PDA

Bekijk Volledige Versie : Bankrekening



WI-Hosting
26/04/06, 14:51
Om eens een mooie discussie op te zetten dacht ik eens van, welke bankrekening heeft iedereen nou?

Daarom hierbij de vragen:

-Welke bank maakt u gebruik van?
-Wat voor soort rekening gebruikt u daar?
-Waarom heeft u gekozen hiervoor?

Om te beginnen:

Postbank Zakelijk ism Girotel

Waarom:
Eerdere ervaringen mee gehad en het beviel. :)

Euro-Servers
26/04/06, 14:53
Bedrijfsrekening bij KBC (België)

is250
26/04/06, 14:53
Wij maken gebruik van SNS Bank, we hebben eerst bij ABN-Amro gezeten, maar dit beviel niet zó goed. We zijn een aantal keer langs geweest voor het wijzigen van de bedrijfsnaam en dergelijke, maar het bleef maar duren :).

We maken hier gebruik van een zakelijke betaalrekening met Internet Bankieren en een aantal verzekeringen hebben we via hun lopen :).

WI-Hosting
26/04/06, 14:56
Wij maken gebruik van SNS Bank, we hebben eerst bij ABN-Amro gezeten, maar dit beviel niet zó goed. We zijn een aantal keer langs geweest voor het wijzigen van de bedrijfsnaam en dergelijke, maar het bleef maar duren :).

We maken hier gebruik van een zakelijke betaalrekening met Internet Bankieren en een aantal verzekeringen hebben we via hun lopen :).

Ik hoor juist veel goede dingen over ABN en het werd me ook vaak aangeraden door bekenden.
Zelf heb ik een persoonlijke rekening bij ABN en dat bevalt me wel.

Luuc
26/04/06, 14:58
Sinds de start maken we gebruik van de diensten van de Rabobank. We hebben hier een zakelijke rekening (ondernemersrekening heet dat geloof ik) lopen met internetbankieren (vanzelfsprekend in deze business)

Persoonlijke rekeningen liepen al bij de rabobank, beviel goed en gelijk naar de rabobank gestapt om een rekening te openen. Ondertussen wat gegroeid en wat extra opties (zoals verzekeringen) lopen bij dezelfde bank, bevalt allemaal prima :)

Ook een rekening gehad bij de ABN-Amro, dat beviel wat minder.

--

Postbank gaat op zich prima maar die betalingen duren zo lang + dat internetbankieren werkt(e) niet mee. Mijn ervaring is alweer van 3 jaar geleden dus dat het kan verbeterd zijn.. is het nog steeds bagger? :)

BsHosting
26/04/06, 15:05
hier postbank zakelijk icm girotel.

vind postbank vele malen beter werken als bv abn amro wat ik eerst heb gebruikt.

als je bij de postbank een probleem hebt even bellen en het wordt meteen geregeld.
kan het niet snel opgelost worden bellen ze je terug.

dus service is eigenlijk het punt geweest voor overstappen

Xerious
26/04/06, 15:07
Jaren geleden alle persoonlijke rekeningen omgeboekt van de Postbank naar de Rabobank en nooit spijt gehad. Betalingen en salarissen waren ineens wel op tijd bij mij binnen of bij anderen. Vandaar dat ik nu ook een zakelijke rekening heb bij de Rabobank.

xYnta
26/04/06, 15:08
-Welke bank maakt u gebruik van? Rabobank.
-Wat voor soort rekening gebruikt u daar? Zakelijk en prive.
-Waarom heeft u gekozen hiervoor? Zat er voorheen al met een prive rekening.

is250
26/04/06, 15:08
Ik hoor juist veel goede dingen over ABN en het werd me ook vaak aangeraden door bekenden.
Zelf heb ik een persoonlijke rekening bij ABN en dat bevalt me wel.

Mja, in het begin beviel 't ons ook allemaal wel op zich alleen toen we wat gewijzigd moesten hebben, je kon langs blijven komen maar ze deden niks met de getekende formulieren.

Hetzelfde met automatische incasso, ze kwamen steeds met andere voorwaarden (eerst 2 jaar klant, toen moest je bedrijf x aantal jaar bestaan, etc). Steeds als je aan die voorwaarden voldeed, en je ging weer langs, kwamen ze weer met wat nieuws. Hier tenminste.

Nu bij SNS Bank alles geregeld, prima service en alles harstikke duidelijk i.t.t. ABN-Amro.

WI-Hosting
26/04/06, 15:09
Jaren geleden alle persoonlijke rekeningen omgeboekt van de Postbank naar de Rabobank en nooit spijt gehad. Betalingen en salarissen waren ineens wel op tijd bij mij binnen of bij anderen. Vandaar dat ik nu ook een zakelijke rekening heb bij de Rabobank.

Wat voor problemen vond je dan bij postbank?
Hier nog nooit last gehad van late betalingen bij de Postbank..

Directhosten
26/04/06, 15:12
Bank: Rabobank
Soort: Zakelijk en Prive
Waarom: Is mijn eerste bank en heb er goeie ervaringen mee met zowel mijn prive als zakelijke rekening.

smurf
26/04/06, 15:12
BE: KBC, zowel persoonlijk als zakelijk
NL: Zakelijke Rabobankrekening

Het online systeem van rabobank is stukken minder dan dat van KBC. Bovendien zijn de rekeningkosten in Nederland factor 3 duurder.

BsHosting
26/04/06, 15:14
ik ook niet igg
het probleem zit hem vn in banken die het geld zelf tegenhouden

als ik van postbank naar postbank doe is het realtime.
boek ik het af van postbank naar bv rabo kan ik 3 dagen wachetn waar blijft dat geld van mijn rekening is het al weg maar rabo heeft nog niks.

ergens blijft het liggen

andersom is het binnen 1 dag binnen op postbank vanaf de rabo.

dus banken trekken er meer rente van dan wij denken.

is250
26/04/06, 15:20
Wat ik het nadeel vind aan Postbank is de web-interface:

- Geen automatische incasso's invoeren (of tegenwoordig wel?)
- Na 23 uur 'gesloten'
- Je moet 3 codes invullen om in te loggen, je kan er 2 van de 3 wel op slaan maar daar heb je onderweg natuurlijk niets aan als je even op je rekening wil kijken :).

De kosten daarintegen zijn wel ontzettend laag als je dat vergelijkt met andere banken.

Dotdns
26/04/06, 15:25
BE: Fortis zakelijk
BE: KBC privee
NL: ABN zakelijke

Dan nog eens ergens in switzerland :D

BsHosting
26/04/06, 15:32
@is250

bij de rabo heb je ook je pas en edentifier nodig evanals bij de abn die heb je ook niet altijd bij je of wel.

auto incasso's werkt gewoon via girotel.

en idd kosten zijn laag

vjeeke
26/04/06, 15:43
zakelijk: ING
privé: ING

WI-Hosting
26/04/06, 15:47
@is250

dat na 23.00 gesloten is idd wel irritant, maar de kosten zijn laag, en automatische incasso's werken volgens mij wel gewoon..

WH-Tim
26/04/06, 16:01
Het is veelal regio afhankelijk. Zuid limburg doet ABN Amro het erg goed, SNS bank is hier een zware afrader. De meeste bedrijven bankieren ook met ABN Amro en sommigen nog met RaboBank is me opgevallen, dus heb je 1 van die twee vlotten de betalingen ook beter. :)

Keenondots
26/04/06, 16:03
SNS Bank, zó kan het ook.

blaaat
26/04/06, 16:05
Welke bank maakt u gebruik van? Postbank
-Wat voor soort rekening gebruikt u daar? Zakelijk en prive.
-Waarom heeft u gekozen hiervoor? Zat er voorheen al met een prive rekening.

ju5t
26/04/06, 16:13
Zakelijke rekeningen bij de ABN.
Prive bij de Rabobank.

Gekozen vanwege goede ervaringen.

Vision2Design
26/04/06, 16:40
-Welke bank maakt u gebruik van?
ABN AMRO
-Wat voor soort rekening gebruikt u daar?
Zakelijke rekening en studentenrekening.
-Waarom heeft u gekozen hiervoor?
Goede ervaring met ABN AMRO.

maxnet
26/04/06, 16:52
NL: Postbank Zakelijk + Triodos bank zakelijk
BE: Keytrade bank

De reden voor deze banken zijn lage tarieven en het makkelijk kunnen openen van rekeningen zonder gedoe.
Gebruik de banken verder ook alleen als bank en niet voor verzekeringen e.d.

Daarnaast nog wat rekeningen in het buitenland voor het innen van affilate cheques gezien dat in Nederland weken duurt en nog duur is ook.

®on
26/04/06, 17:41
-Welke bank maakt u gebruik van? Rabobank
-Wat voor soort rekening gebruikt u daar? Zowel zakelijk als privé
-Waarom heeft u gekozen hiervoor? Sinds oprichting (zowel zakelijk als privé :D ) als Rabobank rekeninghouder. Prima dienstverlening, korte lijnen.

Directhosten
26/04/06, 17:47
Rabobank doet ook niet moelijk met automatische incasso zoals andere banken . Die willen eerst dat je bijv. 1 jaar klant bent enz.

robblok
26/04/06, 18:07
Nadeel van postbank is de naam rekening nummer controle. Bij een foute naam ontvang je dus geen geld van je klanten. Als de klant het fout spelt of je persoonlijke naam erbove zet. Dat is het probleem van de postbank.

Zelf gebruik ik vanuit het buitenland een rabobank. Ik vind klanten met een rabobank het lekkerste. Die pdfs van hun ben ik erg blij mee.

BsHosting
26/04/06, 18:11
Nadeel van postbank is de naam rekening nummer controle. Bij een foute naam ontvang je dus geen geld van je klanten. Als de klant het fout spelt of je persoonlijke naam erbove zet. Dat is het probleem van de postbank.


van 1 kant goed dat er gecontroleerd word toch.
jij kan bv zelf ook een foutje maken met overboeken

en als jouw klant niet kan lezen wat er op je factuur staat ja daar kan de postbank weinig aandoen

p.s rabo controleert ook wel want boek jij maar eens vanaf een andere rekening naar je rabo over met een naam die niet overeenkomt kans is ook groot dat het geweigerd wordt.

MathijsH
26/04/06, 18:56
.....
p.s rabo controleert ook wel want boek jij maar eens vanaf een andere rekening naar je rabo over met een naam die niet overeenkomt kans is ook groot dat het geweigerd wordt.

Toevallig ooit eens geprobeerd, en het werkte gewoon :)

AlfaHosting
26/04/06, 19:11
NL: Postbank Zakelijk
BE: Fortis & Axa

Prive: Fortis en Argenta

MathijsH
26/04/06, 19:14
Privé : ABN Amro
Zakelijk: SNS Bank

Cybafish
26/04/06, 19:30
Rabobank, zowel privé als zakelijk. (ook voor automatische incasso) Daarnaast ook nog VISA, want dat werkt net even wat lekkerder dan een creditcard bij de rabobank. (VISA heeft een soort van eigen rekening)

Directhosten
26/04/06, 19:33
Betalingen met een creditcard van de Rabobank en een Visa Card moeten toch het zelfde werken ?

Phu
26/04/06, 19:36
Prive :postbank.
Zakelijke : ondernemers rekening bij de ABN AMRO.

Waarom ? Omdat alle support via 1 contact persoon gaat
en alles vrijwel direct word geregeld.
altijd net te woord gestaan door medewerkers en ze nemen je altijd serieus.

Verzekeringen en dergelijke lopen ook bij deze bank
had een schade aan mijn server binnen 24 uur namen ze contact met me op
voor de verdere afhandeling
want offline tijd = klanten die verhuizen.

En een paypal account voor domein aankopen / verkopen
om snel mijn geld te krijgen zonder al te veel moeite via wire te transferren

WebXtra
26/04/06, 19:42
Prive snsbank
Zakelijk rabo

Rabo werkt uitstekend.
Vast contact persoon die alles voor je regelt.
Automatisch incasso moesten we eigenlijk ook eerst een poos klant zijn, maar na overleg was het geen probleem.

galious
26/04/06, 19:43
Jaren geleden alle persoonlijke rekeningen omgeboekt van de Postbank naar de Rabobank en nooit spijt gehad. Betalingen en salarissen waren ineens wel op tijd bij mij binnen of bij anderen. Vandaar dat ik nu ook een zakelijke rekening heb bij de Rabobank.

Mijn ervaring juist precies andersom. Ik had altijd een rekening bij de Postbank en bij de Rabobank. De Postbank altijd netjes op tijd (betaalrekening); Rabo durf ik niet te zeggen (voornamelijk sparen). Na een aantal keer geschoffeerd te zijn door de Rabo (en hun rampzalige openingstijden) alles overgezet naar de Postbank. De girofoon werkt prima; en de medewerkers van de Postbank zijn bij ons altijd gezellig en behulpzaam.

Aloha,

Martin

PS. Ik denk dat iedere bank enige vertraging in het overboeken inbouwt. 1 dag x 3% x een paar miljoen levert een leuk extraatje op voor de banken.

Directhosten
26/04/06, 19:52
Banken houden zeker overboekingen vast , dat is ook logisch de diensten die ze bieden geven ze niet gratis.Wat ik van een familie lid gehoord heb die bij de postbank werkzaam was is dat de postbank het geld het langs vasthoud.

Cybafish
26/04/06, 20:01
Betalingen met een creditcard van de Rabobank en een Visa Card moeten toch het zelfde werken ?

Nee, rabobank wordt iedere maand de balans op je creditcard verrekend, bij VISA kun je zelf bepalen hoeveel en wanneer je naar je creditcard overboekt. Vandaar dus het 'eigen rekening' idee.

Dedicated
26/04/06, 20:10
Misschien is dit bij iemand bekend, maar weet iemand bij welke bank de meeste mensen/bedrijven zijn aangesloten.

Stel dat dat de postbank is dan is van postbank -> postbank overmaken sneller. Andersom geldt dit natuurlijk ook voor andere banken.

Alerd
26/04/06, 21:02
Rabo en abn, abn hadden we eerst maar via rabo een incassocontract en wat verzekeringen kunnen regelen.
Ook nog een giro bij postbank, vooral voor iDEAL

rvessem
26/04/06, 21:55
[QUOTE=robblok]Nadeel van postbank is de naam rekening nummer controle. Bij een foute naam ontvang je dus geen geld van je klanten. QUOTE]

Hier ABN-Amro
Hier is het zo, geef ik een foute naam in, bv persoonsnaam ipv bedrijfsnaam oid dan lijkt de betaling gedaan te zijn, maar een paar dagen later komt het geld retour met melding dat de naam niet klopt,
Hier kijk je dan overeen en je denkt alles netjes te hebben, en dan moet je accountant er 3maanden later achterkomen :(

Verder ik vind de ABN-Amro gewoon @#$% duur... en de services is K#T 9mnd over gedaan voor een adres wijziging van mijn creditcard, kaart werd iedere keer opnieuw naar mijn oude adres gestuurd incl aktiveringscode ect, terwijl ik al tig x een adreswijziging heb doorgegeven, en na 5 creditcard te hebben moeten laten blokkeren omdat deze waren verstuurd naar mijn oude woon adres....goed....

KHC
26/04/06, 22:13
-Welke bank maakt u gebruik van?
-Wat voor soort rekening gebruikt u daar?
-Waarom heeft u gekozen hiervoor?

Ik maak gebruik an Postbank.
Ik heb daar een Zakelijke Girorekening geopend.
Reden hiervoor is dat het goedkoop is. Het scheelt veel per jaar, vergeleken met de andere banken. Nadeel hiervan is dat het zeer traag gaat met transacties naar andere banken.

alex[nl]
27/04/06, 00:09
PostBank (prive) + ABN (prive + zakelijk)
PostBank heb ik al heel lang, vrijwel alles loopt via ABN. Snel, makkelijk (i-net bankieren oa) en kantoor zit om de hoek 8)

MediaServe
27/04/06, 04:10
Wij zitten al sinds het begin bij de ABN Amro bank, maar vanaf volgende week openen we een Postbank rekening erbij. ABN is aardig duur naar mijn mening.

En natuurlijk de eBay bank, namelijk Paypal :D

Hjalmar
27/04/06, 06:26
Privé: Fortis Bank
Zakelijk: Postbank


BE: Fortis zakelijk
Dan nog eens ergens in switzerland :D

Uiteraard :D

Dennie-DeTi
27/04/06, 07:49
p.s rabo controleert ook wel want boek jij maar eens vanaf een andere rekening naar je rabo over met een naam die niet overeenkomt kans is ook groot dat het geweigerd wordt.

Bij rabobank wordt dat niet gecontroleerd. Wij hebben dat ook geinformeerd, wat er gebeurd als een klant op naam van een handelsnaam overmaakt, en niet de volledige naam waarmee wij staan ingeschreven bij de rabobank. Dat geld komt gewoon aan.

Wij hebben dus rabobank, zakelijk en privé. Wij hebben hiervoor gekozen omdat we privé ook al bij de rabobank zaten, en verder zeer tevreden waren. Verder is ook de aanmelding goed verlopen, en konden wij al vrij snel gebruik maken van automatische incassos.

- Dennie

VanderToorn
27/04/06, 08:13
Zakelijk en Prive ABN Amro icm Internet bankieren

Jacobs.T
27/04/06, 08:28
Bedrijfsrekening bij Fortis België.
Ben zelf al jaren bij deze bank en ben er erg tevreden van. (Klantvriendelijkheid, deftige e-banking)

Enige dat nog onbreekt is real-time e-banking maar dit komt er ongetwijfeld wel aan. De enige die dit op dit ogenblik aanbiedt in België is KBC als ik me niet vergis.

frankske
27/04/06, 08:34
Bedrijf zit bij KBC, "ondernemingsrekening" + spaarrekening, of hoe heet dat tegenwoordig? Heel tevreden van! Ga wel naar een goed kantoor, waar ze weten wat een bedrijf is. Dit maakt een enorm verschil met een "gewoon" kantoor!

Prive: Centea + Argenta. Het eerste omdat de lening voor ons huis er ook is, het tweede omdat ze achter het hoekje zitten, en zeer lage kosten (geen) rekenen.

robblok
27/04/06, 09:13
van 1 kant goed dat er gecontroleerd word toch.
jij kan bv zelf ook een foutje maken met overboeken

en als jouw klant niet kan lezen wat er op je factuur staat ja daar kan de postbank weinig aandoen

p.s rabo controleert ook wel want boek jij maar eens vanaf een andere rekening naar je rabo over met een naam die niet overeenkomt kans is ook groot dat het geweigerd wordt.

Rabo controleerd dat niet. Vaak genoeg meegemaakt. Als het maar een correct bankrekening nummer is.

BsHosting
27/04/06, 09:15
@ robblok

dan gebeurt het daar dan wel en dan weer niet
heb het zelf 2x meegemaakt dat het fout was gegaan door foute naam.

meestal gaat het er wel door maar met die 2x bewijst toch dat er af en toe wel gekeken word.

Directhosten
27/04/06, 09:26
Ik heb ook Rabobank en heb dat inderdaad ook gevraagd de Rabobank zegt dat er wel naar gekeken wordt maar het systeem niet waterdicht is

DutchTSE
27/04/06, 09:55
prive: postbank
zakelijk: postbank

Toch mooi voordelig systeem, en omdat ik al bekend was bij de postbank ons daar ingeschreven.

Stefan Mensink
27/04/06, 09:56
Bank/rekeningtype: Postbank Zakelijk
Extra diensten: credit card + incasso

Destijds begonnen bij de postbank omdat ze veel goedkoper zijn dan de meeste andere banken. Prive zit ik altijd al bij de Rabobank.

Trouwens, de lange tijd die geld 'onderweg' zou zijn is sinds een paar maanden eigenlijk niet meer zo van toepassing. Het overmaken gaat nu stukken sneller.

Het internetbankieren van de Postbank zuigt. Verder is het nogal knullig dat dat na 23:00 niet meer werkt; wat vaak mijn favoriete moment zou zijn om betalingen te verwerken. Incasso kan alleen via clieop.

HostServe
27/04/06, 10:36
Bank/rekeningtype: Postbank Zakelijk
Extra diensten: credit card + incasso

Destijds begonnen bij de postbank omdat ze veel goedkoper zijn dan de meeste andere banken. Prive zit ik altijd al bij de Rabobank.

Trouwens, de lange tijd die geld 'onderweg' zou zijn is sinds een paar maanden eigenlijk niet meer zo van toepassing. Het overmaken gaat nu stukken sneller.

Het internetbankieren van de Postbank zuigt. Verder is het nogal knullig dat dat na 23:00 niet meer werkt; wat vaak mijn favoriete moment zou zijn om betalingen te verwerken. Incasso kan alleen via clieop.

En dat je niet online betalingen kan voldoen naar het buitenland, moet je telefonisch overschrijvingskaarten aanvragen.

Directhosten
27/04/06, 10:38
Het prijsverschil met de postbank en de Banken moeten ergens in terug te vinden zijn natuurlijk

HostServe
27/04/06, 10:41
Het prijsverschil met de postbank en de Banken moeten ergens in terug te vinden zijn natuurlijk

Ik heb helemaal niet op de kosten gelet tijdens het kiezen.
Prive zit ik al jaren bij de Postbank en sinds kort ook maar zakelijk bij de Postbank genomen, ik zou niet eens weten hoeveel ik ervoor betaal.

groenleer
27/04/06, 11:08
Prive: Postbank (was ooit Rabobank)
Zakelijk: ING-Bank (Rekening Courant)

Reden:

De koppeling postbank-ing bank is lekker vlot. Omdat het onder het zelfde concern valt, kunnen ze dingen intern doorsluizen, hoeft niet perse via interpay. En is dus een stuk vlotter.

De reden dat ik prive een postbank rekening heb, en niet meer de rabobank is de zeer slechte ervaringen met de rabobank.
Die lui denken echt serieus dat wanneer je geld komt afstorten en de afstort automaat doet het niet dat je het geld aan de juffrouw bij de balie geeft, en vervolgens zonder stortingsbewijs weer de locatie uit wandelt. Maar zo werkt dat niet!!

Ook ooit gehad dat de stortingsautomaat een briefje van 100 vast hield. Iets van gezegd, reactie: wij kijken 's avonds of er geld vast is blijven zitten en dan word dat er bij gestort. Hoe de f*ck willen hun weten van wie dat briefje van 100 is....

Toen was het snel bye bye rabobank. Het is ook niet voor niets een samenvoeging van de Raifaischen- en Boeren-leenbank.

mousehouse
27/04/06, 11:24
In onze ervaring is het bij veel banken maar net wie je tegenover je hebt als je de eerste keer binnenwandelt voor een zakelijke rekening.

Hier in Gouda is onze ervaring:

ING
Waardeloos, zetten je nog net niet direct buiten de deur. Willen 100% inzicht in alles (ondernemersplan, prive situatie / geschiedenis) terwijl we niet eens in de running waren voor een krediet maar gewoon een zakelijke betaalrekening.

Rabobank
Goed initieel contact en na een paar jaar ervaring hebben ze het Internet Bankieren redelijk op orde. Hier bankieren wij dan ook zakelijk. Echter hebben we blijkbaar de verkeerde accountmanager, het klikt voor geen meter. Er wordt niets voor ons geregeld (naamswijzigingen etc. allemaal dramatisch) maar bij ieder telefoontje probeert hij voor ons gevoel iets te verkopen. Nul interesse in wat wij doen.

Postbank
Hier bankieren we ook zakelijk, zij het als rekening erbij. Goede ervaringen mee. GiroTel is zwaar out-of-date, dat mogen ze ook wel eens naar Internet Bankieren omzetten. Verder is het als je een beetje oplet praktisch gratis en tegenwoordig erg snel, ook giro->bank en bank-giro.

Fortis
Goed gesprek mee gehad, lijkt een nette club. Doen niet te moeilijk en hebben een mooie Internet oplossing aan de demo te zien.

Groet,
Rutger

Stefan Mensink
27/04/06, 11:26
Prive zit ik al mijn hele leven bij de Rabobank. Zakelijk was het toen we startten vooral vanwege de kosten niet interessant. Ook was de Rabo hier in Amsterdam niet bereid vanaf het begin een credit card ter beschikking te stellen. Maar dat is filliaal-afhankelijk; waarschijnlijk was dat in Twente geen probleem geweest... maar daar woon ik niet meer.

Bij de postbank kregen we na een halfjaar probleemloos een credit card. Op de een of andere manier vind ik het ook niet vervelend dat bijna alles daar schriftelijk en telefonisch moet. Dan hoef je ook niet steeds de deur uit om dingen te regelen.

TMourik
27/04/06, 11:26
Prive: Rabobank
Zakelijk: ABN Amro & Postbank

ABN Amro als hoofdrekening, verzekeringen, automatisch incasso, creditcard, vrijwel alles.

Postbank puur voor mensen die snel willen overboeken.


Prive en zakelijk zal ik zelf altijd, banktechnisch, gescheiden houden. Hier zitten namelijk wat redenen achter.

Mark17
27/04/06, 14:11
Rabobank
Goed initieel contact en na een paar jaar ervaring hebben ze het Internet Bankieren redelijk op orde. Hier bankieren wij dan ook zakelijk. Echter hebben we blijkbaar de verkeerde accountmanager, het klikt voor geen meter. Er wordt niets voor ons geregeld (naamswijzigingen etc. allemaal dramatisch) maar bij ieder telefoontje probeert hij voor ons gevoel iets te verkopen. Nul interesse in wat wij doen.


Vraag om een andere account manager zou ik zeggen (bijv. via de filiaal manager of welke titel die persoon ook heeft). Vermeld al dan niet dat je overweegt naar een andere bank te stappen als dat niet lukt.


Prive zit ik al mijn hele leven bij de Rabobank. Zakelijk was het toen we startten vooral vanwege de kosten niet interessant. Ook was de Rabo hier in Amsterdam niet bereid vanaf het begin een credit card ter beschikking te stellen. Maar dat is filliaal-afhankelijk; waarschijnlijk was dat in Twente geen probleem geweest... maar daar woon ik niet meer.

Bij de postbank kregen we na een halfjaar probleemloos een credit card. Op de een of andere manier vind ik het ook niet vervelend dat bijna alles daar schriftelijk en telefonisch moet. Dan hoef je ook niet steeds de deur uit om dingen te regelen.

Nu is het bij de Rabobank Enschede-Haaksbergen ten minste simpel aan te vragen als je de juiste persoon ontmoet. Zelf zou ik de voorkeur hebben voor electronisch (internet + telefoon + evt. fax) om dingen te wijzigen en door te geven. 24/7 bereikbaar vind ik wel belangrijk om ontvangsten + betaling te verwerken.

dreamhost_nl
28/04/06, 10:05
NL: Postbank (privé en zakelijk)
BE: Argenta (zakelijk)

Nadelen Postbank : Incasso's moeten via modem; Kunnen (nog) niet via Internet.
Nadelen Argenta : Geen overboekingen naar buitenland. Geen bankpas voor niet-Belgen. M.a.w. geld moet je zelf ophalen.

t.bloo
28/04/06, 11:09
Prive bij de ABN AMRO (hadden ooit een kantoor recht tegenover mijn huis), zakelijk Postbank. Ik vind het een goed idee om deze zo gescheiden mogelijk te houden. Alleen die incasso's per modem daar zouden ze snel iets aan moeten doen.

area32
28/04/06, 12:35
Zakelijk: Keytrade Bank
Privé: Argenta

Ik nam Keytrade om het nadeel van Argenta op te vangen nl. geen mogelijkheid internationale overschrijving te doen.
Beide banken zijn zeer goedkoop (gratis) in gebruik en hebben een goed e-bankingsysteem.

almar
28/04/06, 13:47
Nadeel van postbank is de naam rekening nummer controle. Bij een foute naam ontvang je dus geen geld van je klanten. Als de klant het fout spelt of je persoonlijke naam erbove zet. Dat is het probleem van de postbank.

Zelf gebruik ik vanuit het buitenland een rabobank. Ik vind klanten met een rabobank het lekkerste. Die pdfs van hun ben ik erg blij mee.

Dat is niet helemaal correct. Er zijn een aantal banken die deze controle zelf uitvoeren. Postbank is hier niet alleen schuldig aan. Recentelijk een ervaring gehad met SNS bank. Kun je het een beetje voorstellen, bellen met de SNS omdat een klant geen geld kan overmaken...

robblok
28/04/06, 15:48
Ja almar dat kan ik me voorstellen het is heel vervelend om te doen. Ik ben blij dat ik nog bij de rabobank zit (vanuit het buitenland dan) Maar goed ik vind het gewoon een prettige bank.

Ook vind ik pdfs handig maar ik zag laatst bij een klant voor wie ik de administratie doe dat de ABN ze ook heeft.

Eijden
28/04/06, 21:44
Maak gebruik van Postbank privé, werkt makkelijk en maakt tenslotte heel de familie gebruik van.

FSCJasper
29/04/06, 17:08
Privé gebruik van de Postbank.
Zakelijk zal binnenkort gebruik gemaakt gaan worden van de Rabobank.

De Rabobank ligt hier op een korte afstand, dus informatie en advisering is op deze manier snel mogelijk mocht dat nodig zijn. Daarbij maakte ze een goede indruk op me bij het eerste gesprek.

Luuc
29/04/06, 21:53
Gaat weer lekker, kreeg net als uitsluitend rabobank klant de volgende mail van de postbank:


Geachte Postbank klant,

We willen u hierbij informeren over de nieuwe mogelijkheden van MyPostbank Plus ++.

Enige tijd geleden hebben we u geinformeerd over dit onderwerp vandaar dat u nu een bevestiging ter controle krijgt.

Hierbij verzoeken we u om uw 'persoonlijke identiteit' vast te stellen.

Klik op de onderstaande link om uw gegevens te verifieren:

https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet

Let op uw gegevens moeten voor 1 mei 2006 binnen zijn

Alvast bedankt,


Ron van Kemenade

directie Postbank.nl
Die link gaat naar http://www.beesales.com/shop/_notes/ ;) ;)

Zal straks wel op nu.nl verschijnen ofzo, kansloze actie weer!

Mark17
29/04/06, 22:37
Gaat weer lekker, kreeg net als uitsluitend rabobank klant de volgende mail van de postbank:

Die link gaat naar http://www.beesales.com/shop/_notes/ ;) ;)

Zal straks wel op nu.nl verschijnen ofzo, kansloze actie weer!

Tip vul zomaar wat in, zo ga je bijvoorbeeld al verder als je als user "test" invult en als pass "123".

DominicusNet
30/04/06, 01:06
Zit zelf ook bij de Postbank omdat ze gewoon wat voordeliger zijn, en ze zonder veel problemen automatische incasso ondersteunen.


Bank/rekeningtype: Postbank Zakelijk
Extra diensten: credit card + incasso

Destijds begonnen bij de postbank omdat ze veel goedkoper zijn dan de meeste andere banken. Prive zit ik altijd al bij de Rabobank.

Trouwens, de lange tijd die geld 'onderweg' zou zijn is sinds een paar maanden eigenlijk niet meer zo van toepassing. Het overmaken gaat nu stukken sneller.

Het internetbankieren van de Postbank zuigt. Verder is het nogal knullig dat dat na 23:00 niet meer werkt; wat vaak mijn favoriete moment zou zijn om betalingen te verwerken. Incasso kan alleen via clieop.

Als ik het goed begrepen heb gaan ze dit of volgend kwartaal het "mijnpostbank.nl" van de prive rekeningen ook zakelijk inzetten. Dat betekent betalingen doen 24/7, online incasso's boeken e.d. (Kan niet wachten!)

host3000
30/04/06, 01:21
Er is inmiddels weer een run geweest met "MijnPostbank" phising mails .....

crazycoder
30/04/06, 11:52
Als ik het goed begrepen heb gaan ze dit of volgend kwartaal het "mijnpostbank.nl" van de prive rekeningen ook zakelijk inzetten. Dat betekent betalingen doen 24/7, online incasso's boeken e.d. (Kan niet wachten!)
Als ze ook girotel zakelijk maar blijven ondersteunen vind ik alles best.

Waarom zou je 24/7 betalingen willen doen of incasso's aan willen bieden?

Girotel zakelijk is een acceptabel pakket. Dan hoef je ook niet online te zijn als de boekhouding bijgewerkt moet worden..

DominicusNet
30/04/06, 12:00
Alleen als je iets wil doorvoeren gaat dat over een telefoonlijn, en dat vindt ik toch wel erg jammer.

Als we de hele dag in touw zijn, wil in de avond op mijn gemak nog even controleren wie er heeft betaald en dat kan dus nu nog niet.

eweps
30/04/06, 12:01
Heel simpel crazycoder:

Ik wil 's nachts betalingen kunnen doen en waarom zijn incasso's niet nodig om aan te bieden? Dat is afhankelijk van je branche. Ik vind het juist iets dat heel hard nodig is.

BsHosting
30/04/06, 12:06
Alleen als je iets wil doorvoeren gaat dat over een telefoonlijn, en dat vindt ik toch wel erg jammer.

Als we de hele dag in touw zijn, wil in de avond op mijn gemak nog even controleren wie er heeft betaald en dat kan dus nu nog niet.

dan heb je ook al is het 24 uur per dag open, betalingen worden nl in de nacht verwerkt dus degene die je vandaag betaald zie je morgen toch pas.

dus je kunt in de avond wel kijken wie er betaald heeft bv tot 23 uur maar dat is toch van de klanten die je een dag van te voren hebben betaald he.

en incasso's idd gaat alleen over de telefoonlijn dat is wel jammer nog maar verder werkt het wel perfect ook qua service

WI-Hosting
30/04/06, 12:12
wat nog niet veel is gezegd, maar volgens mij toch wel een punt van belang is, is dat je volgens mij ook geen internationale betalingen kan maken via girotel online.

Dat zou ook een groot obstakel zijn. Daarom ben ik zelf nu op zoek naar een andere bankrekening (omg. Rotterdam)

BsHosting
30/04/06, 12:16
wat nog niet veel is gezegd, maar volgens mij toch wel een punt van belang is, is dat je volgens mij ook geen internationale betalingen kan maken via girotel online.

Dat zou ook een groot obstakel zijn. Daarom ben ik zelf nu op zoek naar een andere bankrekening (omg. Rotterdam)


check dit http://www.postbank.nl/zakelijk/ing/pz/page/product/detail/0,3062,1911_61034926,00.html?linktype=int

Belangrijkste kenmerken
Met een internationale overschrijvingskaart tegen binnenlands tarief zonder extra kosten geld overmaken binnen de EU*, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland.
Voor uw betalingsopdracht gelden onderstaande voorwaarden
Uw betaling is binnen 3 werkdagen bijgeschreven op de rekening van de begunstigde (dit is echter mede afhankelijk van de ontvangende bank).
Overschrijven met Eurogiro basis ook mogelijk via Girotel Zakelijk

vooral de onderste regel het is dus wel mogelijk

Dillard
30/04/06, 12:28
Ik gebruik de ABN prive, ik heb nooit de moeite genomen hier wat aan te veranderen, maar ik ben in 1990 van de Rabobank naar de ABN overgestapt omdat ik daar toen wel een Pin-pas kon krijgen waarmee ik in heel Nederland kon pinnen (kon toendertijd als student bij de Rabobank niet :D ) We hebben ook nog een postbank-rekening omdat we een Postbank-hypotheek hebben.

Zakelijk sinds jaar en dag alles bij de Rabobank (NL) en KBC (BE), Rabobank werkt prima (al zijn ze soms erg van de regeltjes), we gebruiken Telebankieren Extra en dat bevalt prima (rechtenstructuur voor beperkte mogelijkheden voor bv. adm. medewerkers). Ook incasso's zijn hiermee makkelijk te verwerken.

Kosten liggen wel wat hoog, maar volgens mij hanteert elke bank in Nederland hoge kosten als je (zoals wij) veel transacties doet.

crazycoder
30/04/06, 12:51
Heel simpel crazycoder:

Ik wil 's nachts betalingen kunnen doen en waarom zijn incasso's niet nodig om aan te bieden? Dat is afhankelijk van je branche. Ik vind het juist iets dat heel hard nodig is.
Ik weet zo snel niet uit mijn hoofd of je incasso's kan verwerken met girotel zakelijk.

Doe je de betalingen toch gewoon overdag.. net zoals iedere andere ondernemer.. Zelf heb ik mezelf de laatste 12 jaar niet beperkt gevoeld door de tijden waarop je betalingen aan kon bieden.. Voor mij heeft het na 23.00 uur kunnen versturen van betalingen geen enkele toegevoegde waarde.


Alleen als je iets wil doorvoeren gaat dat over een telefoonlijn, en dat vindt ik toch wel erg jammer.

Als we de hele dag in touw zijn, wil in de avond op mijn gemak nog even controleren wie er heeft betaald en dat kan dus nu nog niet.
Via de telefoonlijn is voor wat betreft de beveiling wel veel beter. Vind dat ook niet echt een beperking. Ja het kost een paar euro per maand maar het kost je zeker niet de kop.

Je zou jezelf ook voor kunnen stellen dat girotel zakelijk via bijv (s)ftp zou gaan werken, net zoals abn amro dat met hun zakelijke pakket doet..

Easyracks
02/05/06, 19:01
Op de rabobank site (wat kost het tab.) (http://www.rabobank.nl/bedrijven/producten/betalingsverkeer/met_uw_pc/rabo_internetbankieren):

"het raadplegen van uw rekeningoverzicht: € 0,11"

Wat bedoelen ze daarmee? Bedoelen ze dus elke keer dat ik even mijn rekeningoverzicht bekijk, ik 11 cent moet betalen?

BsHosting
02/05/06, 19:04
ja goed gezien

WI-Hosting
02/05/06, 19:12
check dit http://www.postbank.nl/zakelijk/ing/pz/page/product/detail/0,3062,1911_61034926,00.html?linktype=int

Belangrijkste kenmerken
Met een internationale overschrijvingskaart tegen binnenlands tarief zonder extra kosten geld overmaken binnen de EU*, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland.
Voor uw betalingsopdracht gelden onderstaande voorwaarden
Uw betaling is binnen 3 werkdagen bijgeschreven op de rekening van de begunstigde (dit is echter mede afhankelijk van de ontvangende bank).
Overschrijven met Eurogiro basis ook mogelijk via Girotel Zakelijk

vooral de onderste regel het is dus wel mogelijk

Die onderstaande regel zegt in Girotel Zakelijk..
Er is een verschil tussen girotel zakelijk en girotel online, girotel zakelijk is met een telefoonlijn en een offline programma terwijl girotel online de online versie ervan is met minder functies, dat vind ik zeer jammer.

crazycoder
02/05/06, 19:12
Op de rabobank site (wat kost het tab.) (http://www.rabobank.nl/bedrijven/producten/betalingsverkeer/met_uw_pc/rabo_internetbankieren):

"het raadplegen van uw rekeningoverzicht: € 0,11"

Wat bedoelen ze daarmee? Bedoelen ze dus elke keer dat ik even mijn rekeningoverzicht bekijk, ik 11 cent moet betalen?
AFAIK: ja. Tenminste, online en in het offline pakket.. als je het op papier bekijk is het gratis :-) behalve het verzenden van dat stuk papier dan..

Weet al lang dat ik in het verkeerde vak zit :-)

groenleer
02/05/06, 19:35
dan heb je ook al is het 24 uur per dag open, betalingen worden nl in de nacht verwerkt dus degene die je vandaag betaald zie je morgen toch pas.

dus je kunt in de avond wel kijken wie er betaald heeft bv tot 23 uur maar dat is toch van de klanten die je een dag van te voren hebben betaald he.

en incasso's idd gaat alleen over de telefoonlijn dat is wel jammer nog maar verder werkt het wel perfect ook qua service


Even een belangrijke notitie,
Sommige banken wisselen meerdere malen per dag betalings gegevens uit.
Bij de ING Bank wisselen ze 2 keer per dag gegevens uit bijvoorbeeld.
Voor 12 uur betaling ingevoerd, is na 13 uur bijgeschreven meestal. Indien van ING naar Postbank rekening. En ING onderling is direct zichtbaar, nu betaald over 2 seconden zichtbaar.

Dus ja, af en toe wil je wel eens 's avonds nog controleren of een betaling inderdaad binnen is gekomen.

p4ubenl
04/05/06, 22:09
Ik zit in België met Argenta en Fortis, maar wil voor NL klanten ook een NL rekening, iemand ervaring hiermee? Volgens NL bank moet ik ik woonachtig in NL zijn, hoe dan ook. Toch kom ik veel hostingbedrijven tegen met 2 landen een rekening...
(Heb trouwens wel NL-paspoort :-) nationaliteit 4ever)

Gr. Rick

ispi
04/05/06, 22:44
KBC -> snelste bank bij mijn weten in België. Onmiddellijke overschrijving tussen kbc klanten. En slecht 1dag naar andere Belgische banken?
Fortis heeft afgedaan, overschrijving naar andere Belgische rekeningen soms 4 dagen (zelfs naar fortis)

ispi

Mark17
04/05/06, 23:23
Ik zit in België met Argenta en Fortis, maar wil voor NL klanten ook een NL rekening, iemand ervaring hiermee? Volgens NL bank moet ik ik woonachtig in NL zijn, hoe dan ook. Toch kom ik veel hostingbedrijven tegen met 2 landen een rekening...
(Heb trouwens wel NL-paspoort :-) nationaliteit 4ever)

Gr. Rick

loop bij een rabobank binnen en ze regelen het wel (ten minste hier in de regio hebben ze ook een redelijk aantal duitsers als klant).

Alerd
04/05/06, 23:40
en andersom?:D

axeos
06/05/06, 03:21
We gebruiken Postbank zakelijk . Daarvoor bij de RaboBank, maar snel bleek deze bank niet juist te zijn voor ons. Dit om het simpele feit dat we na 3 maanden nog geen stap verder waren met de account manager, telefoons niet worden opgepakt, de bank overdag leeg is als je voor een afspraak langskomt, (belangrijke) documenten plots zoek zijn voor weken, etc etc. Dit kan uiteraard aan de persoon/filiaal gelegen hebben, echter bij klachten werden we zelfs door het hoofdkantoor van het kastje naar de muur gestuurd. :(

Uiteindelijk was de Postbank de enige die een beetje lijkt te snappen wat klant vriendelijk is. Hier was je in een half uurtje klaar en was alles geregeld.. scheeld tijd. :)

ByteMe
09/05/06, 10:37
Fortis, prive en zakelijk
Waarom? bank om de hoek en professioneal advies.

4U-Web
12/05/06, 22:25
Prive: Rabobank
Zakelijk: ABN-Amro en Postbank

Binnenkort gaan we de ABN-Amro rekening overzetten naar een SNS rekening, dit omdat we slechte ervaringen hebben met de ABN-AMRO.

AlexanderOnline
18/05/06, 14:18
Prive: ABN-Amro
Zakelijk: ABN-Amro
Reden: We hadden allebei ABN als prive en dat beviel wel, en was we lhandig om ook daar te doen.

FSCJasper
22/05/06, 20:52
Momenteel twijfel ik nog welke bank mijn voorkeur krijgt betreffende het openen van een zakelijke rekening. Zowel de Postbank als de Rabobank heeft voordelen.

De Postbank is goedkoop, werkt handig met internet bankieren en heb er al jaren een persoonlijke rekening. Nadeel is de duur van een transactie: lastig als je snel een bedrag moet ontvangen/voldoen.

De Rabobank heeft veel positieve recenties van zakelijke gebruikers. Aangezien ze daarbij ook nog eens dicht in de buurt zitten, wordt een persoonlijk gesprek een stuk makkelijker. Nadeel zijn de kosten, waar ze blijkbaar voor elke scheet die je laat kosten berekenen.

Alerd
22/05/06, 20:55
Rabo kost wat, heb je wat zeg maar :)
Duur maar bevalt goed.

Je accountmanager kan je overal voor storen en doet een hoop moeite om zaken te regelen voor je.

crazycoder
22/05/06, 21:20
Rabo kost wat, heb je wat zeg maar :)
Duur maar bevalt goed.

Je accountmanager kan je overal voor storen en doet een hoop moeite om zaken te regelen voor je.
Valt tegen, maar.. je bent gewoon heel erg afhankelijk van je accountmanager..

Wil die niets, zichzelf zelfs niet voorstellen.. dan wordt het niets. Bij de postbank krijg je dezelfde onpersoonlijke benadering voor een fractie van de kosten :)

Verder zijn er verrekt weinig dingen die je via de postbank niet kan maar wel via rabo oid.. Telefonische overboekingen e.d. kennen ze ook.. dus ff snel geld overmaken is hoe dan ook mogelijk.

Afijn, ben je op zoek naar een bank... kijk dan met wie je een beetje op kan schieten. Zint het je niet dan ga je lekker op zoek naar een andere bank..

xSeries
22/05/06, 21:31
Wij hebben jaren bij de rabo gezeten maar zijn overgestapt naar de abnamro omdat de accountmanager (de 3e inmiddels op een aantal jaren...) niets voor onze ideeen voelde...
Dan ga je zoeken en zijn uiteindelijk bij de abn terecht gekomen... Daar zitten nu inmiddels alle bankrekeningen (zowel zakelijk als prive).
Heb ik tot op heden zeer goede ervaringen mee; maar mijn idee is dat het niet zozeer de bank is; maar meer het contact met je accountmanager.
Dat bepaalt of de samenwerking wat wordt of niet.

Alerd
22/05/06, 23:37
dan hebben we geboft geloof ik :D

Ben benieuwd of dat na onze wilde plannen binnenkort nog zo is...
Zal het dan iig delen :)

johnburk
23/05/06, 19:02
Zakelijk -> SNS Bank om dat ze snelle service hebben en een uitgebreid en gebruiks vriendelijk interface voor zakelijk bankieren.

Prive -> Abn-amro en Postbank omdat ze door heel Nedeland veel banken en automaten hebben

ja3
23/05/06, 21:43
Toevallig dat ik dit draadje vandaag tegenkom, net naar het postkantoor geweest om mijn postbankrekening op te zeggen. Ik heb geen bedrijf dus geen ervaring met zakelijk bankieren.

Ik had eerst alleen een postbank rekening. Een paar jaar geleden heb ik een rabobank rekening erbij genomen vanwege de uitstekende internet mogelijkheden.

Bij de rabobank hier gaan ze altijd rustig met je in een hoekje zitten om te praten (zelfs nog over koetjes en kalfjes). Bij de postbank moet je altijd een brief sturen als je iets veranderd wil hebben en de situatie in het postkantoor is altijd koud en kil.

Daarnaast is de rabobank altijd lekker snel met geld. Wil ik van me postbank internet spaar rekening naar mijn postbank normale rekening duurt dat minimaal 2 werkdagen. Bij de rabobank is dit binnen enkele seconden gebeurd en kan ik dus ook direct het geld gebruiken.

BsHosting
23/05/06, 21:59
postbank zakelijk (spaar) naar zakelijkerekening max 1 dag

ik heb zelf ook nog een rekening bij de rabobank maar die ga ik zelf opzeggen.
ze hebben een stortingsautomaat waarvan ze zelf zeggen dat het meteen op je rekening staat.

nou vergeet het maar na 2 dagen niet bijgeschreven, na een kwaad telefoontje kreeg ik te horen max 3 dagen terwijl het in hun eigen automaat is gestort dus waar blijft dat geld.

na het telefoontje stond het ineens s'middags er wel op.

rare gang van zaken lijkt me dan

postbank heb ik dit soort fratsen nog niet zien uithalen.