PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 7.5 Windows - mailconfiguratie



w_beens
25/04/06, 13:24
Ik ben een beginner met Plesk. Ik heb een webserver met Windows 2003 Webserver, daarop staat Plesk geïnstalleerd.
Bijna alles werkt prima, behalve de mail.
Wat betreft de mail heb ik zelf geen handmatige veranderingen toegebracht. Kan iemand mij vertellen wat de standaard stappen zijn die ik moet doen zodat ik de mail aan de praat krijg?
Er zijn al enkele domeinnamen aangevraagd, maar wanneer ik dan in webmail wil testen kan IE de pagina niet weergeven.
Is de DNS niet goed, webmail niet, of iets anders!?

Harland
25/04/06, 19:37
Ik ben een beginner met Plesk. Ik heb een webserver met Windows 2003 Webserver, daarop staat Plesk geïnstalleerd.
Bijna alles werkt prima, behalve de mail.
Wat betreft de mail heb ik zelf geen handmatige veranderingen toegebracht. Kan iemand mij vertellen wat de standaard stappen zijn die ik moet doen zodat ik de mail aan de praat krijg?
Er zijn al enkele domeinnamen aangevraagd, maar wanneer ik dan in webmail wil testen kan IE de pagina niet weergeven.
Is de DNS niet goed, webmail niet, of iets anders!?

als het alleen om webmail gaat, zelf heb ik last van dat plesk de hostheader niet toevoegd aan de standaard website van webmail. Misschien heb je het zelfde probleem.

w_beens
26/04/06, 15:48
En hoe wijzig ik dat?

Harland
26/04/06, 21:51
En hoe wijzig ik dat?

Onder IIS Manager, zoeken naar de website "webmail(default)", hostheader toevoegen webmail.[domainnaam].[ext] en ip en port goed zetten.

Dit kan dus alleen via de console.

Ik weet het zou door plesk helemaal goed moeten worden ingesteld maar op een of andere manier werkt het niet.

Deltafox
30/04/06, 03:58
Werkt mail ophalen met Outlook bijvoorbeeld ook niet?

Als je kan inloggen op de server kan je ook even 'Diagnostics' draaien van de mailserver: Start > Programs > MailEnable > Diagnostics Utility.