PDA

Bekijk Volledige Versie : HD's in HP Proliant DL360 G4



liber!
18/05/06, 22:11
Beste wht'ers,

Ik heb juist een HP Proliant DL360 G4 368150-421 gekocht.

er zitten echter nog geen hardeschijven in, nu heb ik ergens gelezen dat je er niet eender welke hd's in kan stoppen?
Was van plan om er 2x Seagate 7200rpm 160gb SATA's in software raid 1 te stoppen.

Showeb
18/05/06, 23:07
Hoi Liber,

Waarschijnlijk is het wel mogelijk, alleen jammer dat je ze niet bij de server hebt gekocht.
Als je achteraf schijven van HP koopt en er in douwt dan heb je maar 1 jaar garantie. Als je ze samen met de server koopt krijg je 3 jaar garantie er op.

Geoffrey
19/05/06, 00:12
Beste wht'ers,

Ik heb juist een HP Proliant DL360 G4 368150-421 gekocht.

er zitten echter nog geen hardeschijven in, nu heb ik ergens gelezen dat je er niet eender welke hd's in kan stoppen?
Was van plan om er 2x Seagate 7200rpm 160gb SATA's in software raid 1 te stoppen.

Normaal zou dit wel moeten lukken, maar denk eraan dat U als U andere harde schijven gebruikt zoals hier al gezegd is maar 1 jaar garantie meer heeft. Verder een hele mooie server!

ensermo
19/05/06, 03:32
De DL360 heeft geen Hardware Raid tenzij je dit specifiek bestelt. Of je moet gaan werken met Software Raid als je Linux gebruikt.

De HP schijven zijn duurder maar die hebben zowieso de brackets erbij die je nergens los gaat vinden. De server zelf is zeer goed en stabiel. Dus goeie keuze! Mocht je SATA schijven van HP willen bestellen (let op iets duurder dan standaard SATA) dan kan ik deze meestal wat goedkoper leveren dan standaard. (via onze leverancier).

Verder heb ik bij een van de servers geprobeerd om standaard SATA erin te doen via een "universal bracket" en dat ging wel met een beetje moeite. Echter raad ik je aan om echte HP's te bestellen wegens garantie.

liber!
19/05/06, 18:04
Bedankt, ben uiteindelijk toch gewoon voor de seagate's gegaan. Zal wel zien hoe ver ik ermee geraak... (ben nu aan't installeren)

Met raid bedoelde ik inderdaad software raid in linux.

Geoffrey
19/05/06, 18:05
Bedankt, ben uiteindelijk toch gewoon voor de seagate's gegaan. Zal wel zien hoe ver ik ermee geraak... (ben nu aan't installeren)

Met raid bedoelde ik inderdaad software raid in linux.

Dan voorzie ik eigenlijk niet teveel problemen, valt ook te zien welke Linux je neemt natuurlijk! Veel succes!

liber!
19/05/06, 18:08
debian, maar heb lang getwijfeld over openbsd. Uiteindelijk is het toch debian geworden omdat mijn ervaring met linux veel groter is dan met *BSD (en daardoor neem ik ook aan dat de juiste en veilige configuratie in linux veiliger zal zijn dan in openbsd...)

Bardo
30/05/06, 11:36
Wat je ook in dergelijke kwesties nog kan overwegen is 2 kleine schijven te kopen en deze zelf te vervangen voor losse 300 gb (of groter) exemplaren. Dan heb je de brackets en kan je er zelf je eigen hd smaak in zetten (is zeker voor grotere hd's een stuk goedkoper)