PDA

Bekijk Volledige Versie : Trans-IP of Hostlab



Iljan
16/05/06, 11:21
Hallo allemaal,

Ik en bezig een server bij redbus te krijgen, prima. Maar als particulier een dedicated server ergens neer hangen is niet niks, ik vind t maar eng maar goed afgezien daarvan...

Trans-IP heeft een datalimiet van 200GB in mijn geval en mag ik geen IRC software op mn server hebben. Ik vind dat maar dom en was meteen klaar met Trans-IP maar via de sales afdeling van redbus kwam ik uit bij Hostlab waar ze me wel netjes te woord staan en een datalimiet van 330 GB aanhouden en ik wel een IRC Server mag draaien. Niet dat ik dat doe maar ik irc nogal veel, en met irssi kan je mooi 24/7 in een kanaal hangen zonder dat je er bent maar via Trans-IP mag je dat zelfs niet. :X

Heeft iemand ervaring met hostlab? Ze zijn gewoon 5 eurie goedkoper en meer data en minder regels...

Ligt het aan mij of is Trans-IP een beetje monopolie?

JayvD
16/05/06, 11:27
Mwa laatste tijd vind ik TransIP wat minder worden op gebied van support.

Iedereen helpt je goed maar dhr Ali nogwat vindt het schijnbaar er lastig om mensen normaal te woord te staan.

Koop mijn domeinen daar wel gewoon in daar zijn ze top voor, heb je bijna geen support voor nodig en als je wel nodig hebt kunnen ze je wel helpen op normale manier.

Moet nog even zien wat ik doe, misschien dat ik mijn budgettroep/privétroep er ga hangen maar niet meer mijn dual opterons.
Door geintje van andere klant was mijn on-board nic kaduk, kan je nou niet altijd permiteren.

WilloW
16/05/06, 11:39
Volgens mij heeft TransIP er geen probleem bij als je zelf prive een bouncher gebruikt om op een irc kanaal te blijven.

Natuurlijk als je IRC Servers aanbied word het anders. Ali nog wat van TransIP helpt ons altijd perfect zolang je normaal tegen hun doet doen ze ook normaal tegen jou, Zo hoort het

gjtje
16/05/06, 11:41
D'r zijn ook gameserver providers die transip gebruiken, en een beetje gameserver heeft een reporter naar irc functie. :o

DutchTSE
16/05/06, 11:44
Hallo allemaal,

Ik en bezig een server bij redbus te krijgen, prima. Maar als particulier een dedicated server ergens neer hangen is niet niks, ik vind t maar eng maar goed afgezien daarvan...

Trans-IP heeft een datalimiet van 200GB in mijn geval en mag ik geen IRC software op mn server hebben. Ik vind dat maar dom en was meteen klaar met Trans-IP maar via de sales afdeling van redbus kwam ik uit bij Hostlab waar ze me wel netjes te woord staan en een datalimiet van 330 GB aanhouden en ik wel een IRC Server mag draaien. Niet dat ik dat doe maar ik irc nogal veel, en met irssi kan je mooi 24/7 in een kanaal hangen zonder dat je er bent maar via Trans-IP mag je dat zelfs niet. :X

Heeft iemand ervaring met hostlab? Ze zijn gewoon 5 eurie goedkoper en meer data en minder regels...

Ligt het aan mij of is Trans-IP een beetje monopolie?
Tip aan jou: ga eerst eens opzoeken wat monopolie betekend, want het woord staat niet op de goede plek.

Irc mag je er niet draaien vanwege de DDOS gevoeligheid ervan, logische keuze, en als je IRC perse wilt draaien dan kies je een netwerk waar dat wel mag, TransIP is bij lange na niet de enige waar het niet mag, en opzich is het een terechte keuze, aangezien de grootste DDOS magneet afwezig is.

Ook kun je TransIP en hostlab niet vergelijken qua prijzen, allereerst omdat het verschillende netwerken zijn (/in verschillende netwerken zitten.)

(als we toch doorgaan over hun support: heb zeker niks te klagen over hun support, zijn ze prima in, al wordt ik idd liever door iemand anders dan ali geholpen, om bovengeposte redenen.)

rensariens
16/05/06, 11:45
transip blokt alles wat met irc te maken heeft..
edit: dutch was me voor :)

JayvD
16/05/06, 11:46
Natuurlijk als je IRC Servers aanbied word het anders. Ali nog wat van TransIP helpt ons altijd perfect zolang je normaal tegen hun doet doen ze ook normaal tegen jou, Zo hoort het
Ik doe zo normaal tegen hem als maar kan, support via hem gaat gewoon niet lekker en zoals je wenst dat het gaat.

D'r zijn ook gameserver providers die transip gebruiken, en een beetje gameserver heeft een reporter naar irc functie. :o
IRC is strikt verboden, staat in AV.

Iljan
16/05/06, 12:23
Kijk het is niet zo dat ik het niet snap maar het is het zelfde data centre, de zelfde service en wat betreft support heb ik denk ik ook niet te klagen. Hostlab zit in het gbouw waar redbus ok in zit en zijn telefonisch prima bereikbaar.

Maar:
Waarom krijg ik met mn 1U server 200GB limiet bij Trans-IP en bij HostLab 330GB voor minder geld. Kortgezegt waarom krijg ik meer voor minder terwijl Trans-IP vast meer klanten heeft...

mihosnet
16/05/06, 12:31
Omdat;
A) TransIP misschien een ander prijsbeleid heeft dan Hostlab.

of

B) Hostlab misschien een groter volume aan dataverkeer omzet, waardoor ze goedkoper kunnen inkopen.

of..

Paulewk
16/05/06, 12:36
Volgens jouw redenatie zou iedereen die in Redbus zat maar hetzelfde product moeten aanbieden tegen dezelfde prijs ?

®on
16/05/06, 12:42
Maar:
Waarom krijg ik met mn 1U server 200GB limiet bij Trans-IP en bij HostLab 330GB voor minder geld. Kortgezegt waarom krijg ik meer voor minder terwijl Trans-IP vast meer klanten heeft...
Heb je wel eens nagedacht over twee supermarkten, beide in hetzelfde winkelcentrum, maar met verschillende prijzen voor een pondje biefstuk? :)

Iljan
16/05/06, 12:53
Heb je wel eens nagedacht over twee supermarkten, beide in hetzelfde winkelcentrum, maar met verschillende prijzen voor een pondje biefstuk? :)
Hmm als je het zo bekijkt... Nou HostLab de aldi onder de providers!:W:

Bramm
16/05/06, 12:56
Hmm als je het zo bekijkt... Nou HostLab de aldi onder de providers!:W:

Dat je in hetzelfde datacenter zit betekent niet dat je hetzelfde product en service aanbied... Beiden hebben een ander netwerk, andere switches en hardware enz enz. Alleen de airco de brandblusinstallatie en locatie is zo'n beetje hetzelfde...

Ruffneck
16/05/06, 13:03
Kijk het is niet zo dat ik het niet snap maar het is het zelfde data centre, de zelfde service en wat betreft support heb ik denk ik ook niet te klagen. Hostlab zit in het gbouw waar redbus ok in zit en zijn telefonisch prima bereikbaar.

Maar:
Waarom krijg ik met mn 1U server 200GB limiet bij Trans-IP en bij HostLab 330GB voor minder geld. Kortgezegt waarom krijg ik meer voor minder terwijl Trans-IP vast meer klanten heeft...

True en IS staan ook in Redbus, heb je die prijzen weleens gezien :)

Glenn
16/05/06, 13:21
Met Ali heb ik geen problemen hoor. Hij staat mij, net als de andere medewerkers, altijd netjes te woord.


Maar:
Waarom krijg ik met mn 1U server 200GB limiet bij Trans-IP en bij HostLab 330GB voor minder geld. Kortgezegt waarom krijg ik meer voor minder terwijl Trans-IP vast meer klanten heeft...

Hoezo krijg je bij Hostlab meer voor minder geld? Ik heb even op beide sites gekeken:

TransIP:
1U
200 GB
SMS Monitoring
Fallback mailserver
Fallback DNS
Reboot service
€ 39,= per maand

Hostlab
1U
1 mbit traffic
Monitoring
€ 35,= per maand

Bij Hostlab dus geen fallback services. Tevens is die 1mbit traffic ook nog discutabel, je kan daar inderdaad 330 GB uit halen, maar dat is theoretisch. Lees dit topic (http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/70367-berekening-van-dataverkeer.html?highlight=mbit+mediaserve) van Thomas maar eens door.



Door geintje van andere klant was mijn on-board nic kaduk, kan je nou niet altijd permiteren.

Volgens mij kan TransIP daar weinig aan doen, dat is het risico van een shared kast, toch? :)


True en IS staan ook in Redbus, heb je die prijzen weleens gezien :)
Ja :(

JayvD
16/05/06, 14:29
Volgens mij kan TransIP daar weinig aan doen, dat is het risico van een shared kast, toch? :)

Was iets meer gaande, vind alleen beetje jammer dat ik er zelf achter moet komen door zelf naar redbus te gaan wat er aan de hand was. Als ze een dergelijk verhaal horen dat iemand netwerk kabel uit NIC trekt kijk je lijkt mij even wat er voor schade is. Compleet niets van gehoord en toen ik tot de ontdekking kwam dat hij kapot was (kreeg later pas gevolgen ervan duidelijk te melden) ging ik week later dat ding verwijderen.

Ik blijf wel bij hun zitten waarschijnlijk voor de budgetzooi maar ik ga der geen servers voor hoge kwaliteitdiensten plaatsen.

Glenn
16/05/06, 14:32
Was iets meer gaande, vind alleen beetje jammer dat ik er zelf achter moet komen door zelf naar redbus te gaan wat er aan de hand was. Als ze een dergelijk verhaal horen dat iemand netwerk kabel uit NIC trekt kijk je lijkt mij even wat er voor schade is. Compleet niets van gehoord en toen ik tot de ontdekking kwam dat hij kapot was (kreeg later pas gevolgen ervan duidelijk te melden) ging ik week later dat ding verwijderen.

Ik blijf wel bij hun zitten waarschijnlijk voor de budgetzooi maar ik ga der geen servers voor hoge kwaliteitdiensten plaatsen.Okee, right!

Maar servers voor hoge kwaliteitsdiensten zou ik niet shared plaatsen ;) Maargoed, daar kan je lang over discussieren :)

DutchTSE
16/05/06, 17:47
Hmm als je het zo bekijkt... Nou HostLab de aldi onder de providers!:W:
en zo is transip qua netwerk en support mijn prive supermarkt... voor die 10 euro extra zit ik toch liever bij transip :) helemaal gezien omdat je 1 mbit krijgt bij hostlab, en IK niet kan rondkomen met 1 mbit, maar theoretisch wel met 200 GB (mijn verkeer piekt teveel maar verbruikt uiteindelijk relatief weinig GB's)

oftewel dit is ook niet te vergelijken ;)

Wido
16/05/06, 18:01
Hostlab maakt gebruik van het Reasonnet netwerk en daar staan wij ook weer in.

Een prima netwerk waar niets over te klagen valt!

Ik ken de mensen van Hostlab ook, prima mensen.

TransIP ken ik niet, dus kan ik ook niets over zeggen.

lifeforms
16/05/06, 18:10
TS: "Ligt het aan mij of is Trans-IP een beetje monopolie?"
Over 5 jaar hebben we pas een monopolie. :o Voor IRC zul je bij een andere aanbieder moeten zijn, maar dat wist je al voordat je de thread startte :rolleyes: Dus neem gewoon Hostlab! Ik heb geen ervaring ermee maar het is vast prima.


JayvD: "Compleet niets van gehoord"
Ehm? Marcel heeft je hoogstpersoonlijk opgebeld over dit geval. Volgens mij had de Redbus engineer ook gemeld dat beide poorten op je mobo lam waren (niet goed klikten). Meer herinner ik me er niet van, maar goed, het is ook offtopic aangezien dit soort zaken overal kunnen gebeuren, onze klanten zijn vast niet dommer of onhandiger dan de klanten van Hostlab. :p


Wido: "TransIP ken ik niet, dus kan ik ook niets over zeggen."
Domeintje kopen? ;)

MaffeMuis
16/05/06, 18:13
Sommige mensen willen voor een dubbeltje eerste rang zitten :P
ik betaal graag wat meer dubbeltjes :)

Ik ben heel te vrede over TransIP BV
En Ali is gewoon heel erg direct to the point, en dat communiceert makkelijk :) En soms niet altijd.

En ik heb weinig tot geen support bij ze hoeven te vragen, omdat alles gewoon netjes draait zoals het moet.
Misschien komt dat ook mede ook omdat we een privated rack hebben genomen bij ze, geen last van andere mensen in de zelfde kast en dat kost ook weer wat extra dubbeltjes :D Maar het is voor een goed doel. Die jongens moeten ook zo af en toe een pilsje kunnen drinken ;)

Wido
16/05/06, 18:29
Domeintje kopen? ;)transip.nl, is die te koop? :P

Maar ik denk dat de TS wel genoeg informatie heeft om een keuze te maken, of niet?

Dotspot Hosting
22/05/06, 14:02
Hostlab maakt gebruik van het Reasonnet netwerk en daar staan wij ook weer in.

Een prima netwerk waar niets over te klagen valt!

Ik ken de mensen van Hostlab ook, prima mensen.

TransIP ken ik niet, dus kan ik ook niets over zeggen.

Helemaal mee eens! Wij hebben sinds 1 jaar ook onze servers ondergebracht bij Hostlab. Ik kan zeggen dat ik nog geen enkel neagtief punt heb. Ze bieden goede service & support.

fre0n
22/05/06, 17:28
hostlab service = toppie, bereikbaarheid van hostlab (ook buiten kantooruren) = toppie en het reasonnet netwerk is ook toppie, remote hands = toppie

Tot zover eigen ervaringen met hostlab :)

Wido
22/05/06, 17:41
Zie ook www.ispgids.com, daar staan wat ervaringen over Reasonnet/Hostlab

saint
23/05/06, 14:00
Ik heb zelf persoonlijk zeer slechte ervaring op het gebied van support met Trans IP. Dit heeft mij er ook toe doen besluiten om naar een paar weken mijn server maar te verwijderen en onder te brengen bij een partij die wel betrouw baar is als het om service gaat en na komen van afspraken.

Ik heb een keer geinformeerd om 1/4 rack af te nemen. Dit is 10u hiervan mocht ik toen ik later nog een keer contact opnam voor nog wat informatie, in eens maar 8u van de 10 volhangen met apparatuur. En het gebruik van Cisco harware werd door hun ook aangemerk als niet professionele spullen.

HostLab heb ik alleen geen ervaring mee.

crazycoder
23/05/06, 14:14
Ik heb een keer geinformeerd om 1/4 rack af te nemen. Dit is 10u hiervan mocht ik toen ik later nog een keer contact opnam voor nog wat informatie, in eens maar 8u van de 10 volhangen met apparatuur. En het gebruik van Cisco harware werd door hun ook aangemerk als niet professionele spullen.

De opmerking dat je niet het hele rack vol moet stampen heb ik meer gehoord, op zich ook niet verwonderlijk.. Hou er rekening mee dat je dan snel teveel stroom verbruik.. alhoewel.. als je er 1 4U in hang :-)

Cisco niet professioneel? Heb je dat wel goed gehoord en hebben ze je wel goed begrepen?
Dat zij liever geen benq e.d. aan hun switches zien hangen kan ik begrijpen.. maar cisco is toch niet echt hobbyspul, de prijzen zijn er in ieder geval niet naar :-)

Jacobs.T
23/05/06, 14:22
Omdat;
A) TransIP misschien een ander prijsbeleid heeft dan Hostlab.

of

B) Hostlab misschien een groter volume aan dataverkeer omzet, waardoor ze goedkoper kunnen inkopen.

of..

Of misschien omdat het meer kwalitatieve transit is? ;)
Zijn nogal kortzichtige argumenten :)

lifeforms
23/05/06, 14:23
Ik heb zelf persoonlijk zeer slechte ervaring op het gebied van support met Trans IP. Dit heeft mij er ook toe doen besluiten om naar een paar weken mijn server maar te verwijderen en onder te brengen bij een partij die wel betrouw baar is als het om service gaat en na komen van afspraken.
Welke afspraken, we kennen je niet? Als je een contract hebt dan heb je een contract van 12 maanden, als je geen contract hebt dan zijn er geen afspraken :) Voor zover ik weet is er niemand weg gegaan na twee weken. Als je een probleem hebt moet je misschien eens een ticket insturen?

Ik heb een keer geinformeerd om 1/4 rack af te nemen. Dit is 10u hiervan mocht ik toen ik later nog een keer contact opnam voor nog wat informatie, in eens maar 8u van de 10 volhangen met apparatuur.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je standaard een powerbar met 7/8 aansluitingen krijgt? Of misschien dat je een eigen switch van 2U wil ophangen? In ieder geval, 10U is gewoon 10U. Altijd zo geweest.

En het gebruik van Cisco harware werd door hun ook aangemerk als niet professionele spullen.
Cisco "harware" is bij ons prima toegestaan en we gebruiken het zelf ook. Ook weer niets te vinden in tickets over Cisco overigens.

TomNL
23/05/06, 14:54
Volgens mij dwalen we hier een beetje af. Ik vind het jammer dat mensen hier negatieve ervaringen met providers neerdroppen. Het betuigt van goed ondernemersschap (en voor particuliere klanten van goede moraliteit) als men eerst de aanbieder de kans geeft om in te gaan op het probleem en om samen tot een oplossing te komen.

De topicstarter geeft aan dat hij wensen heeft ten aanzien van IRC die TransIP niet wenst te leveren. Ook hier is al op ingegaan, zelfs door een medewerker van TransIP. Het lijkt mij duidelijk dat als zijn wens hierin van doorslaggevend karakter is dat hij dan bij een andere aanbieder terecht moet.

Zelf heb ik uitsluitend nog positieve ervaringen met TransIP. Met de andere aanbieders waarover hier nu gesproken wordt heb ik geen ervaringen. We kunnen hier nu wel een plussen en minnen verhaal gaan starten, maar ik denk dat dat weinig tot niets toevoegt. Afhankelijk van verwachtigingen kan serviceverlening positief of negatief beoordeeld worden. En aangezien voor eenieder verwachtingen anders zijn denk ik dat we hiermee beter deze discussie op deze plek kunnen beëindigen.