PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met het aan maken van fysieke hosting accounts



hermiekeGerard
11/05/06, 04:06
Hallo Mensen,

Ik heb het probleem dat ik geen fysieke hosting account meer kan aan maken in plesk.
Dit probleem is vanzelf gekomen en dat snap ik niet, ik heb verder geen veranderingen gedaan op het onderhouden van plesk account na.
Op de server draait freebsd 5.3 met plesk 7.5 reloaded en een licentie voor 30 domeinen en het werkte altijd prima.
De kennis die ik heb op het gebied van freebsd is matig, en ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Dit is de error die ik krijg:

ERROR

Unable to assign variables for PHostingForm: Unable to get hardquota state: usermng: Unable to getpwnam for user USERNAME usermng: Error: invalid user

-

0: /usr/local/psa/admin/htdocs/domains/hosting/phosting_setup.php:290 psaerror(string "Unable to assign variables for PHostingForm: Unable to get hardquota state: usermng: Unable to getpwnam for user USERNAME usermng: Error: invalid user")

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Met vriendelijk groet,

Gerard de Haan

Dennis
11/05/06, 04:10
Lijkt wel op een bug waar ook een patch voor is, die op verzoek door SW-Soft wordt verstrekt.

Zie ook het SW-Soft forum - http://forum.swsoft.com/showthread.php?threadid=25845

Inderdaad, wat anders. Contacteer anders even SW-Soft, voor zulke errors moeten ze toch wel even uitleg geven.

joriz
11/05/06, 12:04
Dit probleem had ik ook. Na het updaten naar Plesk 8 was deze bug over.

jinxedworld
11/05/06, 12:30
Maar een upgrade naar Plesk 8 kan ook grandioos fout gaan (trust me, I know). Da's eigenlijk geen oplossing, maar een hele rauwe workaround. En als het mis gaat ben je nog verder van huis. (ik zat met een compleet verbaggerde plesk, gelukkig maak ik altijd een backup van het systeem voordat ik aan zoiets begin, dus een uurtje later draaide alles weer goed, maar toch, het is niet prettig)

Je neemt het beste even contact op met SWSoft, die kunnen dit prima voor je fixen.

Swiftway-UK
11/05/06, 12:48
Inderdaad zal SWsoft je hiermee kunnen helpen _maar_ jij moet er natuurlijk voor zorgen dat je of je kennis van BSD bijspijkert of iemand gaat huren die je server kan beheren.

Plesk is een hulpmiddel, geen systeembeheer pakket.

jinxedworld
11/05/06, 12:52
Heb je helemaal gelijk in, maar het is niet echt een BSD foutmelding, maar puur Plesk.

Swiftway-UK
11/05/06, 12:56
Heb je helemaal gelijk in, maar het is niet echt een BSD foutmelding, maar puur Plesk.

Natuurlijk, maar ik zou de TS niet graag over enkele weken terugzien op dit forum met: Help mijn server is gehacked! (noem maar een voorbeeld)

jinxedworld
11/05/06, 13:06
Daar heb je uiteraard gelijk in. Kennis van je OS waar je je hostingplatform op draait is het 1e wat je onder de knie moet hebben voordat je uberhaupt hosting aan gaat bieden (Da's mijn mening in ieder geval).

hermiekeGerard
16/05/06, 02:29
Het probleem is opgelost.

Ik heb Sw-soft gecontact over dit probleem en kreeg een mail dat "quota" niet geenabled was, maar dat had ik wel gedaan toen ik de server geconfigureerd en de kernel gebuild had.
Heb de kernel voor de zekerheid nog een keer gecompiled met quota enable maar dat had geen enkel resultaat.

Daarna heb ik Sw-soft terug gemaild dat dat het probleem niet was en gevraagt of het geen bug was waar een patch voor uitgebracht is.
Nu keek ik vandaag in mn mailbox en was er een mail van Sw-soft waarin stond dat het probleem opgelost is(ik heb hun mn inlog bestanden gegeven van plesk).

Hier het probleem en de oplossing(Mischien heeft iemand hier nog wat aan):

pwd_mkdb: line #53 too long
pwd_mkdb: /etc/master.passwd: Inappropriate file type or format
plesk# vi /etc/master.passwd

File /etc/master.passwd was corrupted. I have corrected it. There was missing
parameter on the last line of this file:

It was:

DOMEIN:$1$jABt1Lfa$mbGAlLoCeew0SK41gKYUF0:10007:10 001::0:0:User
&:/usr/local/psa/home/vhosts/DOMEIN.nl

now:

DOMEIN:$1$jABt1Lfa$mbGAlLoCeew0SK41gKYUF0:10007:10 001::0:0:User
&:/usr/local/psa/home/vhosts/DOMEIN.nl:/usr/bin/false

Right now everything should work correctly:

plesk# pwd_mkdb -C /etc/master.passwd
plesk#

Please check it up.

Lelijk dat 1 domein heel plesk van de regel brengt.
En even tussen haakjes ik bied geen professioneele hosting aan en het is een hobby.
Ik host +- 20 domeinen van vrienden en kennissen en ik denk dat je door te doen het leert, mn unix kennis is niet zoals die van de meeste mensen hier maar ik kan me er normaal best mee redden.

Bedank voor de nuttige reacties.