worX
19/05/06, 17:28
Het gemakkelijke is dat ik met mn abonnement van telenet gratis op de hotspots van telenet kan (duurste abo). En dat onbeperkt. Als je een beetje uitkijkt is er altijd wel eentje in de buurt hoor.

crazycoder
19/05/06, 18:59
De zomer / vakantie komt er weer aan… Dus reisje naar greece is weer geboekt. :)
Voor geval van nood gaat de laptop mee (altijd handig mocht er iets mis gaan, en voor het volgen van het laatste nieuws).
Ik heb altijd een inbelaccountje bij Tiscali gehad, nu is dit echter vrij prijzig (en sloom), vandaar dat ik benieuwd ben hoe en of jullie inbellen vanuit het buitenland?
Reisdoel wordt geselecteerd op basis van aanwezigheid wifi in lounge van hotel, onmiddelijke nabijheid van internet cafe waar wifi of een kabeltje ligt. Helemaal goed is het pas als je wifi of kabeltje op de kamer heb. Voor fallback heb ik GPRS en voor uiterste noodzaak een inbelaccount.
Kosten van GPRS en inbel (indien nodig via GSM) na 2 weken buitenland wil je niet weten :-) daar boek je een leuk reisje van..

Ik betaal graag eur 200 extra voor een hotel wat voorzieningen heeft.. Veeeel goedkoper dan GSM/GPRS. In de betere hotels is het gratis of kost het eur 10 oid per dag.

Reken er maar op dat je in het buitenland meer betaal voor je UMTS/GPRS dan in Nederland. Zelfs als je via je eigen provider ga internetten.. Met bellen is dat bij o.a. vodafone aangepast maar ik vermoed dat je voor GPRS etc toch een fikse prijs ga betalen.