PDA

Bekijk Volledige Versie : Standaard e-mail aanmaken



sl@mer
28/04/06, 11:29
Hello,

Ik ben al een week op zoek naar dit antwoord en kan het niet vinden, dus dacht ik vraag het mijn collega's, die zullen het wel weten.

Ik wil het volgende binnen plesk:

Zodra ik een domeinnaam toevoeg aan de db van Plesk, dat deze ook een standaard email aanmaakt voor de klant. voorbeeld: postmaster@domeinnaam.nl. Dit moet ergens ingesteld worden denk ik, of kan dit domweg niet.

Het moet dus een standaard mailadres zijn die men ook kan bereiken (handig voor .com domeinnamen etc, indien men wil verhuizen oid)

Ik hoop dat iemand hier het antwoord voor mij weet, zodat ik het in orde kan maken.

Alvast bedankt

GlobalServe
28/04/06, 11:35
Voor zo ver ik weet kan je dat niet veranderen.

Heb dat toch ook nog niet gezien. Zou inderdaad wel een handige feature zijn.

jinxedworld
28/04/06, 11:56
Je kan met de eventhandler van Plesk een opdracht uitvoeren na een bepaalde actie, als er bijvoorbeeld een domein is aangemaakt. Misschien dat je met de commandline utilities van Plesk het een en ander in elkaar kan vouwen?

Deltafox
30/04/06, 02:12
Inderdaad deze feature zit er niet standaard in en dat zou op zich een leuke feature zijn voor volgende versies. Volgens mij zijn een postmaster en een abuse email adres zelfs verplicht volgens bepaalde richtlijnen.

DiedX
30/04/06, 11:30
Moet het inderdaad via de webinterface? Via de CLI kan je dit alles bij elkaar scripten!

Unixboy
02/05/06, 01:18
hier (http://download1.swsoft.com/Plesk/Plesk7.5/Doc/plesk-7.5r-admins-guide-html/ch02s26.html) kan je lezen over het gebruik van Event Manager's.

Echter zou ik een gescripte oplossing maken... ik heb onlangs zo'n script ontwikkeld.. mocht je specifieke vragen hebben shoot... *nee* ik ga het script niet publiceren/delen ;)