PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataverkeer?



WMtools
25/04/06, 10:14
Hallo,

Stel:
Ik heb 3 users in een reseller. De Reseller mag maximaal 10GB dataverkeer verbruiken.
De 3 users gebruiken 10,2,4 GB dataverkeer. Totaal dus 16GB. Wanneer de reseller account 1 van 10GB voor het einde van de maand verwijderd, gaat het dataverkeer dan van die reseller van 16 naar 6 GB dat je op het overzicht kan zien?

Dit is tevens ook mijn vraag, of dit zo is.

M.v.g.
Jeffrey

thrunx
25/04/06, 10:37
Dat lijkt me erg onlogisch. Volgensmij blijft het dataverkeer wat al is verbruikt staan. Het zal alleen maar meer worden.

Anders zou je enorm veel dataverkeer kunnen verbruiken, en je account 1 dag verwijderen (van laatste dag van de maand, op de eerste dag van de volgende maand) en dan kan je ISP helemaal niet zien wat voor dataverkeer je hebt verbruikt...

veenman
25/04/06, 10:49
Het meten van het dataverkeer wordt gedaan met software. Het is dus maar net de vraag hoe de gebruikte software werkt. Echter kan ik me niet voorstellen dat er mainstream control panels zijn die een dergelijke onvolkomenheid in hun software hebben zitten. Als het goed is blijft het verbruikte dataverkeer staan in het reseller account.

Mikey
25/04/06, 10:52
Plesk heeft dit foefje wel in 7 zitten, op moment je een high traffic domein uit een reseller verwijderde verwijderde je ook de stats mee (verbruik)

Chill Creations
25/04/06, 11:36
Ik weet dat je bij DA ergens in een file gewoon het dataverkeer kan veranderen als je met putty inlogt. Heb alleen geen idee waar meer.

WMtools
25/04/06, 12:22
Ik heb op 30 april 2006, een ticket gehad van het systeem dat een reseller 82% van zijn dataverkeer had verbruikt. En er stond in het mailtje dat die ongeveer nog 2.8 dagen onder zijn limiet zou gaan blijven. Dus ik gaan kijken,

En ik zag dat die reseller al ruimt 24GB had verbruikt. Van de 30.

En nu kijk ik een dag later, en was dat een stuk lager, van 15GB.
Dus vind ik het erg raar.

Inmiddels zit deze user over zijn limiet heen, maar dan nog, er zit wel een verschil van zo'n 9GB in.

Is dit een bug of gewoon een appart geval?

Alerd
25/04/06, 16:21
30april?

WMtools
25/04/06, 17:03
30april?
Ik bedoel 14 April.

Sorry, Grote typfout :p

pc-sup
27/04/06, 08:47
Ik heb in die bestand gekeken...heb het zelf ook een keer geprobeerd. Als je het eenmaal veranderd gaat het vanaf die cijfer verder tikke! Heel simpel! Maar nadat ik dit gedaan heb, heb ik een kleine probleem gekregen dat de dataverkeer teller niet meer update...misschien kan dit ook bij jouw zijn! Iedere hosting kan dit doen...