PDA

Bekijk Volledige Versie : BudgetPhone / talkin2ya zeer slecht, direct afgesloten



Bob2
18/05/06, 16:10
Gister (17 mei) kreeg ik een betalingsherinnering van Budgetphone.
De laatste rekening kon niet worden geïncasseerd. Reden niet bekend.
Zit al half jaar bij Budgetphone en altijd betaald.

Dus betaling direct overgemaakt. Blijkt opeens dat onze lijn is afgesloten.
Uitgaand zou ik dan nog kunnen begrijpen, maar inkomende gesprekken krijgen de melding “there is no Money left at your account”.

Het gaat om mijn thuis nummer, niemand kan mij nu bereiken. Ik snap dit niet gezien er aan inkomende gesprekken geen kosten zijn verbonden.

Ik heb gebeld naar Budgetphone met de vraag of dit hersteld kan worden gezien ik toch graag bereikbaar wil zijn. Ook vermeld dat betaling vandaag is gedaan, en dat ik niet snap waarom incasso is mislukt.

Maar volgens Budgetphone is het niet mogelijk de blokkering op te heffen.

Ik vindt het gewoon belachelijk. Heb zelden met zon slecht bedrijf te maken gehad.
Vandaar dat ik mijn ervaring graag deel op forum hier, en zal het probleem ook voorleggen aan radar / consumentenbond.

crazycoder
18/05/06, 16:29
Afsluiten is tot daar aan toe, die melding op inkomende gesprekken kan natuurlijk niet.
Dat wil zeggen dat jij een slechte naam krijg als zij een foutje maken in de administratie??

Bob2
18/05/06, 16:51
Heb net de consumentenbond gebeld (via mobiel:(), die vinden het ook vreemd en hebben er notitie van gemaakt. Moet hun voorwaarden even doorspitten.
Als daaruit niet blijkt dat ze recht hebben direct na mislukken incasso mijn lijn af te sluiten, zonder mij mogelijkheid te geven dit te voorkomen, dan zal ik de OPTA ook informeren. Vindt het een erg vreemde gang van zaken. Zo hou je klanten iedergeval niet tevreden.

EDIT:
Heb dit kunnen vinden in de bUdgetphone voorwaarden, kan iemand beoordelen of budgEtphone mij rechtmatig afsluit, er van uitgaande dat ik betaling direct heb gedaan na ontvangst van de brief waarin staat dat incasso is mislukt?

4.4 Budget Phone Company kan, zonder daarvoor op enigerlei wijze aansprakelijk te kunnen worden gesteld, de levering van de Diensten beëindigen, wijzigen, onderbreken, opschorten of beperken en/of de Overeenkomst ontbinden:
(a) ter waarborging van de veiligheid of integriteit van het netwerk van Budget Phone Company of van een Dienstenaanbieder gedurende een noodsituatie;
(b) indien de Klant niet aan zijn betalingsverplichtingen onder deze Algemene Voorwaarden voldoet of anderszins tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen onder deze Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst, dan wel redelijkerwijs door Budget Phone Company kan worden aangenomen dat de Klant zal tekortschieten;
(c) indien gedurende twaalf (12) achtereenvolgende maanden geen gebruik is gemaakt van de overeengekomen Dienst;
(d) indien Budget Phone Company de Klant niet, na zich daartoe in redelijkheid te hebben ingespannen, op het door de Klant opgegeven adres of telefoonnummer kan bereiken.

almar
18/05/06, 17:14
Het direct afsluiten na een eenmalig mislukte incasso lijkt mij onredelijk.

Bob2
18/05/06, 17:55
Heb inmiddels ook de OPTA geinformeerd, gevraagd of het zomaar is toegestaan om mijn thuisnummer te blokkeren en zonder melding de voicemail eraf te halen en vervangen voor een vage tekst.

Stefan Mensink
18/05/06, 18:04
Heb inmiddels ook de OPTA geinformeerd, gevraagd of het zomaar is toegestaan om mijn thuisnummer te blokkeren en zonder melding de voicemail eraf te halen en vervangen voor een vage tekst.En, wat was het antwoord?

Bob2
18/05/06, 18:34
nog geen reactie

XBL
18/05/06, 18:38
Inderdaad nogal over-the-top (zowel het direct afsluiten na een mislukte incasso alsmede het bericht wat mensen nu krijgen). Kan je eigenlijk 112 bellen met budgetphone? Zoja, dan mag ik hopen dat dat nog altijd werkt...

Ik ben benieuwd naar de verdere verloop van deze zaak.

Jochem

hostlogic.nl
18/05/06, 19:19
Ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt. Wij maken al ruim 1 jaar gebruik van budgetphone en altijd zeer tevreden geweest. De melding dat je geld op is vind ik zeer onprofessioneel en ik hoop dat dit op een misverstand berust en hier snel een oplossing voor vinden.

crazycoder
18/05/06, 19:32
Inderdaad nogal over-the-top (zowel het direct afsluiten na een mislukte incasso alsmede het bericht wat mensen nu krijgen). Kan je eigenlijk 112 bellen met budgetphone? Zoja, dan mag ik hopen dat dat nog altijd werkt...

Dacht dat je altijd 112 moet kunnen bellen.....??

Bob2
18/05/06, 19:39
Ik hou jullie op de hoogte, heb ondanks dat 2 telefoontjes niet hebben geholpen toch nog maar een email naar BudgetPhone gestuurd, hopelijk wordt mijn lijn weer gedeblokkeerd.

====
Geachte heer/mevrouw,

N.a.v. uw brief (mededeling niet slagen incasso) van 16 mei wil ik hierbij vragen mijn telefoonlijn weer te actieveren.

Ik vindt het onredelijk / onprofessioneel dat na het niet slagen van een incasso direct mijn lijn wordt afgesloten (ook inkomende gesprekken , waar geen extra kosten mee gemaakt kunnen worden).
Ik heb niet de mogelijkheid gehad hier iets tegen te doen.
Ook is de voicemail eraf gehaald en komt nu een vreemde en ongepaste melding “there is no moneye lef ton your account, please dail customer support”.
Uiteraard is het openstaande bedrag na ontvangst van uw brief direct overgemaakt naar het vermelde bankrekeningnummer. (zoals u weet duurt een overschrijving van giro naar bank enkele dagen) Ik zou het een slechte zaak vinden als ik om deze reden een aantal dagen onbereikbaar moet zijn.

Bijdeze de vraag of inkomende gesprekken weer gedeblokkeerd kunnen worden?
En of u het normaal vindt zomaar telefoonlijnen af te sluiten als een incasso niet slaagt?
Ik ben, ondanks dat ik uw dienst regelmatig heb aanbevolen op dit moment zeer teleurgesteld in de gang van zaken.

Met vriendelijke groet,
=================

Bob2
18/05/06, 20:34
Goed nieuws, inmiddels werkt mijn aansluiting weer. Waarschijnlijk nav mijn email weer geactiveerd. Blijft wel vervelend dat ik de halve dag onbereikbaar ben geweest en men deze vreemde melding heeft laten afspelen.

Nog vervelender is dat er telefonisch wordt medegedeeld dat betaling eerst moet binnen zijn, en men nu blijkbaar toch overstag is.

Heb overigens nog geen reactie op mijn email van BudgetPhone.

Weet iemand trouwens of er nog andere VOIP providers zijn waar je nummer kan meenemen? Verwacht niet langer bij BudgetPhone te blijven.

hostlogic.nl
18/05/06, 20:43
Weet iemand trouwens of er nog andere VOIP providers zijn waar je nummer kan meenemen? Verwacht niet langer bij BudgetPhone te blijven.

Goed om te horen dat het weer werkt!

Nummerportering van voip naar voip provider is volgens mij niet echt standaard. Ik heb weleens bij @home geinformeerd om mijn nummer van budgetphone te porteren maar daar zeggen ze dat ze alleen KPN nummers kunnen porteren.

Ik heb ook een abo (thuis) bij optibel. Deze werkt prima, maar je krijgt geen SIP account dus je kunt er niks mee (met asterisk bijvoorbeeld). Je krijgt gewoon een voorgeprogrammeerde Sipura 2000.

Bob2
18/05/06, 21:09
en hier de reactie van BudgetPhone:

=======
Geachte heer,

Het bedrag dat we hebben proberen te incaseren is van Mei en is het voor u niet de eertste keer date en incasso niet slaagd.

En is het inderdaad zo bij herhaaldelijk niet kunnen incaseren u account te blokeren en bij betaling van het bedrag pas weer vrij tegeven.

U telefoon is weer vrijgegeven voor al het verkeer en vertrouwen we er op dat u betaald heeft.


Budget Phone Company
Helpdesk
========

idd 1 x eerder in februari is een incasso niet gelukt gezien bij BudgetPhone het rekeningnummer niet correct was, toen ook direct betaald. Vindt het geen reden om zo snel over te gaan tot afsluiting van inkomende gesprekken, en de voicemail eraf te halen. Zodra ik een goed alternatief vindt ben ik er weg.

Alerd
19/05/06, 00:04
Zeker als hun het niet op orde hebben... (zoals ik opmaak in feb)

Ik zoek ook een voip provider, deze gaat het niet worden;)

Santario
20/05/06, 03:09
Goed om te horen dat het weer werkt!

Nummerportering van voip naar voip provider is volgens mij niet echt standaard. Ik heb weleens bij @home geinformeerd om mijn nummer van budgetphone te porteren maar daar zeggen ze dat ze alleen KPN nummers kunnen porteren.

Ik heb ook een abo (thuis) bij optibel. Deze werkt prima, maar je krijgt geen SIP account dus je kunt er niks mee (met asterisk bijvoorbeeld). Je krijgt gewoon een voorgeprogrammeerde Sipura 2000.

Als je een Sipura 2100/2300 (uit m'n hoofd) koopt werkt dat wel, die 2 aan elkaar koppelen en klaar :) Werkt hier al vele maanden perfect :)

hostlogic.nl
21/05/06, 05:38
Als je een Sipura 2100/2300 (uit m'n hoofd) koopt werkt dat wel, die 2 aan elkaar koppelen en klaar :) Werkt hier al vele maanden perfect :)

Hoe is de geluidskwaliteit? Je hebt zo dus 2x onnodige conversies. Zou liever direct de SIP info in Asterisk invoeren...

Santario
21/05/06, 14:07
Hoe is de geluidskwaliteit? Je hebt zo dus 2x onnodige conversies. Zou liever direct de SIP info in Asterisk invoeren...

In een woord: perfect, merk geen verschil met kwaliteit van budgetphone / InterNLnet. Sipura heeft ons deze werkwijze ook aangeraden overigens.

aeonflux
24/05/06, 01:03
Heeft er iemand al een KPN nummer geporteerd? En wat zijn je ervaringen daarmee?

hostlogic.nl
24/05/06, 01:05
Gaat zonder problemen. 1x van KPN naar budgetphone en 1x van KPN naar optibel. Je geeft de nieuwe provider een porteringsopdracht. Daarmee verhuizen zij het nummer en dat is dan tevens je opzegging bij KPN. Je krijgt hiervoor een bevestiging van KPN en een eindnota.

phansen
05/11/08, 20:06
Hallo folks,

anno 2008 heb ik ook problemen met Budgetphone. Nadat begin dit jaar hun administratie niet klopte, (datum aan melding en periode klopte niet) en ik verzocht werd te betalen, werd ik afgesloten zonder enige melding vooraf.

De grap: na een verhuizing van provider geef jeje nieuwe email-adres door; wat zelfs bevestigd wordt door Budgetphone. Vervolgens krijg je dus )blijkt achteraf) een rekenign op je OUDE emailadres!!!!!
Ook geen reminder/aanmaning oid, wat ik ook al vreemd vindt. Nee, van het ene op het andere moment wordt je afgesloten.
Dan mag je dus betalen (uiteraard) + een boete; en dat was/is dus onzin volgens mij.

Helemaal het toppunt: je stuurt een postbankafschrift mee dat je betaald hebt; en nog krijg je als antwoord: uw betaling is niet ontvangen, alsof het probleem bij mij ligt. Mooi niet dus.
(En nu nog dat boetebedrag terug graag!!!)

Conclusie: houdt goed je aanmeldingsdatum/betalingsdatum in de gaten, bewaar al je email e.d. Want van budgatphone hoef je op dat gebied weinig te verwachten.

®on
05/11/08, 20:23
Met je eerste bericht een 2 en half jaar oud topic omhoogschoppen.... :lovewht: