PDA

Bekijk Volledige Versie : Looking Glass Probleem



IT-worX
07/05/06, 02:16
Goede 2 weken terug even een looking glass (leuk speelgoedje ;)) van een site (http://www.de-neef.net/articles.php?id=2) gedownload, en op mn server gezet. Maar...Nu blijkt dat deze niet goed werkt, terwijl de demo op de website aldaar het prima doet. Nu ligt het 100% zeker aan een instelling (zie de foutmelding bij een tracert). Kan iemand mij een ander script bezorgen (linkje ofzo van een lg script die jezelf gebruikt) of mij even helpen?

Script draait op 2 servers:
www.it2go.be/lg/lg.php (eigen server BE)
www.it2go.nl/lg/lg.php (reseller NL)

smurf
07/05/06, 10:43
Warning: escapeshellcmd() has been disabled for security reasons in /home/it2gobe/domains/it2go.be/public_html/lg/lg.php on line 9

Safe mode voor het domein uitzetten of kijken of deze functie in je apache config niet uit staat.

IT-worX
07/05/06, 13:03
PHP Save mode had ik reeds uitgezet (had ook al gedacht dat dat het probleem kon zijn...)

Domain User Php Safe Mode
it2go.be it2gobe ON OFF

Zijn er nog mensen die een idee hebben waar dit kan aan liggen?

Dillard
08/05/06, 02:02
Even in je PHP.INI onder "disabled functions" kijken

IT-worX
09/05/06, 20:49
Kan dit aangepast worden in DA of zal dit handmatig moeten gebeuren (ik vermoed het laatste daar ik geen info erover vind in DA)

Dillard
09/05/06, 21:19
Via de prompt inderdaad. Dit heeft overigens wel beveilingdconsequenties voor je server, dus kijk hier even goed naar voordat je dit zomaar uitzet.

SebastiaanStok
09/05/06, 21:26
Omg :eek: die functie is specieel voor veilighijt, wie schakeld dat nu uit :)
escapeshellcmd() is speciaal gemaakt dat veilig zonder problemen argumenten mee kan geven aan system cemando.

IT-worX
09/05/06, 21:32
rollerscapes:
ken jij een andere mogelijkheid om deze (of om het even welke andere) traceroute te laten runnen, webbased?

SebastiaanStok
10/05/06, 10:50
Hmm een ping is wel mogelijk maar tracetoure zal wel iets moelijker worden.
Je kan met de socket extensie van php zelf packetten opbouwen die tracen idt is al gebeurd met ping maar tracert helaas nog niet :(