PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver bedrijfje ter overname



Anoniem
10/05/06, 13:46
Wegens het afstoten van de gameservertak wegens concentratie op andere activiteiten, bieden wij ons gameserver bedrijfje aan.

We gaan hier niet cryptisch doen over welk bedrijf het om gaat: Netgaming.nl

Dit bedrijfje hebben we in Mei 2005 overgenomen van een particulier, maar verder niet veel tijd in gestoken.

Op dit moment hebben we niet al te veel klanten omdat we eigenlijk geheel geen tijd erin stoppen. Op dit moment draaien: 2x 16-slots public CS, 1x 10-slots private CS-Source en een 10-slots private Ventrilo server. Opbrengst hiervan per maand is op dit moment 79 euro incl. BTW. Uiteraard zitten de huidige (2) klanten bij de verkoop inbegrepen.

Omdat de klanten op dit moment niet al te veel zijn, bieden we dus eigenlijk een vrijwel leeg bedrijfsconcept aan, met een redelijk bekende naam. Hierbij hebben wij een compleet nieuwe site klaarliggen, maar nog niet online gezet. Deze zit dus wel bij de verkoop.

Nieuwe website, html-ready en klaar voor inzet:
http://roel.aleto.nl/netgaming_ontwerp.jpg
(uiteraard zonder diagonale netgaming teksten)

Bijbehorende domeinen:
netgaming.nl
netgamez.be

Ik heb geen richtprijs in gedachten, ik zal gewoon ingaan op serieuze boden voor het geheel.

Thijs
10/05/06, 14:06
Je denkt hier aan meer dan 1000 euro ? Ik mag hopen van niet eigenlijk.

JayvD
10/05/06, 14:11
Ben wel benieuwd wat je allemaal koopt je bent er nogal vaag over.

Koop je een systeem of enkel de klanten? Zo ja op systeem wat voor systeem.

Hoe lang zijn die klanten al bij jou? 1 maand, 5 maanden? Wat heb ik aan klanten die net 1 of 2 weken iets hebben.

Denk dat je gewoon beter iets kan regelen met de gamehosters hier en het niet verkopen 3 klanten levert niets op.

Opbrengst is 80 euries per maand. Betaald per maand 50/60/70 euries aan colo kosten met bandbreedte dan hou je niets over.

Thijs
10/05/06, 14:16
Ik bied daarom 250 EURO, we moeten ergens beginnen.

JayvD
10/05/06, 14:22
Ik bied daarom 250 EURO, we moeten ergens beginnen.
Zonde van je geld Thijs, misschien handig om af te wachten etc?

Thijs
10/05/06, 14:26
Zonde van je geld Thijs, misschien handig om af te wachten etc?


Hoger ga ik ook niet. Eens kijken of het wat is ;)

WilloW
10/05/06, 14:31
100,-

peppie
10/05/06, 15:00
Ik zie graag een PB met aanvullende informatie over het geen wat je aanbied!..

Heb wellicht interesse, maar zou graag willen weten wat je nou precies aanbied.

Anoniem
10/05/06, 15:06
Kreeg een vraag over de servers:

We hebben 4 servers voor netgaming staan, maar de games die er momenteel draaien kan je makkelijk op 1 server kwijt. De servers zelf zitten niet bij de verkoop.

Als je al een hostingebedrijfje hebt, kan je de servers makkelijk ergens anders erbij plaatsen.

Ik verwacht ook geen woekerbedragen voor dit gebeuren. 250 euro van Thijs klinkt heel redelijk. Snap alleen niet helemaal waarom Willow dan opeens minder gaat bieden.

Euro-Servers
10/05/06, 15:12
Ventrilo servers officieel in orde of draait er illegale (vroegere) versie van?

WilloW
10/05/06, 15:24
Kreeg een vraag over de servers:

We hebben 4 servers voor netgaming staan, maar de games die er momenteel draaien kan je makkelijk op 1 server kwijt. De servers zelf zitten niet bij de verkoop.

Als je al een hostingebedrijfje hebt, kan je de servers makkelijk ergens anders erbij plaatsen.

Ik verwacht ook geen woekerbedragen voor dit gebeuren. 250 euro van Thijs klinkt heel redelijk. Snap alleen niet helemaal waarom Willow dan opeens minder gaat bieden.


Ik had het scherm al even opstaan en was te druk met koffie opdrinken :) Ik ga niet hoger dan 100,-

JayvD
10/05/06, 15:31
aleto is het wellicht niet handiger om gewoon met iemand te regelen dat hij de gebruikers overneemt zonder daar geld voor te vragen?
Je hebt 3 klanten en ventrillo. Ventrillo ben je illegaal aan het hosten dus die kan je net zo goed niet meetellen dat doe ik dus ook niet.

Die contracten die deze personen hebben zijn per maand je site gezien. In het gunstigste geval gaan ze over als maand contract over is maar dat kan natuurlijk niet altijd. Betekent dus dat je de bandbreedte en colo een deel van de maand voor rekening moet nemen.

En dan nog het punt erbij nemen dat veel gamers niet echt blijven na het horen van een overname zijn die 3 klanten geen enkele zekerheid voor de toekomst.

Kan dit uit ervaring zeggen, krijg geregeld klanten die naar ons toekomen na een overname. Neem Dutchgame destijds, iets van 4 klanten aan overgehouden. Iemand die overneemt is nooit hetzelfde als iemand die zelf start veel mensen zien dat niet zitten.

Stewie
10/05/06, 18:30
Dutchgame was een ander verhaal omdat daar de overname absurd slecht naar buiten was gecommuniceerd.
Maar als je zou vragen: wat is deze overname waard, dan zou ik alleen kijken naar de naam netgaming (+domeinnamen) die je koopt. 2 gameservers is niets, vooral als ze opstappen omdat ze geen binding hebben met de nieuwe eigenaar. Ventrilo illegaal dus kan je wegstrepen.
Het bod van Thijs is zeer redelijk voor een naam als netgaming. Niet echte bekende naam, maar wel eentje met potentie. 250 wel waard.

JayvD
10/05/06, 20:02
Nou neem dan FlexGaming, ik ben groot geworden door de overname van hun! Schijnt dat de nieuwe het niet slecht doet maar toch verhuizen ze omdat het gewoon niet meer hetzelfde is als het is.

Mijn mening: Vind het die 250 euro niet waard die thijs bood.

timmeh
10/05/06, 20:52
@ JayvD wat is groot geworden. Sinds de overname is FleXgaming anders wel flink gegroeid, tuurlijk zullen er klanten zijn weggegaan. Maarja het blijven gamerts he.

JayvD
10/05/06, 20:54
@ JayvD wat is groot geworden. Sinds de overname is FleXgaming anders wel flink gegroeid, tuurlijk zullen er klanten zijn weggegaan. Maarja het blijven gamerts he.
Groot worden, paar klanten van hun onze kant op gegaan mond-op-mond reclame etc. maar dit is nogal off-topic aan het worden allemaal.

Neo123
18/05/06, 03:09
€ 275 dan maar ! Ik heb er zin in ;)

Viperium
19/05/06, 08:45
Ik snap niet waarom er zo laag geboden wordt eerlijk gezegd, oke er ontbreekt nog wat kwa informatie maar van de gamers perspectief was. netgaming.nl een zeer goeie en bekend bedrijf. Mischien kunt uw nog wat website statistieken laten zien en wat voor servers (dedicated neem ik aan) bij de overname mee komen.

FallingSky
19/05/06, 09:29
Er zitten geen servers bij de overname ingebegrepen zoals al eerder vermeld in dit topic

Anoniem
19/05/06, 19:01
We kunnen evt wel nieuwe dedicated servers erbij leveren als dat wenselijk is, maar dat staat even los van het gebodene hier.