PDA

Bekijk Volledige Versie : ProFTP



rvessem
11/05/06, 23:56
Ik heb een vraag, ben bezig met proftp

het lijkt allemaal wel goed te werken, maar regelmatig loopt als ik veel bestanden upload, gewoon de hele server "vast"

hij loopt niet echt vast want na ca 20 min komt hij vanzelf weer bij
maar hij is in elk geval niet meer bereikbaar en krijg met een ping een destination host unreachable, ook na een apc reboot, dus geen time out

zou dit door proFTP kunnnen? en wat zou er dan kunnen gebeuren, kan nl helemaal niet in de log messages ect vinden? en vind het vrij irritant dat die server dan ineens 20min onbereikbaar is? het is uiteraard een test servertje maar toch...

Ben van Stavere
12/05/06, 04:04
Zijn het grote bestanden? Kleine bestanden? En als 'ie na een APC reboot niet binnen een paar minuten weer 'normaal' up komt lijkt 't me niet echt dat ProFTPD de boel verziekt.

rvessem
12/05/06, 07:28
het zijn vn kleine bestanden, maar ik heb het nu toch elke keer, zeker een keer of 5 gehad deze week, dat tijdens uploaden van files dus de boel voor 20 a 30 minuten onbereikbaar wordt... en al een paar keer heb ik dus al zonder resultaat gereboot, dat helpt niet en dan wacht ik maar gewoon af met een ping xx.xx.xx.xx -t tot de boel weer online komt

Het loopt echt vast tijdens uploaden, want ik ben puur aan het uploaden om te testen of het goed gaat, soms kan ik tig gallerys uploaden, en soms gaat het na 20 a 30 foto's ineens fout

crazycoder
12/05/06, 08:57
Zou eerst maar eens naar de hardware gaan kijken.

Ga anders een keer naar het DC, hang een monitor aan die server en laat een ander een stevige upload starten. Dan kan je tijdens een reboot zien wat er allemaal op het scherm komt. Overigens kan je wellicht in messages (of simpel dmesg) al iets vernemen.

Als een server bij een reboot met de APC pas na 20 minuten weer up is lijkt het dat er een check op de schijf oid plaats zal vinden..

In eerste instantie lijkt het mij geen proftpd probleem, het is in ieder geval niet waar ik het eerste naar zou kijken. Wil je het uitsluiten, probeer het dan een keer met pscp (zoek maar met google waar je dat kan downloaden).

rvessem
12/05/06, 09:36
als ik normaal een reboot doet dan is de server na 12 time-outs weer online, de server is eigelijk niet offline maar onbereikbaar...
wat ik niet snap is waarom krijg ik destanation host unreachable? en geen request time-out, als ik de apc helemaal uit zet en mijn server dus spanningsloos staat, blijf ik eveneens een destanation host unreachable krijgen, na een 20min / half uur wordt dit een request time-out, als ik hierna de spanning er weer op zet, is alles in 1.5 min online
al me andere servers blijven wel gewoon bereikbaar in de zelfde IP-Range

Het klinkt misschien ongeloofwaardig maar het gebeurd echt elke keer als ik ga uploaden... heb al diverse keren speciaal geupload om te kijken of het de fout in krijg, en dit is me al meermaals gelukt, terwijl als ik van alles en nog wat doet op de server, ik hem nog niet 1x plat gekregen heb

SebastiaanStok
12/05/06, 21:23
ProFTPd staat bekend om bugs en dit soort problemen.:X
Ik raad je aan om even naar PureFTPd te kijken gebruik ik zelf ook en is een stuk fijner werken ;)

crazycoder
12/05/06, 21:27
ProFTPd staat bekend om bugs en dit soort problemen.:X
Ik raad je aan om even naar PureFTPd te kijken gebruik ik zelf ook en is een stuk fijner werken ;)
Dat is geheel nieuw voor mij. Ben benieuwd naar linkjes naar bijvoorbeeld meldingen van bugs..

rvessem
19/05/06, 20:40
Ik heb nog steeds problemen met mijn proftp
ik was ff druk met andere dingen, en had ff geen zin meer om dit probleem op te zoeken, maar nu wil ik toch weer een poging wagen :)

Ik heb een vraag? misschien een heel domme, maar ik probeer ff te snappen wat er nu fout gaat....

Wat betekend nu precies: ''destanation host unreachable''

ik begrijp wel dat het betekend host niet bereikbaar, maar wanneer kun je nu deze melding verwachten???

Daarnaast hoe kan het dat ik deze melding dan ook krijg als ik mijn server spanningsloos zet...

wordt door 1 of ander iets mijn IP ofzo geblockt door de switch ofzo???
in mijn log files kan ik helemaal niks vinden

en ik heb het net weer geprobeerd, eerst mijn servertje een klein beetje laten stressen om te kijken wat er gebeurd, dan blijft alles gewoon stabiel draaien
en ff wachten, iets later open ik een ftp verbinding, en promt na 7 foto's te hebben geupload, een ''destanation host unreachable'' dit was om 18:30 net 18:55 kreeg ik weer een ping en was alles weer ok...

Ik wordt er een beetje kribbig van......

crazycoder
19/05/06, 20:53
Server stressen wil ook zeggen downloaden, of zit je wat op de server te spelen?? Wat gebeurt er als je een forse file ga downloaden??
Wat gebeurt er al je een stapel HTML bestanden heb geupload.. treed het dan ook op?

Ik heb je eerder ook al enkele troubleshoot tips gegeven probeer het eens....

Er zijn een paar zaken waar dit aan kan liggen maar het beste kan je naar het DC gaan, een monitor eraan hangen en een kennis laten FTP-en. Je kan ook vragen of iemand anders een keer wil kijken..

Het is namelijk heel goed mogelijk dat je netwerkkaart of de switchpoort een probleem heeft. Dan kan je heel lang wachten totdat het op deze manier op is gelost. Jij draai nu namelijk in rondjes.

SebastiaanStok
19/05/06, 21:11
Dat is geheel nieuw voor mij. Ben benieuwd naar linkjes naar bijvoorbeeld meldingen van bugs..

Security bulletins bij onder andere WHT, de website zelf en verhalen van andere :)

crazycoder
19/05/06, 21:21
Security bulletins bij onder andere WHT, de website zelf en verhalen van andere :)
De bugs waar jij het over heb die het probleem wat ts heeft kan verklaren graag. Ik weet dat er af en toe bugs in zitten, maar dat is nu offtopic.. In zo'n beetje ieder stuk software zitten af en toe wat beestjes.

Verhalen van anderen, daar koop je niet echt veel voor. Zeg maar helemaal niets. Alleen, bij voorkeur, reproduceerbare bugs en als het even kan te vinden in de bugtracking van proftpd.

FreeFly
19/05/06, 21:55
hij loopt niet echt vast want na ca 20 min komt hij vanzelf weer bij
maar hij is in elk geval niet meer bereikbaar en krijg met een ping een destination host unreachable, ook na een apc reboot, dus geen time out
toch...


Zou het niet zo kunnen zijn dat je firewall (softwarematig) het ip blocked voor een x aantal minuten?
Probeer het anders eens vanaf een andere server om je ftp server te bereiken.

rvessem
19/05/06, 23:01
Helaas niet, ik heb het via verschillende manieren getest, zowel via huis, als via mijn labtop UMTS, en dan in combinatie, door verbinding te maken met 1 van mijn andere servers, en daarvandaan verbinding te krijgen met de des betreffende server (zitten op de zelfde switch)

Ben van Stavere
20/05/06, 00:25
ProFTPd staat bekend om bugs en dit soort problemen.:X
Ik raad je aan om even naar PureFTPd te kijken gebruik ik zelf ook en is een stuk fijner werken ;)

Als je mij dan ook ff de SQL queries kan geven waarmee je up/down bytes kan loggen... :P

rvessem
20/05/06, 01:03
heb een gehele re-install gedaan van de server, en ik vermoed dat ik de problemen nu kwijt ben, ben aan het testen en gaat nu wel goed ????

JayvD
20/05/06, 04:11
Misschien staat je verbinding op half-duplex, zou overigens niet morgen zorgen dat je server bevriest.

crazycoder
20/05/06, 08:49
heb een gehele re-install gedaan van de server, en ik vermoed dat ik de problemen nu kwijt ben, ben aan het testen en gaat nu wel goed ????
Na een re-install zal je er vermoedelijk niet zo snel meer achter komen wat de oorzaak was :)

rvessem
20/05/06, 11:29
Daar heb je helemaal gelijk in..... maar toch ben ik blij dat alles nu wel goed werkt :)