PDA

Bekijk Volledige Versie : Huisvesting



TuCje
12/05/06, 00:16
Ik vroeg me af hoe dat jullie webhosters dit aangepakt hebben toen jullie begonnen. Hebben jullie een 'echt' kantoor of hebben jullie het bedrijf gezet op je huisadres ?

Alerd
12/05/06, 00:18
Wij zijn atm naar kantoren aan het kijken. :)

Momenteel doen we het nog in aparte kamers/hoekjes thuis.

CharlieRoot
12/05/06, 08:10
Wij zijn 2 jaar vanuit huis begonnen.. nu zitten we al een jaar in een kantoor. Grote verbetering, zeker aan te raden om een kantoor te huren.

Randy
12/05/06, 08:12
Kantoor bij DC waar de engineer werkzaam is. Ikzelf prefereer het om vanuit huis / mobiel te werken, om zo ook nog oppas voor de jongste IT'er te kunnen spelen... :-)

Euro-Servers
12/05/06, 08:25
Alles valt nog makkelijk te regelen vanuit ons thuisadres, dus waarom een kantoor huren? ;)

WebXtra
12/05/06, 08:32
Wij zijn ook vanuit huis begonnen.
Maar toen het goed ging lopen meteen voor een kantoor gaan kijken. Waar we nu al weer een tijdje zitten.

Meerdere voordelen: Staat profesioneel, thuis sneller afgeleid; hond huisgenoten ect., en airco hier ;)

WebSiteNet
12/05/06, 08:50
Een kantoor is niet erg duur maar er komt zoveel bij kijken. Een goede verzekering is noodzakelijk (verzeker ook waterschade!).

Verder zijn kantoor meubels vrij duur (ikea heeft gelukkig een hele goede office lijn) en je wilt thuis toch altijd wel even de mail checken dus dan zit je thuis toch weer te werken. Maar als je met meerdere bent is het toch een stuk prettiger doordag je dan betere communicatie met elkaar hebt. Maar voor allee of met z'n tween is het niet per se noodzakelijk.

MediaServe
12/05/06, 08:53
Ik heb nu een kantoorje aan huis. Op zich wel handig omdat je altijd alles bij de hand hebt en niet hoeft te reizen. Toch zijn we op zoek naar een kantoorruimte om dezelfde reden die WebXtra aanhaalt.


Meerdere voordelen: Staat profesioneel, thuis sneller afgeleid; hond huisgenoten ect.

MathijsH
12/05/06, 08:55
Wij zijn eigenlijk direct vanuit kantoor begonnen, lekker dicht bij het DC (200m)
Je wordt niet afgeleid, en je werkt lekker door.

Remigius
12/05/06, 09:33
Alles gedaan :)

Eerst klein kantoor, maar vanwege de reistijd verkocht. Toen een tijdje kantoor aan huis, maar dat werd toch echt te krap (en ik bleef maar doorwerken).

Nu sinds januari weer een kantoor, maar wel een stuk dichter bij huis en een stukje groter. Ik vind het vooral prettig omdat we regelmatig klanten over de vloer hebben voor website ontwikkeling (vergader tafel, whiteboard, etc. etc.).

Ook het geconcentreerd werken was een belangrijke reden.

eMiz0r
12/05/06, 09:44
Wel een eigen kantoor in verband met communicatie tussen personeelsleden. Een kantoor staat in Leeuwarden en is voor de verkoopafdeling. De technische afdeling zit op kantoor in Groningen, in een straal van 100m van het DC (ideaal!).

Voornaamste reden voor mensen om een apart kantoor te nemen is om onderscheid te maken tussen je werk en je privé leven. Als je een kantoor aan huis hebt zul je nauwelijks afscheid van je werk kunnen nemen, je blijft bezig.

alex[nl]
12/05/06, 09:56
Voornaamste reden voor mensen om een apart kantoor te nemen is om onderscheid te maken tussen je werk en je privé leven. Als je een kantoor aan huis hebt zul je nauwelijks afscheid van je werk kunnen nemen, je blijft bezig.
Aan de andere kant heb je dan wel 's avonds bij supportvraag of problemen direct alle info bij de hand ;)

MathijsH
12/05/06, 09:57
Als je je support systeem goed inricht ook ;)

alex[nl]
12/05/06, 10:06
Oh really? Niet aan gedacht, dank voor de tip ;)

eMiz0r
12/05/06, 10:08
']Aan de andere kant heb je dan wel 's avonds bij supportvraag of problemen direct alle info bij de hand ;)

Je moet je klanten niet teveel verwennen. Zodra je groter wordt is support in de avonduren moeilijker tot niet te doen. Als je het dan laat afweten worden je klanten ontevreden.

crazycoder
12/05/06, 10:26
']Aan de andere kant heb je dan wel 's avonds bij supportvraag of problemen direct alle info bij de hand ;)
SSH, RWW, VPN.. roep maar wat.. als je op kantoor een server heb staan waar je de data op heb kan je er altijd bij.

Jorem
12/05/06, 10:48
Ik denk dat het vooral per persoon verschillend is.

- Voor sommige mensen is een kantoor beter i.v.m. concentratie e.d.. Als dat zo is ben je dus meer aan het werk en verdien je de kosten van het kantoor dus wel weer terug en is het dus een goede investering.

- Sommige mensen hebben het thuis prima naar hun zin en vinden een beetje afleiding op een dag niet erg. Die hebben de kosten van een kantoor niet dus kunnen het prima zonder die extra inkomsten doen.

- Sommige mensen kunnen heel goed en geconcentreerd vanuit huis werken en die verdienen dus gewoon goed geld. Geen kosten kantoor, en veel werk.

Kan je dus prima werken vanuit huis dan zie ik niet zoveel reden om voor een kantoor te gaan kijken.

Doe je meer andere dingen als werken vanuit huis dan zou ik zeker is naar een kantoor gaan kijken.

* Woon je in Amsterdam of heb je een berging (deze zijn buiten het woonhuis gelegen, in mijn geval gewoon de voordeur uit en een trap naar boven). Bouw deze om tot kantoor en je kan er prima (in mijn geval) met 2 mensen werken.

Swiftway-UK
12/05/06, 10:51
Je moet je klanten niet teveel verwennen. Zodra je groter wordt is support in de avonduren moeilijker tot niet te doen. Als je het dan laat afweten worden je klanten ontevreden.

Juist als je groter word is support 24/7 wel te doen, je hebt immers meer personeelsleden.

Alerd
12/05/06, 11:18
Juist als je groter word is support 24/7 wel te doen, je hebt immers meer personeelsleden.
exact mijn gedachte :D
(ben zelf een nachtbraker, scheelt weer nachtpersoneel:p)

Een eigen kantoor is vooral handig om het werk gewoon af te sluiten af en toe, thuis blijf je maar bezig.
En je ontvangt mensen veel minder professioneel.

eMiz0r
12/05/06, 11:50
Juist als je groter word is support 24/7 wel te doen, je hebt immers meer personeelsleden.

Personeel dat 's nachts voor je werkt is stervensduur (wellicht niet in Polen ;)). Als je gewoon zorgt dat je op de hoogte blijft van storingen (door middel van SMS bijvoorbeeld) heb je geen nachtelijke support nodig. Nederland heeft nog geen diehard 24 uurs economie waardoor een gemiddeld hostingbedrijf 24/7 ondersteuning dient te leveren. KPN en xs4all zijn hier prima partijen voor, maar zelfs TransIP zal nauwelijks in de nachtelijke uurtjes noodzakelijke (!!!!) calls krijgen denk ik.

Disclaimer: je zult altijd mensen hebben die om 3 uur 's nachts bellen hoe ze een FTP account aanmaken. Maar daar hoef je geen 24/7 support voor te leveren.


- Voor sommige mensen is een kantoor beter i.v.m. concentratie e.d.. Als dat zo is ben je dus meer aan het werk en verdien je de kosten van het kantoor dus wel weer terug en is het dus een goede investering.

- Sommige mensen hebben het thuis prima naar hun zin en vinden een beetje afleiding op een dag niet erg. Die hebben de kosten van een kantoor niet dus kunnen het prima zonder die extra inkomsten doen.

- Sommige mensen kunnen heel goed en geconcentreerd vanuit huis werken en die verdienen dus gewoon goed geld. Geen kosten kantoor, en veel werk.

Niet echt overtuigende argumenten. Als je tussen de regels doorleest noem je eigenlijk 1 argument en dat is dat wanneer je geconcentreerd thuis kan werken, je het huurkosten aan een kantoor scheelt :p

pionier
12/05/06, 12:06
Even een waarschuwing voor iedereen, mocht je in de toekomst ooit eens besluiten te gaan doen wat wij hier gedaan hebben. Wij hebben hier aan huis (vrijstaand) een kantoor gebouwd. We hebben dit gebouw casco op privé gebouwd. De inrichting en dan praat ik over dingen zoals de cv... het systeemplafond maar ook de patchkast en de bekabeling etc. is gekocht op naam van de zaak omdat het immers voor zakelijke doeleinden gebruikt wordt. Daarnaast was het overigens wel zo dat we een flink aantal inventaris al in ons bezit hadden omdat we al meer dan 26 jaar ook nog een ander bedrijf runnen.

Tijdens een btw controle zijn wij door de belastingdienst teruggefloten omdat we enerzijds een gedeelte prive gebouwd hadden en anderzijds de btw over de inrichting wel afgetrokken hadden (accountant heeft ons daarover geadviseerd).
De stelling van de heren belastingdienst was of alles privé of alles zakelijk.
En daar zit dus het probleem.
Wij hebben in eigen beheer (met onze eigen mensen, in onze vrije tijd) het casco pand gebouwd.
Zetten we echt alles op de zaak dan kunnen we de BTW terugvorderen, maar bij eventuele verkoop of het staken van de onderneming wordt de meerwaarde van het pand beschouwd als "WINST VAN DE ONDERNEMING" en zullen we daarover ook een deel van moeten afdragen. Dat is het nadeel van het zelf bouwen. Als het immers door een ondernemer gebouwd zou zijn zou de winst hierover vanzelfsprekend minder zijn.
Kiest men voor de andere constructie dan is het zo dat de door de onderneming gevorderde BTW weer terugbetaald moet worden. Gek genoeg heeft men het onderhoud van een en ander (denk maar bv. aan het onderhoud van de alarminstallatie en het abo op de meldkamer) weer goedgekeurd als aftrekbare posten van de onderneming.

Behalve dat dit veel ergernis en tijd en geld heeft gekost zijn we ondertussen al wel enkel jaren verder en loopt tegen de stellingen van de belastingdienst een zaak via de belastingrechter, maar de uitspraak hierover kan nog wel even duren. Ook de tijd die de fiscale jurist inmiddels er al aan besteed heeft moet betaald worden en zolang als we nog niet gewonnen hebben....

Kortom... een gewaarschuwd mens telt voor twee. Oftewel: Belastingdienst....leuker kunnen we het niet maken... en makkelijker al helemaal niet.

EDIT: De belastingdienst heeft ook de "huur" die ik privé dan maar aan de onderneming wilde vragen afgewezen. Kortom.. ze hebben ons werkelijk gekloot... ondanks de vele adviezen die we voor die tijd hebben gevraagd.

Keizer
12/05/06, 12:47
Je moet je klanten niet teveel verwennen. Zodra je groter wordt is support in de avonduren moeilijker tot niet te doen. Als je het dan laat afweten worden je klanten ontevreden.

Precies, zodra het druk wordt heb je het om 5, misschien 6 uur echt wel gehad, dan hop hop naar huis. Dan géén gezeik meer.

Als je thuis werkt lijkt me dat toch anders, de telefoon gaat toch wel over dus ga je die weer pakken. Ook heb ik persoonlijk 's ochtends moeite met opstaan als ik de deur niet uit hoef. Dus lekker naast de telefoon pitten! Maar dat is een kwestie van discipline gok ik :o

Ik vind een kantoor op kleine afstand echt relaxed. Eventjes fietsen en je bent er. Daarbij staat het klanten bestand + support troep allemaal online dus ik ben dr niet eens aan gebonden! Dan maar de telefoon doorschakelen en in de tuin chillen met de laptop :cool: