PDA

Bekijk Volledige Versie : Permissie probleem



xtreme2490
17/05/06, 17:48
Wanneer ik OsCommerce probeer te installeren met de application vault krijg ik dit :
sappmng: /usr/local/psa/var/cgitory/osCommerce-2.2ms2-13/scripts/postinstall execution failed: /usr/bin/htpasswd: unable to create tempoaru file 'htpasswd.tmp.bSS68w'
Unable to create file '.htpasswd'

Wanneer na installatie ik in het CP het password probeer te veranderen :

sappmng: /home/httpd/vhosts/babydagboek.be/vault_scripts/shopos/reconfigure execution failed: /usr/bin/htpasswd: unable to create temporary file 'htpasswd.tmp.0mXiPu' Unable to create file `.htpasswd`

Wat kan ik doen , heb onder verschillende domeinen geprobeert , overal hetzelfde


Heb Sw Soft gekontakteert en krijg dit :

It seems some permission problem with /usr/bin/htpasswd utility. We can't say exactly what can be the problem but we can't also support you because our records indicate that your free support period has expired.

Best regards,
______________________________
Dmitry Frantsev
Technical Support Engineer
SWsoft, Inc.


Is er iemand die raad kan geven.

Mvg,

Peter Mees

Ber|Art
17/05/06, 19:37
Welk OS draait er en welke Plesk versie?

xtreme2490
17/05/06, 23:10
Sorry , Plesk 7.5.4 op Red Hat 9.0

jinxedworld
18/05/06, 14:39
geef eens de volgende opdracht als ROOT:

chmod 755 /usr/bin/htpasswd
Dan kan het bestand prima uitgevoerd worden door iedereen.

xtreme2490
18/05/06, 15:02
Huidige permissies van htpasswd zijn :

[root@Rayden bin]# ls -al htpasswd
-rwxr-xr-x 1 root root 10212 Apr 21 2004 htpasswd
[root@Rayden bin]#


Dus dit zal het niet zijn , het is ook zo, wanneer ik manueel htpasswd uitvoer , dit perfect werkt .
Enkel wanneer ik via Plesk osCommerce wil installeren krijg ik bovenstaande melding.

Dus waarschijnlijk permissieprobleem van directorie ofzo, maar heb geen idee welke.

xtreme2490
19/05/06, 19:03
Nog suggesties ?

Designerhosting
19/05/06, 19:08
Misschien gewoon handmatig installeren? Sowieso weet je dan dat je de laatste veilige versie hebt....

jinxedworld
19/05/06, 19:09
Nog even overnieuw gelezen:

unable to create temporary file 'htpasswd.tmp.0mXiPu'

Hij kan de temp-file niet wegschrijven. Weet je ook waar hij die file probeert weg te schrijven, kan je dat zien in /usr/local/psa/var/cgitory/osCommerce-2.2ms2-13/scripts/postinstall ? Misschien dat er op die map geen permissies zitten om de handel tijdelijk weg te schrijven?

xtreme2490
22/05/06, 10:31
In die osCommerce map staat een /tmp

drwxrwxrwx 2 babydagboek psacln 4096 May 18 14:23 tmp

Manuele install is goed , ware het niet dat de meeste klanten dit niet kunnen en hiervoor beroepen op het Plesk Control Panel.

Als ik zelf een .htpasswd file aanmaak werkt het perfect, alleen wanneer men dan in CP het password voor de osCommerce wil veranderen , dat krijgen we dezelfde melding en wordt de oorspronkelijke .htpasswd file verwijdert.

xtreme2490
24/05/06, 15:46
Iemand ?

_arno_
24/05/06, 16:44
Hij kan de temp-file niet wegschrijven. Weet je ook waar hij die file probeert weg te schrijven, kan je dat zien in /usr/local/psa/var/cgitory/osCommerce-2.2ms2-13/scripts/postinstall ? Misschien dat er op die map geen permissies zitten om de handel tijdelijk weg te schrijven?
Dat lijkt me wel handig in deze situatie

xtreme2490
24/05/06, 17:20
Heb die directory (/usr/local/psa/var/cgitory/osCommerce-2.2ms2-13) en onderliggende gechmod naar 777 , zelfde probleem

jinxedworld
24/05/06, 17:21
tsja, dat was niet echt de bedoeling natuurlijk. We moeten weten waar hij de tijdelijke .htaccess wegschrijft. Ik raad je sowieso af om "at random" te gaan chmodden naar 777 omdat je niet weet wat je kan veroorzaken.

xtreme2490
24/05/06, 17:23
Hoe kan ik onderzoeken waar die tijdelijke .htaccess weggeschreven wordt ?

xtreme2490
01/06/06, 10:47
Probleem is dat waarschijnlijk htpasswd uitgevoerd wordt als apache, want wanneer ik als apache inlog , krijg ik zelfde melding als ik htpasswd uitvoer.
Wanneer ik root ben , wordt het wel perfect uitgevoerd.

Iemand raad ?

Unixboy
06/06/06, 14:05
Probleem is dat waarschijnlijk htpasswd uitgevoerd wordt als apache, want wanneer ik als apache inlog , krijg ik zelfde melding als ik htpasswd uitvoer.
Wanneer ik root ben , wordt het wel perfect uitgevoerd.

Iemand raad ?

Heb je uberhaubt een idee waar je mee bezig ben? :rolleyes:
Ik wil je niet katten maar huur een systeembeheerder... :W:

xtreme2490
06/06/06, 15:27
Ik ben zeker geen expert, maar kan me wel behelpen.
BTW is de opzet van deze forums niet om hulp te verschaffen of om raadt te vragen.
Als ik SWSoft betaal lossen zij het probleem ook op :s