PDA

Bekijk Volledige Versie : Certifiëring



liber!
16/05/06, 13:21
Hallo wht'ers,

Wat zijn de mogelijkheden van netwerk certifiëring (voor mij, niet voor het netwerk). Zo iets als een MCSE of andere.

En enkele ervaringen zijn ook altijd handig...

GlobalServe
16/05/06, 15:10
http://www.microsoft.com/learning/mcp/default.asp
http://www.cisco.com/web/learning/le3/le2/le0/le9/learning_certification_type_home.html

Netfeed
16/05/06, 15:39
Je kunt inderdaad bij Cisco gecertificeerd worden hiervoor. Je hebt daar verschillende mogelijkheden.

Ik ben zelf op dit moment bezig met CCNA (deel 3) van Cisco en dat bevalt me zeer goed!

DennisWijnberg
17/05/06, 09:40
Ik heb nu alle CCNA delen (1 t/m 4) binnen. Is goed te doen als het je boeit. Deel 4 heeft weinig meer met het écht netwerken te maken maar zeker een mooi certificaat!

Celion
19/05/06, 10:21
Wederom CCNA, top certificaat. Wel droge stof maar dat is bijna altijd met certificiëringen.

GlobalServe
19/05/06, 11:40
Ik vind niet echt dat het droge stof is.

Na die cursus weet je tenmiste waarover je praat...

CCNP is een goede opvolger voor die cursus en nadien CCIE ...

Heb CCIE voor jaar in december gehaald :-)

Rob77
19/05/06, 11:51
Hier ook nog aan het prutsen met CCNA.
Moet nog een testlabje in elkaar zetten ;)

groenleer
19/05/06, 16:12
Ik vind niet echt dat het droge stof is.

Na die cursus weet je tenmiste waarover je praat...

CCNP is een goede opvolger voor die cursus en nadien CCIE ...

Heb CCIE voor jaar in december gehaald :-)


Ik ben nu via mijn opleiding (ik moet nog een half jaar afstuderen)
bezig met praktijk cases voor CCNP (Semesters 7 net gedaan, nu nog 8)
en dan wil ik het CCNP certificaat gaan behalen.

Iemand ervaring met CCDA en CCDP certifceringen?
De stof ben ik wel in thuis. Maar heb geen echt idee wat ik van het examen zou moeten gaan verwachten.

WI-Hosting
19/05/06, 16:24
hebben jullie allemaal die courses gevolgd van cisco en microsoft voordat je dat examen afnam?

ik ben zelf ook aan het kijken naar mooie certificaten om te halen aangezien het me zeker interesseert, maar ik zie nu dat al die courses ruim een paar honderd tot duizend dollar kosten (4000 dollar voor CCNA bootcamp op globalknowledge).

Hoe hebben jullie alle stof geleerd?

GlobalServe
19/05/06, 16:37
CCNA heb ik gedaan via avond onderwijs.

Boeken, Boeken, Boeken en nog veel meer boeken.
Zo geleerd en labs zelf opstellen.

Boeken kosten ook veel geld feitelijk, en dan nog de examens betalen.

groenleer
19/05/06, 17:05
hebben jullie allemaal die courses gevolgd van cisco en microsoft voordat je dat examen afnam?

ik ben zelf ook aan het kijken naar mooie certificaten om te halen aangezien het me zeker interesseert, maar ik zie nu dat al die courses ruim een paar honderd tot duizend dollar kosten (4000 dollar voor CCNA bootcamp op globalknowledge).

Hoe hebben jullie alle stof geleerd?


Zoek eens op de http://cisco.netacad.net/ (redirect naar een pagina op cisco.com) naar een Network Academy bij jou in de buurt.

Bel die lui op en informeer wat de mogelijkheden zijn om daar avond onderwijs te volgen voor een of meerdere courses.
Vergis je niet. Voor je CCNA en of CCNP moet je al 4 courses doen.
CCNA bestaat uit 4 semesters en worden vaak appart gegeven. Evenals CCNP.

Verder kun je veel uit de juiste boeken halen. Zorg dat je boeken hebt die door Cisco of Microsoft worden aanbevolen. Deze dekken meestal heel goed de lading die in het examen aanbod komt.

Verder zijn testking's vaak een goede methode om de multiple choice vragen te oefenen.

Verder, ik zou geen examen gaan doen zonder hands-on experience. Dat is het domste dat je kunt doen. Cisco bied tegenwoordig in de examens een of meerdere simulaties aan waarin je een netwerk moet troubleshooten of configureren.
Hands-on experience is dus zeker wel nuttig. En als je geen eigen testlab kunt veroorloven (voor CCNP kost dit een flinke duit, 5 2600's een layer 3 switch, 2 layer 2 switches en een adtran (ISDN/FrameRelay Simulator) en niet te vergeten alle serieele kabels die je nodig hebt) is een Network Academy zeer handig. Zeker omdat ze verplicht zijn om een redelijke hoeveelheid test-sets te hebben waar hun cursisten op kunnen oefenen.