PDA

Bekijk Volledige Versie : Betaling



Aboe
10/05/06, 22:46
Ik heb een tijdje terug een scripting gemaakt voor *een collega*, dit is gecontroleerd en werkte perfect. Mark zou vervolgens het geld overmaken van Rabobank naar (mij) Abn amro..
Dit is nu ongeveer een week geleden, volgens hem is het ook afgeschreven maar heb tot op heden nog niets ontvangen, hij heeft gebeld naar ze bank en ze zeiden dat het in onderhandeling is, weet iemand hier raad mee?

1 week lijkt me overdreven veel!

jinxedworld
10/05/06, 23:01
Bel jouw bank eens? Misschien dat ze nog een running order hebben staan ofzo? (Postbank kan ook aardig lang duren, Rabobank weet ik zo niet)

Aboe
10/05/06, 23:06
hij heeft zelf rabobank, meestal duurde dit gewoon 1/2 dag(en) had namelijk meerdere scripting voor hem gedaan, maar deze duurt nu al ongeveer een week..

klopt tog niet?

Dromer
10/05/06, 23:35
Waarom zo weinig vertrouwen?
Als je dit zo open en bloot neerzet kan je iemands reputatie echt wel kwaad doen.
Heb gewoon een beetje geduld, en betaalt tie niet stuur je herinnering/deurwaarder.
Zo werkt het in NL

Directhosten
10/05/06, 23:43
Vindt dit ook niet correct om hier een topic over te openen , maar goed ieder zijn principes.

Luuc
10/05/06, 23:57
kan kloppen, als ze bij iedere transactie gaan onderhandelen ben je wel even bezig :)

Dotdns
11/05/06, 00:01
wat helemaal niet netjes is , is uw manier.
Zomaar iemand komen zwart maken....
had je uw topic anders gestart zonder namen , had netter geweest.
Je hebt natuurlijk bepaalde transactie dat langer lopen.
postbank abn hebben we al eens 8 werkdagen gehad.
Klant faxte ons zijn afschrift als bewijs.

Ongeduldig loont zeker niet !
Beetje fair play zou beter zijn.

TSG-Hans
11/05/06, 00:09
's Ochtends overmaken met Rabobank telebankieren betekent 's middags zichtbaar in ABN AMRO telebanking. Verhalen over meerdere dagen is onzin. Zelfs bank <-> Postbank is tegenwoordig sneller geworden en duurt soms maar een dag.

crazycoder
11/05/06, 00:22
's Ochtends overmaken met Rabobank telebankieren betekent 's middags zichtbaar in ABN AMRO telebanking. Verhalen over meerdere dagen is onzin. Zelfs bank <-> Postbank is tegenwoordig sneller geworden en duurt soms maar een dag.
De meeste banken schijnt het binnen 2 werkdagen altijd wel te lukken.. Naar wat ik tot heden mee heb gemaakt duurt het toch wel minimaal 24 uur.

Postbank naar Rabo duurt inderdaad meestal een dag.. met andere banken 2-3 dagen..

Ben van mening dat wat TS doet niet helemaal fraai is.. zakelijk onenigheden vecht je niet op een forum uit..

Santario
11/05/06, 03:54
's Ochtends overmaken met Rabobank telebankieren betekent 's middags zichtbaar in ABN AMRO telebanking. Verhalen over meerdere dagen is onzin. Zelfs bank <-> Postbank is tegenwoordig sneller geworden en duurt soms maar een dag.

Je doet of geen zakelijk betalingsverkeer of je hebt het over particuliere rekeningen... Bij zakelijke betalingen zit er sowieso standaard een dag tussen, aldus de Rabobank. Rabobank <> Postbank wordt officieel 6 werkdagen voor aangehouden, aldus de vriendelijke mevrouw van de Rabobank :) Tussen banken onderling is het officieel 5 werkdagen. Dat het normaal gesproken sneller is wilt niets zeggen, uitzonderingen zijn dus mogelijk.

Aboe
11/05/06, 17:00
Het is inderdaad niet netjes om iemands naam hier op zo'n manier te wijzen..
Maar helaas kan ik het nu niet aanpassen,
maar goed, even terzake;

Ik heb mark meerdere keren gemaild en hierop krijg ik geen antwoord, bij het bellen naar Mark zei die: De bank is er nog mee bezig

een week en 1 dag nu?

crazycoder
11/05/06, 17:07
Het is inderdaad niet netjes om iemands naam hier op zo'n manier te wijzen..
Maar helaas kan ik het nu niet aanpassen,
maar goed, even terzake;

Ik heb mark meerdere keren gemaild en hierop krijg ik geen antwoord, bij het bellen naar Mark zei die: De bank is er nog mee bezig

een week en 1 dag nu?
Je kan vragen of een moderator het wil doen..

Jij weet Mark's rekeningnummer en bank. Als jij hem niet geloof zou je er dus een telefoontje aan kunnen wagen.

Je kan ook het aanmaningen circus op gaan starten en op enig moment een deurwaarder inschakelen.

Kleine tip: alleen maar laten zien en na betaling opleveren.. wedden dat men dan snel zal betalen....

Aboe
11/05/06, 17:12
Nee maar het probleem is, Mark heeft een eigen bedrijf, (sorry dat ik de naam opnoem maar zo is het op dit moment nou eenmaal, aan zijn eigen bedrijf ligt het niet, top hosting).. maar de afbetaling is zo traag bij deze man.

Eerst betaalde hij het bedrag gewoon in 1 dag, dit keer duurt het 1 week en 1 dag (ong.) dat ga je op een gegeven moment niet meer vertrouwen, daarna bel je hem een paar keer en dan zegt ie: de bank is er mee bezig, je maild hem maar hij reageerd opeens niet meer + komt niet meer op dagen op msn..

terwijl hij dit eerst wel gewoon binnen minuten afhandelden.

Rik
11/05/06, 17:14
Mensen moeten zich beseffen dat dergelijke posts ook door Google snel gevonden worden, je kunt iemands naam heel snel schaden ondanks dat het niet je bedoeling was.

Probeer dit gewoon met hem op te lossen, hier is WHT verder niet voor bedoeld.

Closed.