PDA

Bekijk Volledige Versie : Overal segmentation faults (kdiss server)!



Q-BiC
07/05/06, 02:12
Ik draai Fedora Core 5 op een DirectAdmin server


3 mei:

Ik krijg op willekeurige tijdstippen in mijn apache error-log o.a. segmentation faults en fouten op geheugenadressen.



*** glibc detected *** /usr/sbin/httpd: free(): invalid pointer: 0x09abbfd0 ***
======= Backtrace: =========
/lib/libc.so.6[0x25df18]
/lib/libc.so.6(__libc_free+0x79)[0x26141d]
/usr/lib/apache/libphp4.so(zend_hash_destroy+0x1d)[0xb7c279cd]
..etc, etc...


Het kan goed zijn dat die foutmeldingen uren uit elkaar liggen.

Daarnaast krijg ik ook segmentation fault's als ik eenvoudige commando's zoals ifconfig, tracert, host of more bezig.

Het enige dat ik geïnstalleerd heb, is het volgende:
m4.i386 1.4.4-1.2.1
autoconf.noarch 2.59-7
automake.noarch 1.9.6-2
libtool.i386 1.5.22-2.2
Deze tools waren vereist voor de installatie van eAccelerator (een PHP cache extensie), die ook faalde omdat libtool om een of andere reden geen shared libraries ondersteunt.

Ik twijfel of het hiermee te maken heeft, want de tijdstippen van de foutmeldingen hierboven, en van de installatie van de tools, komen niet overeen.

Tussen 3 en 5 mei kwamen er nog fouten bij:
locate werkte ook al niet meer ("locate: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2&2.3' not found (required by locate)"), en toen ik men mails ophaalde, zag ik er een tussen staan van een mysqldump cronjob:



bzip2/libbzip2: internal error number 1007.
This is a bug in bzip2/libbzip2, 1.0.3, 15-Feb-2005.
Please report it to me at: jseward@bzip.org. If this happened when you were using some program which uses libbzip2 as a component, you should also report this bug to the author(s) of that program. Please make an effort to report this bug; timely and accurate bug reports eventually lead to higher quality software. Thanks. Julian Seward, 15 February 2005.


*** A special note about internal error number 1007 ***

Experience suggests that a common cause of i.e. 1007 is unreliable memory or other hardware. The 1007 assertion just happens to cross-check the results of huge numbers of memory reads/writes, and so acts (unintendedly) as a stress test of your memory system.
.................
mysqldump: Got errno 32 on write


Er wordt gesproken over memory failures, en dat kan goed zijn want de andere errors in apaches error_log hebben allemaal met geheugenadressen te maken...

Ook raken sommige database tabellen corrupt.

-------------------------------------
tt_reacties analyze error Keyblock size at page 6532096 is not correct. Blo...
tt_reacties analyze error Corrupt
tt_reacties305 analyze error Key in wrong position at page 1354752
-------------------------------------

Een REPAIR TABLE werkte wel, maar de morgen erna waren ze opnieuw corrupt...


5 mei
KDISS heeft toen op 5 mei de server opnieuw geïnstalleerd, omdat het vrijwel zeker was dat na een reboot de server toch niet meer zou starten.

6 mei
Vandaag echter opnieuw problemen,

Zonet wou DirectAdmin de logs analyseren en webalizer runnen, daarvoor wordt httpd even afgesloten. Daarna moet die vanzelf terug gestart worden. Dat gebeurt nu dus NIET.
Als ik manueel httpd wil starten, krijg ik "Starting httpd: /bin/bash: line 1: 25000 Segmentation fault".
Apachectl geeft hetzelfde:
"/usr/sbin/apachectl: line 80: 25065 Segmentation fault $HTTPD
/usr/sbin/apachectl start: httpd could not be started"

Het rare is dat dit altijd heeft gewerkt. De logs werden geroteerd in de nacht van 5 op 6 mei, en nu, van 6 op 7 mei, wil hij plots niet meer!?

De foutmeldingen in de zin van "*** glibc detected *** /usr/sbin/httpd: double free or corruption (out): 0x0a118800 ***" in de apache error log, zijn nooit weggegaan, zelfs niet nadat KDISS de server opnieuw heeft geïnstalleerd.

Ik heb _niets_ extra geïnstalleerd op de server, het is een doodnormale DirectAdmin installatie.

What to do!?

McRox
07/05/06, 02:44
1) Heb je onlangs de glibc rpm's geupdate? Is dit goed verlopen?
2) Mogelijk ontstaan er ergens loops in je script, waardoor eAccellerator wat complicaties veroorzaakt
3) Doe een memtest om geheugenproblemen uit te sluiten..

Q-BiC
07/05/06, 02:52
1) niets geupdate
2) eAcceleratorstaat er niet meer op hé. Dat probeerde ik te installeren een week geleden, maar omdat make geen so file aanmaakte in de extensions dir van php, heb ik eAccelerator nooit geactiveerd in php.ini.
Sinds 5 mei is de server weer volledig herinstalleerd, geen enkel spoor meer van eAccelerator
3) Dat zal KDISS moeten doen, maar die antwoorden momenteel niet...

McRox
07/05/06, 03:03
1) niets geupdate
2) eAcceleratorstaat er niet meer op hé. Dat probeerde ik te installeren een week geleden, maar omdat make geen so file aanmaakte in de extensions dir van php, heb ik eAccelerator nooit geactiveerd in php.ini.
Sinds 5 mei is de server weer volledig herinstalleerd, geen enkel spoor meer van eAccelerator
3) Dat zal KDISS moeten doen, maar die antwoorden momenteel niet...

Als de software in orde is, is het 99% zeker je geheugen..

Q-BiC
07/05/06, 03:10
ik hoop dat het zo eenvoudig is. Laten we hopen dat KDISS om 2u30 nog antwoord op men ticket, zoals op 3 mei .....

WilloW
07/05/06, 04:24
draai je misschien de 64 bits versie van fedora core 5?... eventueel naar Core 4 overstappen en dan 32 bits

AlfaHosting
07/05/06, 10:37
ik hoop dat het zo eenvoudig is. Laten we hopen dat KDISS om 2u30 nog antwoord op men ticket, zoals op 3 mei .....

En, is het opgelost ?

Ben van Stavere
07/05/06, 11:41
Veel segfaults met willekeurige applicaties is meestal slecht geheugen. Zou even een memtest o.i.d. draaien om te zien of je RAM nog goed is.

Easyracks
07/05/06, 12:02
Kan verschillende oorzaken hebben, bijv. oververhitting, mem dat niet inorde is, kapotte hdd.

The_cobra666
07/05/06, 12:17
Kan verschillende oorzaken hebben, bijv. oververhitting, mem dat niet inorde is, kapotte hdd.

Kapotte hd zou goed kunnen, denk hieraan slechte sectoren in de hardeschijf, dat zou je kapote tabbelen kunnen verklaren. Iederkeer dat hij wilt schrijven op dat stukje op je hdd lukt het niet, en krijg je dus een slechte tabel.

Q-BiC
07/05/06, 12:58
ik hoop dat het zo eenvoudig is. Laten we hopen dat KDISS om 2u30 nog antwoord op men ticket, zoals op 3 mei .....En, is het opgelost ?

neen ....

Om 3u34 heeft kdiss-support geantwoord, maar ik lag dan al in men bed natuurlijk.

Ze zeggen "dat ze dat probleem wel al vaker gezien hebben" (ja bij mij).
"Dat het niets met het geheugen te maken heeft, normaal gezien, en dat een herinstallatie van het systeem de oplossing is," waarvoor nu plots moet betaald worden, en eergisteren nog niet.


Ik heb geantwoord dat een herinstallatie helemaal niets uithaalt. (zie mijn opmerking in de TS "*** glibc detected *** /usr/sbin/httpd: double free or corruption (out): 0x0a118800 ***" in de apache error log, zijn nooit weggegaan, zelfs niet nadat KDISS de server opnieuw heeft geïnstalleerd")

Ook dat ik helemaal niets zelf heb geïnstalleerd of gehercompileerd, en dat zomaar, out of the blue, zonder aanleiding, apache niet meer wil starten. Vóór de herinstallatie van de server door hen, werkten enkele commandos ook niet meer, en van de ene dag op de andere, gaf het "locate" commando er ook de brui aan. Alles is willekeurig.

Ik heb hen ook de mysql table fouten verteld, en de suggestie in de error van mysqldump/libbzip2 ivm corrupt geheugen. Ook gesuggereerd dat het mss komt door de hitte of een kapotte HD (hoewel 1 van de HD's in men RAID 1 array reeds werd vervangen 2 weken geleden, vlak na de oplevering van de server)


draai je misschien de 64 bits versie van fedora core 5?... eventueel naar Core 4 overstappen en dan 32 bits

Het enige waar ik uit kan kiezen bij de bestelling van men server is "Fedora", punt.
Hoe kan ik zien of het 64 bits is?
Tzal wel niet, want de Dual Xeons zijn er met 512kb L2 cache, oude dus.

McRox
07/05/06, 14:13
Wordt FC5 wel goed ondersteund door DirectAdmin? Het zou best kunnen dat je glibc rpm's nog niet ondersteund worden door DA.

Waarom heb je voor FC5 gekozen en niet bijv. CentOS4? :)

Check je glibc versie eens:
# rpm -qa | grep glibc

Xeon's met 512kb cache zijn geen 64bit cpu's. Het installeren van een 64bit OS zal dus in ieder geval nooit lukken. Om je versie te checken:

# cat /etc/*release*

Ik zou in ieder geval een memtest laten uitvoeren om het probleem met je geheugen uit te sluiten.

De adresseringsproblemen kunnen geen probleem met je harddisk zijn, wel evt. een bijna doodgaande cpu..

Als het eerder wel eens gewerkt heeft, dan is het hoogstwaarschijnlijk je geheugen, omdat je geheugen in het begin niet helemaal in gebruik is geweest en dus de beschadigde delen geen complicaties veroorzaakt hebben..

Q-BiC
07/05/06, 14:30
Ik ben geen linux guru :)
vraag mij niet het verschil tussen FC5, CentOS, en wat er ook mag zijn... (feel free om hier ff offtopic te gaan, kwil wel eens de belangrijkste punten weten :) )

Waarom FC, omdat op de KDISS bestelpagina enkel dat staat... "Fedora Linux"

Op deze pagina zie ik wel versie 5 niet staan... http://www.directadmin.com/install.html, maar misschien is die al outdated. Ik zal DA eens mailen. (Maar het is eigenlijk aan kdiss om dat te voorzien...)


Check je glibc versie eens:
# rpm -qa | grep glibc
[root@teletet ~]# rpm -qa | grep glibc
glibc-2.4-4
glibc-devel-2.4-4
glibc-common-2.4-4
glibc-kernheaders-3.0-5.2
glibc-headers-2.4-4


# cat /etc/*release*
[root@teletet etc]# cat /etc/fedora-release
Fedora Core release 5 (Bordeaux)


Als het eerder wel eens gewerkt heeft, dan is het hoogstwaarschijnlijk je geheugen, omdat je geheugen in het begin niet helemaal in gebruik is geweest en dus de beschadigde delen geen complicaties veroorzaakt hebben..
wel dat lijkt me idd aannemelijk


(Nog geen respons gehad van KDISS btw. Ondanks men lage SLA, wordt me anders wel gegarandeerd dat hardware binnen de 24u vervangen wordt. Nog 12 tegaan....)

Keenondots
07/05/06, 14:37
Lijkt me een set zeer sterke aanwijzingen dat je (waarschijnlijk geen ECC) geheugen, defect is.

The_cobra666
07/05/06, 14:43
Offtopic: wat doet dat ECC geheugen eigenlijk, had gehoord dat dat een betere foutcorrectie had, maar kan hier nu ook volledig de bal verkeerd slaan.

Q-BiC
07/05/06, 14:45
correct cobra, ECC staat voor Error Checking and Correction, of iets in die aard.

reactie van kdiss:

Ze hebben die segmentation faults nog op andere servers gezien, de kans dat het aan het geheugen ligt is miniem, zeggen ze. Ze willen wel het geheugen gaan testen, maar 1) als er geen fouten opduiken, moet ik opdraaien voor de kosten van het bezoek aan het datacenter... 2) ze bezoeken het datacenter maar eind deze week, dus men server zou een week plat liggen; onaanvaardbaar....

Ik zou de eerste zijn met problemen met DA onder FC5.
Kheb hen nu gevraagd de server opnieuw te installen onder FC4, maar daarvoor moeten ze wachten op een nieuwe licentie van DA....

EDIT:
de kosten voor het datacenter bezoek zijn enkel van toepassing als ik hen vraag vroeger dan eind deze week het geheugen te gaan controlleren....
Feit blijft dat een memtest geen uitsluitsel geeft.... hij zegt enkel of HIJ geen fouten vind, niet of het geheugen ook effectief defect is... Daarvoor zouden ze gewoon de 2 sticks even moeten verwisselen ....

The_cobra666
07/05/06, 16:54
Toen dat ik in het begin mijn server had, had ik ook soms last dat hij hangde en toen ik de logs checkte zag ik dat ook segmentation faults met een hele lijst iets zoals dit ==>

Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 319 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 320 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 321 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 322 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 323 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 324 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 325 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 326 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 327 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 328 exit signal Segmentation fault (11)

Bij mij lag het aan mysql dat freesde. Een andere conf bij mysql heeft dat opgelost.

McRox
07/05/06, 16:58
Op deze pagina zie ik wel versie 5 niet staan... http://www.directadmin.com/install.html, maar misschien is die al outdated. Ik zal DA eens mailen. (Maar het is eigenlijk aan kdiss om dat te voorzien...)

Dat zal mogelijk wat problemen veroorzaken.. Het feit blijft echter dat ifconfig ed. allemaal volledig van DA losstaan, dus zouden ze moeten werken als het aan de FC5+DA combo zou liggen..


Toen dat ik in het begin mijn server had, had ik ook soms last dat hij hangde en toen ik de logs checkte zag ik dat ook segmentation faults met een hele lijst iets zoals dit ==>

Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 319 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 320 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 321 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 322 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 323 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 324 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 325 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 326 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 327 exit signal Segmentation fault (11)
[Sun Jan 15 11:26:50 2006] [notice] child pid 328 exit signal Segmentation fault (11)

Bij mij lag het aan mysql dat freesde. Een andere conf bij mysql heeft dat opgelost.

Segmentation faults kunnen door van alles veroorzaakt worden. In het geval van Q-Bic is het geen mySQL config probleem.. ;)

Q-BiC
07/05/06, 17:10
update:

ze gaan er CentOS opzetten, niet meer fedora

PeterT
07/05/06, 17:21
Heb ook tijdje segfaults in apache gehad, bleek aan oude zend versie icm nieuwe php te liggen - upgrade naar zend 3.x werkte.
Maar aangezien je het ook bij andere progjes tegenkomt, lijkt het me toch een hardware probleem.

Deimos
07/05/06, 17:40
Een memtest kan je overigens ook op afstand uitvoeren. Ik heb hiervoor in het verleden gebruik gemaakt van: http://www.memtest86.com/

Het fijne hiervan is overigens dat memtest, de corrupte memory gedeeltes "bezet" houdt, zodat andere applicaties hier geen gebruik van kunnen maken, zolang memtest draait.

Q-BiC
07/05/06, 17:52
Een memtest kan je overigens ook op afstand uitvoeren. Ik heb hiervoor in het verleden gebruik gemaakt van: http://www.memtest86.com/

Het fijne hiervan is overigens dat memtest, de corrupte memory gedeeltes "bezet" houdt, zodat andere applicaties hier geen gebruik van kunnen maken, zolang memtest draait.

ik dacht dat dat enkel via een bootdisk ofzo kon gestart worden? dus niet terwijl uw server live is?

VanderToorn
07/05/06, 17:57
<knip>
Ik zou de eerste zijn met problemen met DA onder FC5.
Kheb hen nu gevraagd de server opnieuw te installen onder FC4, maar daarvoor moeten ze wachten op een nieuwe licentie van DA....
</knip>


Nieuwe licentie??

Lijkt me niet je kan gewoon dezelfde licentie gebruiken en DA zelf een email sturen of de OS veranderd kan worden.
Dit is een kwestie van een emailtje of een bericht op het forum :)

Q-BiC
07/05/06, 18:19
ja dat zeiden ze bij kdiss toch hoor
"Echter moeten wij wel wachten op directadmin totdat zij de licensie geactiveerd hebben van FC4 naar FC5."

Maar nu gaan ze dus CentOS proberen, omdat ze dat stabieler en betrouwbaarder vinden.

Swiftway-UK
07/05/06, 19:56
Ze hebben die segmentation faults nog op andere servers gezien, de kans dat het aan het geheugen ligt is miniem, zeggen ze. Ze willen wel het geheugen gaan testen, maar 1) als er geen fouten opduiken, moet ik opdraaien voor de kosten van het bezoek aan het datacenter... 2) ze bezoeken het datacenter maar eind deze week, dus men server zou een week plat liggen; onaanvaardbaar....

De kans dat het aan de hardware ligt is juist redelijk aanvaardbaar, dat zij stellen dat ze eind van de week ernaar kunnen kijken is absoluut onaanvaardbaar, dat zij het risico van de kosten bij jou leggen, is afhankelijk van de gemaakte afspraken tussen jou en je leverancier.

Michel2k
09/05/06, 13:27
Als je Segmentation faults krijgt op bijna alle applicaties, is het je HD of geheugen.

Wij hebben meerdere malen deze fouten gehad, en na vervangen van geheugen waren deze problemen altijd weg.

McRox
09/05/06, 20:16
Als je Segmentation faults krijgt op bijna alle applicaties, is het je HD of geheugen.

Wij hebben meerdere malen deze fouten gehad, en na vervangen van geheugen waren deze problemen altijd weg.

Hoeft absoluut niet zo te zijn. Het komt bijna altijd doordat zeer critische applicaties beschadigd zijn door een update bijvoorbeeld. Glibc is hier een van.

Verder kan een simpele probleem als fout in htacces, fouten in de phpconfig etcc. allemaal segmentation faults veroorzaken.

Unixboy
09/05/06, 20:43
zoek even glibc-*.rpm's even -Uvh --force ze eens dit zal waarschijnlijk je heeell gelukkig maken.

Q-BiC
09/05/06, 20:53
Hoeft absoluut niet zo te zijn. Het komt bijna altijd doordat zeer critische applicaties beschadigd zijn door een update bijvoorbeeld. Glibc is hier een van.

Verder kan een simpele probleem als fout in htacces, fouten in de phpconfig etcc. allemaal segmentation faults veroorzaken.


en daar zit het hem.
Niets van hetgeen jij opsomt heb ik gedaan/aangepast.


zoek even glibc-*.rpm's even -Uvh --force ze eens dit zal waarschijnlijk je heeell gelukkig maken.

wablief?

[root@teletet ~]# rpm -qa | grep glibc
glibc-2.4-4
glibc-devel-2.4-4
glibc-common-2.4-4
glibc-kernheaders-3.0-5.2
glibc-headers-2.4-4

Unixboy
09/05/06, 21:09
Download de officieele rpm's van het internet en installeer deze.

Q-BiC
09/05/06, 21:16
die in fedora5 zijn niet officieel mss? ;)

McRox
09/05/06, 21:37
zoek even glibc-*.rpm's even -Uvh --force ze eens dit zal waarschijnlijk je heeell gelukkig maken.

Als zijn glibc rpm's beschadigd zijn, dan kan hij dmv rpm ook niet meer updaten/installeren, omdat dan glibc nodig is.. ;)

Q-BiC, is CentOS al geinstalleerd? Houd ons op de hoogte! :)

Q-BiC
09/05/06, 21:45
I will :)

Gisteren zeiden ze dat ze vandaag het ram geheugen zouden vervangen en later testen, en dat ze CentOS zouden installeren vanzodra de DA licentie is omgezet.

Heb enkel gezien dat ze vandaag 2 maal de server herstart hebben, maar apache wil nog altijd niet starten en CentOS is nog niet geïnstalleerd.

Site ligt al 3 dagen plat ondertussen en ik heb geen enkel manier om men bezoekers een bericht achter te laten ...

Michel2k
09/05/06, 22:27
Hoeft absoluut niet zo te zijn. Het komt bijna altijd doordat zeer critische applicaties beschadigd zijn door een update bijvoorbeeld. Glibc is hier een van.

Verder kan een simpele probleem als fout in htacces, fouten in de phpconfig etcc. allemaal segmentation faults veroorzaken.

Op de servers waar we dit hebben meegemaakt, draaien we slackware. Deze updaten we met swaret (soort apt-get). Zijn kant en klare packages die je enkel hoeft uit te pakken, hier kan je dus geen gare installatie van hebben (ze zijn reeds compiled en getest)

Vwb de htaccess files en phpconfigs, gelukkig geen ervaring mee gehad.

Rammboy
09/05/06, 22:32
Is het niet mogelijk om tijdelijk je www record naar een pagina verwijzen (op een andere server) waarmee je zegt wat er gebeurt is ?

Unixboy
09/05/06, 22:34
Als zijn glibc rpm's beschadigd zijn, dan kan hij dmv rpm ook niet meer updaten/installeren, omdat dan glibc nodig is.. ;)


Ligt nl hoe de rpm beschadigd is... vele wegen naar rome om toch iets goeds te bereiken.:W:

Q-BiC
10/05/06, 01:57
Is het niet mogelijk om tijdelijk je www record naar een pagina verwijzen (op een andere server) waarmee je zegt wat er gebeurt is ?

hoe?

het A-record van men domein naar een andere server laten verwijzen, waar ook een zone van het domein op staat?

jouwnaam
10/05/06, 09:07
Als je ff een pagina stuurt en de domeinnaam PM't dan wil ik je wel wat ruimte geven hoor zolang er een storing is. Kwestie van A record verwijzen naar het IP dat ik je dan doorgeef. Kun je daar de "tijdelijk niet beschikbaar, want..." pagina neerzetten.

Q-BiC
10/05/06, 10:07
ik heb nog een tweede server staan, die waar de site 2 weken geleden op draaide en die te zwak was.

Maar is er dan ook sprake van dns propagatie, als ik settings binnen een zone verander? of zijn die onmiddellijk?

gjtje
10/05/06, 10:18
Die zijn onmiddelijk maar de meeste DNS servers zullen het oude record uit de cache serveren tot de ttl is verstreken.

Q-BiC
10/05/06, 10:46
mja niet ideaal dus
1) kan niet testen of het werkt
en 2) tegen dat dns gepropageerd is, de server mss al weer up, en ben ik uiteindelijk langer down door die dns....


BTW:
nog stééds geen reactie van KDISS.

Jacobs.T
10/05/06, 11:43
Kan met vrijwel 99.9% zekerheid zeggen dat dit door slecht functionerende geheugenmodules is. Zijn vast budget modules in zelfbouwsystemen. Die nemen het meestal met stabiliteit niet zo nauw :)
REG ecc van merkgeheugen kost niets voor niets handen vol geld.
De ene distro gaat hier iets -vlotter- mee om dan de andere. (foutcorrectie)

Daar je oude dedicated bij ons draaide, wil ik je evt. wel helpen om een tijdelijke pagina op ons hosting systeem te plaatsen.
Zal je in gratis ruimte voorzien op onze hosting infrastructuur.
Indien interesse, stuur maar een mailtje.

Zo kan je in afwachting van een reactie van Kdis toch al je gebruikers een seintje geven :)

Q-BiC
10/05/06, 11:56
bedankt voor het voorstel, maar ik heb nog tot juni, of juli men account bij jullie :) dus ik kan het evt zelf wel opzetten....

Ik vind het gewoon nu al wat aan de late kant om nog aan dns te gaan prutsen..
Hadden ze me zondag gezegd, ja tgaat x-aantal dagen duren, ok....

Jacobs.T
10/05/06, 12:01
Zet je secondairy nameserver op je oude dedicated.
Hij zal automatisch die gebruiken aangezien de primaire offline is (Kdis)

Q-BiC
10/05/06, 12:48
is niet offline, enkel apache draait niet
men mails lopen bijvoorbeeld nog allemaal langs daar

KDISS
10/05/06, 17:16
Het geheugen is gisteren vervangen en de HD geeft geen problemen. Zoals
bekend kan het segmentation fouten ook voorkomen doordat applicaties bugs
vertonen.

De server wordt opnieuw geinstalleerd en wij verwachten dat de problemen
dan verholpen zijn. Omdat wij dit een bijzonder vervelend probleem vinden
neemt KDISS al zijn kosten opzich en hoeft de betreffende klant niets te betalen. We hopen dat de klant dan zonder verdere problemen de server kan gebruiken.

Rammboy
11/05/06, 20:01
blijkbaar is TT (momenteel) weer online, enig idee wat de fout was ?

Q-BiC
11/05/06, 21:22
neen geen idee helaas.
Laten we hopen dat de komende dagen de fout niet opnieuw opduikt...
Nadat de server opgeleverd werd, draaide hij ook eerst een aantal dagen perfect voor hij kuren begon te krijgen.