PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhostingbedrijf Te Koop (jaaromzet 2005 € 62.000,- Ex Btw)



Anoniem
16/05/06, 11:20
Te koop aangeboden: goedlopend webhostingbedrijf. Bedrijf wordt verkocht omdat wij ons willen focussen op onze andere activiteiten (ook webhosting en domeinnaam gerelateerd).

Bespreekbaar is verkoop van de gehele besloten vennootschap of anders alleen een activa overname. Het bedrijf is verkoopklaar en is mede door de ervaring met eerdere overnames zeer makkelijk over te nemen. Het bedrijf opereert geheel zelfstandig en koopt veel zaken bij de bron in:

Lidmaatschappen:
- SIDN
- SRSplus
- OpenSRS

Enkele cijfers:
Omzet 2005: € 62.000,-
Aantal klanten: 710
Aantal actieve dealers: 5
Personeel: geen
Contracten met leveranciers: per direct opzegbaar

Servers:
2x Linux nameservers
2x Windows 2003 servers
2x Linux webservers
(bovenstaande servers zijn in eigendom en worden meeverkocht, colocatie en of lease van servers en beheer is bespreekbaar).
Specs verkrijgbaar na tekenen van geheimhoudingsverklaring

Automatisering
We lopen mee in een ontwikkeltraject voor ISP software. Abonnementenadministratie en facturatie zijn vergaand geautomatiseerd.

Geïnteresseerd in overname van ons bedrijf?
Mail dan naar webhostertekoop at hotmail.com en geef aan wat je bereid bent voor ons bedrijf te betalen. Wij zijn alleen geïnteresseerd om met partijen te praten die bereid zijn een geheimhoudingsverklaring te tekenen én partijen die bereid zijn een eenmalig bedrag te betalen. Enkel een earn-out voorstel is niet bespreekbaar. Richtprijs inclusief serverpark “X” maal de jaaromzet waarbij je zelf de factor mag aangeven en de verdeling tussen eenmalig bedrag en earn-out vergoeding.

infadi
16/05/06, 15:24
Wij hebben wel intresse wilt u mij bellen op 06-41335999

janwillem
17/05/06, 09:13
Ben geinteresseerd. geheimhoudingverklaring is geen probleem. Graag hoor ik hoe de verdeling van de omzet over de pakketten is, en wat het verschil is tussen het bedrijf wat wordt verkocht, en het bedrijf waarmee wordt door gegaan, aangezien deze dezelfde activiteiten bevat? Wij hebbeen reeds een paar partijen overgenomen qua diensten.
aanpassen

Anoniem
17/05/06, 10:35
[update 17-5-2006] Iedereen die tot nu toe heeft gereageerd zal morgen bericht van mij ontvangen. Partijen die in eerste instantie interessant voor ons zijn zullen morgen een intentieverklaring ontvangen. Geïnteresseerde partijen kunnen zich ook na morgen blijven aanmelden omdat wij geen haast hebben en ons goed willen oriënteren op geschikte kandidaat-kopers.

Freezer
17/05/06, 10:42
Ik hoop dat ik constructief kan bijdragen, maar een prijs x maal de omzet lijkt me niet realistisch. x keer de winst is een meer gebruikelijkere factor. Succes met de verdere verkoop.

Keenondots
17/05/06, 12:06
Kun je aangeven wat jullie winstmarge is (winst voor belastingen/jaaromzet) en hoe de omzet over jullie klanten verdeeld is?

janwillem
17/05/06, 20:12
Ik hoop dat ik constructief kan bijdragen, maar een prijs x maal de omzet lijkt me niet realistisch. x keer de winst is een meer gebruikelijkere factor. Succes met de verdere verkoop.


lijkt me niet. je hebt tenslotte bij een overname niet alle kosten van de klant erbij. voor een duidelijke prijs zullen meer zaken tellen, dan enkel de omzet of de winst.

LCI
18/05/06, 16:41
Ook ik ontvang graag een geheimhoudingsverklaring om meer informatie over het complete 'project' te ontvangen.

Swiftway-UK
18/05/06, 16:56
Wij hebben interesse indien de combinatie eenmalig bedrag/earn out inderdaad de gewenste constructie is. Met alles als eenmalig bedrag vooraf hebben we zeer slechte ervaringen.

Is de combinatie eenmalig bedrag met een earn out bespreekbaar, dan ontvang ik graag de NDA.

smokum
23/05/06, 18:22
hehe lachen dit....

Anoniem
24/05/06, 18:26
[UPDATE/bericht wijzigen lukt niet]

Inmiddels zijn we in gesprek met 2 geïnteresseerde partijen waarvan wij denken dat ze goed passen bij onze klanten en bedrijfsvoering.

Bedankt voor alle reacties tot zover.

LCI
02/06/06, 13:19
inmiddels een akkoord bereikt?