PDA

Bekijk Volledige Versie : Reboot Redbus



m00
13/05/06, 14:29
(Ik hoop dat ik dit topic in de juiste categorie heb geplaatst.)

Ik heb in het Redbus datacenter een aantal servers staan, waarvan 1 slecht tot helemaal niet meer reageert.
Nu heb ik wel eens voorbij zien komen dat het mogelijk is om de server te laten rebooten door een Redbus medewerker.
Klopt dit verhaal, en zo ja, moet dit dan geregeld worden bij mijn colocatie provider of kan dit gewoon door middel van een belletje naar Redbus zelf.

Alvast hartelijk bedankt.

Swiftway-UK
13/05/06, 14:30
Dit moet je regelen bij je colocatie provider. Redbus heeft een lijst van bevoegde personen voor het doorgeven van remote hands requests, ik denk niet dat jij daar als klant van een klant op zal staan.

m00
13/05/06, 14:38
Ik zal inderdaad wel niet op die lijst staan. (sta met slechts een paar servers in een shared rack). Dan maar even contact opnemen met de provider. In ieder geval bedankt!

alleznet
13/05/06, 16:09
Je hebt niet toevallig het wachtwoord van de APC-poorten waarop jouw servers staan? Dan kun je het ook zo resetten :)

HostPerfect
13/05/06, 16:35
Niet elke server staat op een apc hoor?
Dat moet je coloboer wel hebben staan of jij moet het hebben gehuurd?

m00
13/05/06, 16:42
Inderdaad geen APC afgenomen. (waarbij ik nu wel het nut inzie van een APC :P)

Glenn
13/05/06, 16:48
Inderdaad geen APC afgenomen. (waarbij ik nu wel het nut inzie van een APC :P)
Reboot via controlpanel werkt ook prima hoor ;)

JayvD
13/05/06, 16:51
Reboot via controlpanel werkt ook prima hoor ;)
Vind van niet. Ikzelf gebruik bij TransIP de rebootfunctie van hun weleens. Dat duurd gemiddeld 15-45 minuten.

APC Reboot > METEEN

Ik kan niet altijd permiteren om 45 minuten offline te zijn en te wachten op hard reboot.

Glenn
13/05/06, 17:00
Vind van niet. Ikzelf gebruik bij TransIP de rebootfunctie van hun weleens. Dat duurd gemiddeld 15-45 minuten.

APC Reboot > METEEN

Ik kan niet altijd permiteren om 45 minuten offline te zijn en te wachten op hard reboot.
Daar heb je inderdaad een punt, zit zelf ook bij TransIP. Dat ik daar in het begin zat, 1,5 jaar terug, werden ze binnen 15 minuten uitgevoerd. Nu moet ik ruim een half uur wachten, terwijl het binnen 30 minuten uitgevoerd moet worden...

Ik draai daar prive een hobbyserver dus zo erg is dat niet, maar voor kritieke servers is het inderdaad te lang.

joriz
13/05/06, 17:04
Als je een normale reboot met een APC uitvoert duurt het ook meestal 5 a 10 seconde.
Maar inderdaad irritant als je niet kan rebooten. Neem contact op met je coloprovider en leg je probleem voor.

Paulewk
16/05/06, 11:42
Daar heb je inderdaad een punt, zit zelf ook bij TransIP. Dat ik daar in het begin zat, 1,5 jaar terug, werden ze binnen 15 minuten uitgevoerd. Nu moet ik ruim een half uur wachten, terwijl het binnen 30 minuten uitgevoerd moet worden...

Ik draai daar prive een hobbyserver dus zo erg is dat niet, maar voor kritieke servers is het inderdaad te lang.

Dat heeft denk ik weinig met TransIP te maken, aangezien hun (lijkt mij) de reboots door Redbus personeel laten uitvoeren.

Redbus heeft gewoon een enorm personeels tekort sinds de overname, er loopt zelfs van dat achtelijke securitas personeel rond.

Een reboot duurt daardoor tegenwoordig gewoon 30 minuten tot een uur, en soms zien ze de tickets helemaal niet.

Glenn
16/05/06, 12:26
Dat heeft denk ik weinig met TransIP te maken, aangezien hun (lijkt mij) de reboots door Redbus personeel laten uitvoeren.

Ja sorry, dat bedoelde ik ook, het stond er alleen wat krom ;)


Redbus heeft gewoon een enorm personeels tekort sinds de overname, er loopt zelfs van dat achtelijke securitas personeel rond.

Daar voor ook al...


Een reboot duurt daardoor tegenwoordig gewoon 30 minuten tot een uur, en soms zien ze de tickets helemaal niet.
Als het nodig is spring ik tegenwoordig gewoon zelf in de auto, dat is meestal sneller (10 minuten rijden):)

MaffeMuis
16/05/06, 17:15
Ik zie dat ik Glenn eens wat vaker ga stalken ;)

Glenn
16/05/06, 17:24
Ik kan alleen geen reactietijd garanderen ;)