PDA

Bekijk Volledige Versie : snelheid / bereikbaarheid



pvz
01/05/06, 22:33
Waar kan ik controleren hoe snel de verbinding naar een website is.

swedendedicated
01/05/06, 22:36
pingen ;-) start->command prompt(execute, uitvoeren)->cmd->ping jesite.nl
Kan trouwens ook via veel sites

pvz
02/05/06, 08:11
Ok.
en welke waardes zijn dan goed?
Die van mij geeft elke keer een totaal andere waarde.
1. 70,8
2. 3,8
3. 3
4. kleiner als 3
en vervolgens steeds tussen de 3 en 4

Zijn er nog meer van dit soort testjes om de kwaliteit van een hoster te checken?

wonko
02/05/06, 09:01
stel eens een technische vraag aan hun helpdesk, buiten de kantooruren, en zie hoe snel het antwoord er is, en hoe accuraat het is. Verder zijn er wel meer zaken dat ping de belangrijk zijn... zoek eens op dit forum, er zijn al 100-den threads geweest over kwaliteit en zo...

frvge
02/05/06, 20:55
Even doorborduren op een gedeelte van de TS:
Hij zegt dat de ping erg verschilt.
Ik ben aan het experimenteren met verschillende poorten en via mijn Gigabit NIC met 2 ingangen, krijg ik geen verbinding met de eerste, en met de tweede heb ik erg hoge pings die telkens met 1 seconde naar beneden gaan (2890ms, 2790ms enz, en dan opeens een 'normale' van bijv 30 ms. Ook veel buffer-messages, maar daar moet ik nog even op zoeken) Iemand een idee?

rq
02/05/06, 21:35
http://www.hostingspeeds.com

Ideale website voor het bekijken van de snelheid van een webhosters. Maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die commentaar hebben op meetmethodiek.

ThePostman
05/05/06, 13:48
PVZ een gemiddelde van 3 - 4 is erg netjes. De ping wordt weergegeven in MS, dat staat voor milliseconde. Wanneer je een server pingt en je krijgt een ping van 4 dan duurt het 4 milliseconde om een pakket te versturen en terug te ontvangen.

Een ms een duizenste van een seconde

HostMerk
05/05/06, 14:59
sorry foute post

Ber|Art
05/05/06, 15:00
Hostingspeeds.com :)

mousehouse
05/05/06, 15:34
Vaak testen gebruikers vanaf een PC achter een DSL lijn. Vergeet niet dat er dan zomaar eens ruim 10ms bijkomt, en dat de DSL ping vaak ook "jittert". Ik denk dat dat laatste komt door het "backhaulen" van het verkeer naar je access provider (ISP) door een BBned, KPN, etc.

Denk dat testen vanaf een server in een datacenter ergens in een goed netwerk je meer vertelt...

IceHosting
07/05/06, 01:01
Je zou eventueel een traceroute kunnen doen. Daar zie je ook precies de reactietijd van alle tussenstations. :)