PDA

Bekijk Volledige Versie : Tele2 introduceert nieuwe VOIP dienst: Parlino



Pegasus
03/05/06, 21:09
Tele 2 meldt dat het een VoIP-dienst is gestart met de naam Parlino. Met de dienst kan gratis via het internet gebeld worden. Voor het bellen naar vaste en mobiele telefoons gelden volgens Tele2 tarieven die tot 20 procent lager zijn dan die van vergelijkbare diensten. De rest van de maand mei geldt een nog hoger 'kortingspercentage'; dan hoeft er namelijk niets te worden betaald voor het bellen naar vaste telefoons in de Benelux en Zweden. Daarna wordt voor deze en de meeste andere Europese landen een bedrag in rekening gebracht van 1,5 eurocent per minuut (exclusief BTW). Een vergelijking van de prijslijsten van Parlino en Skype (die ook prijzen zonder BTW vermeldt) leert dat de Tele2-dienst inderdaad VoIP-telefonie aanbiedt voor prijzen die onder de tarieven van de veelgebruikte eBay-dochter liggen. Ook gesprekken naar mobiele nummers blijken voordeliger: bellen naar Nederlandse mobiele telefoons is 27 procent goedkoper dan bij Skype. Parlino-gebruikers kunnen voor 2,95 euro per maand een dial-in-nummer afnemen; hier is Skype met zijn 2,50 per maand weer iets voordeliger. Tele2 heeft ook nog een lanceringsstunt in petto: nieuwe klanten die 30 euro krediet kopen krijgen een draadloze VoIP-telefoon die circa 100 euro waard zou zijn.

Bron: T.net (http://tweakers.net/nieuws/42340/Tele2-komt-met-concurrentie-voor-Skype.html)


Alternatief voor Voipbuster/Skype? Je krijgt er bovendien (bij 30 euro vooruit te betalen) een gratis draadloze telefoon cadeau! :)

lifeforms
03/05/06, 21:22
Landline : 0,000€/minute
Mobile : 0,160€/minute

Dat zijn prima prijzen :) Ik heb sipdiscount voor uitgaande belletjes thuis, dit is flink goedkoper!

Ook weet je bij Tele2 dat de kans aanzienlijk is dat ze wel zullen blijven bestaan...

Daarnaast lijkt Tele2 als ik het goed lees het IAX-protocol te ondersteunen , wat een stuk prettiger en veelzijdiger is dan de SIP service die de meeste cheapo providers bieden...

Ik vind het interessant en ga het zeker eens uitproberen :)

veenman
03/05/06, 21:24
Voor 2.95 euro een (betrouwbaar) vasttelefoonnummer en dan ook nog een VoIP-telefoon van 100 euro. Ik ga me aanmelden.

Wat ik me trouwens ook herinner is dat dit niet de eerste keer is dat Tele2 gratis telefoons weggeeft. Een aantal jaar geleden heb ik ook eens een gratis (DECT-)telefoon van Tele2 gekregen die dan standaard Tele2 als preselect had ingestelt.

Edit: Ondertussen heb ik me aangemeld en voor 30 euro aan credits besteld (Totale kosten 40.54 inclusief btw en verzendkosten).

Edit2: Jammer dat je nu alleen een dial-in nummer voor Zweden, Luxemburg of Italie kan krijgen :|

Pegasus
03/05/06, 21:37
Voor 2.95 euro een (betrouwbaar) vasttelefoonnummer en dan ook nog een VoIP-telefoon van 100 euro. Ik ga me aanmelden.

Wat ik me trouwens ook herinner is dat dit niet de eerste keer is dat Tele2 gratis telefoons weggeeft. Een aantal jaar geleden heb ik ook eens een gratis (DECT-)telefoon van Tele2 gekregen die dan standaard Tele2 als preselect had ingestelt.

Edit: Ondertussen heb ik me aangemeld en voor 30 euro aan credits besteld (Totale kosten 40.54 inclusief btw en verzendkosten).

Edit2: Jammer dat je nu alleen een dial-in nummer voor Zweden, Luxemburg of Italie kan krijgen :|

Tis jouw wel gelukt? Ik kreeg een PHP error :P

EDIT: Nu wel gelukt, alleen jammer dat je met een creditcard moet betalen, die ik niet heb :(

veenman
03/05/06, 21:39
Tis jouw wel gelukt? Ik kreeg een PHP error :P
Merkwaardig. Zelf is het perfect gelukt, zie onderstaande e-mail:

Dear Arnout Veenman,

Thank you for buying credit to your Parlino account. It might take a few minutes until the credit appears in your account.

This email is the receipt of your purchase.

Date of purchase: 2006-05-03
Amount deducted from your credit card: € 40.54 Credit amount added to account: € 30.00 Credit has been added to Parlino account: xcat

You will recieved your Topcom in the next week.
Thanks you for using Parlino!

Best regards,

The Parlino team

Pegasus
03/05/06, 21:44
Tja, jammer dat ze alleen betalingen per creditcard accepteren. Schrikt een hoop mensen af.

Kenneth
04/05/06, 09:40
Try Parlino Dial Out now and make free calls to landlines in Sweden, the Netherlands, Belgium and Luxembourg until the 31st of May

Dus het is maar tijdelijk?

veenman
04/05/06, 09:56
Try Parlino Dial Out now and make free calls to landlines in Sweden, the Netherlands, Belgium and Luxembourg until the 31st of May

Dus het is maar tijdelijk?
Volgens mij wordt het daarne 1,5 cent per minuut. Al is dat nog steeds peanuts, voor niks gaat de zon op, dus ik betaal liever een beetje zodat ik ook kwaliteit en continuiteit krijg.

PeterT
04/05/06, 13:31
Niet interessant zolang er geen dial-in nummer voor NL is.

veenman
04/05/06, 13:35
Niet interessant zolang er geen dial-in nummer voor NL is.
Vanmorgen heb ik een support-ticket ingediend en gevraagd wanneer Nederlandse dial-in nummers mogelijk worden. Helaas heb ik hier nog geen antwoord op gehad.

Ik vermoed dat het in het oorspronkelijke plan wel mogelijk zou zijn, echter dat nu de OPTA toeziet op de juiste toekenning van telefoonnummers. Gisteren ontving ik namelijk van VoipBuster een e-mail dat vanwege bepaalde wetgeving ik mijn 070 telefoonnummer kwijt ben en een nieuwe dien aan te vragen.

alex[nl]
04/05/06, 14:28
Dial in nummers alleen in Zweden, Italië en Luxemburg... jammer...

Pegasus
04/05/06, 14:38
Vanmorgen heb ik een support-ticket ingediend en gevraagd wanneer Nederlandse dial-in nummers mogelijk worden. Helaas heb ik hier nog geen antwoord op gehad.

Ik vermoed dat het in het oorspronkelijke plan wel mogelijk zou zijn, echter dat nu de OPTA toeziet op de juiste toekenning van telefoonnummers. Gisteren ontving ik namelijk van VoipBuster een e-mail dat vanwege bepaalde wetgeving ik mijn 070 telefoonnummer kwijt ben en een nieuwe dien aan te vragen.

Nu je het zegt, mijn nummer is ook pleite :/
Geen eens bericht van gehad..

Stefan Mensink
04/05/06, 14:40
Kan je als Nederlander ook een dial-in nummer krijgen in bijv. Italie?

Edit: zo te zien wel, maar je moet wel betalen voor een nummer.

veenman
04/05/06, 15:04
Nu je het zegt, mijn nummer is ook pleite :/
Geen eens bericht van gehad..
Op Webwereld staat nu een artikel waarin wordt bevestigd dat de OPTA heeft ingegrepen: http://www.webwereld.nl/articles/40997/opta-claimt-telefoonnummers-voipbuster-klanten.html

alex[nl]
04/05/06, 15:42
Dat hebben anderen (optibel bijv) al beter geregeld dan. Het is ook raar dat je bij Voipbuster gewoon kon kiezen, aangezien dit idd in strijd is met de wet. Vervelend als je nu op je briefpapier een nummer hebt staan dat is ingetrokken ... :(

veenman
04/05/06, 15:47
']Dat hebben anderen (optibel bijv) al beter geregeld dan. Het is ook raar dat je bij Voipbuster gewoon kon kiezen, aangezien dit idd in strijd is met de wet. Vervelend als je nu op je briefpapier een nummer hebt staan dat is ingetrokken ... :(
Er waren 2 problemen waar ze tegaan liepen. Om een dial-in nummer te krijgen moest je je oorspronkelijke vastenummer opgeven. In het zelfde netnummer kreeg je dan een telefoonnummer. Echter had VoipBuster enkel 3 cijferige netnummers tot zijn beschikking. Ik heb een 0251 nummer dus kreeg een 070 nummer toegewezen, wat dus niet mag. Daarnaast waren er ook mensen die een vals nummer opgaven en zodoende ook een telefoonnummer toegewezen kregen dat niet bij hun lokatie hoorde.

Pegasus
04/05/06, 17:08
Leuk dit, helemaal als je een nieuw nummer wil aanvragen:


Sorry. Op dit moment zijn er voor uw account geen VoipIn telefoonnummers voorradig.
Klik hier om terug te gaan

En nu? Iemand nog een ander alternatiefje dan Parlino en Voipbuster?

Mark17
04/05/06, 18:14
voipenzo??

rvessem
05/05/06, 11:56
zou dit gratis telefoon ook werken met voipbuster???

lumomm
05/05/06, 13:07
Dit is zo'n usb via de PC draadloze telefoon. Eigenlijk een veredelde headset. Als ze nou eens met echte wifi voips komen.

Triloxigen
05/05/06, 13:12
Dit is zo'n usb via de PC draadloze telefoon. Eigenlijk een veredelde headset. Als ze nou eens met echte wifi voips komen.

Kost volgens mij teveel stroom.

rvessem
05/05/06, 14:30
Als dit een veredelde headset is maakt mij niet uit :) zit nu met een normale headset, dus die veredelde is dan altijd nog beter

Maar heeft iemand dat toestel al?? want 40EUR is niks voor een draadloos toestel, en aangezien me vriendin elke dag naar zweden belt is bij ons viopbuster/stunt ideaal natuurlijk... nu zit ze altijd achter dat die pc met headset ect. of pakt ze nog de gewone telefoon....
Die parlino is volgens mij alleen deze maand maar gratis naar zweden en daarna 0.013 per minuut

veenman
05/05/06, 14:34
Meer informatie over de telefoon is hier te vinden in de vorm van een gebruikersaanwijzing (PDF) (http://tools.topcom.net/userguides/Parlino%20Wireless%20Phone%20-%20UK.pdf).

Erik H.
05/05/06, 14:43
Meer informatie over de telefoon is hier te vinden in de vorm van een gebruikersaanwijzing (PDF) (http://tools.topcom.net/userguides/Parlino%20Wireless%20Phone%20-%20UK.pdf).

Enigzins off-topic maar behoorlijk "treurig" dat Domenico de links nog geen ander kleurtje heeft gegeven....

Bob2
05/05/06, 15:45
Leuke actie.

Gister nog bij voipstunt.com een nummer gekregen buiten regio. Zal de volgende dan wel worden.

veenman
05/05/06, 17:07
Zojuist heb ik antwoord van Parlino gehad over Nederlandse dial-in nummers:

Dear Arnout,

Thank you for your email dated 4th May 2006.

Currently, Parlino Dial in numbers are only available in Italy, Luxembourg and Sweden. We are hoping to introduce Dial in numbers for the Netherlands and other countries in the near future. However, I am unable to specify exact timings.

If I can be of further assistance, please let me know.

Best Regards,
-Naam-
Parlino Support Team

lumomm
05/05/06, 17:27
Kost volgens mij teveel stroom.



Nou niet echt ik heb hier een F 1000 merk ff onbekend, en die gaat best leuke tijd mee, 1,5 dag. Trouwnes Cisco levert ook van die toestellen.

NDIS
05/05/06, 21:52
Kost volgens mij teveel stroom.


als je een draadloze telefoon hebt zit toch ook gewoon een accu / batterij in. Je zou voor het oplaaden gewoon een stekker kunnen toevoegen aan het oplaad station. Niet zo handig, maar het werkt wel. en geheurt bij normale telefoons ook.

1x telefoonstekkertje
1x stekker

Lijkt mij dus geen probleem.

DennisWijnberg
08/05/06, 10:06
']Dat hebben anderen (optibel bijv) al beter geregeld dan. Het is ook raar dat je bij Voipbuster gewoon kon kiezen, aangezien dit idd in strijd is met de wet. Vervelend als je nu op je briefpapier een nummer hebt staan dat is ingetrokken ... :(
Moet je ook geen gebruik van maken... Gratis impliceert al bijna dat je er geen rechten aan kunt ontlenen...

veenman
12/05/06, 13:07
Zojuist heeft DHL mijn nieuwe 'Topcom Butler 4012 USB VoIP Parlino' afgeleverd. Na een korte installatie werkt het perfect, helaas is het wel een USB telefoon.

Samengevat echt top!

alex[nl]
12/05/06, 14:59
Moet je ook geen gebruik van maken... Gratis impliceert al bijna dat je er geen rechten aan kunt ontlenen...
Oh, had even gemist dat het gratis was. Ja, zelfde als die gratis 084 fax2mail nummers, daar ben ik snel vanaf gestapt.

Grote nadeel van gratis is dat bij onbeschikbaarheid van de dienst je zo weinig te klagen hebt, je betaalt immers helemaal nergens voor...

FreeFly
12/05/06, 20:15
Zojuist heb ik hem ook binnen gehad! Install was makkelijk beetje jammer alleen dat hij mijn huidige sound input en output verving door zichzelf maar nadat ik dat terug gezet heb werkt het perfect.

Kwaliteit van het bellen (zowel via usb phone als via mijn eigen headset) mag wel iets omhoog.

Nu maar wachten op mijn dial-in nummer.

veenman
12/05/06, 20:18
Zojuist heb ik hem ook binnen gehad! Install was makkelijk beetje jammer alleen dat hij mijn huidige sound input en output verving door zichzelf maar nadat ik dat terug gezet heb werkt het perfect.

Kwaliteit van het bellen (zowel via usb phone als via mijn eigen headset) mag wel iets omhoog.

Nu maar wachten op mijn dial-in nummer.
Daar sluit ik me volledig bij aan. Zojuist ook even 20 minuten gebelt met de Parlino telefoon en de geluidskwaliteit is niet echt super, echter over het algemeen wel acceptabel.

Keenondots
12/05/06, 21:05
Waar staat hun VoIP head end spul? In NL?

FreeFly
12/05/06, 21:18
Waar staat hun VoIP head end spul? In NL?


Tracing route to 80.92.86.111 over a maximum of 30 hops

1 10 ms <1 ms <1 ms 192.168.123.254
2 19 ms 15 ms 15 ms 213.132.207.1
3 16 ms 15 ms 18 ms adsl-gateway-network.broadband.nl [213.132.205.2
49]
4 16 ms 15 ms 16 ms AMS-IX.AMS-1-eth010-101.nl.lambdanet.net [195.69
.144.212]
5 19 ms 19 ms 18 ms DUS-2-pos700.de.lambdanet.net [82.197.128.29]
6 23 ms 22 ms 22 ms FRA-8-pos000.de.lambdanet.net [217.71.105.46]
7 23 ms 22 ms 22 ms bellaxa-2-FRA.de.lambdanet.net [217.71.104.206]

8 29 ms 29 ms 28 ms 217.118.18.30
9 29 ms 28 ms 29 ms 80.92.86.111

Trace complete.

ju5t
13/05/06, 11:21
Luxemburg.

veenman
13/05/06, 19:11
Het versturen van SMS-jes via Parlino is ook slecht. Ik heb geprobeerd een tweetal SMS-jes te sturen naar me zelf (T-Mobile en Telfort) en geen van beide is aangekomen. Parlino heeft dus nog wat kinderziektes.

beetle
27/05/06, 18:09
Wie hebben er van jullie dat parlino telfoontje?????

Ik vind het geluid eigelijk zwaar kut, en hakkerig????

hebben jullie hier ook last van??