PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke provider voor reselling?



gregoryvdw
16/05/06, 21:08
Binnenkort willen wij een onderneming opstarten die VoIP zal aanbieden op zowel de residentiële als de zakelijke markt in België.
Welke provider zou goed zijn om mee te werken?

Worldcall biedt een resellerpakket aan, maar de tarieven liggen veel te hoog voor VoIP... dus op naar een betere mogelijkheid. Wie helpt er?

GlobalServe
16/05/06, 21:27
Zo iets zou ik nooit starten via resellers.
Je bent veel te onafhankelijk van prijzen en support bij hun.

Zelf een eigen VoIP netwerk opstarten? Is dat geen optie..

einsteyn
16/05/06, 23:36
Wij hebben ook interesse in dit onderwerp. Kost het niet heel veel geld om een eigen VoIP netwerk aan te leggen? En dan bedoel ik vooral richting outbound lijnen?

Reselling lijkt ons ook een goede optie, maar we weten het eveneens ook nog niet zeker en zijn zoekende...

dee2005
17/05/06, 10:52
Wij hebben ook interesse in dit onderwerp. Kost het niet heel veel geld om een eigen VoIP netwerk aan te leggen? En dan bedoel ik vooral richting outbound lijnen?

Reselling lijkt ons ook een goede optie, maar we weten het eveneens ook nog niet zeker en zijn zoekende...

Er zijn m.i. in het kort twee manieren om het te doen:

1. Zorgen voor een eigen infrastructuur. Dus complete IP PBX. Deze hardware kan je krijgen v.a. 150K euro kant en klaar. Dat is bijna plug en play. Of je gaat het zelf maken dmv vrije software. En je moet zorgen voor breakouts naar vaste net. Deze zal je een paar 1000 per maand kosten. Dan heb je hier nog de keuze om zelf de billing te gaan verzorgen of dit uit te besteden. Denk hierbij ook aan wet en regelgeving natuurlijk.
2. Infrastructuur outsourcen. Wat het merendeel van de partijen doet. (Colt, xs4all).

gregoryvdw
22/05/06, 22:47
ik blijf er toch bij dat ik liever als reseller zou werken, aangezien ik dan niet zelf voor de technische installaties (en support) moet instaan. Bovendien is het ook een grotere investering. Het is natuurlijk steeds mogelijk in de toekomst als de zaken goed draaien.
Maar kent er nu eigenlijk iemand die met resellers werkt? Liefst een provider waar je én een korting krijgt én je tarieven zelf kunt bepalen én de facturatie zelf, doch automatisch, gebeurt. Het lijkt misschien onbestaande, maar WorldCall (www.worldcall.be) biedt het wel aan. Het enige problemen is dat hun tarieven veel te hoog liggen, zeker voor de Belgische markt.
Iemand een voorstel?

Keizer
23/05/06, 21:21
voicedata.nl

goed aanpappen en je hebt prima prijzen en support!

gregoryvdw
25/05/06, 20:15
ok, heb ff geïnformeerd... maar zij zijn toch ook niet van de goedkoopste hoor... ben bijvoorbeeld al verplicht een cursus van 500euro te volgen. En als ik goed lees is er direct na die cursus al een examen... makkelijk als je niet kan "instuderen".
Bovendien sturen ze enkel tarieven door van hun hardware en niet van hun belminuten en andere kosten. Nu maar hopen dat ik die ook vlug ontvang.
Kent er verder nog iemand een ander bedrijf?
Worldcall en VoiceData staan al op de lijst. Wie kent er nog waar reselling in eigen naam (met eigen facturatie) mogelijk is?

hosttt
25/05/06, 23:49
Ben ook wel geïnteresseerd om VOIP te resellen, ik heb vroeger de zoektocht al is gedaan. En aan elk bedrijf dat ik vond, was er uiteindelijk een groot nadeel (bv. servers die in Amerika staan en die te veel vertraging veroorzaken). Maar uiteindelijk bleef er één over voiceglobe ( http://www.voiceglobe.net/default.nv?pID=23&la=1 ) . Ik heb wel geen ervaringen met voiceglobe.

Trouwens bij de bedrijven dat bij mij overbleven was er 1 groot probleem, ze verwachten te veel van resellers. Ze vragen voorschotten of opstartkosten van duizenden euro's (en dat is, in mijn ogen, niet redelijk ).

Echter is er tegenwoordig het grote probleem dat telenet de mensen gratis laat bellen (naar vaste nummers)... je moet natuurlijk nog een voordeel aan u klant kunnen aanbieden anders heeft het geen zin.

Maar bon, ik hou de topic zeker in de gaten, want ik heb hier ook grote interesse in!

gregoryvdw
29/05/06, 00:57
ziet er precies goed bedrijf uit :-) daarom ook ff contact opgenomen :-)
VoIP aanbieden is niet goedkoop. Dat weet ik wel, en ik wil ook niet zo'n spotgoedkope oplossing. Ik wil enkel dat het goedkoop kan zijn voor klanten. Dus bedrijven die al torenhoge tarieven aan mij zouden aanrekenen, mogen het vergeten, want ik moet mijn winstpercentages ook nog hebben hoor.