PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar haal ik deze case?



Toon
30/04/06, 20:23
http://melrow.nl/products/details/qx104s.htm
http://www.rackserver.nl/files/4/10/e2114_large_1.jpg


Vind ze verdomd mooi, maar dan wil geen complete server kopen :)
Iemand enig idee waar die cases los te krijgen zijn?

Easyracks
30/04/06, 20:29
Dat is gewoon een Chenbro RM117 (dus tcw.biz)

Toon
30/04/06, 20:32
lol, bedankt!
Zat al op google te zoeken, maar kan ze nergens aan linken.

Chenbro dus!

Imtek
30/04/06, 21:27
En bij Melrow zelf natuurlijk!

Wido
30/04/06, 21:46
Moet alleen zeggen, deze casings zakken in het midden door.

Verder prima casings.

MikeN
30/04/06, 22:16
Ze zakken inderdaad een beetje door. Overigens is degene die getoond wordt op de Melrow site inmiddels EOS/EOL en is hij vervangen door een case die er zo uitziet: http://www.chenbro.com.tw/workspace/pdimage/RM117_frontview.jpg (en welke nog wat degelijker is)

swedendedicated
30/04/06, 22:20
Vind de 2u van Chenbro mooier, maargoed smaken verschillende of die van compaq/hp (pressario type) die zijn echt dynamisch:D

jantje.vlaam
30/04/06, 23:23
Chenbro maakte vroeger prima rackkasten, maar nu gebruiken ze dunner en (dus) goedkoper metaal. Sinds een behoorlijke tijd zaken ze door. Ik zou voor een Supermicro kast gaan. Constante kwaliteit en prima prijs.

Easyracks
01/05/06, 13:13
Chenbro maakte vroeger prima rackkasten, maar nu gebruiken ze dunner en (dus) goedkoper metaal. Sinds een behoorlijke tijd zaken ze door. Ik zou voor een Supermicro kast gaan. Constante kwaliteit en prima prijs.

Ik gebruik al tijden naar grote tevredenheid de RM223, is een prima kast en zakt niet door als je gewoon rails of legplank gebruikt.

dutchcrazytiger
02/05/06, 01:13
idd.... deze machines zijn bedoelt om warmte direct aftegeven en niet om kilo's te stapelen. Dun aluminium / hardstaal, zorgt voor snellere afkoeling dan zon dikke ijzeren plaat.

@vlaam: Supermicro staat bij mij totaal niet hoog in het vaandel. Als iets slecht kan zijn, is het wel hun casings. Het feit dat ze naam hebben heeft hun de afgelopen 3 jaar beschermd. Maar in feite hebben ze vaak gewoon slecht werk afgeleverd. *ik heb 20 verschillende sm casings gehad en onderbouw dit met de gemiddelde levensduur van de servers, welke allemaal origineel in elkaar zijn gezet bij verschillende leveranciers. Machines gingen 2 jaar mee dankzij het feit dat de cooling intern en de bekabeling van de sata drives toch niet zo goed was.=. Twee jaar... pfff en daar leg je 1500 euro voor neer per machine... nou dat noem ik dus te kort. Mijn zelfbouw variant in een chenbro, gaat nu al 6 jaar mee, Daarnaast heb ik ook wal chenbro 110L en B's En ik moet zeggen, deze zijn van wat zwaarder metaal, maar geef mij de chenbro maar met een fatsoenlijke rail... bevalt mij stukken beter.

Bamieater
07/05/06, 20:49
Ah, wij hebben ook een aantal Melrows (met zo'n soort case dus). Weet eigenlijk niet of ze in het midden doorzakken, sowieso hangen onze servers in het rack met meestal minimaal 1CM tussenruimte. Ik weet wel dat het materiaal, waarvan de case gemaakt is, erg dun is.

rvessem
07/05/06, 21:09
waarom met 1cm tussenruimte? is toch slecht voor de airflow?

JayvD
07/05/06, 23:13
waarom met 1cm tussenruimte? is toch slecht voor de airflow?
Beter voor warmte afgifte en levert geen schade als je beetje wilt je server uit het rack haalt. :)

Je kan toch geen heel rack vullen tegenwoordig met dat stroomgedoe van zoveel max ampère per rack dus waarom zou je het laten.