PDA

Bekijk Volledige Versie : mailbestand wegens beindiging bedrijf



jerryc
30/04/06, 19:42
VAnwege beeindging van mijn bedrijf heb ik een mailbestand te koop van 670.000 email adressen
Deze zijn volkomen legaal inclusief naw,telefoonnummers geboortedatum adres etc
teab

Euro-Servers
30/04/06, 19:49
Prijskaartje? Doelgroepen van deze email adressen?

We Are Online
30/04/06, 20:04
Prijskaartje? Doelgroepen van deze email adressen?
Idem hier ....

blaaat
30/04/06, 20:57
Prijskaartje? Doelgroepen van deze email adressen?
Idem + hoeveel bouncen er? Hoeveel mailings per maand toe gestaan? Mail adressen verkregen via?

Celion
30/04/06, 20:58
gaarne meer informatie per PB

Bramm
30/04/06, 21:20
Idem + hoeveel bouncen er? Hoeveel mailings per maand toe gestaan? Mail adressen verkregen via?

same here please :)

tompoes
30/04/06, 21:21
Graag ook hier meer informatie per PB (of in post)

Mark17
30/04/06, 21:22
Graag meer informatie over onderstaande dingen:
- Hoe verkregen?
- Hoeveel bouncen er?
- Richtprijs?
- Doelgroep?
- Max. mailings per week en per maand?
- Is het inclusief het systeem waarmee ze verkregen zijn?

Trolink
30/04/06, 22:58
Ik zal het leuk vinden als ik de zelfde antwoorden krijg als Mark17, je kan het natuurlijk ook hier posten.

BsHosting
30/04/06, 23:02
graag ook info per pb incl vraagprijs

Euro-Servers
30/04/06, 23:06
Iemand al iets vernomen per PB?

Henky!
30/04/06, 23:44
Kan dat zomaar? Zo'm mailbestand verkopen? De mensen hebben (neem ik aan) toestemming gegeven commerciele mail van jouw bedrijf te krijgen...

En spammen naar particulieren is niet legaal in Nederland.

Str@nger
30/04/06, 23:55
Wel als ze toestemming hebben gehad en iedere mail een mogelijkheid hebben om op te zeggen :)

Maar of het doorverkopen zomaar mag...?

Mark17
30/04/06, 23:59
Indien er explicitiet toestemming is gevraagd of ze mailings van derden willen ontvangen dan is het volledig legaal.

Henky!
01/05/06, 00:08
Precies. De vraag is dus of die toestemming is gegeven.

sp-services
01/05/06, 01:03
graag ook extra informatie.

prijs kan besproken worden per mail of msn

crazycoder
01/05/06, 08:10
Kan dat zomaar? Zo'm mailbestand verkopen? De mensen hebben (neem ik aan) toestemming gegeven commerciele mail van jouw bedrijf te krijgen...

En spammen naar particulieren is niet legaal in Nederland.
Als je naar de omschrijving kijk lijkt het veel op een CD die ooit door diverse partijen, legaal, aan werd geboden.

Verder is het interessant omdat er ook adresgegevens op zouden staan.. Dit lijkt dus geen normaal opt-in mailinglijst bestand.

Ben zeer benieuwd naar de antwoorden op eerder gestelde vragen..

jerryc
01/05/06, 09:55
De gegevens zijn zeer zeker niet van een cd afkomstig
Ook is er toestemming gegeven via de website
het verkopen van mailbestanden is legaal zie ook http://www.reclamecode.nl/infomenu/boekje_tekst.asp?ID=46
Het bestand is volledig opgeschoond mail adressen doe bpuncen worden weer verwijderd
Het kan altijd voor komen dat ene percentage bounced het systeem waarmee de adressen zijn verkregen zit er niet bij aangezien ze via de website zijn verkregen. De naam van het bedrijf kan ik helaas niet noemen aangezien deze is door verkocht en de koper met dezelfde activiteiten is door gegaan.
De email adressen zijn verkrgeen voor het versturen van de nieuwsbreieven en werd ook gebruikt voor recalme doeleinden. Er is geen werkelijke doelgroep de adressen zijn van alle groepen van de bevolking varierend in de leeftijd 18 en ouder
Graag zou ik een bod via PB willen ontvangen

winta
29/05/06, 16:04
is deze nog te koop
heb er namelijk wel intresse naar

dimitrivisser
29/05/06, 16:19
Precies. De vraag is dus of die toestemming is gegeven.

Ik kan me niet voorstellen dat hij 670.000 mensen heeft kunnen overhalen zich;
1) zelf aan te melden met hun email, naam, adres, tel. gegevens met als doel reclame te ontvangen
en dat
2) deze mensen allemaal accoord zijn gegaan met verkoop van hun email, naam, adres, tel etc. gegevens aan andere partijen (zonder dat men wist om wie het zou gaan) om daar vervolgens ook rotzooi van te ontvangen.

Het lijkt me dat er ergens iets niet klopt.



het verkopen van mailbestanden is legaal zie ook http://www.reclamecode.nl/infomenu/boekje_tekst.asp?ID=46


Er staat daar nergens dat het verkopen van emailadressen legaal is. Er staan wel andere dingen;



1.3 De adverteerder dient zich ervan te vergewissen dat de geadresseerde van reclame via e‑mail daarvoor toestemming heeft gegeven,

4.3 Het verstrekken van een e-mailadres aan derden is alleen toegestaan indien vooraf aan de bezoeker duidelijk gemaakt is waarvoor het e-mailadres zal worden gebruikt en indien die verstrekking geschiedt conform de aan de bezoeker verstrekte informatie.


Stel dat ik jouw bestand koop en dat ga gebruiken om reclame te versturen. Kan jij dan zwart-op-wit garanderen dat deze mensen toestemming hebben gegeven voor reclame en verkoop mbt hun emailadressen ? Zou jij ook bereid zijn om bv de financiele consequenties te dragen mocht het fout gaan ? De boete voor spam is trouwens maximaal E 450.000.



De email adressen zijn verkrgeen voor het versturen van de nieuwsbreieven en werd ook gebruikt voor recalme doeleinden.


Daar was ik al bang voor :)

Eryq
29/05/06, 16:39
Ik hoop niet dat ik er op sta, zo ja graag verwijderen ;)