PDA

Bekijk Volledige Versie : Leaseweb Hig Volume Server



Arto
18/05/06, 21:24
Leaseweb doet het weer, Hig Volume Servers.

Vrij interesante aanbiedingen vind ik zelf.

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=513602&highlight=leaseweb

Stewie
18/05/06, 21:29
Wat een prijzen, doen ze goed :)

gjtje
18/05/06, 21:49
Grappige prijzen, 2x server Y met 2TB is goedkoper dan 1x server Y met 4 TB en dat verschil wordt steeds groter naarmate je meer traffic afneemt. :D

JayvD
18/05/06, 21:56
Vind die prijzen beetje absurd vergelijken met de prijzen op hun website.

Doen ze zeer goed overigens...

veenman
18/05/06, 22:08
Grappige prijzen, 2x server Y met 2TB is goedkoper dan 1x server Y met 4 TB en dat verschil wordt steeds groter naarmate je meer traffic afneemt. :D
Wanneer je 4TB aan volume neemt, dan weet je bij voorbaat vrijwel zeker dat je meer dan 2TB gaat doen. Waarschijnlijk zal de gemiddelde 2TB afnemer in werkelijkheid gemiddeld 500GB doen, en een 4TB afnemer zal gemiddeld 3TB doen. Dat maakt de prijsopbouw zo gek nog niet.

Euro-Servers
18/05/06, 22:10
Ik vind 't ook maar absurde aanbiedingen. Hoe doen ze het toch voor zoveel dataverkeer?
Ach ja, ik zal wel een domme Belg zijn zeker :p

veenman
18/05/06, 22:15
Ik vind 't ook maar absurde aanbiedingen. Hoe doen ze het toch voor zoveel dataverkeer?
Ach ja, ik zal wel een domme Belg zijn zeker :p
Die volume servers pompen de totale bandbreedte die het netwerk doet lekker op en op die manier kan Leaseweb weer gunstigere peering afspraken maken :)

Wido
18/05/06, 22:28
Mooie is, het zijn semprons en wat Athlon 64's.

Die bakken houden met moeite die lijn constant dicht.

Je kan er grote files op zetten, maar zodra je veel client krijgt trekt je hdd het niet meer.

Op die manier zitten ze er ook aardig zeker van dat mensen het verkeer niet halen :)

t.bloo
18/05/06, 22:32
Die prijzen voor het "volume" verkeer geven ze ook alleen maar voor de dedicated servers. Voor colo is het allemaal een factor duurder, ook als je volume selecteert.

Sander-
18/05/06, 22:32
Daarnaast heeft LW weer flink wat ruimte te vullen... Maar het slaat idd nergens op de manier waarop hier gehandeld wordt. Prijzen die LW af en toe adverteerd op Wht.com zijn echt totaal scheef in verhouding tot de prijzen die afnemers betalen.

En als je dan als afnemer probeerd zo'n aanbieding ook te krijgen dan weigeren ze... (ervaring...)

crazycoder
18/05/06, 22:36
Misschien leuk om backups naar te draaien......


Daarnaast heeft LW weer flink wat ruimte te vullen... Maar het slaat idd nergens op de manier waarop hier gehandeld wordt. Prijzen die LW af en toe adverteerd op Wht.com zijn echt totaal scheef in verhouding tot de prijzen die afnemers betalen.

En als je dan als afnemer probeerd zo'n aanbieding ook te krijgen dan weigeren ze... (ervaring...)
Misschien gaat het wel net zo werken als bij de GSM providers: regelmatig overstappen om niet teveel te betalen.

Sander-
18/05/06, 22:40
Misschien leuk om backups naar te draaien......


Misschien gaat het wel net zo werken als bij de GSM providers: regelmatig overstappen om niet teveel te betalen.

Nadeel is dat servers slepen niet met no-downtime kan :P Telefoonproviders gelukkig wel :)

Maar wat ik zo belachelijk vindt aan dit soort aanbiedingen is dat er partijen bij LW zijn die voor exact dezelfde colomachine met minder traffic al 90e in de maand betalen. En deze mensen hebben afgelopen maanden ook tariefsverhogingen gehad ivm stroomafname etc. Oftewel, bestaande klanten gaan steeds meer betalen, maar de aanbiedingen worden steeds scherper.

Hele slechte zaak.

crazycoder
18/05/06, 22:50
Nadeel is dat servers slepen niet met no-downtime kan :P Telefoonproviders gelukkig wel :)

Maar wat ik zo belachelijk vindt aan dit soort aanbiedingen is dat er partijen bij LW zijn die voor exact dezelfde colomachine met minder traffic al 90e in de maand betalen. En deze mensen hebben afgelopen maanden ook tariefsverhogingen gehad ivm stroomafname etc. Oftewel, bestaande klanten gaan steeds meer betalen, maar de aanbiedingen worden steeds scherper.

Hele slechte zaak.
Servers slepen kan wel degelijk zonder downtime. Als je maar genoeg servers heb :)

Tarieven is denk ik een kwestie van goed onderhandelen. Soortgelijke gevallen heb ik ook bij andere aanbieders meegemaakt en daar is gewoon een nieuw contact aangegaan waarbij het oude per dezelfde datum is vervallen. Het alternatief is dat je weg ga, iets waar jij noch je leverancier gek veel mee opschiet.
Dus HOP morgen even in de telefoon klimmen :-)

Arto
19/05/06, 05:23
Leaseweb doet elke jaar rond maand Mei zo'n actie.
Ik had bij vorige jaar actie zo een genomen.
Alleen dat was Dell Poweredge met 3 TB
Ik gebruik hem al 9 maandan ik heb nog nooit een probleem gehad.
1 x was er snachts een dowt time, maar dat was bij iedereen en snel weer opgelost.

Ber|Art
19/05/06, 10:45
Wat moeten de prijzen van de resellers van LSW wel niet zijn, nog lager?

Weppel
19/05/06, 10:52
Ze hebben ook nog wat leuke 100Mbps aanbiedingen:

http://www.leaseweb.com/index.php?p=dedipromo2

100Mbps flatfee vanaf 275,- incl server, leuk voor streaming providers.

veenman
19/05/06, 11:02
Wat moeten de prijzen van de resellers van LSW wel niet zijn, nog lager?
Deze groothandelsproducten zijn niet te vergelijken met de (persoonlijke) service die een reseller levert. De 'grondstof' is vrij goedkoop, de 'bewerking' tot het eindproduct zorgt voor een mooie prijs.