PDA

Bekijk Volledige Versie : VMWare Server



martysmarty
25/04/06, 12:57
Hallo,

Zijn er mensen op dit forum die VMWare Server gebruiken (onder linux)?
Zo ja, kun je iets meer vertellen? Hoe werkt het precies?

Glenn
25/04/06, 13:09
Hallo,

Zijn er mensen op dit forum die VMWare Server gebruiken (onder linux)?
Zo ja, kun je iets meer vertellen? Hoe werkt het precies?
Dat gebruiken wij. In het kort:

- Installeer een ondersteunde Linux distro
- Installeer Vmware GSX server voor Linux
- Ga naar de webinterface van je Vmware server en download de Server Console
- Inloggen maar en Vmware GSX server beheren!

nosuits
25/04/06, 16:43
GSX wordt vervangen door de gratis VMWare Server, die nu nog in bèta is. En helaas, vooralsnog heb je per geïnstalleerde virtual machine een licentie nodig (in geval van een niet GNU OS).

ensermo
25/04/06, 17:50
VMWare server werkt op een bestaande Linux of Windows installatie. Je kunt dan virtueel een pc opstarten en daarom een installatie uitvoeren van een OS. Je kunt zo op 1 Server een aantal virtuele PC's draaien. Elke PC kan je dan gebruiken voor eigen applicaties. Je kunt ze dan ook aan elkaar verbinden via netwerkaarten (virtueel) etc. Het is vooral handig als je iets wilt uitproberen maar geen hardware heb te gebruiken hiervoor. (bijvoorbeeld bij het ontwerpen van een programma of iets dergelijks).

De VMware ESX is een speciale versie gemaakt voor bedrijven. Bij GSX heb je geen OS nodig want de installatie gebeurt op kale hardware. Het heeft een eigen Linux kernel die opgestart wordt en werkt veel dichter bij de hardware dan standard VMware server. Het is heel vrij prijzig maar zeer snel omdat het echt dicht op je hardware werkt. Je kunt een gratis versie downloaden maar je kunt ook van de ESX versie een demo aanvragen.

aartvg
25/04/06, 19:07
ik heb nomenteel een esx versie draaien (trail) al wil je testen of gewoon even kijken neem even contakt met mij op,

Aart@blackgate.nl

met vriendelijke groet,
Aart van G.

nopzolder
25/04/06, 21:31
Ik beheer ongeveer 50 ESX servers (de ultimate VMware experience). (niet van mijzelf overigens ;-) )

Deze bakken draaien als een zonnetje, zijn super stabiel. Het geheel is eenvoudig te managen mits je ook gebruikt maakt van Virtual Center.

De overhead van esx is ongeveer 2%, voor GSX / Vmware server is dit al gauw 8 - 10%.

Voordelen van GSX/Server op bv windows is dat alle devices die je windows host ziet, ook beschikbaar zijn voor de VM's. Dit is bij ESX niet het geval. Voordeel van ESX is dat je op VM niveau dmv het uitdelen van 'shares' veel aan performance tuning kan doen.

VMware server is idd gratis.
ESX betaal je de licentie + onderhoud per processor (2 -4 - 6 - 8 - 16 processoren)

<edit>
Dan heb ik het nog niet gehad over de mogelijkheid om binnen ESX ook dual processor VM's aan te maken (uiteraard met een extra licentie ;-) )
</edit>

Mvg,

Jan-Jacob

aartvg
25/04/06, 21:44
ESX betaal je de licentie + onderhoud per processor (2 -4 - 6 - 8 - 16 processoren)



ik heb op dit momend zeer te spreken over esx ken zelfs een game server draaien bf2 met 24 spelers en het draait nog soepel,

ben enkelt wel benieuwt wat nu een 2 prosessor liecentie kost, weet jij dat meschien,

groeten Aart

nopzolder
25/04/06, 21:51
ben enkelt wel benieuwt wat nu een 2 prosessor liecentie kost, weet jij dat meschien


Rond de 2k + 10% in het eerste jaar voor onderhoud (verplicht)


Mvg,

Jan-Jacob
Ik kan het niet laten: Vmware Certified Professional

sp-services
26/04/06, 10:46
en de vmware ESX server wat is hier de prijs van

nopzolder
26/04/06, 11:03
en de vmware ESX server wat is hier de prijs van

Rond de 2k + 10% in het eerste jaar voor onderhoud (verplicht)

sp-services
26/04/06, 11:54
dus de zelfde prijs is de single cpu licentie ?

nopzolder
26/04/06, 12:08
Er is geen single cpu versie, het gaat met 2, 4 ,8, 16

MartijnRouwen
26/04/06, 21:24
Je kunt ook kiezen voor Xen, welke released is onder GPL.

FallingSky
27/04/06, 13:13
dat is toch helemaal geen vergelijking met vmware dat xen.

Mikey
27/04/06, 15:28
vmware server is nu beta en freeware en blijft freeware. Je kan support lagen afnemen die oa voor email en telefonisch support staan, en je bent eerste rang voor evt (kritieke) updates.