PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie wil ons vertegenwoordigen?



E-Eric
08/05/06, 00:17
Wij zijn een serieuze E-Zone onderneming die graag zou willen uitbreiden in Nederland en België.

Onze dienst:

E-CIRES NV is een door de overheid geautoriseerde faciliterende onderneming in de E-Zone op Curaçao. Daar ondersteunen wij voornamelijk Internet ondernemers uit de hele wereld, die vanuit de E-Zone willen (gaan) werken.

Het grote voordeel is dat binnen de E-Zone een winstbelastingtarief van 2% geldt tot het jaar 2026, er niet of nauwelijks overheidsbemoeienis is en zaken als Gaming officieel bij wet zijn toegestaan.

Wat verwachten wij van jou:

Wij verwachten dat je ons product goed kunt uitdragen en op de juiste en professionele wijze met cliënten om kunt gaan.
Service en integriteit staan bij ons hoog in het vaandel.
Verder moet je goed bekend zijn in 'het wereldje' en inzicht hebben in de doelgroep.

Wat bieden wij jou:

Naast alle informatie, documentatie en een korte opleiding natuurlijk een zeer goede provisie regeling met als jaarlijkse bonus een volledig verzorgde week vakantie op Curaçao.

Interesse?

Kijk dan eerst eens op onze website www.e.cires-nv.com en kijk eens onder wetgeving en lees eens de officiële stukken. Word je dan enthousiast, mail ons dan op info@e.cires-nv.com.

Elke reactie wordt strikt vertrouwelijk behandelt.

Active8
08/05/06, 17:50
Hmm dit begrijp ik niet helemaal , kun je een beetje dieper in het materie gaan ? ik vind het een beetje vaag allemaal

E-Eric
08/05/06, 18:41
Heb je al op onze website gekeken?
Verder staat e.e.a. al nader toegelicht op Webhostingtalk zie: http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/90427-belasting-ontduiken-legaal-2.html

Str@nger
08/05/06, 21:57
Helaas zie ik ook niet snel ergens (ook niet op de site) iets staan over wát een E-zone nu precies inhoud; wel dat het belastingvoordeel oplevert, en dat het iets is vanuit de regering van de Nl-antillen...maar misschien kan er wat algemene info verstrekt worden?

Ijsbox
08/05/06, 23:13
wat ik me afvraag als ik dit zo lees is hoe ik over de winst die ik behaal in de e-zone NV kan beschikken.

Dus, ik maar die € 50.000 winst in mijn e-zone NV en betaal slechts € 1.000 belasting. Hoe krijg ik die € 49.000 op mijn prive rekening? Is het dan loon en int de fiscus hier alsnog € 20.000 inkomsten belasting? Of is het dividend dat valt onder de 0% van de e-zone? Int de nederlandse fiscus dan nog iets van bron belasting ofzo?

E-Eric
09/05/06, 00:23
De Economische Zone (E-Zone)

De E-Zone is een door de overheid aangeduide plaats (meestal een groot kantoorpand) waar bedrijven zich kunnen vestigen om vandaaruit zaken te doen. Indien die zaken voor meer als 75% zijn gericht op landen buiten de Nederlandse Antillen, komen zij in aanmerking voor het in de wet vastgelegde winstbelastingtarief van 2% (Nederland thans 30%).

De E-Zone wetgeving is een faciliteit van de Nederlands Antilliaanse overheid en bij wet vastgelegd in de ‘Landsverordening van de 12de februari 2001 houdende regels inzake de instelling van economische zones in de Nederlandse Antillen’.

Er worden geen bijzondere eisen gesteld aan deze E-Zone NV’s anders dan dat ze fysiek gevestigd dienen te zijn binnen de E-Zone. Verder kan directie worden gevoerd door natuurlijke personen of een Trust kantoor. Aandeelhouders kunnen zowel natuurlijke- als rechtspersonen zijn, bijvoorbeeld een Stichting Particulier Fonds. Ook zijn er geen kapitaal eisen, dus een minimale inbreng van maatschappelijk kapitaal is voldoende.

De huidige regeling is geldig tot 2026 en op verzoek zenden wij een afschrift van de wetgeving toe.

Verder is het zo dat men vrij over de winst NA belasting kan beschikken zonder dat er nog een belasting dienst aan te pas komt. Dat geld staat bijvoorbeeld gewoon op een Nederlandse Postbankrekening die wij voor u hebben laten openen.

Dus bij € 50.000,- winst voor belasting kun je dus, na € 1.000,- belasting te hebben betaalt, vrij beschikken over het geld.

Ik weet dat het welhaast ongeloofwaardig klinkt maar het is toch echt zo.
Ook wijzelf zijn al jaren een E-Zone bedrijf!!

host3000
09/05/06, 01:00
Wel leuk om te lezen als je er even op Googlet.

Is het nu zo, dat je (bijvoorbeeld als het gaat om internetdiensten) de servers binnen zo'n e-zone gebouw moet hebben staan? Als ik lees over 'Fort Knox type buildings' moet ik toch wel een beetje glimlachen...Leuke pandjes om te zien, dat wel.

Zitten jullie fysiek in een e-zone, op kantoor dus? Of gaat het om een soort virtueel kantoor?

Ik zag dat jullie op Marktplaats een enveetje te koop hebben staan. Dat is dus kant en klaar, zoals de 'lege bv's' die je in NL ook wel te koop ziet? Want ik las dat er bij aanvraag van zo'n nv ook gevraagd wordt naar 'wat jouw bedrijf voor de economie van Curacao gaat betekenen'. Is dat een wassen neus of laten ze niet iedere belastingvluchter toe?

Als je een online store hebt, lever je vaak goederen vanuit het magazijn van een ander. Dat kan dus ook buiten de e-zone zijn. De transactie vindt binnen de e-zone plaats, maar de levering niet. Is dat een probleem?

Kortom, er kwamen wat vraagjes naar boven toen ik het allemaal las. Misschien ook interessant voor andere lezers.

E-Eric
09/05/06, 01:13
Zeker goed nagedacht!

Het is niet verplicht om de servers onder te brengen in de E-Zone, maar voor de echt grote jonges zou ik het wel adviseren, al is het maar een portal.

Wij zitten inderdaad echt in de E-Zone, dat is namelijk een wettelijke verplichting en we zijn dus géén vritueel kantoor. Helaas is hier geen plaats voor een foto maar we zitten er echt hoor! Kijk maar eens op www.e-commercepark.com, in dat gebouw zijn wij gevestigd.

De vraag wat je bedrijf voor Curaçao gaat beteken wordt nergens gesteld. Het feit dat je ons betaalt voor onze diensten komt ten goede aan de Curaçaose economie want wij leven hier allemaal permanent. Plus natuurlijk de 2% winstbelasting niet te vergeten.

Een goedlopende online store is super interessant om onder te brengen. De goederen of diensten die geleverd worden hoeven niet via Curaçao.
Diensten kunnen zelfs zonder BTW worden aangeboden.
Al sluit je een overeenkomst met je eigen magazijn, dat kan tenslotte ook want het betreft uiteindelijk 2 verschillende bedrijven.

Wij hebben al heel wat cliënten die zo werken!

host3000
09/05/06, 08:36
Diensten kunnen zelfs zonder BTW worden aangeboden
Maar als je naar buiten Curacao levert, zal de afnemer ongetwijfeld bij inklaren btw moeten betalen (zoals in NL).


De vraag wat je bedrijf voor Curaçao gaat beteken wordt nergens gesteld
Ik had dat ergens op een applicatie formulier van een andere e-zone gelezen.


Wij zitten inderdaad echt in de E-Zone, dat is namelijk een wettelijke verplichting
Dat betekent dat je een fysiek kantoor moet hebben, maar niemand verplicht je om achter jouw bureau te gaan zitten? Ik bedoel, wordt er op fysieke aanwezigheid gecontroleerd? Moet je bijvoorbeeld een minimum aantal dagen op het eiland zijn geweest volgens de douane gegevens?

E-Eric
09/05/06, 13:48
Host3000, even puntsgewijs beantwoorden;

1) Daaom zei ik ook dat zonder BTW leveren alleen voor diensten geldt en niet voor goederen.

2) Ik werk al jaren met hetzelfde formulier van Economische Zaken en dat staat er echt nergens op. Wel kan uit de verschafte informatie blijken wat de impact zou kunnen zijn maar er zijn géén eisen voor gedefinieerd.

3) Ja, dat fysieke kantoor huur je bij ons inclusief alle diensten die daar bij worden geacht te zijn. Hierdoor ben je volledig legaal bezig en het maakt niet uit hoe vaak je hier bent want sowieso niemand weet dat jij de eigenaar bent.

alex[nl]
09/05/06, 14:31
".. niemand weet dat jij de eigenaar bent .. "

Dat wel prettig .. als je 49k winst dan opeens *poef* zoek is heb je in iedergeval wat te doen als je halsoverkop naar Curaçao bent gevlogen om verhaal te halen .. Daarnaast ruikt het naar belastingontwijking .. dus ik vraag me af in hoeverre de Nederlandse wetgever (cq de Belastingdienst) niet alsog achter je aangaat. Dat E-Eric wel daar verblijft en op dat kantoor zit maakt het voor zijn situatie natuurlijk een stukje makkelijker, maar als jij verder in NL met je NL klanten in je NL DC de NL markt bedient ...

Swiftway-UK
09/05/06, 15:07
Net zoals een normale NV, is eigendom wel aantoonbaar (aandeel niet op naam, maar wel aantoonbaar), althans dat lijkt me zo.

alex[nl]
09/05/06, 16:58
Dat neem ik ook aan. Vraag me echter toch af of je, als je over dit soort bedragen spreekt, dat even via internet regelt. Maar that could be just me,... Zelfde geldt overigens wat mij betreft voor de LTD constructie, het werkt in een aantal gevallen vast prima, maar ik denk dat je niet op basis van 10 pagina's tekst die beslissing die toch wel veel impact heeft op de administrative kant van je bedrijf zo kan nemen. Wel lekker overigens dat dit soort dingen vaak snél geregeld zijn, in tegenstelling tot een aantal andere dingen hier in NL die rustig maanden duren ...

deeltje
09/05/06, 17:03
Al deze verhalen stinken naar problemen. Ik kan me niet voorstellen dat een goed draaiende Nederlandse hoster met gezond verstand hier in trapt....

alex[nl]
09/05/06, 17:09
Oh ik weet dat er een aantal wel degelijk LTD zijn, ik vermoed oa ivm de beperkte aansprakelijkheid tov een eenmanszaak. Maar om de belasting te ontwijken, ik vraag het me af. Daarnaast, als je officieel in Curaçao zit, moet al je post daar dan ook naartoe?

host3000
09/05/06, 17:13
Al deze verhalen stinken naar problemen. Ik kan me niet voorstellen dat een goed draaiende Nederlandse hoster met gezond verstand hier in trapt....

Ach ja, wat de boer niet kent dat vreet hij niet ...

Dat je er niets voor voelt, kan natuurlijk altijd. Maar om zo'n uitspraak te baseren op een thread op een hostingforum, heeft meer met bovengenoemd gezegde te maken.

Waar of niet, maar het lijkt erop dat de bedrijven hier niet de eerste zijn die het er over hebben:
http://www.getnv.com/default.asp?page=3

Aan TS zou ik zeggen, succes met de zaken. Het is niets voor mij denk ik, maar altijd leuk om over dit soort dingen te lezen.

Til
09/05/06, 17:49
3) Ja, dat fysieke kantoor huur je bij ons inclusief alle diensten die daar bij worden geacht te zijn. Hierdoor ben je volledig legaal bezig en het maakt niet uit hoe vaak je hier bent want sowieso niemand weet dat jij de eigenaar bent.

Ik dacht dat met de verscherpte regelgeving ('Wet identificatie bij dienstverlening') banken in Nederland geen rekeningen meer mochten openen als zij niet weten wie de uiteindelijke eigenaar (Ultimate Beneficiary Owner) is. Of bedoel je dat de bank en de overheid (lees: belastingdienst) wel op de hoogte zijn van de identiteit van de eigenaar maar dat het voor anderen niet te achterhalen is omdat de directie e.d. gevoerd wordt door een Trust-kantoor?

midego
09/05/06, 18:47
Even ter info, dit is niet mogelijk met een eenmanszaak!

XBL
09/05/06, 19:13
']Oh ik weet dat er een aantal wel degelijk LTD zijn, ik vermoed oa ivm de beperkte aansprakelijkheid tov een eenmanszaak. Maar om de belasting te ontwijken, ik vraag het me af.Hoewel offtopic: LTD is ook 'lekker' om belasting te ontwijken. Minder gewantrouwd dan zo'n e-zone, stuk 'ouder' en op die manier voor sommige mensen betrouwbaarder.

Belasting 'ontwijken' met LTD: jezelf 0 pond (of 1 pond ofzo) jaarsalaris mag (dit mag bij een LTD in Engeland, in tegenstelling tot een BV in NL) en vervolgens enkel dividend opstrijken (moet er natuurlijk winst gemaakt worden; preferente aandelen doen het ook goed) en hier betaal je 25% over ofzo. Zeker bij grote inkomens scheelt dit soms al 20% punt.

Jochem

Triloxigen
09/05/06, 20:19
Even ter info, dit is niet mogelijk met een eenmanszaak!

Logisch, want je richt gewoon nieuwe bedrijven op.

E-Eric
09/05/06, 20:57
Uiteraard blijft het bedrijf volledig eigendom van de eigenaar.
Wij hebben geen enkele betrokkenheid bij de NV, we zijn uitsluitend een dienstverlenende organisatie.

E-CIRES NV verhuurt een kantoor, regelt vergunningen etc en helpt bedrijven bij alles wat ze nodig hebben om legaal een E-Zone bedrijf uit te oefenen.
Nogmaals dit is 100% legaal en bij wet vastgelegd!

Niet voor niks, maar redelijke tarieven en het grote voordeel hebben de bedrijven!!

deeltje
09/05/06, 20:59
Uiteraard blijft het bedrijf volledig eigendom van de eigenaar (jij dus).
Wij hebben geen enkele betrokkenheid bij de NV.
E-CIRES NV verhuurt je een kantoor en helpt je bij alles wat nodig is om legaal een bedrijf uit te oefenen.
Nogmaals dit is 100% legaal en bij wet vastgelegd!

Het begint steeds meer op een TellSell reclame te lijken (het terugkomen van 'Het is 100% legaal, geloof me nou maar!')

E-Eric
09/05/06, 21:05
Hoewel offtopic: LTD is ook 'lekker' om belasting te ontwijken. Minder gewantrouwd dan zo'n e-zone, stuk 'ouder' en op die manier voor sommige mensen betrouwbaarder.

Belasting 'ontwijken' met LTD: jezelf 0 pond (of 1 pond ofzo) jaarsalaris mag (dit mag bij een LTD in Engeland, in tegenstelling tot een BV in NL) en vervolgens enkel dividend opstrijken (moet er natuurlijk winst gemaakt worden; preferente aandelen doen het ook goed) en hier betaal je 25% over ofzo. Zeker bij grote inkomens scheelt dit soms al 20% punt.

Jochem

Binnen de E-Zone mag 0 gulden salaris, en je betaalt belasting met een LTD.
Een E-Zone NV slechts 2%.....dat scheelt wel!!


Ik dacht dat met de verscherpte regelgeving ('Wet identificatie bij dienstverlening') banken in Nederland geen rekeningen meer mochten openen als zij niet weten wie de uiteindelijke eigenaar (Ultimate Beneficiary Owner) is. Of bedoel je dat de bank en de overheid (lees: belastingdienst) wel op de hoogte zijn van de identiteit van de eigenaar maar dat het voor anderen niet te achterhalen is omdat de directie e.d. gevoerd wordt door een Trust-kantoor?

Klopt in dit geval wordt directie gevoerd door het Trustkantoor.

Triloxigen
09/05/06, 21:47
Al deze verhalen stinken naar problemen. Ik kan me niet voorstellen dat een goed draaiende Nederlandse hoster met gezond verstand hier in trapt....

Dat je onwetend bent wil niet zeggen dat het illegaal is. Dit is volledig legaal.

E-Eric
09/05/06, 23:32
Heren, waarom zo negatief.

Jullie hebben machtig veelverstand van alles op Internetgebied meer helaas niet hier van (op een enkeling na dan).

Kijk eens op onze website onder wetgeving, dan kun je artikelen lezen van gerenommeerde accountantskantoren en belastingadviseurs die het e.e.a. bevestigen.

Ook staat de complete wetgeving in PDF formaat erop.

De honderden Nederlandse Internetbedrijven die hier al gevestigd zijn, hebben totaal geen problemen en ik kan jullie verzekeren dat er bedrijven bij zijn die jullie héél goed kennen en misschien wel je buurman is bij Redbus.

Wij zijn gehouden aan een geheimhoudingsplicht, maar wij hebben we referenties van tevreden klanten die ons verhaal kunnen bevestigen.

Dit zijn klanten die ons bedrijf al jaren kennen.

Daarnaast hebben wij een officiële autorisatie (op papier) van de overheid om bedrijven binnen de E-Zone te mogen ondersteunen.
Dit krijg je alléén nadat je aan een grondig onderzoek bent onderworden en met de nodige borgstellingen.

Al met al niet eenvoudig maar wel leuk, want dat is het werk zeker.
Ik kom in aanraking met veel verschillende bedrijven en mensen en iedereen heeft zo zijn eigen verhaal.

Ok, er is één groot probleem en dat is dat het te mooi lijkt om waar te zijn en ok ik wil niet als een TellSell reclame overkomen maar ga onverminderd door met het bekendmaken van deze mogelijkheid die al sinds 2001 bestaat maar nog véél te onbekend is in Nederland.

Gelukkig komen er gemiddeld elke dag toch drie klanten bij die hun huiswerk hebben gemaakt.