PDA

Bekijk Volledige Versie : Andere hoster zwart maken, mag dat?



Deni
17/05/06, 16:49
:huh:

Ik zag op de website van redfruit dat ze een vergelijking met 10eurohost hebben gemaakt. Mag dat zomaar? Kan me voorstellen dat 10eurohost dat niet echt gaaf vindt.

:huh:

Erik H.
17/05/06, 16:50
Zolang het een vergelijking is gebaseerd op feiten mag dat gewoon ja. Of het netjes is ... is wat anders.

Rob77
17/05/06, 16:50
Tja, je ziet het ook in de spotjes van Tele2 etc. Ze riskeren wel een verplichte rectificatie indien ze 'toevallig' een verkeerd tarief van bv. KPN vermelden.

Geoffrey
17/05/06, 16:51
Tja, het "mag" en het "kan" jammergenoeg. De zakenwereld is een harde wereld waar af en toe wel eens "klappen" onder de gordel worden bij uitgedeeld. Echter is het nog maar de vraag of dit ook tegen goede komt van het bedrijf die het toepast. Veel mensen zijn met dit soort "reclame" namelijk niet opgezet.

EDIT:

Na de website te hebben bekeken hebben ze inderdaad wel een punt!

crazycoder
17/05/06, 16:52
:huh:

Ik zag op de website van redfruit dat ze een vergelijking met 10eurohost hebben gemaakt. Mag dat zomaar? Kan me voorstellen dat 10eurohost dat niet echt gaaf vindt.

:huh:
Dat heet niet zwart maken maar vergelijkende reclame. Dat is gewoon toegestaan.

Erik H.
17/05/06, 16:52
Heb net de site van redfruit bekeken.... en tja, ze hebben wel een punt(je)

Stewie
17/05/06, 17:28
De vraag is of de mensen van redfruit wel slim genoeg zijn.
Als je je gaat afzetten tegen een concurrent, pak dan een concurrent met een "naam", een concurrent die iedereen kent, de marktleider, hét bedrijf waartegen jij wilt strijden.
Als je gaat prijsvergelijken met bedrijven waar nog nooit iemand van heeft gehoord snijd je jezelf alleen maar in de vingers.

Triloxigen
17/05/06, 17:34
Zolang er feiten zijn zie ik het probleem niet.

Deni
17/05/06, 17:40
De vraag is of de mensen van redfruit wel slim genoeg zijn.
Als je je gaat afzetten tegen een concurrent, pak dan een concurrent met een "naam", een concurrent die iedereen kent, de marktleider, hét bedrijf waartegen jij wilt strijden.
Als je gaat prijsvergelijken met bedrijven waar nog nooit iemand van heeft gehoord snijd je jezelf alleen maar in de vingers.
Nouja, op zich redfruit toch wel te vergelijken met 10eurohost... niet echt een grote ofzo, maar de doelgroep is op zich toch wel hetzelfde... het gaat toch om budget hosting.

WebBizz
17/05/06, 17:51
Wel meer partijen doen dit, oa Interlize.net bij domeinregistraties. Het blijft altijd subjectief, het is maar net met wie je vergelijkt...

XBL
17/05/06, 19:16
Tja, het "mag" en het "kan" jammergenoeg. De zakenwereld is een harde wereld waar af en toe wel eens "klappen" onder de gordel worden bij uitgedeeld. Echter is het nog maar de vraag of dit ook tegen goede komt van het bedrijf die het toepast. Veel mensen zijn met dit soort "reclame" namelijk niet opgezet.

EDIT:

Na de website te hebben bekeken hebben ze inderdaad wel een punt!Ik vind het grappig/opvallend dat je na de site bekeken te hebben, eigenlijk wel eens bent met de reclame. Hiervoor keur je het af, want als je vergeleken wordt is dat voor je gevoel niet goed (hoewel je wel 'in the picture' staat en de klant ook jou eens kan bekijken). Blijkbaar val jij ook voor dit soort reclame?

Overigens vind ik dit altijd wel leuke reclame. Wel oppassen dat je bij de vergelijking je bron vermeld (dus de website van de hoster, de datum waarop je keek... voornamelijk die laatste is erg belangrijk).

Jochem

eMiz0r
17/05/06, 19:18
http://www.redfruit.nl/nieuws/2/

Ik vraag me af hoe serieus dit eigenlijk is :p

Het adres van Redfruit:

http://64.233.183.104/search?q=cache:-VaLMo2WvDQJ:www.elzenaar.com/aanbod/08172800793/velpsestraat_20.html+Velpsestraat+20&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=3&lr=lang_nl

marijn79
17/05/06, 19:21
zwart maken is zeggen: redfruit? Zwartfruit!

3j3ct
17/05/06, 19:23
http://www.redfruit.nl/nieuws/2/

Ik vraag me af hoe serieus dit eigenlijk is :p

mwah als je met 500 domeintjes gaat strooien gaat t hard he ;)

Bramm
17/05/06, 19:38
mwah als je met 500 domeintjes gaat strooien gaat t hard he ;)

maar meteen 5000... dus er 4500 verkopen is misschien niet helemaal realistisch...

japieo
17/05/06, 19:41
mwah als je met 500 domeintjes gaat strooien gaat t hard he ;)


Vandaar dat het appartement ook te koop staat :-))

rq
17/05/06, 20:08
Tja, het "mag" en het "kan" jammergenoeg. De zakenwereld is een harde wereld waar af en toe wel eens "klappen" onder de gordel worden bij uitgedeeld. Echter is het nog maar de vraag of dit ook tegen goede komt van het bedrijf die het toepast. Veel mensen zijn met dit soort "reclame" namelijk niet opgezet.

Hoezo onder de gordel? Niet echt schokkend dit lijkt me.

Triloxigen
17/05/06, 20:13
:huh:

Ik zag op de website van redfruit dat ze een vergelijking met 10eurohost hebben gemaakt. Mag dat zomaar? Kan me voorstellen dat 10eurohost dat niet echt gaaf vindt.

:huh:


Een prisjvergelijking noem ik geen zwart maken hoor :s

3j3ct
17/05/06, 20:20
mischien heeft hij gewoon een 0 teveel getyped ;)

Stewie
17/05/06, 20:24
Nouja, op zich redfruit toch wel te vergelijken met 10eurohost... niet echt een grote ofzo, maar de doelgroep is op zich toch wel hetzelfde... het gaat toch om budget hosting.
Beide partijen nietszeggend klein danwel onbekend, je roept bij de klant gaan "aha, die ken ik" moment op. Dus invloed is 0,0

Ik neem aan dat jij één van beide partijen vertegenwoordigd?

EsMa
17/05/06, 20:49
Vanaf 1 mei tot 15 mei is 14 dagen.

5000:14 = 357 pakketen per dag
357:24 = 15 pakketen per uur.

Klink erg onwaarschijnlijk.

Triloxigen
17/05/06, 20:56
Vanaf 1 mei tot 15 mei is 14 dagen.

5000:14 = 357 pakketen per dag
357:24 = 15 pakketen per uur.

Klink erg onwaarschijnlijk.

Op welke servers vraag ik me dan af ;)

crazycoder
17/05/06, 21:29
Op welke servers vraag ik me dan af ;)
Gaan we weer speuren en iemand afbranden :-)

Er is weer genoeg te vinden.... :-) kostte ca 15 seconden....

Triloxigen
17/05/06, 21:35
Gaan we weer speuren en iemand afbranden :-)
Ik vind het gewoon leuk om te doen ;)

eMiz0r
17/05/06, 22:18
Gaan we weer speuren en iemand afbranden :-)

Er is weer genoeg te vinden.... :-) kostte ca 15 seconden....

En ik ben het er volledig mee eens. Ken je het gezegde "hoge bomen vangen veel wind"?

Grootheidswaanzin mag van mij óók de kop in gedrukt worden.

Deni
17/05/06, 23:47
Die 5000 is wel erg veel ja. Lijkt me onwaarschijnlijk, hoewel je vast veel klanten krijgt als je dingen weggeeft.

het is natuulijk ook geen geheim dat bedrijven dingen graag wat opbloemen, want zeg nou zelf, als jij binnen een maandje 3000 klanten hebt, dan kan je dat best mooi naar 5000 afronden toch :P

MediaServe
18/05/06, 00:04
Redruit is begonnen op 1 mei 2006.
Staat op Webhosters.nl de volgende ervaring van 2 mei 2006:


Ik heb het Small-pakket van Redfruit en dit is ideaal voor mijn website, die voornamelijk voor vrienden is. Ook wanneer ik problemen heb (ik vergeet mijn pasword van mijn ftp nog wel es) heb ik altijd binnen 24 uur antwoord, op een vriendelijke manier!
Wat klopt er niet? ;)


Ik zag op de website van redfruit dat ze een vergelijking met 10eurohost hebben gemaakt. Mag dat zomaar? Kan me voorstellen dat 10eurohost dat niet echt gaaf vindt.
Volgens mij mag dit wel. Het is geen smaad, het is berust op waarheid. Lijkt me geen probleem met zo'n vergelijking.

crazycoder
18/05/06, 00:18
Die 5000 is wel erg veel ja. Lijkt me onwaarschijnlijk, hoewel je vast veel klanten krijgt als je dingen weggeeft.

het is natuulijk ook geen geheim dat bedrijven dingen graag wat opbloemen, want zeg nou zelf, als jij binnen een maandje 3000 klanten hebt, dan kan je dat best mooi naar 5000 afronden toch :P
3000? 5000? beide nogal ongeloofwaardig.

Tuurlijk krijg je veel klanten als je iets weg ga geven. 5000 is veel hoor! En die parkeer je echt niet op 1 of 2 servers.


Redruit is begonnen op 1 mei 2006.
Staat op Webhosters.nl de volgende ervaring van 2 mei 2006:


Wat klopt er niet? ;)

Uhhhh vergeetachtig? Zij had haar FTP wachtwoord net gehad en was het alweer kwijt?

Volgens SIDN lijkt dat domein op 5-5 maar redfruit verhuist.. Dan heb je natuurlijk al erg lang ervaring ;-) zeker als je op 2-5 je comments schrijf

Valt mij op dat sommige bedrijven wel heel erg snel positieve referenties van klanten krijgen..

Van de andere kant.. het eerste ingevoerde nieuws staat op met als datum 2 maart 2006....

Showeb
18/05/06, 00:27
Redruit is begonnen op 1 mei 2006.
Staat op Webhosters.nl de volgende ervaring van 2 mei 2006:

Origineel gepost door Desirée Geals / deesje at deesje.nl
Ik heb het Small-pakket van Redfruit en dit is ideaal voor mijn website, die voornamelijk voor vrienden is. Ook wanneer ik problemen heb (ik vergeet mijn pasword van mijn ftp nog wel es) heb ik altijd binnen 24 uur antwoord, op een vriendelijke manier!

Wat klopt er niet? ;)


ehmm, "pasword" verkeert gespelt :) :) :)

Alerd
18/05/06, 04:43
Die vergelijking an sich is niks mis mee me dunkt... (eerder de prijsobouw van 10 eurohost, maargoed das iets anders en offtopic, maar een hier vraagt men om gedachte komt toch wel boven hier)
Ze zetten er alleen geen bron en datum bij, wat zoals eerder gezegd wel erbij moet.

Die website is verder nogal dubieus trouwens...

AlphaXS
18/05/06, 07:58
Redruit is begonnen op 1 mei 2006.
Staat op Webhosters.nl de volgende ervaring van 2 mei 2006:

Origineel gepost door Desirée Geals / deesje at deesje.nl
Ik heb het Small-pakket van Redfruit en dit is ideaal voor mijn website, die voornamelijk voor vrienden is. Ook wanneer ik problemen heb (ik vergeet mijn pasword van mijn ftp nog wel es) heb ik altijd binnen 24 uur antwoord, op een vriendelijke manier!

Wat klopt er niet? ;)


Kijk dit zijn dus praktijken, die gewoonweg niet zouden MOGEN kunnen.
Webhosters had hierin zelf al op moeten staan en actie moeten ondernemen.

met name omdat ZIJ WEL ZELF de reacties controleren VOOR plaatsing.

Jammer genoeg toch niet zo onafhankkelijk als men denkt.
Ze zijn het wel, als je ze maar zelf achter de broek aanzit.

Daarnaast 500 gratis pakketten kwijt in 15 dagen. Kom nou
Ik ben dus wel iemand die zegt da dat niet waar is.

Ook het aantal bestellingen, en totaal aantal klanten (5000 stuks, 15 per uur)
is gewoonweg NIET mogelijk.
De grote jongens hier dromen daar zelfs van.

Een klein beetje opleuken van je cijfertjes heb ik niet zon problemen mee, echter het grofweg oppimpen van je cijfers vind ik een klein beetje schandalig.

Zo ben het weer kwijt, aan het werk nu.

Deni
18/05/06, 10:10
Jaloers? ;)

D. ter Horst
18/05/06, 10:14
Kijk dit zijn dus praktijken, die gewoonweg niet zouden MOGEN kunnen.
Webhosters had hierin zelf al op moeten staan en actie moeten ondernemen.

met name omdat ZIJ WEL ZELF de reacties controleren VOOR plaatsing.

Jammer genoeg toch niet zo onafhankkelijk als men denkt.
Ze zijn het wel, als je ze maar zelf achter de broek aanzit.

Daarnaast 500 gratis pakketten kwijt in 15 dagen. Kom nou
Ik ben dus wel iemand die zegt da dat niet waar is.

Ook het aantal bestellingen, en totaal aantal klanten (5000 stuks, 15 per uur)
is gewoonweg NIET mogelijk.
De grote jongens hier dromen daar zelfs van.

Een klein beetje opleuken van je cijfertjes heb ik niet zon problemen mee, echter het grofweg oppimpen van je cijfers vind ik een klein beetje schandalig.

Zo ben het weer kwijt, aan het werk nu.

Waarom kan het niet?

Ik host bijvoorbeeld sites voor vrienden terwijl mijn bedrijf pas over 2 maanden van start gaat.

Ik ben het met je eens dat het bericht wat té geschreven is, maar er zijn zat manieren waarom het gewoon waar kan zijn.

handy
18/05/06, 10:35
Redfruit komt bij mij een beetje als lucht-fietserig over. Dan spreken ze over 5000 gebruikers en dan weer over 5000 paketten. Ik geloof er geen snars van, dan zouden ze inmiddels wel in de SIDN top 100 moeten staan .... NOT. En ook een beetje lopen verkondigen dat ze de grootste webhoster willen worden. Naja ze doen maar :) Iedereen al vast prettige kerstdagen gewenst!

D. ter Horst
18/05/06, 10:48
Ff voor de duidelijkheid; ik heb niks met redfruit te maken, ik wist niet eens dat het bedrijf bestond :) Dat daar geen verwarring over ontstaat.

Technotop
18/05/06, 11:29
Moet eerlijk bekennen dat hun website er piekfijn uit ziet. Echter de opmaak om groter te lijken dan dat ze zijn is natuurlijk van den bozen. 5000 klanten vind ik dan ook zeer ongeloofwaardig, 2 servers? Pfoe dat nog ik nog eens overselling :D

Echter doen heel veel bedrijven dit, misschien dat dit wat aan het extreme is, maar ken nog veel leukere voorbeelden van webhosters die hun website opkrikken door aan hun website te sleutelen.

crazycoder
18/05/06, 11:36
Moet eerlijk bekennen dat hun website er piekfijn uit ziet. Echter de opmaak om groter te lijken dan dat ze zijn is natuurlijk van den bozen. 5000 klanten vind ik dan ook zeer ongeloofwaardig, 2 servers? Pfoe dat nog ik nog eens overselling :D

Waar tover jij die 2 servers vandaan?

Heb dat in ieder geval (nog) niet op hun website gelezen..

Best4U
18/05/06, 11:47
Volgens de kvk is er één werkzaam persoon.
zelfs al werk je 7 dagen per week en 10 uur per dag dan heb je 2 minuten tijd per nieuwe klant.
Blijft dan weinig tijd over voor support lijkt me zo?

veenman
18/05/06, 11:48
Zojuist kom ik ook een persberichtje van ze tegen: http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=33329

5.000 klanten in 18 dagen en onder het persbericht staat alleen een 06 nummer, mensen geloven graag in wonderen en die verkoopt RedFruit.

Alerd
18/05/06, 11:51
zo, 277 klanten per dag.

Goed bezig! ;)

[/sarcasme...]

crazycoder
18/05/06, 11:56
Volgens de kvk is er één werkzaam persoon.
zelfs al werk je 7 dagen per week en 10 uur per dag dan heb je 2 minuten tijd per nieuwe klant.
Blijft dan weinig tijd over voor support lijkt me zo?
Misschien werken ze samen met elaborate.nl ns2.redfruit.nl is namelijk eigenlijk ook ns2.elaborate.nl

Als dat andere bedrijf groot genoeg is dan zou het met de hoeveelheid personeel wel kunnen??

veenman
18/05/06, 12:04
Persbericht (http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=33329):

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met
PineCrest Management BV
KvK:

PineCrest Management Holding B.V. 27278119 0000
Sportlaan 950, 2566ND 's-Gravenhage
Elaborate.nl:

Elaborate Hosting Services
Sportlaan 950
2566 ND Den Haag

eMiz0r
18/05/06, 12:10
Elaborate:

http://www.elaborate.nl/?cid=10

Ook 06 contactnummer (wel een ander nummer tho)

Best4U
18/05/06, 12:17
Er overigens wel twee bestuurders...

t.bloo
18/05/06, 12:55
Elaborate Hosting Services is gevestigd in Den Haag aan de Sportlaan 950 en maakt gebruik van haar datacentrum in Amsterdam Zuid-Oost.heb je er weer een met een eigen geheim DC :)

Deni
18/05/06, 13:10
Als je nu op redfruit.nl kijkt zie je een rectificatie