PDA

Bekijk Volledige Versie : Crime Game Copyright?



micasa001
23/04/06, 18:10
Ik heb een Crime Game gedownload. Dit script is van Xtreme War wat volgens mij door iedereen gebruikt mag worden. Nu krijg ik zojuist een mailje

_____________________

Goedenavond,

Graag wil ik u erop attent maken dat indien u dit spel niet van het web afhaalt
wij onszelf genoodzaakt zien om stappen te ondernemen aangezien dit spel totaal
over is genomen van ons spel. Zelfs de taalfouten zitten er nog in.

Wij gaan er vanuit dat u aan dit verzoek meewerkt. Indien dit dus niet zo is
zullen wij maatregelen moeten nemen...

Met vriendelijke groeten,

Maffia World

__________________

Ik heb eens op deze site gekeken en het ziet er inderdad hetzelfde uit maar ik heb deze niet geript maar gewoon gedownload van een crime forum.

Welke rechten heb ik

Alerd
23/04/06, 18:12
Zijn ze de makers?
Dan hebben ze de rechten :)

Hebben ze het zelf ook ergehns vandaan dan lijkt het me duidelijk.

Directhosten
23/04/06, 18:14
Er zijn meer gevallen bekend van het kopieeren van dit soort onlinegames. En inderdaad schijnt er een probleem met de rechten te zijn dus mijn advies niet doen.

micasa001
23/04/06, 18:17
Wat niet doen? Offline halen??

Ik heb het script van: http://www.criminalspoint.nl/downloads/categorie.php?id=2

Verder wordt het op 100de sites aangeboden voor 1,30 ( via mollie e.d. )

Volgens mij zijn zij niet de makers. En ze hebben zelfs zitten spammen op mijn eigen site.

Advies...

Hun site is:

http://www.maffiaworld.nl/

Maar als je online ff kijkt:

http://www.crime-streets.nl/index.php
http://www.xtreme-war.org/

En ga zo maar door.

Directhosten
23/04/06, 18:44
Achterhaal wie de rechten heeft dan weet je meteen wat je moet doen , als hun de makers niet zijn en de rechten niet bezitten mja dan zou ik me niet druk maken

micasa001
23/04/06, 19:15
Naar wat ik van andere heb doorgekregen is de Criminal die ik gebruik open source. Kan dat kloppen?

swedendedicated
23/04/06, 19:16
vraag om een uitdraai van hun copyright claim op het script hebben ze die niet is het gewoon free license :D Zijn trouwens al veels te veel van zulke sites beetje saai worden die mafia spelen.

Swiftway-UK
23/04/06, 19:48
vraag om een uitdraai van hun copyright claim op het script hebben ze die niet is het gewoon free license :D Zijn trouwens al veels te veel van zulke sites beetje saai worden die mafia spelen.

Dit is geheel onjuist. Het copyright is automatisch van de auteur van de software. Het criminals script is openbaar gemaakt, maar zover mij bekend geen open source.

Vraag bewijzen waarmee zij kunnen aantonen de rechten op dit script te bezitten.

AlfaHosting
23/04/06, 20:03
Ik heb een Crime Game gedownload. Dit script is van Xtreme War wat volgens mij door iedereen gebruikt mag worden. Nu krijg ik zojuist een mailje

_____________________

Goedenavond,

Graag wil ik u erop attent maken dat indien u dit spel niet van het web afhaalt
wij onszelf genoodzaakt zien om stappen te ondernemen aangezien dit spel totaal
over is genomen van ons spel. Zelfs de taalfouten zitten er nog in.

Wij gaan er vanuit dat u aan dit verzoek meewerkt. Indien dit dus niet zo is
zullen wij maatregelen moeten nemen...

Met vriendelijke groeten,

Maffia World

__________________

Ik heb eens op deze site gekeken en het ziet er inderdad hetzelfde uit maar ik heb deze niet geript maar gewoon gedownload van een crime forum.

Welke rechten heb ik

Grootdoenerij, gewoon negeren.

micasa001
23/04/06, 20:13
Is het niet mogelijk om hier zelf copyright op te verkrijgen of zeg ik nu iets heel stoms?

Geoffrey
23/04/06, 20:48
Is het niet mogelijk om hier zelf copyright op te verkrijgen of zeg ik nu iets heel stoms?

Als je zelf de copyright in handen wil nemen dan moet je of een custom made script laten maken of je moet bij makers achter Criminals vragen of ze het hele gedoe willen aan jou verkopen. Echter zal dit niet veel uitmaken want Criminals is open source. Antwoord op je eerste vraag, degenen die je die email hebben gestuurd kunnen je niks maken. Criminals is open source en zij gebruiken een versie waaraan alleen de lay-out anders aan is. Ik zou me dus niet druk maken, mocht het voor de rechtbank komen hebben ze geen poot om op te staan.

Swiftway-UK
23/04/06, 20:56
Echter zal dit niet veel uitmaken want Criminals is open source.

Waaruit maak jij dat op?
Onder welke open source licentie vorm is het criminals script dan beschikbaar gesteld?

Ook aan open source exploitatie worden namelijk vaak eisen gesteld.
Kun je me vertellen onder welke open source licentievorm het criminals script beschikbaar is?

micasa001
23/04/06, 20:58
Ik heb eens op de site zitten kijken van deze persoon en ik kwam in zijn scripts ook namen van XTREME WAR tegen. Dit is dus hetzelfde script als dat ik heb gedownload. Hieruit maak ik op dat dit script wat deze persoon gebruikt ook gewoon is gedownload.

Swiftway-UK
23/04/06, 21:01
Ik heb eens op de site zitten kijken van deze persoon en ik kwam in zijn scripts ook namen van XTREME WAR tegen. Dit is dus hetzelfde script als dat ik heb gedownload. Hieruit maak ik op dat dit script wat deze persoon gebruikt ook gewoon is gedownload.

Maar het kan zijn dat deze site wel copyrights heeft voldaan, ik zou hier niet al te licht over denken, maar het e.e.a. goed uitzoeken. Er gaat veel geld om in de online gaming wereld en een aantoonbare schadeclaim is dan ook snel gemaakt.

Goed (uit laten) zoeken! niets aannemen, altijd zorgen dat je het 100% zeker weet.

WebSiteNet
24/04/06, 08:24
Criminals is een spel wat door iemand gemaakt was voor zijn eigen site. Deze is alleen gestopt en heeft het script zonder ook maar enige vorm van licensie beschikbaar gesteld aan het publiek.

Dat script was super slecht gescript. Er zijn vale uitgaves en mods voor het zooitje. Als die mensen "copyright" op jouw versie hebben (wat voor rechten/wetten dat zeggen komt niks van voor in het bericht), dan moet je je afvragen waarom ze het script+bron dan vrijgeven.

Swiftway-UK
24/04/06, 12:08
Een script+bron kan als codeer voorbeeld dienen, het betekent niet dat omdat het te downloaden is, het ook open source of vrij te gebruiken is.

Open source is verbonden aan open source licenties, dat een code gratis/vrij in te zien is, betekent nog niet dat je het zomaar mag gebruiken.

jerre800
03/05/08, 17:59
Hey ik zou graag een crimegame beheren ik heb helaas niet het geluk zoveel af te weten van php en html zouden jullie me een standaardscript willen doorgeven? (gratis ben nog maar 14 jaar ne heb het geld er niet voor)

men e mail adres is jerre_rule@hotmail.com


alvast bedankt!

®on
03/05/08, 19:59
alvast bedankt!
Jij ook bedankt voor het omhoogschoppen van een twee jaar oud topic.