PDA

Bekijk Volledige Versie : klanten verhuizen



Baby-face
24/04/06, 13:14
Geachte WHTers

ik zit met een paar vragen. kan iemand mij ff helpen?

hoe ga je te werk als je een klant van zijn huidige hoster wil verhuizen naar je eigen?
( wat moet je allemaal regelen, wat moet je precies doen)

Weet iemand waar ik een 1u case kan vinden voor maximal 120 euro?

ik zoek een goed, betrouwbaar opensource web control panel, wat raad u mij aan?

ik heb overal op ienternet gezocht ben wel wat tegen gekomen, maar dat ze goed zijn blijft maar een vraag he.

alvast bedankt

t.bloo
24/04/06, 13:24
wat raad u mij aan?
Even doorsparen en een echte server aanschaffen met een duurdere kast en DirectAdmin.

Technotop
24/04/06, 13:53
Zoals T.Bloo al zei, begin met goed spul! Je server na een jaar moeten vervangen omdat deze outdated of gewoon kapot is is ook niet echt handig. Dus spaar maar even door, voor 120 euro heb je geen 'goed' spul.

Controlepaneel.. VHCS? www.vhcs.net met debian werkt dit perfect.

Verhuizen.. ja begin er dan niet aan als je niet weet hoe je dit moet doen.

*krijgt weer het vermoeden dat de vakantie er aan zit te komen en alle pubbertjes weer eens snel geld willen verdienen.

Baby-face
24/04/06, 14:00
whuahah trebbor thx,

maar zit echt niet zo, ik wil serieus zaken gaan doen, en ik ben flink aan het sparen, maar ik wil gewoom weten hoe het moet.
en ja ik dacht alleen als het goedkoper kan waarom niet.
maar ja het is idd zo dat je weer na een jaar onderdelen moet aanschaffen omdat je in het begin goedkoop wou beginnen......

maar ik ben toch benieuwd wat moet ik allemaal regelen bij het verhuizen van een klant. welke stappen moet ik ondernemen.

Technotop
24/04/06, 14:09
Geen eens een voorbeeld van een scenario... er zijn zoo veel verschillende verhuizingen dat het onmogelijk is hier een antwoord op te geven, stuur ons een beetje.

MediaServe
24/04/06, 14:19
Weet iemand waar ik een 1u case kan vinden voor maximal 120 euro?Als je low budget zoekt, ga dan voor SuperMicro:
http://www.supermicro.com/products/chassis/1U/512/SC512L.cfm

Kast is beschikbaar vanaf € 99,-

Baby-face
24/04/06, 14:35
hier een v.b scenario: ik wil een klant domeinnaam verhuizen van hoster x naar mijn eigen hostingbedrijf.

Voor de verhuizing van website is de klant zelf verantwoordelijk.

haha trebbor wil je een beetje? oke is goed, alleen voor deze keer oke?

jouwnaam
24/04/06, 14:50
verhuizen domeinen in het kort volgens TransIP (http://www.transip.nl/support/?id=49&cat=2&term=verhuizing)

en nu weer aan je huiswerk!

Technotop
24/04/06, 16:05
hier een v.b scenario: ik wil een klant domeinnaam verhuizen van hoster x naar mijn eigen hostingbedrijf.

Voor de verhuizing van website is de klant zelf verantwoordelijk.

haha trebbor wil je een beetje? oke is goed, alleen voor deze keer oke?

Helaas gaat het niet zo lekker via een MDA internetten dus vandaar die vage zin. Beste is om verhuizingen van domeinen over te laten aan je domein registrar ;) die kan je hier alles over vertellen :)

Baby-face
24/04/06, 16:06
hey bedankt