PDA

Bekijk Volledige Versie : Inbel HTTP platform?



Armand
24/04/06, 21:44
Zijn er hier mensen die d.m.v. Asterix en VoiP een inbelplatform hebben ontwikkeld? Via een SIP Service over Ethernet de calls kunnen afhandelen in hun DC? en bijvoorbeeld pincode's kunnen opslaan met een stukje php/mysql?

Ik ben mijzelf er in aan het verdiepen, vroeg mij af of wat ik wil zonder dure gateways en ivr managers.

dee2005
25/04/06, 22:52
Zijn er hier mensen die d.m.v. Asterix en VoiP een inbelplatform hebben ontwikkeld? Via een SIP Service over Ethernet de calls kunnen afhandelen in hun DC? en bijvoorbeeld pincode's kunnen opslaan met een stukje php/mysql?

Ik ben mijzelf er in aan het verdiepen, vroeg mij af of wat ik wil zonder dure gateways en ivr managers.

In het kort: jawel.

in het lang:

Beller via PSTN -> VOIP provider -> INTERNET -> mijn * BOX -> AGI app -> query op database op website

en weer terug.

hostlogic.nl
26/04/06, 09:31
Wij gaan ook iets dergelijks ontwikkelen, zodat klanten mbv hun klantnummer ook buiten kantooruren doorverbonden worden. Je zult hierbij gebruik moeten maken van AGI scripts, hierover is heel veel informatie en voorbeelden te vinden op bijvoorbeeld www.voip-info.org.

Armand
26/04/06, 10:20
Bedankt heren :-)
Daar ga ik me weer even verder in verdiepen!

Aan dee2005: Wie gebruik jij als VOIP provider? Want die geeft je een telefoonnummer en schakelt alle calls op dat nummer (of ze nu digitaal of analoog zijn) door naar je ip toch?

dee2005
26/04/06, 10:25
Bedankt heren :-)
Daar ga ik me weer even verder in verdiepen!

Aan dee2005: Wie gebruik jij als VOIP provider? Want die geeft je een telefoonnummer en schakelt alle calls op dat nummer (of ze nu digitaal of analoog zijn) door naar je ip toch?

ja klopt, die voip provider, in mijn geval budgetphone, is de 'break out' naar het 'vaste' net (analoog, isdn en gsm).

hostlogic.nl
26/04/06, 10:36
Want die geeft je een telefoonnummer en schakelt alle calls op dat nummer (of ze nu digitaal of analoog zijn) door naar je ip toch?

Voor de duidelijkheid, de gesprekken worden niet doorgeschakeld naar een IP adres. Je krijgt een SIP account, deze kun je configureren in je PBX (Asterisk) of je softphones. Zo ben je dus niet meer lokatie gebonden met je telefoonnummer, maar kun je overal waar je internet toegang hebt verbinding maken.

dee2005
26/04/06, 12:42
Voor de duidelijkheid, de gesprekken worden niet doorgeschakeld naar een IP adres. Je krijgt een SIP account, deze kun je configureren in je PBX (Asterisk) of je softphones. Zo ben je dus niet meer lokatie gebonden met je telefoonnummer, maar kun je overal waar je internet toegang hebt verbinding maken.


Ja inderdaad duidelijker.

overigens: De SIP account kan bij sommige providers ook worden vervangen door een IAX account. Dan verloopt de communicatie tussen de VoIP provider en jouw asterisk via IAX protocol ipv SIP.

Armand
26/04/06, 17:00
En hoe zit het met het maximaal aantal lijnen dat je tegelijkertijd kunt afhandelen? Dat valt of staat met de hardware van je systeem? Of limiteerd je verbinding / provider ook het aantal lijnen?

(Ik heb gehoord dat je op 50kbit 1 lijn kan draaien?)
En hoe zit het mat tarieven van aannemen en afhandelen van calls?

Ik heb nu een voorbeeld gehad van Priority Telecom:
( Wanneer ik een consumententarief van 80 cent per minuut hanteer op een 0900 nummer.)

Kosten toegang per minuut:
Piek: 0,035 €
Dal: 0,030 €

Kosten Aflevering per minuut:
Onnet:
Piek: 0,0080 €
Dal: 0,0020 €

Offnet:
Piek: 0,0180 €
Dal: 0,0150 €

Nu vroeg ik me dus af wat het verschil is tussen Onnet en Offnet, en of het normaal is dat je telco er voor meer dan 5 cent per minuut tussen zit?

hostlogic.nl
26/04/06, 17:33
Bij budgetphone.nl zit er volgens mij geen limiet aan het aantal gelijktijdige inkomende en uitgaande gesprekken, maar dat kun je beter even navragen. Het is afhankelijk van je applicatie hoeveel verbindingen je op bepaalde hardware kunt verwerken. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van verschillende codecs, in dat geval moet de server alles vertalen.

Ook weer afhankelijk van de codecs is het traffic per lijn. Hier (http://www.packetizer.com/voip/diagnostics/bandcalc.html)kunt je wat info vinden. Ik reken altijd met 80kbps per lijn, dan heb je zeker voldoende.

Onnet betekend volgens mij dat de beller vanuit Priority Telecom belt, het gesprek blijft dus binnen hun netwerk. Offnet is een beller die van buitenaf belt.