PDA

Bekijk Volledige Versie : Hardware leverancier



Alerd
02/05/06, 15:27
Wie is jullie hardware leverancier en waarom?
Wat zijn de ervaringen?

We zijn zelf op zoek naar een nieuwe leverancier, en anderen kunnen er wellicht ook hun voordeel mee doen :)

Euro-Servers
02/05/06, 15:28
Meestal ahead-it voor quality server doeleinden & Cloetens voor zelfbouw systemen & hardware voor thuisgebruik :)

Stewie
02/05/06, 15:30
Dell: perfecte kwaliteit, perfecte service (al hangt dat wel af van je account manager)

Ben van Stavere
02/05/06, 15:38
Dell voor dedicated servers, meestal een combinatie van de pc zaak op de hoek + mailorder voor eigenbouw servers.

starfix
02/05/06, 16:20
Zat vroeger bij Alcom, nu bij Complies. Bij Alcom goede ervaringen qua service en levering. Complies ook prima!

Blizt
02/05/06, 19:42
Momenteel zoek ik naar een goede HP reseller om een server te kopen (niet voor een eigen hostingbedrijf overigens). Op http://www.hp.nl/general/onlinebuss.html staan wel een aantal bedrijven maar vind het bijna allemaal onoverzichtelijke websites...
Wat we eigenlijk zoeken is een degelijke server (bij voorkeur van HP, anders wijken we waarschijnlijk uit naar Dell) met 2x 160GB S-ATA in RAID1. Dat is eigenlijk het belangrijkste.... Zou makkelijk moeten zijn lijkt me, maar het vinden van een behoorlijke reseller van HP is dus nog best lastig. :( Ik houd dit topic in de gaten in ieder geval.

mousehouse
03/05/06, 08:36
Als bedrijf kun je bij Azlan/Techdata inkopen, die zijn distributeur van HP. Soms ook leuke acties trouwens. Met de HP partnummers kun je in de online catalogus bestellen. Misschien dat Ingram Micro ook wel HP kan.

Weet niet wat je trouwens verder van een reseller verwacht. Als het je om een overzicht gaat kun je wellicht ook eens in de Pricewatch op tweakers kijken.

HostServe
03/05/06, 15:52
Als bedrijf kun je bij Azlan/Techdata inkopen, die zijn distributeur van HP. Soms ook leuke acties trouwens. Met de HP partnummers kun je in de online catalogus bestellen. Misschien dat Ingram Micro ook wel HP kan.

Weet niet wat je trouwens verder van een reseller verwacht. Als het je om een overzicht gaat kun je wellicht ook eens in de Pricewatch op tweakers kijken.

De initiële bestelling bedraagt € 2.500,- , de jaarlijkse omzet minimaal € 25.000,-

Dit maakt het weer wat minder leuk voor sommige.

Alerd
03/05/06, 16:52
Wat is jullie ervaring met de responstijden van Ahead?

Euro-Servers
03/05/06, 17:03
Goed, e-mailberichten worden < 24u beantwoord & telefonisch zijn ze ook goed bereikbaar. Levering gebeurt naar mijn ervaring na 1 dag indien zaken in stock zijn.

Phu
03/05/06, 20:03
Wat is jullie ervaring met de responstijden van Ahead?

meerdere keren bestelt, snelle service en response zijn ze
en klant vriendelijk
levering vaak binnen 24 uur per koeriers dienst (UPS)

Alerd
03/05/06, 20:05
ok, dan wacht ik nog even af :)
Bedankt voor de reacties.

SebastiaanStok
03/05/06, 20:24
Bij ahead heb ik nog geen ervaring wel had voor me eerste server onderdelen bestand bij sallandautomatisering en informatique :)

Maar dit zijn meer algemeene leveransiers voor servers specefiek kan je beter kijken naar iemand anders ;)

Misschien komen er anderen partijen voorbij dus gaat ik dit topick goed volgen :lovewht:

Blizt
05/05/06, 00:42
Als bedrijf kun je bij Azlan/Techdata inkopen, die zijn distributeur van HP. Soms ook leuke acties trouwens. Met de HP partnummers kun je in de online catalogus bestellen. Misschien dat Ingram Micro ook wel HP kan.

Weet niet wat je trouwens verder van een reseller verwacht. Als het je om een overzicht gaat kun je wellicht ook eens in de Pricewatch op tweakers kijken.
Bedankt voor de tip, hoewel we inmiddels al besloten hebben om het spul zelf te bouwen. Goed over nagedacht, maar dat kwam achteraf toch beter uit... Tja, het is niet voor mijn eigen bedrijf en de voor- en nadelen zijn duidelijk bekend.

Aan de t.net pricewatch heb je trouwens niet veel als je HP Servers zoekt hoor.

WI-Hosting
05/05/06, 16:25
iemand ervaring met leasediensten van leveranciers? (dell lease of UPservers lease?)

Ben daar wel geinteresseerd naar ;)