PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom (nog) geen HostMerk?



Mark17
22/04/06, 13:50
Beste,

Ik zou wel eens willen weten waarom sommige partijen (nog) geen HostMerk willen. Stream Service heeft het ook nog niet, echter komt dat groten deels door de gestelde eisen (SIDN deelnemer cat. 1 bijvoorbeeld). Wat is daarom voor jullie de belangrijkste reden om het nog niet te nemen?

snaaps
22/04/06, 13:54
Omdat naar mijn menig deze hostmerk niet veel inhoud en wel veel kost.
Zolang hostmerk niet bekend is bij de particulieren en zakelijke klanten voel ik me niet geneigd om deze hostmerk aan te vragen.

xserve
22/04/06, 13:56
Wij hebben het HostMerk nog niet aangevraagd omdat wij niet het vertrouwen hebben in de stichting en hoe de eisen tot stand zijn gekomen. Wanneer ze een professionelere houding krijgen en het wat bekender wordt is het misschien een optie.

Zor.in
22/04/06, 13:56
Je kan de vraag misschien omdraaien.

Waarom zijn de volgende partijen wel lid??


• De Internetman
• Deactro
• InfoNet Nederland
• Webzilla
• PCextreme
• MediaServe
• Klikhosting.nl
• TrancePitt Services
• HofstadHosting
• Webxtra

Sander-
22/04/06, 14:33
Je kan de vraag misschien omdraaien.

Waarom zijn de volgende partijen wel lid??

Ik kan van iig 1 partij vertellen dat ze lid zijn omdat het een proffesioneel bedrijf is wat zich als proffesionele partij binnen de markt wil plaatsen. Ze vinden dat het erbij hoort.


Daarnaast hoor ik veel gedoe over de 450e die het kost. Dat vindt ik echt belachelijk, als je bedrijf staat of valt met zo'n bedrag dan doe je echt wat verkeerd.

Daarnaast vindt ik persoonlijk de argumenten over de betrouwbaarheid en proffesionaliteit van de stichting heel erg terecht, ik vindt Arnout Veenman vaak onproffesioneel en ondoordacht uit de hoek komen hier op Webhostingtalk, hij representeerd een stichting en dan moet je daar ook naar handelen.

Ook vindt ik dat de keuringseisen inderdaad niet voldoende doordacht zijn.

Dedicated
22/04/06, 14:35
Sommige bedrijven bieden nog steed fair use policy aan en dit is niet toegestaan.


geen onbeperkte diensten of Fair Use Policy diensten aanbieden;

HostServe
22/04/06, 14:43
Daarnaast hoor ik veel gedoe over de 450e die het kost. Dat vindt ik echt belachelijk, als je bedrijf staat of valt met zo'n bedrag dan doe je echt wat verkeerd.


Ik vind het ook duur, het is misschien niet veel geld voor een bedrijf maar je krijgt er grofweg niks voor terug. Wat is de meerwaarde van je bedrijf indien je HostMerk lid bent ?

Dat is ook het punt waarom er zo weinig leden zijn lijkt mij, geen meerwaarde voor je bedrijf.

Daarnaast vind ik de bestuur of directeur ook niet serieus genoeg.

En natuurlijk, waarom moet je SIDN deelnemer zijn als je je domeinen net zo goed via bijvoorbeeld TransIP kan registreren.

Sander-
22/04/06, 14:46
Sommige bedrijven bieden nog steed fair use policy aan en dit is niet toegestaan.

Opzich vindt ik dat nog niet eens zo erg, maar wat ik er jammer aan vindt is dat als je hier op het forum vraagt aan Arnout om de keuze voor deze regel uit te leggen dat je dan of helemaal geen reply krijgt of een antwoord dat lijkt op: Wordt eerst maar lid en dan mag je je ergens mee bemoeien ofzo.

Sprekend voorbeeld: http://www.webhostingtalk.nl/hostmerk/91445-onderzoek-roi-hostmerk-keurmerk-30-dagen.html

WebSiteNet
22/04/06, 15:05
Hmmz, een stichting onderhouden is volgens mij niet gratis en een bedrijf keuren kost als het goed is veel tijd. En een goed bedrijf moet inderdaad iets over hebben voor zijn klanten. De prijs is denk ik rechtvaardig.

Ik denk dat de meesten het niet hebben omdat het nog te onbekend is. Hostingvisie.nl helpt naar mijn mening goed mee om de stichting een handje te helpen. Ik denk zelf dat het ook een goede keuze is om pcextreme er bij te betrekken.

Pcextreme is een voorbeeld voor een succesvolle onderneming met een gezonde groei en een gezonde crew (op een scheenbeenvliesontsteking na). Ik ga er niet over speculeren of het bedrijf overgehaald is om hostmerk lid te worden of dat het uit eigen beweging is, maar ik denk dat het een positieve draai geeft aan de stichting.

En ik? Ik ben geen lid. Waarom? Geen bedrijf......

FSCJasper
22/04/06, 15:26
Voorlopig zie ik nog geen reden om mijn onderneming in te schrijven bij HostMerk. Als startende ondernemer beter te investeren in andere zaken. Wellicht in de toekomst, als het Hostmerk beter wordt uitgewerkt en de voordelen duidelijk merkbaar zijn.

crazycoder
22/04/06, 15:26
Ik denk dat de meesten het niet hebben omdat het nog te onbekend is. Hostingvisie.nl helpt naar mijn mening goed mee om de stichting een handje te helpen. Ik denk zelf dat het ook een goede keuze is om pcextreme er bij te betrekken.

Pcextreme is een voorbeeld voor een succesvolle onderneming met een gezonde groei en een gezonde crew (op een scheenbeenvliesontsteking na). Ik ga er niet over speculeren of het bedrijf overgehaald is om hostmerk lid te worden of dat het uit eigen beweging is, maar ik denk dat het een positieve draai geeft aan de stichting.

En ik? Ik ben geen lid. Waarom? Geen bedrijf......
Niet negatief bedoeld, maar PCextreme is te klein en te onbekend om doorslaggevend te zijn. Wil men echt doorbreken dan denk ik eerder dat een lidmaatschap van widexs en xs4all meer zal helpen.

WebSiteNet
22/04/06, 15:34
In de hosting wereld is PCextreme bij iedereen bekend. En dat telt! Ale je webhosting zoekt kom je eerder uit bij PCextreme dan bij XS4ALL/Planet. Behalve de hobby-man die een html pagina heeft over zijn huisdier/hobby.

PCExtreme is dus wel kleiner, maar heeft denk ik alsnog een heel erg positief effect op hostmerk. De echt grote jongens (XS/WXS) kijken denk ik voorlopig niet naar hostmerk.

crazycoder
22/04/06, 15:49
In de hosting wereld is PCextreme bij iedereen bekend. En dat telt! Ale je webhosting zoekt kom je eerder uit bij PCextreme dan bij XS4ALL/Planet. Behalve de hobby-man die een html pagina heeft over zijn huisdier/hobby.

Had er werkelijk nog nooit van gehoord.

Denk dat pcextreme vooral in het budget hosting wereldje bekend is.

XBL
22/04/06, 15:51
Ik zie de meerwaarde niet. Pas als consumenten niet voor ons kiezen, maar voor anderen mét hostmerk, zullen we het overwegen. Voor alsnog heb ik geen enkele klant gehoort dat-ie hostmerk bij ons wensde.

Misschien zal ik een vraag toevoegen in een enquete onder onze klanten die we binnenkort zullen houden, waarin ik hun visie op hostmerk zal vragen.

Jochem

Easewood
22/04/06, 16:43
Ik sta sowieso altijd erg skeptisch tegenover dit soort initiatieven.
Net als het thuiswinkel waarborg - het is wel een stichting, maar er worden volgens mij toch dikke salarissen uitgesleept door de topmannen en vrouwen. De daadwerkelijk toegevoegde waarde (toezien en controle, uitdragen van informatie) is naar mijn gevoel iets te vaak het ondergeschoven kindje - het aanwerven van nieuwe leden daarintegen niet.

Dat maakt dat ik er sowieso nooit lid van zou worden. En al helemaal niet omdat de grote(re) spelers dit wel doen. Garanties dat ze ook betalen voor hun keurmerk heb je namelijk niet, en als lokker zijn ze natuurlijk goed.

Cybafish
22/04/06, 16:44
Wij voldoen volgens mij wel aan alle eisen, maar wat heb je er in hemelsnaam aan?

Jacobs.T
22/04/06, 17:03
Daarnaast hoor ik veel gedoe over de 450e die het kost. Dat vindt ik echt belachelijk, als je bedrijf staat of valt met zo'n bedrag dan doe je echt wat verkeerd.


Daarom moet je maar 450 euro aan lucht uitgeven?
Hostmerk zit totaal niet goed in elkaar.
Persoonlijk lijkt het me een projectje om snel even wat geld te verdienen

Wido
22/04/06, 17:07
Waarom wij het gedaan hebben?

We vinden dat er te veel bedrijven in de markt zijn die zich compleet anders voordoen dan ze zijn. Neem hosters die beweren Juniper te hebben maar ondertussenop Quagga draaien.

Nu wil ik de discussie over de keuring niet aangaan, met het feit of Hostmerk achter zulke dingen komt.

Hostmerk is inderdaad nog niet zeer bekend, maar als de hele markt met zijn luie reet blijft afwachten tot het bekend wordt, dan wordt het nooit wat.

Daarom hebben wij gezegt, top, dat doen we!

Wij hadden destijds rond de 9.000 klanten en die hebben we allemaal per e-mail op de hoogte gebracht van de goedkeuring. Zo weten ineens 9.000 mensen van het bestaan van Hostmerk.

Het heeft groot op onze website staan, die trekt per maand rond de 30.000 unieke bezoekers. Weer extra mensen die het kennen.

Op deze manier werk je als hoster zelf mee aan de bekendheid en dan moet je gewoon wachten tot de rest volgt.

Dat zijn onze beweegredenen geweest.

FSCJasper
22/04/06, 17:07
Het project zal best met goede bedoelingen gestart zijn, alleen zal de uitwerking moeten verbeteren om een groter deel van de hostingproviders over de streep te trekken. Tot nu toe zie ik er weinig meerwaarde in.

Jacobs.T
22/04/06, 17:10
Waarom wij het gedaan hebben?

We vinden dat er te veel bedrijven in de markt zijn die zich compleet anders voordoen dan ze zijn. Neem hosters die beweren Juniper te hebben maar ondertussenop Quagga draaien.

Nu wil ik de discussie over de keuring niet aangaan, met het feit of Hostmerk achter zulke dingen komt.

Hostmerk is inderdaad nog niet zeer bekend, maar als de hele markt met zijn luie reet blijft afwachten tot het bekend wordt, dan wordt het nooit wat.

Daarom hebben wij gezegt, top, dat doen we!

Wij hadden destijds rond de 9.000 klanten en die hebben we allemaal per e-mail op de hoogte gebracht van de goedkeuring. Zo weten ineens 9.000 mensen van het bestaan van Hostmerk.

Het heeft groot op onze website staan, die trekt per maand rond de 30.000 unieke bezoekers. Weer extra mensen die het kennen.

Op deze manier werk je als hoster zelf mee aan de bekendheid en dan moet je gewoon wachten tot de rest volgt.

Dat zijn onze beweegredenen geweest.

Daar ben ik het wel met je eens.
Is hier bv een hoster die claimt volledige redundancy te bieden maar door zijn aanbiedingen wordt verraden dat dit ook pure onzin is.
Volledige redundancy met 1 Cisco 3750 ....

Echter, hostmerk biedt geen garantie aan de eindklant dat een bepaalde firma effectief de infrastructuur heeft, die ze claimen te hebben.

Wido
22/04/06, 17:13
Daar ben ik het wel met je eens.
Is hier bv een hoster die claimt volledige redundancy te bieden maar door zijn aanbiedingen wordt verraden dat dit ook pure onzin is.
Volledige redundancy met 1 Cisco 3750 ....

Echter, hostmerk biedt geen garantie aan de eindklant dat een bepaalde firma effectief de infrastructuur heeft, die ze claimen te hebben.Klopt.

Ik spreek Arnout zo nu en dan nog wel eens en heb hem ook aangeraden bedrijven te vragen of hij langs mag komen en daar op de vloer (desnoods samen met technicus) de apparatuur te checken.

Arnout heeft bij ons overigens de apparatuur persoonlijk bekeken. We hebben hem uitgenodigd om alles te controleren. Toen een rondleiding gegeven langs alle spullen en laten zien hoe het in elkaar steekt.

Maar zoals ik zei, de controle kan beter, maar het moet ergens beginnen. Daar moeten we samen aan werken. Als de markt zich er tegen blijft verzetten en blijft afwachten, dan werkt het niet.

Randy
22/04/06, 20:04
Ik ben een voorstander van een dergelijk inititatief en hoop dat het de tijd krijgt zichzelf van de grond te zetten. Welnu; de eisen zijn wellicht ietwat hoog, maar deze 'lat' mag er best liggen. Mijn inziens heb ik liever ook controle op bereikbaarheid overdag, responsetijden etc en daarom is het goed dat het keurmerk eerst tijdelijk afgegeven wordt.

Enigse eis waaraan we wellicht op het randje mee ziten is dat alle domeinen via TransIP geregisteerd worden in plaats van de SIDN. We heben wel een account, maar deze gaat - nog even in afwachting van DRS4 - eruit. Het TransIP systeem werkt gewoonweg veel beter.

Overigens voldoen we aan alle eisen, maar zelf geen hostmerk. Ben van mening dat het meer voor particulieren is en deze vormen slechts 15% van ons klantenbestand. De ROI zal te hoog liggen. Meer voor de hand liggend is dan een keurmerk als 'MKB-oke'.

Cliff
22/04/06, 22:58
De belangrijkste reden voor ons is dat HostMerk puur richt op webhosters, en dat is een markt waar wij ons niet in begeven. (Colo/Dedi)

Santario
22/04/06, 23:24
In de hosting wereld is PCextreme bij iedereen bekend. En dat telt! Ale je webhosting zoekt kom je eerder uit bij PCextreme dan bij XS4ALL/Planet. Behalve de hobby-man die een html pagina heeft over zijn huisdier/hobby.

PCExtreme is dus wel kleiner, maar heeft denk ik alsnog een heel erg positief effect op hostmerk. De echt grote jongens (XS/WXS) kijken denk ik voorlopig niet naar hostmerk.

Vlieg heen, bij hostingbedrijven veelal wel, bij potentiele klanten niet in die mata zoals Vuurwerk, XS4all etc.

HostServe
23/04/06, 00:35
Maar zoals ik zei, de controle kan beter, maar het moet ergens beginnen. Daar moeten we samen aan werken. Als de markt zich er tegen blijft verzetten en blijft afwachten, dan werkt het niet.

Echt een verzet is het niet, het is meer kritiek wat ook logisch is.
Feiten zijn gewoon dat het geen meerwaarde is voor je bedrijf.

Als HostMerk wilt dat het gaat werken, moeten zij ervoor zorgen, niet de 'klanten' van HostMerk.

hires
23/04/06, 00:41
In de hosting wereld is PCextreme bij iedereen bekend. En dat telt! Ale je webhosting zoekt kom je eerder uit bij PCextreme dan bij XS4ALL/Planet. Behalve de hobby-man die een html pagina heeft over zijn huisdier/hobby.

PCExtreme is dus wel kleiner, maar heeft denk ik alsnog een heel erg positief effect op hostmerk. De echt grote jongens (XS/WXS) kijken denk ik voorlopig niet naar hostmerk.

Als je bekend bent in de hostingwereld, dan telt dat niet direct ook als pluspunt bij de consument. Toen ik me nog niet bezighield met de hostingbusiness had ik ook nog nooit gehoord van PCExtreme, of heel veel andere (goede en minder goede) hostingbedrijven. XS4ALL, Planet, de andere grote, veel (op televisie en andere media) zijn de partijen waar het gewoon toch echt om gaat; Nederland kiest voor hen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen en ik weet ook niet of het de waarheid is, maar wij (in ieder geval erg veel..) op webhostingtalk.nl, de cultsite voor webhosters ;) zullen nooit net zo groot worden als deze partijen. Mensen die geen verstand hebben van internet en hosting, de gemiddelde Nederlander met 'browse-kennis' van internet; zij kiezen allemaal voor één van de groten. Wat mij betreft moet je ook OMHOOG kijken en niet OMLAAG op de ladder. (maar uiteraard tegelijkertijd niet naar omlaag schoppen..)

Ik ben het helemaal eens met Wido die zegt dat de hostingwereld zich samen hard moet maken voor een hostmerk en laat deze nu net ontwikkeld zijn. Geef input aan die mensen als je dingen tegenkomt die beter zouden kunnen om een goed hostmerk neer te zetten. Bijvoorbeeld een controlerende en onafhankelijke partij die hostmerk controleert, als deze er al niet is? Ik ben zelf nog een beginner in de hostingwereld maar ik voel toch ook een beetje dat de wildgroei minder kan en niet iedereen ook 'zomaar' een hostingbedrijf moet kunnen beginnen! Maak daar onderbouwde, duidelijke regels voor. En daardoor zullen er best mensen zijn die gaan schoppen tegen een dergelijks systeem, maar ja, dan had je maar een goed bedrijf neer moeten zetten.

Waarom zou een hostmerk niet 'goed' zijn? 'Te slap' en 'meer controle' kan ik begrijpen, maar welke rede kan men dan nog meer hebben; concurrentie uit de weg ruimen? Dat lijkt me de verkeerde gedachte. Als je een goed bedrijf neerzet, dan proef je daar zeker de vruchten van, en helemaal als alle 'wildgroei' is verwijderd. En juist om DIE rede is het wat mij betreft belangrijk om mee te werken aan EEN hostmerk.

Internet is net begonnen! Er is helemaal niets geregeld! Rede te meer om de ervaren jongens erbij te betrekken!

Als hostmerk groter groeit (en alles beter regelt?) zal de rede om lid te worden voor iedereen wel meer op de voorgrond treden; soms moet je dan lid worden, omdat het voor de CONSUMENT ook een meerwaarde heeft.. Ikzelf heb met mijn eenmanszaak op dit moment echt geen mogelijkheden om lid te worden, helaas. En zo zullen er velen zijn?

webster
23/04/06, 12:04
Pas als Hostmerk gaat adverteren in bijv. computer tijdschriften voor consumenten (lees iets gaat doen aan de bekendheid van het Hostmerk en de voordelen van een provider met een Hostmerk, dan zullen er veel meer providers over de brug gaan.

Overigens vind ik 450 euro niet te veel, maar scheid het kaf van het koren (de serieuze providers / 'zolder providers')

Technotop
23/04/06, 13:01
Overigens vind ik 450 euro niet te veel, maar scheid het kaf van het koren (de serieuze providers / 'zolder providers')

Wat een onzin zeg, echt de grootste onzin die ik heb gehoord. 450 euro... volgens mij zijn mensen die even wachten met uitgeven toch wat serieuzer dan die bedrijven die maar zeggen "het is maar 450 euro..." Ik let op mijn geld, ik smijt niet met geld voor een nutteloos keurmerk of wat dan ook. Kijk wat er bij hostmerk stond... (iedereen weet wel wie ik bedoel) kijk naar ervaringen hoe kan z'n bedrijf ooit een keurmerk krijgen? Waar gaat die 450 euro dan heen?

Die 450 euro is voor mij ook geen groot bedrag, maar ik vind het een te groot bedrag om zomaar uit te geven.

Wij zijn meerdere malen in contact gekomen met Hostmerk. Echter heb ik mij ook meerdere malen verbaast over het feit dat wij niet kunnen meedoen omdat wij geen SIDN member zijn. Ik ben mij toen gaan afvragen naar de belangen die SIDN “zou” geven aan een webhosting bedrijf.

Wij hebben zelfs een optie gekregen om minder te betalen voor Hostmerk zodat wij SIDN member konden gaan worden, echter sla je hier natuurlijk totaal de plak mee mis. Zou Hostmerk beter niet kunnen kijken WAAROM bedrijven geen SIDN member zijn? Het is vrij simpel, voor de meeste bedrijven is het gewoon niet rendabel! Wat moeten wij “Technotop” met een SIDN lidmaatschap als wij maar 100/200 domeinen waarvan 50/100 (.NL) per jaar bestellen? Niets.. en wat heeft dat dan met onze kwaliteit te maken? Ik kan het geld dat ik uitgeef aan SIDN of HOSTMERK 1000 maal beter uit besteden aan goede apparatuur en support.

Wij zitten nu bij een supper bedrijf waar wij onze domeinen bestellen, dit is niet echt een domeinregistrar dus deze is dan ook niet echt bekend als domeinreseller. Volgens mij zijn wij ook de enige bij dit bedrijf.

Wij willen alle rondsom van papieren etc allemaal laten outsourcen naar onze domeinreigstar, dit doen wij nu ook en het werkt volgens ons prima.

Dit is het enige punt waar wij dus niet aanvoldoen en wij zijn voorlopig ook niet van plan om lid te worden van SIDN, pas als het rendabel is. Ik vind dan ook dat Hostmerk juist de kwaliteit naar beneden haalt door “bedrijfjes” SIDN member te laten worden als deze het geld veel beter kunnen gebruiken in het behouden van kwaliteit en support?

Daarom zijn wij dus geen lid geworden.

crazycoder
23/04/06, 13:31
Kosten voor SIDN deelname scheid blijkbaar meer kaf van het koren dan de kosten voor hostmerk. :-)

Eur 450 voor hostmerk is kennelijk geen punt (terwijl het zeer de vraag is of dat economisch verantwoord is) terwijl iets als deelnamekosten SIDN wat slechts eur 150 duurder is blijkbaar wel een struikelblok is. Dit terwijl je als hoster regelmatig .nl namen zal registreren dus er voordeel bij heb om dat soort zaken rechtstreeks te kunnen regelen..
Het is goedkoper en werkt uiteindelijk sneller een eenvoudiger.

Uiteindelijk is het heel simpel.
Je kan het met de eisen eens zijn, je kan het er niet mee eens zijn. Als je ervoor kies om een hostmerk te willen gaan voeren dan dien je ervoor te zorgen dat je aan de eisen voldoe. Voldoe je niet, dan geen goedkeuring en geen hostmerk.

Op zich lijkt mij dat voor een redelijk aantal de totale kosten hostmerk en sidn zeker te doen is.. Je zal alleen je prijzen moeten verhogen of een dusdanig aantal klanten binnen moeten halen dat het alsnog uit kan.

Overigens, een aantal van mijn klanten hebben ooit ISO certificering behaald. Zij hebben die laten verlopen omdat het uiteindelijk geen toegevoegde waarde had. Als ik deze vergelijking neem dan is hostmerk leuk voor de heb maar zeer de vraag of het een hoster met hostmerk voldoende onderscheid van de rest.

MediaServe
23/04/06, 13:57
Niet negatief bedoeld, maar PCextreme is te klein en te onbekend om doorslaggevend te zijn. Wil men echt doorbreken dan denk ik eerder dat een lidmaatschap van widexs en xs4all meer zal helpen.PCExtreme heeft meer dan 10.000 klanten hoor. Beslist geen kleine speler in de hostingmarkt. Bovendien pakken ze hun zaken gewoon goed aan. Ik zou bij webhosting beslist niet snel aan Xs4All denken, dat is immers hoofdzakelijk een access provider.

Wido
23/04/06, 14:05
Of we nou groot of klein zijn, dat maakt niets uit.

Feit is, we kunnen aardig wat mensen bereiken, al deze mensen kennen nu Hostmerk. Toen we de certificering kregen, kwamen de felicitaties per mail en telefoon binnen. Dat betekend, missie geslaagd! Die mensen zullen nu de volgende keer dat ze hosting zoeken voor iets of iemand hopelijk direct naar ons komen of naar een andere Hostmerk gecertificeerde hoster.

Dus ik herhaal mezelf nog maar eens. Als er maar genoeg bedrijven zich aanmelden wordt A hostmerk bekender en B krijgt Hostmerk meer financieële middelen om te promoten.

Alerd
23/04/06, 14:08
Mja, ik krijg af en toe een beetje de kriebels bij hostmerk, zoals dat leuke persbericht laatst en vooral de (of juist het uitblijven van) reacties op de kritiek daarop...
Ik krijg bij hostmerk een struisvogel idee.
Dit hoeft niet te kloppen, maar dat idee krijg ik gewoon en zo te lezen krijgen meer dat idee...

XBL
23/04/06, 15:09
Eur 450 voor hostmerk is kennelijk geen punt (terwijl het zeer de vraag is of dat economisch verantwoord is) terwijl iets als deelnamekosten SIDN wat slechts eur 150 duurder is blijkbaar wel een struikelblok is. Dit terwijl je als hoster regelmatig .nl namen zal registreren dus er voordeel bij heb om dat soort zaken rechtstreeks te kunnen regelen..
Het is goedkoper en werkt uiteindelijk sneller een eenvoudiger.
Hoewel SIDN niet het enige is waar ik me druk over maak, is bovenstaande onzin. Voor ons zal SIDN zeker niet goedkoper zijn. Wij draaien niet genoeg .nl domeinen voor alsnog om een SIDN lidmaatschap te rechtvaardigen.

Daarnaast geld ook dat ik liever alle rompslomp uit besteed, zodat ik terug kan vallen op een ander bedrijf als er iets fout gaat. Ook het schrijven van een applicatie om de domeinen automatisch te registreren (iets wat ik nu via een API doe met een paar regels code), kost me handen vol geld.

SIDN is zeker niet beter. Misschien bied het meer zekerheid, maar ik denk dat je dan ook mag stellen dat men een eigen netwerk moet hebben voor 'extra zekerheid'.

Jochem

Technotop
23/04/06, 15:21
Hoewel SIDN niet het enige is waar ik me druk over maak, is bovenstaande onzin. Voor ons zal SIDN zeker niet goedkoper zijn. Wij draaien niet genoeg .nl domeinen voor alsnog om een SIDN lidmaatschap te rechtvaardigen.

Daarnaast geld ook dat ik liever alle rompslomp uit besteed, zodat ik terug kan vallen op een ander bedrijf als er iets fout gaat. Ook het schrijven van een applicatie om de domeinen automatisch te registreren (iets wat ik nu via een API doe met een paar regels code), kost me handen vol geld.

SIDN is zeker niet beter. Misschien bied het meer zekerheid, maar ik denk dat je dan ook mag stellen dat men een eigen netwerk moet hebben voor 'extra zekerheid'.

Jochem

Sta ik totaal achter.

®on
23/04/06, 16:35
Of phpBBhost nu wel of niet voldoet aan de regels voor het Hostmerk: lid worden doe ik niet. Ik zie er geen meerwaarde in tov. de huidige bedrijfsvoering, en daarmee is het puur weggegooid geld.

Santario
23/04/06, 16:50
Of phpBBhost nu wel of niet voldoet aan de regels voor het Hostmerk: lid worden doe ik niet. Ik zie er geen meerwaarde in tov. de huidige bedrijfsvoering, en daarmee is het puur weggegooid geld.

Sluit ik me helemaal bij aan :)

crazycoder
23/04/06, 17:26
Hoewel SIDN niet het enige is waar ik me druk over maak, is bovenstaande onzin. Voor ons zal SIDN zeker niet goedkoper zijn. Wij draaien niet genoeg .nl domeinen voor alsnog om een SIDN lidmaatschap te rechtvaardigen.

Daarnaast geld ook dat ik liever alle rompslomp uit besteed, zodat ik terug kan vallen op een ander bedrijf als er iets fout gaat. Ook het schrijven van een applicatie om de domeinen automatisch te registreren (iets wat ik nu via een API doe met een paar regels code), kost me handen vol geld.

SIDN is zeker niet beter. Misschien bied het meer zekerheid, maar ik denk dat je dan ook mag stellen dat men een eigen netwerk moet hebben voor 'extra zekerheid'.

Jochem
Tenzij er natuurlijk iets met dat bedrijf gebeurt..

Goedkoper is het misschien niet zo zeer in financiele zin, daar kan je in jouw geval wel gelijk in hebben..

hires
23/04/06, 17:53
Of phpBBhost nu wel of niet voldoet aan de regels voor het Hostmerk: lid worden doe ik niet. Ik zie er geen meerwaarde in tov. de huidige bedrijfsvoering, en daarmee is het puur weggegooid geld.

Maar wat als hostmerk wel bewijst een goede partij te zijn, waardoor de goede bedrijven overblijven maar ook gesteund worden bij de onderneming en de eisen waaraan een hostingbedrijf moet voldoen ook daadwerkelijk bijdragen aan het hostmerk waarvoor het bedoeld is; wordt je dan wel lid?

Ik wordt nu ook geen lid, omdat het niet hoeft. Je hoeft je bedrijf niet aan te passen aan allerlei (vervelende?) eisen om 'goed uit de bus te komen' en SIDN lid zijn is echt niet nodig en daarbij zijn er ook nog maar een handjevol bedrijven die zo'n hostmerk hebben, dus no worries. Maar ik vind wel dat we daar naartoe moeten, mits de eisen echt bijdragen aan een beter bedrijf. En misschien betekent dat wel een bredere kijk op het hele bedrijf; is het een gezond bedrijf, is er nagedacht over investeren en opzij zetten van winst voor slechtere tijden, ik noem maar wat. Maar laten we daar dan aan meewerken.

XBL
23/04/06, 18:05
Tenzij er natuurlijk iets met dat bedrijf gebeurt..
Zie mijn opmerking over 'zekerheid'. Iedereen kent natuurlijk de verhalen over Openregistrar, dus zeker dat het minder zekerheid geeft. Maar ik denk wel dat op termijn onze registrar (OpenDomainRegistry) zich bewezen heeft.

Als er iets gebeurd met mijn netwerk leverancier, ben ik ook zuur. Ik kan me best voorstellen dat er met al die bedrijven die bij ultra-goedkope aanbieders zitten er minder zekerheid is op het voortbestaan. Moeten wij daarom ook onze eigen netwerken gaan aanleggen? Onze eigen datacentra bouwen?

Als regel is gesteld dat het bedrijf SIDN lid moet zijn, voor sommige bedrijven is dat overdreven, anderen zijn het ermee eens. Net als dat iemand kan argumenteren dat men een eigen netwerk moet hebben: sommige zijn het ermee eens, anderen vinden dat je ook in het netwerk van een ander mag zitten.

Overigens ben ik het eens met hires. Zodra Hostmerk onmisbaar blijkt, zullen wij er ook voor kiezen. Op dit moment mogen de anderen bedrijven ermee aan de gang en helpen het hele Hostmerk te verbeteren. Want daar moet zeker nog wat aan gebeuren... zoals dat laatste perbericht over de ROI, wat een grap.

Jochem

hires
23/04/06, 18:23
Ik denk dat het een goed plan is een hostmerk breder te trekken; waar is een hostingbedrijf allemaal van afhankelijk? SIDN is de .nl-domeinnamen verantwoordelijke, dus wat mijn betreft hebben zij een verplichting om in ieder geval in Nederland mee te denken aan een gezonde omgeving. Als SIDN verkeerde zaken verricht wat tegenstrijdig is met het doel om deze gezonde omgeving te krijgen, dan lijkt mij hostmerk de aangewezen persoon om daar verandering in te brengen.

Maar het zal nog wel even duren voordat zoiets tot stand komt, want dan zal de overheid hier ook over mee moeten denken. En er komt dan uiteraard (veel) meer bij kijken. Maar nogmaals, lijkt mij goed.

Laat iedereen die zich aangesproken voelt (die zich aangesproken voelt dus..) maar eens achter de oren krabben over het feit of men wel een voorwaardig hostingbedrijf runt of niet. En zo niet, ben je dan bereid wijzigingen toe te passen die bewezen ten goede komen aan alle aspecten van het bedrijf. Of niet.

Tussen haakjes: als er geen financieële middelen zijn, denk dan eens na als ondernemer om te kijken hoe je dat probleem kan oplossen.. nee sorry, het groeit niet aan de boom in de achtertuin..

®on
23/04/06, 20:34
Maar wat als hostmerk wel bewijst een goede partij te zijn, waardoor de goede bedrijven overblijven maar ook gesteund worden bij de onderneming en de eisen waaraan een hostingbedrijf moet voldoen ook daadwerkelijk bijdragen aan het hostmerk waarvoor het bedoeld is; wordt je dan wel lid?
Wellicht, een bedrijfsvoering (visie noem ik het) is geen star iets waar je nooit van afwijkt. Kortom zeg nooit nooit, maar voorlopig past Hostmerk er niet in. En het veelbesproken ROI maakt dat plaatje compleet ;)

Maar laten we daar dan aan meewerken.
Hostmerk heeft mijn inziens al voldoende input gehad van (potentiele) deelnemers; echter is daar zeer summier of helemaal niet op ingegaan en blijft het gewoon stil. Het zal van beide kanten moeten komen.

hires
23/04/06, 21:26
Wellicht, een bedrijfsvoering (visie noem ik het) is geen star iets waar je nooit van afwijkt. Kortom zeg nooit nooit, maar voorlopig past Hostmerk er niet in. En het veelbesproken ROI maakt dat plaatje compleet ;)

Hostmerk heeft mijn inziens al voldoende input gehad van (potentiele) deelnemers; echter is daar zeer summier of helemaal niet op ingegaan en blijft het gewoon stil. Het zal van beide kanten moeten komen.

Hopelijk wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een stabiele opzet. :) En als er inderdaad te weinig nieuws komt werkt dat niet bevorderend en zijn hosters geneigd zich niet aan te sluiten of input te geven. Daarentegen denk ik dat als je geen half werk wilt verrrichten en echt een goed hostmerk neer wil zetten in de breedste zin, dat daar ook tijd overheen gaat.

Alerd
23/04/06, 21:28
laten we het hopen....

Maar wederom geen reactie van hostmerk.... :)

hires
23/04/06, 21:44
Ik denk dat het ook niet zomaar even wat is, een hostmerk opzetten. Dit is te lezen als nieuwsbericht, over Arnout Veenman die een SIDN bijeenkomst heeft bezocht:
http://hostmerk.nl/?p=nieuws&item=17

Wat ik uit dit nieuwsbericht proef (maar dat is mijn mening..) is dat SIDN niet erg mee wil werken met hostmerk en liever op hun eilandje blijft zitten, met in hun achterhoof misschien hun eigen doelstelling (?). Wat beter zou zijn in mijn ogen is een éénduidige oplossing waarbij alle bealngrijke partijen hun neus dezelfde richting op hebben. Maar als SIDN niet openstaat voor (zoals in dit bericht) een Adviesraad voor deelnemers, en dus geen advies nodig denken te hebben (terwijl ze zelf een syteem hebben wat toch niet helemaal goed werkt zo af en toe..) dan schiet het niet op met hostmerk en kan het even duren..

Maar ok, ik was niet bij de meeting en heb daar verder weinig van meekregen dus..

ju5t
23/04/06, 22:26
Het is voor sommige mensen wel erg makkelijk om te zeggen, wat is nou 450 euro? En hierdoor meteen de link leggen naar de kleinere ondernemers.

Maar wat is 450 euro voor bedrijvens als Vuurwerk en XS4ALL? Naast het feit dat hier nog wel een bedrijfsoverleg voor plaats moet vinden is dit bedrag natuurlijk peanuts, de laagste managers zijn hier al tekenbevoegd voor.

Waar ik dus wel nieuwschierig naar ben is waarom deze bedrijven hier niet aan mee werken. Is er contact geweest met hen, zo ja, wat waren hun reacties? Natuurlijk kun je klein beginnen en hopen op het beste door hier en daar wat persberichten uit te brengen. Maar je zult toch echt naamsbekendheid moeten creëren, en zo gebeurd dat niet bepaald. Geweldig dat 9,000 klanten van PCExtreme er vanaf weten natuurlijk, maar ik heb eerlijk gezegd m'n twijfels of deze mensen hun keuze hierop gaan baseren.

De reden waarom wij niet kiezen voor hostmerk komt simpelweg door het feit dat ik denk dat, ondanks het echt een goede stap in de richting is, er bepaalde punten nogal simpel worden ingeschat. Hosting is geen exact science en dat zal het hopelijk ook nooit worden. Maar nu is men erg streng gefocust op de regelgeving. Natuurlijk kun je niet te soepel worden, maar er wordt niet bepaald out of the box gedacht.

Verder hoop ik dat het een succes wordt, moge dat duidelijk zijn, maar momenteel zullen we er niet mee in zee gaan. In de toekomst gaan we het er zeker nog een keer over hebben.

Hjalmar
23/04/06, 22:31
Met het keurmerk kan je naar je (potentiële) klanten een betrouwbare indruk over laten komen. Ook al hebben zij nimmer van het keurmerk gehoord. Ook zie ik het weer als één van de eigenschappen bij het vraagstuk:

"Hoe onderscheid jij je van je concurrenten"

Just my opinion

bakkerl
23/04/06, 22:53
Bij hoeveel bedrijven waar jij inkoopt heb je gekeken of het ze het MKBOK keurmerk hebben? Als ze het toevallig hebben is het meegenomen.

Santario
24/04/06, 04:58
PCExtreme heeft meer dan 10.000 klanten hoor. Beslist geen kleine speler in de hostingmarkt. Bovendien pakken ze hun zaken gewoon goed aan. Ik zou bij webhosting beslist niet snel aan Xs4All denken, dat is immers hoofdzakelijk een access provider.

Ik denk dat je ook de vraag moet stellen wat voor klanten (voornamelijk budgetklanten) schat ik gezien de tarieven. No offence trouwens hoor. Wij richten ons bijvoorbeeld op bedrijven en die moeten uiteindelijk toch de waarde gaan inzien van een keurmerk. Grote bedrijven kiezen in dat geval toch eerder voor XS4ALL.


Met het keurmerk kan je naar je (potentiële) klanten een betrouwbare indruk over laten komen. Ook al hebben zij nimmer van het keurmerk gehoord. Ook zie ik het weer als één van de eigenschappen bij het vraagstuk:

"Hoe onderscheid jij je van je concurrenten"

Just my opinion

Ja kom, we zetten lekker even een paar nietszeggende keurmerken op een website, zo krijgt de klant nog meer vertrouwen in ons. Kom op zeg, leer klanten kennen, het zijn geen domme wezens. Klanten weten tegenwoordig echt wel hoe of wat. Het MKBOK keurmerk is ook zoiets, naamsbekendheid onder consumenten is nihil (en dat is zelfs al teveel qua omschrijving) evenals het hostmerk keurmerk.

Ik blijf bij mijn standpunt dat geen enkel keurmerk een kans van slagen heeft als instellingen zoals de Consumentenbond er niet achter staat c.q. een aantal vingers in de pap heeft.

En om terug te komen op of wij ons zouden bij Hostmerk: nog steeds niet, terwijl we echt wel aan alle eisen voldoen, echter zien wij er de toegevoegde waarde nog niet van in. Geld is totaal geen probleem, maar ik geef liever een klant een Ipod van dat geld dan dat ik het uitgeef aan Hostmerk. Bij de eerste verdien ik er nog wat mee: een klant die nog tevredener is dan hij nu al is. Bij Hostmerk, wat krijg ik er daar voor terug? Ze doen geen geschillen beslechten etc. Wat hun op de site zetten qua klachtenregeling is niet wettelijk erkend. Als je bij de SGC in Den Haag een klacht neerlegt zal de rechter in 99,9% van alle gevallen dat advies overnemen. Bij Hostmerk echter niet.

Wat heeft Hostmerk tot op heden bereikt? Komen ze voor de belangen van hostingproviders op? Ga maar eens je tanden zetten in dat hele tapverhaal. Daar zie je Hostmerk niet, de gevestigde spelers in de markt wel. Hostmerk zal zich voor mij eerst nog moeten bewijzen, en dat moeten ze ook kunnen ZONDER providers die bij hun zijn aangesloten. Zodra de gevestigde bedrijven zich aanmelden bij Hostmerk (XS4ALL, VUURWERK etc.) zullen wij ons ook aanmelden, eerder niet.

Ik ben nog steeds op zoek naar 5 punten die ik als positief kan beschouwen als ik me inschrijf bij Hostmerk. Dat ROI persbericht? Laat me niet lachen.

Verder deel ik de mening zoals die op ********.com is gepubliceerd :D

Domenico
25/04/06, 02:06
"Zodra de gevestigde bedrijven zich aanmelden bij Hostmerk (XS4ALL, VUURWERK etc.) zullen wij ons ook aanmelden, eerder niet."

Wat een foute gedachte zeg! Sorry, maar ik moest gelijk even aan een kudde schapen denken.

Enkelen hier in deze thread en op het forum laten precies zien hoe vast bepaalde mensen in hun denken zitten en hebben niet in de gaten hoe hard zij meewerken aan het in stand houden van zaken die ze zelf eigenlijk anders zouden willen zien. Het feit dat 'grote bedrijven' zich ver op afstand houden van openbare forums zoals dit is dat zij zich helemaal niet geroepen voelen om zich kwetsbaar op te stellen. We zouden allemaal willen zien dat 'iedereen' hier zou komen discussieren maar waarom moeten ze dit willen als ze toch weten dat er een grote kans bestaat dat ze zullen worden afgekraakt en afgeschoten? En als een mooi initiatief zoals hostmerk het nu eens anders wil doen en mee wil komen praten is het ook niet goed en word er erg kinderachtig gedaan en gereageerd. Als er dan niet gereageerd word op kinderachtige opmerkingen is het ook niet goed dus waar gaat het nu eigenlijk om en wat proberen jullie toch steeds weer te bewijzen?

Wat willen jullie nu eigenlijk? Altijd maar klein blijven en jezelf klein blijven voelen want dat is namelijk wat heel veel van jullie doen. Een beetje groot denken is er niet bij (ja als het gebeurd dan ook gelijk groter en uiteraard onrealistischer dan menig fortune 500 bedrijf) en altijd maar weer worden steeds weer dezelfde namen genoemd als het om 'grote' en 'gevestigde' namen gaat maar wat veel van jullie waarschijnlijk niet weten of zijn vergeten is dat ook deze bedrijven (bijna allemaal) nog niet eens zo heel erg lang geleden ook klein zijn begonnen en zijn gestart met een paar mensen met ieder een eigen idee over een bedrijf runnen en zaken doen (denk even aan xs4all en vuurwerk). Denk niet dat zij zo 'groot' zoals ze nu zijn waren geworden met dezelfde instelling als ik sommigen van jullie hier ten toon zie spreiden hoor. Kijk, toen deze bedrijven begonnen was er nog helemaal niets vergelijkbaars en de tijden zijn nu dus anders. Dit vraagt dan ook om andere taktieken en invalshoeken dus probeer het dan niet op dezelfde manier te doen als de pioniers want dat gaat je niet lukken. Sterker, stel jezelf eens de vraag waarom de 'gevestigde orde' zou meewerken aan het laten op komen van de concurrentie dus waarom aan deze bedrijven de keus laten om jezelf te ontplooien? Sta open voor nieuwe ideen en initiatieven ipv ze af te kraken en misschien word het dan nog eens wat.

Nogmaals, uitspraken als "Zodra de gevestigde bedrijven zich aanmelden bij Hostmerk (XS4ALL, VUURWERK etc.) zullen wij ons ook aanmelden, eerder niet." doen mij echt oprecht verbazen en blijken van een gebrek aan lef en visie. Draai het om man en maak het zo belangrijk dat de 'groten' wel mee moeten doen tegen wil en dank!!! Veel van jullie doen jezelf zo tekort door zonder verder na te denken als een gek te ageren tegen initiatieven als hostmerk. "Als er geen miljoenen euro's achter zitten en minstens 50 man personeel dan zal het wel niets zijn". Zo kortzichtig, zo dom en zo jammer...

Het is 1:45 en ik heb deze text even snel getikt voor het slapen gaan dus stijl- en schrijffouten voorbehouden!

:lovewht:

Alerd
25/04/06, 02:43
RAAAAAAH had een hele lange post hier, ram ik een keer te vaak op backspace kwam hier op neer:

Maar wel een goede post Domenicco :D. 1 die stof geeft tot nadenken/discussie.

Hostmerk communcieert mijn inziens te weinig met potentieële leden, feedback en opmerkingen wordt nauwelijks wat mee gedaan voor zover ik kan beoordelen.

Hostmerk is voor ons op het moment die €450 niet waard, en niet omdat ik dat geld niet uit wil geven, maar omdat we meer hebben aan bijvoorbeeld een aantal maanden banneren op wht.
Wat kan hostmerk voor de hosters betekenen? Blijkbaar dient dit duidelijker te worden....
Gaat hostmerk zich als belangenbehartiger positioneren, een soort branchevereniging die zich bijvoorbeeld bezig houdt met zaken als een trage en loge sidn waar we allemaal last van hebben?
Een branchevereniging die met zijn keurmerk hosters van de hostertjes kan onderscheiden.?
Hostmerk kan zo veel moois zijn, en zeker als hosters er de schouders onderzetten.

Ik laat me graag overtuigen Arnout :)

crazycoder
25/04/06, 07:42
@Domenico

Als hostmerk serieus genomen wil worden dan moeten zij eerst ook zichzelf serieus nemen.

Dat wil dus zeggen een echte keuring, bij voorkeur door een extern bureau. Heel het gedoe rond een hoster die het keurmerk binnen 4 maanden verliest is slecht voor de reputatie van een keurmerk, in deze fase kan hostmerk zich dit soort fouten gewoon niet permiteren.
Het is met name slecht voor het vertrouwen wat de klant in hostmerk zal hebben en een goed excuus voor een ieder die zichzelf niet aan wil melden.
Dit had men vooraf moeten voorzien en door een audit moeten voorkomen. De extra test is een goed begin.

Dat wil dus ook zeggen geen persberichten de deur uit doen waar je met gemak gaten in schiet.

Er is overigens niets mis mee als iemand wil wachten totdat bijv vuurwerk of widexs zichzelf aan heeft gemeld. Dat moeten zij helemaal zelf weten.

veenman
25/04/06, 08:33
Ik ben de starter van de deelnemerspetitie, daarop volgend deelnemersforum en zit de SIDN nog steeds op hun huid. HostMerk doet expliciet niet aan belangenbehartiging. Op persoonlijke titel doe ik dat al een behoorlijke tijd wel, zelfs voordat ik HostMerk kwam. Waarbij ik morgen aanwezig zal zijn bij een bijeenkomst in het kader van DigiBewust.

Nog even wat betreft HostMerk. Als je antwoord van ons wenst dan kun je je vraag het beste per pb, e-mail of telefonisch stellen.

Santario
25/04/06, 11:40
"Zodra de gevestigde bedrijven zich aanmelden bij Hostmerk (XS4ALL, VUURWERK etc.) zullen wij ons ook aanmelden, eerder niet."

Wat een foute gedachte zeg! Sorry, maar ik moest gelijk even aan een kudde schapen denken.

Enkelen hier in deze thread en op het forum laten precies zien hoe vast bepaalde mensen in hun denken zitten en hebben niet in de gaten hoe hard zij meewerken aan het in stand houden van zaken die ze zelf eigenlijk anders zouden willen zien. Het feit dat 'grote bedrijven' zich ver op afstand houden van openbare forums zoals dit is dat zij zich helemaal niet geroepen voelen om zich kwetsbaar op te stellen. We zouden allemaal willen zien dat 'iedereen' hier zou komen discussieren maar waarom moeten ze dit willen als ze toch weten dat er een grote kans bestaat dat ze zullen worden afgekraakt en afgeschoten? En als een mooi initiatief zoals hostmerk het nu eens anders wil doen en mee wil komen praten is het ook niet goed en word er erg kinderachtig gedaan en gereageerd. Als er dan niet gereageerd word op kinderachtige opmerkingen is het ook niet goed dus waar gaat het nu eigenlijk om en wat proberen jullie toch steeds weer te bewijzen?

Wat willen jullie nu eigenlijk? Altijd maar klein blijven en jezelf klein blijven voelen want dat is namelijk wat heel veel van jullie doen. Een beetje groot denken is er niet bij (ja als het gebeurd dan ook gelijk groter en uiteraard onrealistischer dan menig fortune 500 bedrijf) en altijd maar weer worden steeds weer dezelfde namen genoemd als het om 'grote' en 'gevestigde' namen gaat maar wat veel van jullie waarschijnlijk niet weten of zijn vergeten is dat ook deze bedrijven (bijna allemaal) nog niet eens zo heel erg lang geleden ook klein zijn begonnen en zijn gestart met een paar mensen met ieder een eigen idee over een bedrijf runnen en zaken doen (denk even aan xs4all en vuurwerk). Denk niet dat zij zo 'groot' zoals ze nu zijn waren geworden met dezelfde instelling als ik sommigen van jullie hier ten toon zie spreiden hoor. Kijk, toen deze bedrijven begonnen was er nog helemaal niets vergelijkbaars en de tijden zijn nu dus anders. Dit vraagt dan ook om andere taktieken en invalshoeken dus probeer het dan niet op dezelfde manier te doen als de pioniers want dat gaat je niet lukken. Sterker, stel jezelf eens de vraag waarom de 'gevestigde orde' zou meewerken aan het laten op komen van de concurrentie dus waarom aan deze bedrijven de keus laten om jezelf te ontplooien? Sta open voor nieuwe ideen en initiatieven ipv ze af te kraken en misschien word het dan nog eens wat.

Nogmaals, uitspraken als "Zodra de gevestigde bedrijven zich aanmelden bij Hostmerk (XS4ALL, VUURWERK etc.) zullen wij ons ook aanmelden, eerder niet." doen mij echt oprecht verbazen en blijken van een gebrek aan lef en visie. Draai het om man en maak het zo belangrijk dat de 'groten' wel mee moeten doen tegen wil en dank!!! Veel van jullie doen jezelf zo tekort door zonder verder na te denken als een gek te ageren tegen initiatieven als hostmerk. "Als er geen miljoenen euro's achter zitten en minstens 50 man personeel dan zal het wel niets zijn". Zo kortzichtig, zo dom en zo jammer...

Het is 1:45 en ik heb deze text even snel getikt voor het slapen gaan dus stijl- en schrijffouten voorbehouden!

:lovewht:

Domenico, ik had een reactie als deze verwacht. Allereerst vind JIJ het een foute gedachte. Laten we dit soort dingen niet gelijk tot een feit bombarderen.

De reden dat wij dan pas meegaan omdat het hele Hostmerk gebeuren totaal geen nut heeft als de grote bedrijven niet meedoen, simpel. Hostmerk kan wellicht voor de kleine providers in de toekomst wat betekenen, maar daarmee hebben ze zich voor ons nog niet bewezen. De grote jongens zijn vele malen kritischer en ik ben benieuwd of Hostmerk aan hun verwachtingen kan voldoen. Die verwachtingen zijn er wel degelijk bij de partijen, maar Hostmerk laat nog niets van zich horen daar. Hoe kan een kleine provider Hostmerk dan serieus nemen?

En er is niets mis mee om het princiepe te hanteren van als een schaap over de dam is etc. Als iedereen een pioniersrol zou willen vervullen was Hostmerk rijk geweest maar hadden ze alsnog niets bereikt.

Daarnaast kan ik je wel vertellen hoe een aantal grote partijen denken over Hostmerk en ook wat een aantal eisen van uit hun kant zijn willen zij zich aanmelden. En ht gekke is, die eisen en gedachtes zijn ook door de kleine providers meerdere malen gecommuniceerd richting Hostmerk, al dan niet via dit forum. Echter, Hostmerk doet er geen zak mee.

Hostmerk stelt zich tot op heden niet op als een professionele instantie die de branch KAN vertegenwoordigen. Als eerste zal er dan wat moeten gebeuren bij de zittende medewerkers.

Skunkah zegt dat Hostmerk express niets doet aan belangenbehartiging. Nou, geef me dan helemaal een reden waarom men bij Hostmerk zou moeten aanmelden? Puur en alleen om het keurmerk. Duur keurmerkje voor een instantie die niet commercieel wenst te zijn. Voor mij is het hele Hostmerk gebeuren nog steeds een wassen neus welke mensen wilt voorspiegelen dat ze onafhankelijk zijn, ze professioneel zijn etc. Lof voor de initiatiefnemers, maar ook een domper voor hen die het in de huidige vorm uitvoeren en totaal niets met de reeds gegeven feedback doen.

Kom op jongens, durf kritiek aan te nemen. Hostmerk is een goed initiatief, echter de manier waarop het aangepakt is is volkomen fout. Menig lid van WHT heeft dat reeds aangegeven en ook de nodige feedback gegeven, doe er dan ook wat mee. En durf ook toe te geven als Hostmerk aan het einde van het tracject niet blijkt te werken. Leuk geprobeert, maar niet de gewenste resultaten behaald, niets mis mee.

Last but not least: als Hostmerk toch menig maal feedback van potentiele hosters krijgt en er totaal niets mee doen, denk je zo meer providers aan te trekken?

En Domenico, ik waardeer het dat je je eigen mening durft te geven, afgzien van de waarde die ik hecht aan woorden zoals 'dom', 'kortzichtig' etc. Probeer alleen te voorkomen dat mensen gaan denken dat je aandelen Hostmerk hebt...

Triloxigen
25/04/06, 11:45
Dat wil dus zeggen een echte keuring, bij voorkeur door een extern bureau.
Dat is echt de grootste onzin die ik tot nu toe gehooord heb.
Hostmerk is een extern bureau, het bedrijf keurt niet zichzelf :s



Domenico, ik had een reactie als deze verwacht. Allereerst vind JIJ het een foute gedachte. Laten we dit soort dingen niet gelijk tot een feit bombarderen.

Ik ben het anders erg met Domenico eens, ik heb het idee dat vele hier een toekomst visie missen.

Santario
25/04/06, 11:49
Ik ben het anders erg met Domenico eens, ik heb het idee dat vele hier een toekomst visie missen.

Dat mag, alleen om dat nou weer te koppelen aan de gedachte dat vele hier een toekomstvisie missen zegt denk ik meer over jou dan over anderen.

Triloxigen
25/04/06, 12:05
Dat mag, alleen om dat nou weer te koppelen aan de gedachte dat vele hier een toekomstvisie missen zegt denk ik meer over jou dan over anderen.

Hoeveel 'bedrijven' zijn er hier al over de kop gegaan en overgenomen? Naar mijn idee al zeker de helft wat te wijten is aan gebrek aan toekomst visie.

Maar ik ben benieuwd, wat zegt dat over mij?

crazycoder
25/04/06, 12:19
Dat is echt de grootste onzin die ik tot nu toe gehooord heb.
Hostmerk is een extern bureau, het bedrijf keurt niet zichzelf :s

Hostmerk heeft eisen vastgesteld en verleend het keurmerk als aan bepaalde eisen wordt voldaan. Daarmee behoort hostmerk een volstrekt onafhankelijke positie in te nemen.

Het is volstrekt onduidelijk wie de keurmeesters zijn.

Met een extern bureau wordt dus bedoelt dat niet hostmerk zelf de keuringen doet wat getuige jouw reactie blijkbaar wel het geval is.
Als dat klopt dan is het een slechte zaak omdat je bij een audit de keurmeester wellicht informatie moet verstrekken die je niet zomaar aan andere hosters bekend wil maken.
Of wordt er ook geen audit gedaan??

ju5t
25/04/06, 12:25
Je kunt moeilijk ontkennen dat grote bedrijven nodig zijn om de massa te bereiken. Gebeurd dit niet, heeft het keurmerk ook in mijn ogen geen grote toegevoegde waarde.

Voor Domenico, wat heeft het wegblijven van bedrijven als XS4ALL en Vuurwerk op webhostingtalk.nl te maken met Hostmerk? Ik mis de connectie tussen beide. Als je doelt op het feit dat zij niet op de hoogte kunnen zijn van mogelijke ontwikkelingen denk ik dat je hier erg naast zit. Het is ook aan Hostmerk om actie te ondernemen. Met afwachten bereik je nooit iets. Je kunt onmogelijk van je clientèle verwachten dat zei dit voor je doen, alhoewel dit toch zeker ook moet gebeuren.

Dit topic laat weer zien hoe kwetsbaar mensen zijn voor lichte kritiek.

Ik denk dat gebrek aan toekomstvisie niets met dit onderwerp te maken heeft. Een keurmerk moet toegevoegde waarde geven aan je bedrijf, doet het dit niet, is het weg gegooid geld. Al was het 10 euro.

Nogmaals, goed initiatief, maar ik blijf toch nog even de kat uit de boom kijken.

veenman
25/04/06, 12:39
Je kunt onmogelijk van je clientèle verwachten dat zei dit voor je doen, alhoewel dit toch zeker ook moet gebeuren.
HostMerk is een gezamelijk belang. Het wordt gedragen door haar deelnemers. HostMerk deelnemers zijn dus geen clientèle. Ze zijn de direct belanghebbenden van het succes er van, vergelijkbaar met de aandeelhouders van een bedrijf.

ju5t
25/04/06, 12:42
Daar heb je inderdaad een punt. Alleen zijn aandeelhouders niet verantwoordelijk voor de marketing strategie en promotie van een bedrijf.

Domenico
25/04/06, 12:43
"De reden dat wij dan pas meegaan omdat het hele Hostmerk gebeuren totaal geen nut heeft als de grote bedrijven niet meedoen, simpel."

Precies mijn punt! Pas meedoen als het volgens jou wat kan opleveren. Wat jij eigenlijk zegt is dat je het eens bent met de publieke opinie en daar ook helemaal niets aan wil proberen te veranderen maar slechts wil ondersteunen (lees: volgen!). Mensen/bedrijven die slechts volgen en op geen enkel punt bijdragen moeten vooral niets anders doen dan blijven volgen. Kritiek leveren op van alles en nog wat is heel erg simpel maar ook heel erg menselijk. Het grootste deel van de bevolking houd zich hiermee bezig en laat nu net ik het grootste deel van de bevolking ook erg dom vinden. ;) Dit is mijn probleem en heeft hier verder ook niet zoveel te maken maar ik blijf het jammer vinden dat er zoveel gepraat moet worden om iets wat zich nu eenmaal nog moet vormen. Ik doe pas mee als anderen meedoen is het tegenovergestelde wat nu zou moeten gebeuren. je kunt nu eenmaal niet alles uitsluiten en bepaalde risico's moeten genomen worden om verder te komen. Ik heb 0,0 aandeel hostmerk maar heb bijvoorbeeld wel heel veel aandelen KPN uit de tijd dat het aandeel niet veel meer waard was. Sometimes you win, sometimes you lose en ook over hostmerk hebben wij niet al te veel nagedacht en gewoon meegedaan. Ik houd ervan om vicieuze cirkels te doorbreken en dit is er een van. Nooit geschoten is namelijk altijd mis!

Oja iene miene mutte, ehm nevermind. Wij kiezen en de 450 euro voor hostmerk en ipods voor klanten en reklame maken op verschillende sites en... Zijn we hier zakelijk bezig of wat?

Iedereen van groot tot klein is welkom op wht en dat zal altijd zo blijven maar bedrijven die zich profileren als bedrijf maar problemen hebben met enkele honderden euro's zijn gewoon geen bedrijven in mijn ogen. Nothing more, nothing less.

Vergeten jullie ook niet dat het eerder de negatieve verhalen zijn waar je over leest dan de positieve?

Domenico
25/04/06, 12:54
Voor Domenico, wat heeft het wegblijven van bedrijven als XS4ALL en Vuurwerk op webhostingtalk.nl te maken met Hostmerk? Ik mis de connectie tussen beide. Als je doelt op het feit dat zij niet op de hoogte kunnen zijn van mogelijke ontwikkelingen denk ik dat je hier erg naast zit.
Ik weet dat zij op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen en ook dat zij hier gewoon meelezen. De vergelijking die ik wilde maken is dat het word geaccepteerd dat bijvoorbeeld een bedrijf als 'xs4all' niet meedoet aan publieke discussies maar als een hostmerk dat wel doet is het niet goed en zijn ze niet professioneel. Wat je bij de grootste bedrijven ziet is dat zij geen van allen meedoen aan publieke discussies en daar is een reden voor. Dat wij dit allen accepteren is al een lachertje maar dat we ze dan ook als professioneel bestempelen omdat er niet gecommuniceerd word met de klanten/consumenten is al helemaal erg. Ja er word gecommuniceerd via helpdesks en de media (reclame) maar noem je dat communicatie? Er word alleen maar gemeld (one way) en dat word voor het gemal door de vele schapen maar aangenomen als waarheid.

Hoe asocialer een bedrijf zich opsteld des te meer respect er voor schijnt te bestaan bij verschillenden hier op het forum en dat verbaasd me keer op keer op keer op keer. Ipv hier iets aan te doen lijkt het streven alleen maar groter om hetzelfde doel te bereiken. Er moet alleen maar afgenomen worden en verder moet de klant/consument niet zeiken. :r

THINK!



Ik denk dat gebrek aan toekomstvisie niets met dit onderwerp te maken heeft. Een keurmerk moet toegevoegde waarde geven aan je bedrijf, doet het dit niet, is het weg gegooid geld. Al was het 10 euro.
Je houd jezelf klein door te denken dat het hostmerk alleen maar waarde zou kunnen hebben als je grootste concurrenten je eerst voor moeten gaan willen jullie mee gaan doen.

ju5t
25/04/06, 13:11
Vergeten jullie ook niet dat het eerder de negatieve verhalen zijn waar je over leest dan de positieve?

Je zei het al eerder over een ander punt, maar dit is ook menselijk. Heb je niet gehoord van het onderzoek waaruit bleek dat mensen die samen klagen over een bepaald onderwerp sneller een band ontwikkelen? ;)

En dat de grote jongens meelezen weet ik wel zeker.

Het ligt in ieder geval niet aan de afwezigheid van grote bedrijven dat wij niet mee doen, maar aan het feit dat ik denk dat men ook grotere bekendheid mag genieten, alles mag wel wat breder uitgerold worden. Natuurlijk hebben ze hierbij hulp nodig, het is niet voor niets een stichting, maar bepaalde punten mogen van mij best opener zijn. Het doel is om consumenten een duidelijk beeld te verschaffen, in hoeverre is dit aantoonbaar gebeurd?

En over het niet veel nadenken, ach, teveel nadenken is inderdaad niet altijd even verstandig. In dit geval kun je misschien ook wel zeggen dat je er niet teveel over moet nadenken maar gewoon moet doen. Misschien dat we achteraf gigantisch balen dat we het niet meteen gedaan hebben, maar dit is nou eenmaal een keuze.


Je houd jezelf klein door te denken dat het hostmerk alleen maar waarde zou kunnen hebben als je grootste concurrenten je eerst voor moeten gaan willen jullie mee gaan doen.

Behalve dat, het gaat om vertrouwen. Doe jij direct zaken met het eerste bedrijf wat je tegenkomt, ongeacht of zij de enige zijn die een bepaald product leveren? Je hebt nog nooit de kat uit de boom gekeken voor je ergens ingestapt bent? Misschien gaat de vergelijking hier niet helemaal op, maar dat is wel het idee erachter.

XBL
25/04/06, 13:16
Domenico, pas allereerst op met woorden die je in de mond neemt (op dit forum neer kwakt). Woorden als 'dom' moet je voorzichtig kiezen en kun je niet te pas en te onpas gebruiken, omdat je je daarmee behoorlijk voor lul kan zetten in een discussie/debat.

Verder is het niet mee doen aan Hostmerk, omdat het niet groot genoeg is, niet het enige probleem. Hostmerk heeft merkwaardige acties, met als eerste die in me te binnen schiet het topic over de ROI... ons allen bekend. Maar ook reacties over eerdere draadjes over Hostmerk bevat typische berichten.

Blijkbaar zit er dus nog iets niet goed in Hostmerk. Of grote partijen wel of niet mee doen, zolang Hostmerk nog steeds een slecht gevoel achter laat bij mij, kan Hostmerk deelname van mijn kant vergeten (en ja, ondernemen is veel op gevoel).

Jochem

ju5t
25/04/06, 13:22
De vergelijking die ik wilde maken is dat het word geaccepteerd dat bijvoorbeeld een bedrijf als 'xs4all' niet meedoet aan publieke discussies maar als een hostmerk dat wel doet is het niet goed en zijn ze niet professioneel.

De bewaarplicht? Verder heeft het wel of niet mee doen aan publieke discussies in mijn opinie niets te maken met professionaliteit, ja of nee.

Keenondots
25/04/06, 13:42
Bij hoeveel bedrijven waar jij inkoopt heb je gekeken of het ze het MKBOK keurmerk hebben? Als ze het toevallig hebben is het meegenomen.
Maar een reis boek je wel bij een ANVR-achtig iets, toch? Als het keurmerk dus maar bekend genoeg wordt...

Domenico
25/04/06, 13:46
@getUP, je kan heel erg lang naar die kat blijven kijken maar zolang je zelf geen stappen zet zal er vrij weinig gebeuren. Ik heb in mijn leven al veel onderzoeken gelezen en houd het nog steeds bij dus ook dat gegeven (samen klagen -> band) is mij niet vreemd.

@XBL, ik gebruik het woord dom niet te pas of te onpas. Ik vind mensen ansich gewoon hele domme wezens en daar is verder helemaal niets geheim aan. Hoezo bewaarplicht?

Het gaat niet alleen over wel of niet hostmerk maar over de algemene instelling van sommigen, over hoe zij het in het leven staan en over bepaalde meningen die op de een of andere manier via het forum naar boven komen.

Maar no hard feelings en het blijft maar een mening van mij maar het lijkt of alleen zwart en wit kunnen bestaan terwijl er nog zo veel meer is dat blijkbaar niet gezien kan of wil worden. Ja, bepaalde opmerkingen en onderzoeken konden wat beter maar om het dan gelijk zo af te branden. Probeer eens een keer tussen de regels door te lezen, het zal je goed doen.

En om even met een analogie af te sluiten: Ik koop mijn kaas liever vers bij een kaasboer (of echt bij de boer zelf) dan zo'n vies klef fabriekskaasje uit zo'n hele grote (professioneel?) en vooral dure fabriek. Ja erg professioneel allemaal maar doe toch maar niet...

Alerd
25/04/06, 15:46
Domenico, je bent inderdaad misschien wat minder subtiel in dit draadje, maargoed ben ik zelf ook weleens, en is altijd nog beter dan schijnheilig gedoe ;)

Alleen opmerkingen als over die paar knaken investeren vind ik weer zozo, lijkt me dat dit vooral niet over het geld moet gaan, maar over hostmerk zelf.
Al was hostmerk 5 tientjes, dan nog schort er wat aan....

Ik denk dat hostmerk zowel naar de consumenten als potentieële deelnemers opener en duidelijker dient te communiceren.
Maargoed, dat is al zovaak gezegd... (zou er misschien een reden voor zijn?:) )

ju5t
25/04/06, 16:03
Ik heb nooit gezegd dat ik altijd de kat uit de boom blijf kijken. We houden het in de gaten en haken in mocht het moment daar zijn. Simpel als dat.

veenman
25/04/06, 16:29
Ik hoor veel dingen die voor verbetering vatbaar zijn, sommigen ook zeer terecht. Echter bestaat HostMerk uit een team van voornamelijk ondernemers, die allemaal maar beperkt tijd hebben, dat is de bottleneck. Dus mocht je je geroepen voelen. We kunnen altijd mensen gebruiken die zich als vrijwilliger voor HostMerk willen inzetten, net zoals de rest van het HostMerk team!

Alerd
25/04/06, 18:05
Arnout, als ik tijd vrij kan maken ga ik aan een mailtje zitten vanavond hierover.. :)(had sowiezo nog wat opmerkingen over isp gids dus kan daar mooi bij)

FransVanNispen
25/04/06, 23:21
Ik vind het keurmerk een héél goed initiatief, en ook vind ik het héél goed dat er op sommige punten strenge eisen zijn.

Het is de bedoeling ervoor te zorgen dat een klant weet waarom hij voor een gecertificeerd bedrijf zou kiezen, namelijk dat het bedrijf voldoet aan een aantal cruciale technische eisen.

Anders dan bijv een UNETO (keurmerk voor reparatie bedrijven van consumenten electronica als ze nog bestaan), waar je bij het betalen van de jaarlijkse bijdrage direct een plakaat krijgt toegestuurd om aan je deur te bevestigen. Pure misleiding voor de consument.

Het SIDN lidmaatschap valt inderdaad over te twisten, omdat je behoorlijk wat domeinen moet hebben wil je hier winst op maken. Echter zijn wij sinds dit jaar ook Cat I lid, en heb er totaal geen spijt van. Alles in eigen beheer, zonder wachttijden.

Wat ik echter wel vind, is dat de prijs die zij vragen voor een lidmaatschap behoorlijk hoog is. Dit blijkt ook wel aan het aantal aanmeldingen sinds het keurmerk van start is gegaan.

€ 475,- is gewoon een enorme slok geld voor een dienst die nog niets bewezen heeft. Het had mijn inziens een stuk beter gegaan als bijv de eerste x bedrijven bijv gratis gekeurd konden worden, de volgende voor bijv 100,- en zo langzaam opbouwend totdat er een duidelijke referentie is naar bedrijven die vertrouwen hebben getoond in dit initiatief.

Als dan na bijv één of twee jaar het tarief op € 475,00 gesteld zou worden, heb je ook een argument.

Ik sta achter het initiatief, maar vind een lidmaatschap momenteel echt geen € 475,00 waard.

Mark17
25/04/06, 23:45
UNETO bestaat nog.

eMiz0r
25/04/06, 23:54
Daarnaast hoor ik veel gedoe over de 450e die het kost. Dat vindt ik echt belachelijk, als je bedrijf staat of valt met zo'n bedrag dan doe je echt wat verkeerd.

475 euro is peanuts voor veel bedrijven natuurlijk. Maar persoonlijk vind ik 475 euro door de plee spoelen ook duur, jij niet?

Ik sponsor liever mijn ouders/vrienden dat geld, dan dat ik de oprichters van een nietszeggende stichting leuke extra's bezorg :)

Edit: dat er zoveel mensen vallen over het SIDN lidmaatschap vind ik echt bespottelijk. Het gaat er om dat je dubieze tussenpersonen uitsluit, niet omdat het "cool" is hier lid van te zijn. In het verleden heeft Openregistrar/ResellerSRS haar diensten uitgebreid bewezen en veel providers gedupeerd.

Je neemt toch ook geen colocatie af van een colocater, die colocate bij een andere colocater en op zijn beurt weer colo afneemt via het DC?

Edit 2 (ja je leest nog wel eens wat):


Precies mijn punt! Pas meedoen als het volgens jou wat kan opleveren.

Neem je het ons nou kwalijk dat we als ondernemer zijnde pas in iets investeren, op het moment dat het ook daadwerkelijk iets oplevert? Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling, dat schijnen veel mensen nog wel eens te vergeten.

veenman
26/04/06, 00:05
Zover ik weet heeft mijn functie bij HostMerk, mij alleen maar flink geld gekost en is er geen stuiver vanaf HostMerk naar mijn portomonee teruggevloeid. Anderzijds hoor ik ook continue het commentaar dat HostMerk niet adverteert in computertijdschriften. Dat is ook puur omdat daar simpelweg geen geld voor is.

Geen enkele functionaris van HostMerk wordt beter van de bijdrage van de deelnemers. Elke cent die er in komt wordt aan HostMerk besteed en geen enkele cent komt terecht in de portomonee van een HostMerk functionaris.

Domenico
26/04/06, 00:06
Neem je het ons nou kwalijk dat we als ondernemer zijnde pas in iets investeren, op het moment dat het ook daadwerkelijk iets oplevert? Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling, dat schijnen veel mensen nog wel eens te vergeten.

Tuurlijk niet maar gratis geld wil iedereen wel toch? Ik had het hier over risico's durven nemen...

FransVanNispen
26/04/06, 00:10
Het gaat er ook niet om dat de 475 niet op te brengen is, maar of dat de 475 in verhouding is tot wat je er voor terug krijgt.

Om te zeggen "maar je moet vooruit kijken!" vind ik niet eerlijk, want na een jaar valt namelijk de rekening voor de volgende 475 in de bus (als het tarief niet omhoog gaat). Het is namelijk een jaarlijkse bijdrage en geen lange termijn investering.

Daarom vind ik dat het tarief te hoog is voor wat je er op dit moment voor terug krijgt. Als het keurmerk aanslaat, en in de toekomst een belangrijke pijler is voor een consument om een keuze op te baseren, is 475 op dat moment niet veel meer. Maar om die hoop nu al te laten betalen vind ik onterecht.

Bullcat
26/04/06, 00:15
is het niet beter om een iso gecertificeert bedrijf te worden , dat kost ook wel wat, maar dan heb je ook wel wat eigenlijk !!

Dennie-DeTi
26/04/06, 10:15
Edit: dat er zoveel mensen vallen over het SIDN lidmaatschap vind ik echt bespottelijk. Het gaat er om dat je dubieze tussenpersonen uitsluit, niet omdat het "cool" is hier lid van te zijn. In het verleden heeft Openregistrar/ResellerSRS haar diensten uitgebreid bewezen en veel providers gedupeerd.


Misschien kunnen ze een lijst van "gecertificeerde" resellers maken. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf als TransIP alles net zo goed voor elkaar heeft. Dus een bedrijf die via TransIP registreert, net zo'n goede service kan leveren als een bedrijf wat rechtstreeks bij SIDN zit.

- Dennie

veenman
26/04/06, 10:24
Misschien kunnen ze een lijst van "gecertificeerde" resellers maken. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf als TransIP alles net zo goed voor elkaar heeft. Dus een bedrijf die via TransIP registreert, net zo'n goede service kan leveren als een bedrijf wat rechtstreeks bij SIDN zit.

- Dennie
Het idee heb ik persoonlijk mijn twijfels bij. Echter is het bij Hostmerk zo dat de deelnemers gezamelijk, die dus aan de huidige keuringseisen voldoen, dit soort ideeen wordt voorgelegt en indien zij zich er voor uitspreken zullen de keuringseisen worden gewijzigd. Het is ook niet de eerste keer dat dit idee boven komt drijven, dus het zal zeker besproken gaan worden. Anderzijds zou je wellicht met Hostmerk deelnemers kunnen gaan praten of zij er iets in zien, want zij hebben op dit punt de touwtjes in handen.

BsHosting
26/04/06, 10:33
sidn is pas rendabel als je veel domeinen registreerd (NL), kijk voor 100 namen per jaar hier is die 6a 700 euro gewoon weggegooid geld.

bij transip ben je dan misschien iets duurder uit maar dan nog red je met 100 namen je investering niet terug.

ik vind hostmerk op zich wel goed maar deze eis is ronduit belachelijk.
en wat er eveneens al opgemerkt werd onbeperkt bestaat niet en mag niet evenals fairuse toch zijn er hostmerk leden die het hanteren.

vraag mij dan af waarom wel goedgekeurd op dat punt terwijl het niet mag.

bakkerl
26/04/06, 10:45
Echter is het bij Hostmerk zo dat de deelnemers gezamelijk, die dus aan de huidige keuringseisen voldoen, dit soort ideeen wordt voorgelegt en indien zij zich er voor uitspreken zullen de keuringseisen worden gewijzigd.

Op deze manier wordt hostmerk langzamerhand wel een trage logge organisatie als er meer leden komen. Ongeveer net zo traag als SIDN en een zooitje mensen in DenHaag.

RobbertC
26/04/06, 10:56
Ik vind dat HostMerk een prima initiatief is, maar de uitwerking is net niet goed genoeg. Ik had het liever iets meer ISO-achtig gehad, waarbij HostMerk je alleen dwingt om over zaken na te denken (en zaken ook na te komen richting klanten) en je niet een bepaalde bedrijfsvoering opdringt.

475 euro per jaar is een prima bedrag, net zoals het SIDN-lidmaatschap. Wat ik jammer vindt, is de telefonische bereikbaarheid binnen 8 uur (en in de toekomst 4 uur). Waarom mogen wij dat niet zelf weten, zolang de klant maar op de hoogte is? Als de klant support via e-mail binnen 24 uur wordt beloofd, en dat ook nagekomen wordt, wat is daar dan mis mee? Als ik het goed heb is HostMerk er gekomen om de “rotte appels” er tussen uit te halen, dus degene die 24 uur telefonische bereikbaarheid beloven maar het niet na kunnen komen.

Bij de uptimegarantie is er wel voor de aanpak gekozen die mij aanstaat: over nadenken, communiceren met de klant en je er aan houden.

Verder vind ik dat HostMerk erg weinig doet aan promotie van het keurmerk. Logisch, want er is (nog) te weinig geld, dat kan dus pas als er meer bedrijven deelnemer worden. Maar het is nog helemaal niet duidelijk wat er dan gedaan gaat worden! Het is denk ik slim om met een marketingplan te komen, die ook beschikbaar is voor potentiële deelnemers. Nu is het als potentieel deelnemer maar gokken wat er gaat gebeuren, een marketingplan zorgt voor meer vertrouwen. In ieder geval bij mij ;)

veenman
26/04/06, 10:59
Op deze manier wordt hostmerk langzamerhand wel een trage logge organisatie als er meer leden komen. Ongeveer net zo traag als SIDN en een zooitje mensen in DenHaag.
Om helemaal specifiek te zijn hebben de deelnemers 3 tot 5 afgevaardigden in een Raad van Deelnemers (Aangeslotenen), die zullen het besluit moeten nemen.

Mijn doel is om de afstand tussen de deelnemers en de organisatie zo klein mogelijk te houden. De problematiek op dit punt met de SIDN realiseer ik me heel goed gezien ik daarvoor een overleg orgaan heb opgezet, dat ik hier niet zal spammen, waar de SIDN gedestileerd de stemming onder de deelnemers kan opsnuiven om zo een goed beeld te krijgen van wat er leeft.

Zolang ik mijn stempel op de Hostmerk organisatie kan blijven drukken zal ik me sterk blijven maken om de afstand tussen de deelnemers en de organisatie zo klein mogelijk te houden en de open communicatie tussen de organisatie en de deelnemers in stand te houden.


....
Verder vind ik dat HostMerk erg weinig doet aan promotie van het keurmerk. Logisch, want er is (nog) te weinig geld, dat kan dus pas als er meer bedrijven deelnemer worden. Maar het is nog helemaal niet duidelijk wat er dan gedaan gaat worden! Het is denk ik slim om met een marketingplan te komen, die ook beschikbaar is voor potentiële deelnemers. Nu is het als potentieel deelnemer maar gokken wat er gaat gebeuren, een marketingplan zorgt voor meer vertrouwen. In ieder geval bij mij ;)
Geld is een probleem, echter is er met 0-budget-marketing ook veel mogelijk. Echter kost alles tijd, en zoals ik al eerder aangaf is dat maar beperkt aanwezig binnen de organisatie. Nogmaals, als iemand zich geroepen voelt om een marketingplan voor HostMerk te maken, laat het me weten. We staan open voor alle suggesties en alle mensen die, net als de rest van het team, vrijwillig hun handen uit de mouwen willen steken voor HostMerk.


....
ik vind hostmerk op zich wel goed maar deze eis is ronduit belachelijk.
en wat er eveneens al opgemerkt werd onbeperkt bestaat niet en mag niet evenals fairuse toch zijn er hostmerk leden die het hanteren.

vraag mij dan af waarom wel goedgekeurd op dat punt terwijl het niet mag.
Het niet mogen hebben van 'fairuse' en onbeperkte diensten is (voornamelijk) van toepassing op diskruimte en dataverkeer. Dat staat ook duidelijk in de (volledige) keuringseisen. Mocht er toch een deelnemer zijn die na de keuring ineens op de punten van diskruimte en dataverkeer 'fairuse' of onbeperkt aan gaat bieden dan zal deze daar op worden aangesproken en indien deze daar niet van afstapt zijn keurmerk kwijtraken.

BsHosting
26/04/06, 11:17
voornamelijk van toepassing dus zegt niet dat de rest wel onbeperkt mag.

discutabel punt als je het mij vraagt dan.

geen onbeperkt etc aanbieden telt bij mij en bij meerdere denk ik zo op alles.

de 2 die jij noemt zijn het belangrijkste maar neem bv een pakket van 100 mb dataverkeer 10 gb
de rest mag onbeperkt ja wat is dat tot je account het niet meer toelaat dus fair use

druist dus tegen de regels in.

je bied immers iets aan wat in de ogen van de klant geen limiet kent.
zo moet je kijken he, kijk ik weet als hoster ook wel dat een klant bv geen 999 mailadressen gaat aanmaken maar een klant ziet dat niet die ziet alleen onbeperkt staan.

nu kan hij ivm ruimtegebrek etc maar 5 mailadressen aanmaken etc kom je dus al niet aan je verplichting.

als ik het mis heb hoor ik het graag maar dit is mijn visie

veenman
26/04/06, 11:25
nu kan hij ivm ruimtegebrek etc maar 5 mailadressen aanmaken etc kom je dus al niet aan je verplichting.

Het wordt niet beperkt. Echter fysieke beperkingen zijn natuurlijk iets anders dan administratieve beperkingen. Ik mag mijn ADSL verbinding ook onbeperkt gebruiken, echter het wordt toch beperkt door de overboeking van mijn provider en daarmee het gebruik van andere ADSL-abonnees.

Dit wordt in de keuringseisen ook op de volgende manier uitgelegd:

1.5 Een hostingprovider mag geen onbeperkte (Unlimited) diensten of Fair Use Policy (FUP) diensten aanbieden, waarbij met name gekeken wordt naar dataverkeer en schijfruimte.
De reden hiervoor is dat FUP niet transparant en duidelijk is voor de klant. Daardoor kan het gebeuren dat klanten behoorlijke narekeningen krijgen, terwijl zij veronderstellen dat er geen limieten gelden. FUP schept dus geen duidelijkheid omdat het uitgaat van een Fair Use, en deze wordt door de hostingprovider bepaald. Ook bepaalt deze de meerprijs van bijvoorbeeld het dataverkeer indien men de niet nader omschreven Fair Use overschrijdt. Dat kan dus misleidend voor de klant zijn. Daarom is HostMerk tegen het gebruik van FUP.

BsHosting
26/04/06, 11:30
als ik er maar 5 kan aanmaken terwijl de hoster in kwestie zegt onbeperkt of 999 en ik kan dmv ruimte gebrek er bv maar 5 maken is de hoster in gebreke.
dan wordt ik dus degelijk als klant wel beperkt want het staat op hun site dat het wel mag.

klanten lezen niet verder dan evt volgende regeltjes die zien staan fairuse of onbeperkt of 999 etc.

welke klant leest jullie eisen geen 1 volgens mij.
dus is duidelijkheid vanuit de hoster gewenst die het keurmerk wil voeren.

ff 1 vb naam van de hoster doet er niet toe daar dit geheel onwillekeurig is uitgezocht.


Email-aliassen Vrij Vrij Vrij

Databases MySQL MySQL MySQL

moet de klant hier duidelijkheid uithalen volgens mij toch niet

t.bloo
26/04/06, 12:02
Wat ik niet vind kloppen en gewoon 100% scheef is: je moet wel rechtstreeks lid zijn van de .nl organisatie maar niet van de .be/.com/.eu etcetera organisatie.

Wido
26/04/06, 12:12
Wat ik niet vind kloppen en gewoon 100% scheef is: je moet wel rechtstreeks lid zijn van de .nl organisatie maar niet van de .be/.com/.eu etcetera organisatie.Klopt, maar het is een NL keurmerk hé :)

Xerious
26/04/06, 12:17
Edit: dat er zoveel mensen vallen over het SIDN lidmaatschap vind ik echt bespottelijk. Het gaat er om dat je dubieze tussenpersonen uitsluit, niet omdat het "cool" is hier lid van te zijn. In het verleden heeft Openregistrar/ResellerSRS haar diensten uitgebreid bewezen en veel providers gedupeerd.

Ik snap je punt maar Hostmerk had het ook anders kunnen aanpakken.

Laat bijvoorbeeld, net zoals datacenters, de SRS controleren. Een partij als bijvoorbeeld Trans-IP is groot en bied toch een goede zekerheid. Bij de controle kan gedacht worden aan: financien, administratie etcetera. Voer deze keuringen gratis uit of op verzoek van de bedrijven zelf. Deze kunnen dan zelf ook weer schermen dat ze een Hostmerk Goedgekeurde Registrant zijn.



Hostmerk spreekt me wel aan hoor, daar niet van. Maar zolang een paar eisen nog steeds zo zijn zal ik mij niet aanmelden. Ik ben wel aan het investeren en profileren om aan een hoop voorwaarden te kunnen voldoen maar dat is niet voor Hostmerk maar voor mijn bedrijf.

€ 475,- is een hoop geld, ook voor een bedrijf. En dat geld kan je maar 1 keer uitgeven en wat koop je er het liefst voor? Een nieuwe switch of een logotje op je site dat zich nog moet bewijzen?

Furbster
26/04/06, 12:49
Als bedrijven te klein zijn om SIDN deelnemer te worden (daar dus kennelijk niet die 600 euro voor over hebben) dan is die 475 euro natuurlijk ook nooit op te brengen. TransIP en nog een aantal van dit soort bedrijven zal zijn zaakjes vast heel goed voor elkaar hebben, maar was er vroeger ook niet zoiets als ResellerSRS die ook 'de zaakjes prima voor elkaar had'? Het is daarom niet meer dan logisch dat de eis van een SIDN deelnemer blijft staan lijkt mij.

BsHosting
26/04/06, 13:11
Als bedrijven te klein zijn om SIDN deelnemer te worden (daar dus kennelijk niet die 600 euro voor over hebben) dan is die 475 euro natuurlijk ook nooit op te brengen. TransIP en nog een aantal van dit soort bedrijven zal zijn zaakjes vast heel goed voor elkaar hebben, maar was er vroeger ook niet zoiets als ResellerSRS die ook 'de zaakjes prima voor elkaar had'? Het is daarom niet meer dan logisch dat de eis van een SIDN deelnemer blijft staan lijkt mij.


dat is grote onzin

600 euro sidn wil je toch terugverdienen he en dat kan alleen door je klanten meer te laten betalen.
met een 100 domeinen per maand is dat lidmaatschap wel terug te verdienen maar met minder echt niet.

en wie zegt dat de sidn niet op de fles kan gaan.

net als wat eerder gezegd werd verplicht dan ook dns.be etc

ik denk dat bv transip groot genoeg is om als waarborg te staan.

je doet nu net dat sidn deelnemer heilig is ofzo, betekend dat dat die geen fouten maakt etc.
ken er zelf een aantal en die maken meer fouten als ze het zelf doen dan ik die het via transip bv doet.

t.bloo
26/04/06, 13:41
het gaat niet alleen om de centen, ook de techniek is bij een bedrijf als transip beter geregeld!

Keenondots
26/04/06, 13:49
het gaat niet alleen om de centen, ook de techniek is bij een bedrijf als transip beter geregeld!
De keten is zo sterk als de zwakste schakel. TransIP is op haar beurt ook afhankelijk van SIDN. Als SIDN de handdoek in de ring gooit zijn we allemaal de klos. TransIP is een extra schakel, hoe goed ook - ik denk heel goed zelfs - maar daar wordt het totale proces nooit béter van dan zonder TransIP. Dat kan nl. niet.

En verder: SIDN Deelnemers die de webforms gebruiken voor al hun transacties met SIDN verdienen inderdaad een n*****ot :)

BsHosting
26/04/06, 13:58
daarom zie ik sidn lid nog niet zitten

wat geeft dat de klant voor extra's mijns inziens niks.

kan het mis hebben maar als klanten bij mij wat aanvragen wordt het binnen 12 uur geregeld meestal al binnen 5 minuten.

een lid van hostmerk (nee noem geen naam) presteerd het om een domein van een klant van mij wat ie heeft verkocht aan een klant van hun maar liefst 14 dagen te laten w8 voordat de verhuizing werd aangevraagd.

(hun klant heeft tig mails gestuurd wanneer het nu onderhand eens gebeurde formulieren waren dezelfde dag al geregeld)
naamswijziging duurde ook nog eens een kleine 2 weken.

dit is geen moddergooien maar kom nu dan eens aan waarom SIDN dan zo heilig is, als je klanten nog een eeuw moeten w8 voor jij iets doet.

MediaServe
26/04/06, 14:18
Mensen/bedrijven die slechts volgen en op geen enkel punt bijdragen moeten vooral niets anders doen dan blijven volgen.Precies, wat veel "bedrijven" hier doen is hun grote concurrent na-apen en de kat uit de boom kijken. Op die manier blijf je altijd in de schaduw van andere bedrijven. Als je zelf een schaduw wilt creëren voor startende bedrijfjes, dan zul je risico's moeten nemen en durven investeren.

Als het nu tien jaar vroeger was, dan wist je wel hoe je het geld moest investeren. Koop alle mooie generieke domeinnamen op en houd ze vast. Dat leek tien jaar geleden een nutteloze investering, maar achteraf had je er heel gemakkelijk miljonair mee kunnen worden. Nu is dat niet direct vergelijkbaar met hostmerk, maar wel met de denkwijze van veel ondernemers hier. "Alleen maar investeren als je zeker weet dat het winstgevend is." Met die gedachten zul je altijd in de schaduw blijven van je concurrenten.


Anderzijds hoor ik ook continue het commentaar dat HostMerk niet adverteert in computertijdschriften. Dat is ook puur omdat daar simpelweg geen geld voor is.Je hoeft misschien niet direct te adverteren, maar vragen of ze een artikel over onze stichting kunnen schrijven. Het is een nieuw "product" dus ze zullen vast geïnteresseerd zijn.


ik vind hostmerk op zich wel goed maar deze eis is ronduit belachelen wat er eveneens al opgemerkt werd onbeperkt bestaat niet en mag niet evenals fairuse toch zijn er hostmerk leden die het hanteren.Volgens mij mis jij het hele punt om de SIDN eis. De SIDN eis is juist één van de kernpunten van HostMerk. Het maakt namelijk niet uit of je bij TransIP, Zorin, OpenProvider of ResellerSRS je domeinen regelt. Het zijn allemaal tussenpersonen, dus extra schakels. Hoe meer schakels hoe zwakker de ketting wordt. En hoe wil je überhaupt gaan controleren wat de positie is van die resellers. Dan moet je al naar de jaarcijfers en huidige financiële positie gaan kijken. Datzelfde geldt ook voor het verschil tussen eigen apparatuur en een reseller pakket. Je hebt weer een extra schakel en je bent extra afhankelijk. Hostmerk staat er juist voor dat je zoveel mogelijk onafhankelijk bent.


Laat bijvoorbeeld, net zoals datacenters, de SRS controleren. Een partij als bijvoorbeeld Trans-IP is groot en bied toch een goede zekerheid. Bij de controle kan gedacht worden aan: financien, administratie etcetera. Voer deze keuringen gratis uit of op verzoek van de bedrijven zelf. Deze kunnen dan zelf ook weer schermen dat ze een Hostmerk Goedgekeurde Registrant zijn.Dat is een discutabel punt inderdaad. Maar je kunt het niet direct vergelijken met de keuring van een datacenter. Een datacenter wordt gekeurd op de aanwezigheid van bepaalde faciliteiten zoals koeling, beveiliging en redundancy. Wanneer er financieel iets met het datacenter zou gebeuren, dan kun je naar een ander datacenter verhuizen. Het punt met domeinnamen is dat een domeinnaam een zeer waardevol bezit is van een bedrijf. Als bedrijf X besluit om de domeinnaam te misbruiken of hij reageert niet op tijd wanneer iemand het domein probeert te verhuizen, dan is de eindklant daar de dupe van. Nogmaals, het maakt niet uit of dat nou Openprovider, Zorin of Transip is. Het is gewoon een extra schakel die je niet wilt hebben.


en wie zegt dat de sidn niet op de fles kan gaan.Dat maakt natuurlijk niet uit, dan wordt het wel overgenomen door een andere stichting of er komt een herorganisatie. Je bent dan echt niet je domeinnaam kwijt.


net als wat eerder gezegd werd verplicht dan ook dns.be etcEen Belgische Hostmerk zou absoluut DNS.be moeten verplichten ja. Je moet natuurlijk wel realistisch blijven en je kunt niet voor ALLE top level domains een directe relatie verplichten. De grens is logischerwijs getrokken bij SIDN. Je kunt overal wel de grenzen voor verlagen, maar dan heeft Hostmerk geen waarde meer.


ik denk dat bv transip groot genoeg is om als waarborg te staan.Destijds dachten ze ook dat ResellerSRS groot genoeg was om waarborg te staan, dus je vergelijking gaat niet op. Bovendien moet je een regel/wet verzinnen en kun je niet maar op aannames afgaan zoals: "ik denk dat Transip groot genoeg is".

Als we resellers voor SIDN gaan toestaan, dan kunnen we ook wel resellers voor webhosting pakketten toestaan. Laten we gelijk het lidmaatschapsgeld afschaffen. We moeten vooral zorgen dat iedereen lid kan worden, dan is Hostmerk pas een goede stichting :X

:lovewht:

BsHosting
26/04/06, 14:26
Als we resellers voor SIDN gaan toestaan, dan kunnen we ook wel resellers voor webhosting pakketten toestaan

nee een resselpakket is geen bedrijf met eigen servers etc, maar met sidn denk ik toch dat het weinig uitmaakt.

stel ik ben sidn lid en ik betaal sidn niet zijn mijn klanten ook de lul om het zomaar te zeggen.

dus waar wil je een grens trekken, waar het mij omgaat is dat sidn geen garantie is voor goede service etc, je wilt toch ook je 600 euro terugverdienen he.

ik heb er best 475 euro voor over voor een certificering maar geen 600 pj voor sidn daar heb ik gewoonweg te weinig nl domeinnamen voor.

en als je mijn bovenstaande relaas leest weet je dus ook dat sidn lid en hostmerk dus ook niet garant staat voor goede service.

en daar draait hostmerk toch om he.

eMiz0r
26/04/06, 14:27
Zover ik weet heeft mijn functie bij HostMerk, mij alleen maar flink geld gekost en is er geen stuiver vanaf HostMerk naar mijn portomonee teruggevloeid. Anderzijds hoor ik ook continue het commentaar dat HostMerk niet adverteert in computertijdschriften. Dat is ook puur omdat daar simpelweg geen geld voor is.

Ik hoopte al dat je met zo'n opmerking zou komen.

Er zijn nu 10 deelnemers aangemeld, wat een bedrag van 4750 euro opgeleverd heeft. Wat is er met dit geld intussen gedaan? Waar blijft die transparantie? Ooit wel eens gedacht om hier een (nuttige) nieuwspost over te schrijven, zodat andere mensen ook zien dat hun geld nuttig wordt besteed?

Ik weet toevallig uit ervaring dat je voor 1500 euro al 4 weken achter elkaar netjes kunt adverteren in de Computer Idee (het grootste computerblad van Nederland). Zijn natuurlijk wel 1/8e pagina advertenties, maar dat lijkt me voldoende in de eerste instantie :)

Trouwens.. is er inmiddels al werk van gemaakt om het CI te overtuigen tot het schrijven van een artikel hierover? Mijn inziens stemmen zij hier wel mee in, aangezien het een interessant onderwerp kan zijn: "Hostingbranche gaat zelf op zoek naar organisatie binnen het oerwoud genaamd webhosting".

Ik praat hier niet over gedachtengangen, hersenspinsels, aantekeningen op papier... nee actie.


De keten is zo sterk als de zwakste schakel. TransIP is op haar beurt ook afhankelijk van SIDN. Als SIDN de handdoek in de ring gooit zijn we allemaal de klos. TransIP is een extra schakel, hoe goed ook - ik denk heel goed zelfs - maar daar wordt het totale proces nooit béter van dan zonder TransIP. Dat kan nl. niet.

En verder: SIDN Deelnemers die de webforms gebruiken voor al hun transacties met SIDN verdienen inderdaad een n*****ot :)

Denk even na joh, hoe realistisch is het dat de SIDN op de fles gaat? (de SIDN waar Den Haag een grote vinger in wil).

Geen appels met peren gaan vergelijken.

MediaServe
26/04/06, 14:31
en als je mijn bovenstaande relaas leest weet je dus ook dat sidn lid en hostmerk dus ook niet garant staat voor goede service.

en daar draait hostmerk toch om he.Je haalt een mogelijke zwakke schakel weg wat sowieso extra garantie geeft aan de klant. Een ketting kan per definitie niet sterker worden door extra schakels toe te voegen. En deze garanties voor de klant is natuurlijk waar Hostmerk uiteindelijk om draait.

Dat het gebruik van een reseller gemakkelijk en winstgevender is voor jou, dat heeft natuurlijk geen meerwaarde voor de klant :)

ju5t
26/04/06, 14:33
Uit de schaduw treden doe je door innovatief te zijn, niet per definitie door te investeren in diensten dan wel certificaten die zich nog moeten bewijzen. Natuurlijk onderscheid je jezelf door met Hostmerk in zee te gaan en misschien is het niet de juiste keuze om het enigzins af te wachten, maar dat moet blijken. Zulke dingen kun je niet van te voren inschatten.

Hostmerk bepaald niet de innovativiteit van een onderneming. Dus het is erg leuk dat hier een lichtelijke vergelijking mee gemaakt moet worden maar verder niet relevant.

Ik ben het wel eens met de SIDN eis, alleen zijn er natuurlijk ook andere constructies denkbaar. En zoals aangegeven werd, het lid zijn van SIDN biedt geen garanties. Dat is ook moeilijk te controleren maar wel een punt waar over nagedacht moet worden misschien. Hoe is de voorziening van domeinnamen geregeld, hoe snel wordt er actie ondernomen? Punten die van belang zijn voor de consument, dat is uiteindelijk ook waar het om draait. Bedrijf X die lid is van de SIDN doet misschien een maand over een verhuizing terwijl bedrijf Y via een reseller het dezelfde dag voor elkaar heeft. Waar is de ketting dan het zwakste?

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben zijn de toekomstplannen van Hostmerk. Misschien heb ik het gemist of niet goed gelezen, maar hier hoor ik niets over. Waar denkt Hostmerk bijvoorbeeld te staan binnen een jaar van nu? Wat zijn de verwachtingen ten op zichte van bedrijven die zich aan gaan sluiten in dit jaar? Staan er nog rigoreuze veranderingen op stapel? Iets meer informatie kan geen kwaad.

BsHosting
26/04/06, 14:36
@ mediaserve

ik ben het met je eens dat je een schakel weghaalt.
maar komt het de dienstverlening ten goede, das discutabel

in mijn relaas zie je dus dat ook al is die schakel weg dat de klant zeer ontevreden is omdat het zolang duurt.

hostmerk staat dan uiteindelijk toch voor kwaliteit, maar als ik van het verhaal van die klant uitga is kwaliteit dus ver te zoeken omdat ie ruim 4 weken moet wachten voor een simpele nl verhuizing.

kijk als hostmerk dan echt voor de klant er is zou een hoster daar ook voor op zijn vingers getikt moeten worden

Xerious
26/04/06, 15:05
Dat is een discutabel punt inderdaad. Maar je kunt het niet direct vergelijken met de keuring van een datacenter. Een datacenter wordt gekeurd op de aanwezigheid van bepaalde faciliteiten zoals koeling, beveiliging en redundancy. Wanneer er financieel iets met het datacenter zou gebeuren, dan kun je naar een ander datacenter verhuizen. Het punt met domeinnamen is dat een domeinnaam een zeer waardevol bezit is van een bedrijf. Als bedrijf X besluit om de domeinnaam te misbruiken of hij reageert niet op tijd wanneer iemand het domein probeert te verhuizen, dan is de eindklant daar de dupe van. Nogmaals, het maakt niet uit of dat nou Openprovider, Zorin of Transip is. Het is gewoon een extra schakel die je niet wilt hebben.


Dat soort schakels zal je altijd houden, maar een mooie stelregel kan dan zijn: Misbruik = Exit! Dat betekend dat Bedrijf X niet meer goedgekeurd wordt als registar. De bedrijven die bij hostmerk aangesloten zijn en van bedrijf X diensten afnemen krijgen dan het verhaal te horen met een uitgebreide hoe en wat. Vervolgens kunnen ze zelf beslissen om te blijven en het Hostmerk te verliezen of een andere partij op te zoeken (en al dan niet alle namen verhuizen) en het Hostmerk te behouden. Het is wat gedoe maar op zo'n manier kost het bedrijf X ook veel tijd, geld en klanten en zal bedrijf X dit ook niet zo snel meer doen om het keurmerk niet kwijt te raken.
Maar neem bijvoorbeeld Trans-IP. Vrijwel alle extenties gaan realtime of in ieder geval heel snel. Bijna nergens zit meer een tussenpersoon tussen. Veel zwakker kan die ketting denk ik niet worden door dat te doen.

Maar, waarom is de SIDN dan wel een eis en DNS.be en ICANN niet? Dan maak je uiteindelijk alsnog gebruik van tussenpersonen en heb je er niets mee gewonnen. Zoveel meer .nl domeinnamen dan internationale TLD's heb ik namelijk niet. En als je SRS dan gaat kloten?

Zoals GetUp al zei:

Bedrijf X die lid is van de SIDN doet misschien een maand over een verhuizing terwijl bedrijf Y via een reseller het dezelfde dag voor elkaar heeft. Waar is de ketting dan het zwakste?

MediaServe
26/04/06, 17:33
Snelheid heeft niets met een sterke of zwakke schakel te maken.


Dat soort schakels zal je altijd houden, maar een mooie stelregel kan dan zijn: Misbruik = Exit! Dat betekend dat Bedrijf X niet meer goedgekeurd wordt als registar. De bedrijven die bij hostmerk aangesloten zijn en van bedrijf X diensten afnemen krijgen dan het verhaal te horen met een uitgebreide hoe en wat. Vervolgens kunnen ze zelf beslissen om te blijven en het Hostmerk te verliezen of een andere partij op te zoeken (en al dan niet alle namen verhuizen) en het Hostmerk te behouden.Ik ben hier beslist geen voorstander van, maar als dit goed opgezet zou worden dan zou ik hier mee kunnen leven. Ik blijf er wel bij dat een provider met SIDN lidmaatschap de voorkeur geniet :)

Wellicht een opzetje met Hostmerk Zilver en Hostmerk Goud.
Zelfde prijs, maar strengere eisen voor Goud.

®on
26/04/06, 17:37
Dat soort schakels zal je altijd houden, maar een mooie stelregel kan dan zijn: Misbruik = Exit! Dat betekend dat Bedrijf X niet meer goedgekeurd wordt als registar. De bedrijven die bij hostmerk aangesloten zijn en van bedrijf X diensten afnemen krijgen dan het verhaal te horen met een uitgebreide hoe en wat. Vervolgens kunnen ze zelf beslissen om te blijven en het Hostmerk te verliezen of een andere partij op te zoeken (en al dan niet alle namen verhuizen) en het Hostmerk te behouden.
Je geeft nu toch al zelf het manco aan van een extra schakel? Als die registrar er door mismanagement er een potje van maakt kan jij dus uiteindelijk je keurmerk verliezen.....

bakkerl
26/04/06, 17:45
Je geeft nu toch al zelf het manco aan van een extra schakel? Als die registrar er door mismanagement er een potje van maakt kan jij dus uiteindelijk je keurmerk verliezen.....
Het is ook voor jou de keuze voor die extra schakel. En omdat je die keuze maakt weet je ook de (extra) risico's.

Je kan er altijd nog voor kiezen om zelf sidn lid te worden.

BsHosting
26/04/06, 17:54
daar ben ik het mee eens

daarom zou het ook goedzijn als men bij een domeinreseller zit dat men ook in aanmerking kon komen

veenman
26/04/06, 20:15
Opzich helemaal geen slecht idee om domeinnaamresellers te controleren/accrediteren. Een webhoster moet natuurlijk zijn niet .nl-domeinnamen ook via een bepaalde partij registereren, want voor velen is het geen doen om ook DNS.be, EurId.id, DENIC, Nominet en ICANN-member te zijn. Op dit moment is hier nog totaal geen toezicht op en kunnen HostMerk deelnemers deze via elke willekeurige partij registreren.

Dit is een punt waar we zeker over na zullen moeten gaan denken.


.....
Trouwens.. is er inmiddels al werk van gemaakt om het CI te overtuigen tot het schrijven van een artikel hierover? Mijn inziens stemmen zij hier wel mee in, aangezien het een interessant onderwerp kan zijn: "Hostingbranche gaat zelf op zoek naar organisatie binnen het oerwoud genaamd webhosting".

Nee, daar ben ik nog niet mee bezig geweest.

Echter is er wel iets heel groots gaande, waar ik al vanaf december 2005 mee bezig ben, en vandaag het resultaat (voor HostMerk) heb binnengehaald. Wat duidelijk maakt dat HostMerk zeer serieus wordt genomen door hele grote partijen uit het bedrijfsleven. Hierover zal later mededeling volgen. Om jullie toch een idee te geven ik was vandaag bij een ENISA bijeenkomst in het kader van DigiBewust!

WebsiteNL
26/04/06, 20:36
Opzich helemaal geen slecht idee om domeinnaamresellers te controleren/accrediteren. Een webhoster moet natuurlijk zijn niet .nl-domeinnamen ook via een bepaalde partij registereren, want voor velen is het geen doen om ook DNS.be, EurId.id, DENIC, Nominet en ICANN-member te zijn. Op dit moment is hier nog totaal geen toezicht op en kunnen HostMerk deelnemers deze via elke willekeurige partij registreren.

Dit is een punt waar we zeker over na zullen moeten gaan denken.

Opzich een goed idee, alleen zo blijf je bezig. Dan zou je alles moeten gaan controleren.. De keuze van de domeinnaamresellers is het risico van het bedrijf zelf vind ik persoonlijk.

Als een bedrijf met "de verkeerde" domeinnaamresellers in zee gaat, wat downtime o.i.d tot gevolge heeft, dan zal het bedrijf daarvoor op de spreekwoordelijke blaren moeten zitten de rol van hostmerk is dan alleen om te kijken of ze nog wel aan de kwaliteitseisen hebben voldaan/voldoen.

De kracht van hostmerk is (of kan zijn) dat ze er zijn voor de consument. Als je domeinnaamresellers gaat controleren is dat meer voor de bedrijven, voor de consument doet dit er niet toe. Het keurmerk staat automatisch voor een goede domeinregistratie. Hoe het bedrijf de zaakjes regeld is dan niet aan de orde, als er maar aan de eisen/gedragscode van het keurmerk voldaan word.

Sander-
26/04/06, 20:38
Ik ben even een tijdje weggeweest uit deze thread en heb dus ook niet alles gelezen.

Ik vindt het goed om te zien dat Arnout meepraat.

Terugkomend op het stuk over XS4ALL op dit soort forums: Ik vindt het compleet terecht dat XS4ALL hier niet actief deelneemt, maar.... Als ze dat wel doen enz e openen een thread over bijvoorbeeld een dienst, dan moeten ze ook wel zo sportief zijn dat als ze daar kritiek op krijgen ze ook reageren... En dat vond ik zwak van hostmerk in de ROI thread, wel een thread openen, niet reageren.

Verder denk ik dat Hostmerk een initiatief is dat in de kinderschoenen staat en zich daarnaast in een markt bevindt waarin zich ook veel eenmanszaken en midner proffesionele ondernemers bevinden. Het is dus zeker in het begin moeilijk om de mensen over de streep te trekken. Ik denk alleen dat het van groot belang is om een open discussie in te gaan en dan niet alleen met deelnemers, maar ook met je doelgroep en dus je potentiele deelnemers. De keuringseisen die er nu liggen zijn in mijn ogen nog lang niet volledig en het is dus van belang om alle opties open te houden.

Verder nog éénmaal over de 450e waar veel mensen keihard over lijken te vallen omdat ze niet weten war het geld heen gaat. Ik vindt het ronduit belachelijk dat hier gelijk over zakkenvullen gesproken wordt, maar ach, ook daar kan de stichting heel makkelijk openheid in geven.

Hostmerk is een jong initiatief wat zijn kansen en tijd moet krijgen om zo te kunnen uitgroeien tot een proffesionele organisatie.

Was de consumentenbond er ook van de 1e op de andere dag? En ging daar ook gelijk alles goed?

MediaServe
26/04/06, 22:55
Zolang het geld binnen de stichting blijft maakt het niet uit.
Als er geld overblijft dan is de contributie het volgende jaar mooi lager :)

Dennie-DeTi
26/04/06, 23:37
Ik heb het idee dat de SIDN regel beter vervangen zou kunnen worden door iets anders. Bijvoorbeeld dat een bepaald minimum percentage van aanvragen binnen een bepaalde termijn afgehandeld moeten worden. Dus bijvoorbeeld 95% van alle registratie aanvragen moeten binnen 4 uur afgehandeld worden. (Dit is natuurlijk even simpel uitgedrukt, er zal vast wel meer bij komen kijken.)

Op die manier neem je namelijk ook de andere extensies mee. Als een bedrijf het hostmerk keurmerk heeft, maar jij wil als consument een andere extensie dan .nl nemen, kan je eigenlijk alleen maar "ervan uitgaan" dat dat ook wel goed geregeld is. Dan kan je wel zeggen van Hostmerk is iets voor NL, maar je bent een nederlands bedrijf, wat ook andere extensies dan .nl verkoopt, aan nederlandse consumenten.

Ik denk dat een consument de regel "dit bedrijf handeld 98% van de aanvragen binnen 4 uur af" meer zegt, dan de regel "dit bedrijf is SIDN deelnemer".

Er werd ook al gezegd dat het Hostmerk er is voor de consument, en dat het accrediteren van domeinresellers geen waarde heeft voor de consument. Zo denk ik dus ook dat de consument het niks uitmaakt of het via een reseller gaat of rechtstreeks bij de SIDN. Een consument wil graag weten op wat voor termijn zijn bestelling is afgehandeld. Of hij 1 dag op zijn domeintje moet wachten of dat hij 14 dagen moet wachten.

Let wel, wij zijn zelf sidn deelnemer, dus deze regel maakt voor ons niets uit.

Opzich vind ik het idee van een hostmerk wel goed. Er zijn een aantal punten in de voorwaarden waar wij (nog) niet aan voldoen.

Ik zou ook graag wel eens willen zien waar het geld van lidmaatschap heengaat. Zoals skunkah aangaf, er is geen geld voor uitgebreide reclame campagnes, de mensen in de stichting doen alles vrijwillig, waar gaat het geld heen dan??

De 450euro voor hostmerk vind ik opzich een goed bedrag. Ik denk dat je daarmee wel de hobby-isten kan scheiden van de bedrijven die het serieus willen aanpakken. Iemand die het een beetje "erbij" doet zal geen 450 euro voor een keuring neerleggen. Maar ik zou dan wel graag duidelijk willen zien wat er met die 450 euro gedaan wordt.

@skunkah
Misschien dat je eens aan kan geven voor wat voor taken binnen Hostmerk jullie extra mensen kunnen gebruiken? Wat wordt er zoal gedaan?

- Dennie

veenman
26/04/06, 23:59
Wat betreft de inkomsten, deze zijn in iedergeval geen 4750 euro geweest. Dat had iedereen zich kunnen realiseren gezien de eerste 3 deelnemers die direct na de oprichting van SHN zich hebben aangemeld, voor 375 euro zijn ingestapt. Daarnaast is het hier ook al eens uitgesproken dat we een bedrijven die graag HostMerk wildden, aan alle eisen dachten te voldoen, op het punt van de SIDN na, een beperkte korting hebben aangeboden, omdat zo de totale investering om HostMerk deelnemer te worden, te verkleinen.

Verder waren er opstartkosten, de notaris moest betaald worden en gezien de ingewikkelde, volledig democratische structuur van de stichting was dit ook een flinke kostenpost, van meer dan 1.000 euro. Verder zijn er allemaal kleine dingen die geld kosten, ter indicatie: KvK, postzegels, keurmeesters, colo van de server in het redbus rack (dat na een aantal maanden uit kostenbesparing is vervangen door shared hosting), domeinnaam die bij een niet-webhosting-sidn-deelnemer was ondergebracht. Zo zijn er verder nog allemaal kleine dingen die geld hebben gekost hebben en nog steeds kosten.

Er is echt geen geld aan rare dingen uitgegeven.

@Dennie-DeTi: Wat betreft vrijwilligers/werkzaamheden die gedaan moeten worden. Eigenlijk van alles. Er zijn genoeg dingen, los van de beleidskwesties, die moeten gebeuren. Intern draait alles eigenlijk wel. Echter moet HostMerk nog veel meer mensen bereiken, en daarvoor moet je bijvoorbeeld marketingacties en plannen op touw zetten. In dat kader moet er weer content worden gemaakt. Verder is er alle ruimte voor eigen initiatief. Mocht je zelf een geweldig idee hebben dat aansluit bij de HostMerk doelstellingen, perfect.

Domenico
27/04/06, 01:39
@mobileman, heeft die persoon al een klacht ingediend bij Hostmerk?

@WE-Create!, "Terugkomend op het stuk over XS4ALL op dit soort forums: Ik vindt het compleet terecht dat XS4ALL hier niet actief deelneemt". Mag ik vragen waarom je dit zegt? Hoe kun je nu voor zijn dat bepaalde bedrijven zich niet publiekelijk opstellen?

BsHosting
27/04/06, 03:07
@ domenico

dat durf ik niet te zeggen ik weet alleen wat ik te horen kreeg van betreffende persoon.
die kwam bij mij zijn gal spugen omdat die dacht dat wij iets tegenhielden etc.
ik heb het hem aangegeven maar weet niet of ie er iets mee heeft gedaan verder

veenman
27/04/06, 07:56
@ mediaserve

ik ben het met je eens dat je een schakel weghaalt.
maar komt het de dienstverlening ten goede, das discutabel

in mijn relaas zie je dus dat ook al is die schakel weg dat de klant zeer ontevreden is omdat het zolang duurt.

hostmerk staat dan uiteindelijk toch voor kwaliteit, maar als ik van het verhaal van die klant uitga is kwaliteit dus ver te zoeken omdat ie ruim 4 weken moet wachten voor een simpele nl verhuizing.

kijk als hostmerk dan echt voor de klant er is zou een hoster daar ook voor op zijn vingers getikt moeten worden
In een dergelijk geval zouden wij absoluut optreden tegen de bewuste Hostmerk deelnemer. De keuringseisen verplichten de webhoster om verzoeken binnen 1 werkdag in behandeling te nemen, zodra er op dat moment geen handeling van de klant nodig is om het verzoek uit te kunnen voeren. Echter is het probleem voor ons als Stichting Hostmerk Nederland dat wij enkel iets kunnen doen als zulke berichten ons bereiken. Ik zou je dus willen vragen om de klant te verzoeken bij SHN een klacht in te dienen over de bewuste Hostmerk deelnemer.

BsHosting
27/04/06, 08:13
ik zal kijken of ik degene nog zover kan krijgen om het te doen.

veenman
27/04/06, 08:14
ik zal kijken of ik degene nog zover kan krijgen om het te doen.
Mijn dank is groot :)

crazycoder
27/04/06, 08:58
Hmmmm ik las iets over ISO certificering verkrijgen... als eur 475 + eur 600 per jaar teveel is, dan wil je niet weten wat een ISO certificering kost :-)

veenman
27/04/06, 10:54
HostMerk kan zeer binnenkort nieuwe bestuursleden gebruiken. Belangrijkste vereiste is dat je bereid bent om tijd te maken om samen met de rest van het team de doelstellingen van HostMerk te verwezenlijken. Mocht er iemand interesse hebben. Neem dan even contact met me op!

Santario
27/04/06, 10:55
Wat betreft de inkomsten, deze zijn in iedergeval geen 4750 euro geweest. Dat had iedereen zich kunnen realiseren gezien de eerste 3 deelnemers die direct na de oprichting van SHN zich hebben aangemeld, voor 375 euro zijn ingestapt. Daarnaast is het hier ook al eens uitgesproken dat we een bedrijven die graag HostMerk wildden, aan alle eisen dachten te voldoen, op het punt van de SIDN na, een beperkte korting hebben aangeboden, omdat zo de totale investering om HostMerk deelnemer te worden, te verkleinen.

Verder waren er opstartkosten, de notaris moest betaald worden en gezien de ingewikkelde, volledig democratische structuur van de stichting was dit ook een flinke kostenpost, van meer dan 1.000 euro. Verder zijn er allemaal kleine dingen die geld kosten, ter indicatie: KvK, postzegels, keurmeesters, colo van de server in het redbus rack (dat na een aantal maanden uit kostenbesparing is vervangen door shared hosting), domeinnaam die bij een niet-webhosting-sidn-deelnemer was ondergebracht. Zo zijn er verder nog allemaal kleine dingen die geld hebben gekost hebben en nog steeds kosten.

Er is echt geen geld aan rare dingen uitgegeven.

@Dennie-DeTi: Wat betreft vrijwilligers/werkzaamheden die gedaan moeten worden. Eigenlijk van alles. Er zijn genoeg dingen, los van de beleidskwesties, die moeten gebeuren. Intern draait alles eigenlijk wel. Echter moet HostMerk nog veel meer mensen bereiken, en daarvoor moet je bijvoorbeeld marketingacties en plannen op touw zetten. In dat kader moet er weer content worden gemaakt. Verder is er alle ruimte voor eigen initiatief. Mocht je zelf een geweldig idee hebben dat aansluit bij de HostMerk doelstellingen, perfect.

Wacht even, nu zeg je dat de keurmeesters geld kosten terwijl je ook heb gezegd dat jullie dit zelf doen en niet hebben overgelaten aan een extern bureau... dus men krijgt wel geld of moet ik dan alleen denken aan onkostenvergoeding? In dat geval zijn de kosten niet zo hoog.

veenman
27/04/06, 11:48
Gisteren ben ik bij een ENISA bijeenkomst geweest, hieronder mijn verslag:

Vandaag was ik zoals gisteren al aangekondigd aanwezig bij een bijeenkomst is het kader van DigiBewust over ENISA. Dat is het “European Network & Information Security Agency” dat zich enkel administratief inzet, dus geen ‘Internet CIA’ is.

Inhoudelijk ging het vooral over processen, CERTs, CSIRTS, Best Security Practices, Information Security Awareness onder het MKB en de burgers. Dat soort zaken. Zeer intressant allemaal, echter voor een groot deel een ver van mijn bed show. Als je dan hoort dat een opmerking van 3 regeltjes in een bepaald rapport tot gevolg kan hebben dat er 100 miljoen aan financering vrij komt, dan sta je toch echt te kijken. Waarbij ik soms het gevoel had dat ze meer met hun eigen financiering bezig waren dan echt het doel dat ze nastreefden.

Tijdens de discussieronde, merkte ik op dat er duidelijk wordt gekeken naar ‘kritische infrastructuur’ en ‘(on)veiligheid van websites’ in het debat. Echter over de webhosting en webhoster, waar de website uiteindelijk op draait hoorde ik niks in de discussie. Mijn opmerking was dan ook dat het er wel op lijkt ofdat niemand er mee bezig is, behalve wij, terwijl het een kritiek punt is in de infrastructuur!

Wat ook erg sterk was dat Arie van Bellen, directeur van ECP.NL (het projectbureau dat DigiBewust uitvoert), opmerkte dat er veel nog kleine, kwalitief zeer goede initiatieven in de markt zijn die nog klein zijn, waarvan er zelfs 1 in de zaal aanwezig was, waarbij het duidelijk mag zijn dat hij op mij cq Stichting Hostmerk Nederland doelde. Zijn doelstelling was om deze kleine initiatieven de kans te geven om verder op te schalen. Erg goed nieuws voor ons als HostMerk.

Als laatste punt is het zo dat de projectleider van DigiBewust mij toe heeft gezegt dat het ‘100% zeker is’ dat ik op een aankomende DigiBewust seminar iets mag komen vertellen over Stichting Hostmerk Nederland en iets over de veiligheidsschakels binnen websites. Daarnaast heeft hij gevraagd of ik wil plaats nemen in een DigiBewust expertgroep met als doel om de veiligheidsketenen die de (on)veiligheid van websites in kaart te brengen en hier wellicht een kwaliteitsstempel op te plakken. Waarbij dat precies is wat HostMerk doet, op het gebied van webhosting, en niet websites zelf. Hier is een andere hele grote partij in Nederland, waarvan ik de naam hier niet ga vermelden, bij betrokken.

Al met al is het gelukt om na 6 maanden keihard werken en lobbyen het resultaat binnen te halen, zoals jullie dat hierboven kunnen lezen!!

Santario
27/04/06, 12:00
Hier is een andere hele grote partij in Nederland, waarvan ik de naam hier niet ga vermelden, bij betrokken

Waarom niet? Sorry, beetje vaag allemaal.

veenman
27/04/06, 12:15
Waarom niet? Sorry, beetje vaag allemaal.
Het gaat om een expertgroep in het kader van DigiBewust. De bedrijven & overheden achter DigiBewust zijn: Ministerie van Economische Zaken, ECP.NL, Microsoft, de Waarschuwingsdienst, KPN, de Consumentenbond, UPC, TPG Post, Kennisnet en VNO-NCW. Waarvan de directeuren vorige week persoonlijk de aftrap hebben gegeven.

Bij DigiBewust wordt er per branche bekeken hoe de informatie veiligheid en bewustwording hierover te verbeteren is. Deze expertgroep zal zich op de thuiswinkel branche richten en daarom is de branche organisatie 'thuiswinkel.org' in de expertgroep leading, namens de branche.

Wat ik begrepen heb zal er worden gekeken hoe de (on)veiligheid van websites is opgebouwd, hoe dat verbeterd en zichtbaar gemaakt kan worden. Wellicht komt hier een nieuw keurmerk uit voort voor veilige (e-commerce) websites. Daarbij zou een eis kunnen worden, dat de website moet worden gehost bij een HostMerk gecertificeerd webhostingbedrijf. Echter is dat nog even koffiedik kijken.

crazycoder
27/04/06, 12:42
Wat ik begrepen heb zal er worden gekeken hoe de (on)veiligheid van websites is opgebouwd, hoe dat verbeterd en zichtbaar gemaakt kan worden. Wellicht komt hier een nieuw keurmerk uit voort voor veilige (e-commerce) websites. Daarbij zou een eis kunnen worden, dat de website moet worden gehost bij een HostMerk gecertificeerd webhostingbedrijf. Echter is dat nog even koffiedik kijken.
Grappig. Er zijn nagenoeg geen eisen op het gebied van veiligheid binnen het hostmerk. Als die er wel komen, op het gebied van MySQL kan ik er zo wel een paar noemen, dan voldoen de meeste goedgekeurde bedrijven hier niet aan.

En zodra die technische eisen er komen ontkom je niet aan een audit.

veenman
27/04/06, 13:08
Grappig. Er zijn nagenoeg geen eisen op het gebied van veiligheid binnen het hostmerk. Als die er wel komen, op het gebied van MySQL kan ik er zo wel een paar noemen, dan voldoen de meeste goedgekeurde bedrijven hier niet aan.

En zodra die technische eisen er komen ontkom je niet aan een audit.
Je hebt opzich gelijk, echter gaat het in dit geval voornamelijk om de continuiteit. Voor webwinkeliers is een betrouwbaar webhostingbedrijf zeer belangrijk voor de continuiteit van hun bedrijfsvoering. Het belangrijkste is op dit moment dat wij serieus worden genomen door (de bedrijven achter) DigiBewust, en daar ben ik zelf bijzonder content mee.

bakkerl
27/04/06, 13:24
Je hebt opzich gelijk, echter gaat het in dit geval voornamelijk om de continuiteit. Voor webwinkeliers is een betrouwbaar webhostingbedrijf zeer belangrijk voor de continuiteit van hun bedrijfsvoering.

Even een botte opmerking dan maar..
Maar continuiteit zonder SIDN lid te zijn kan niet? :X

veenman
27/04/06, 13:28
Even een botte opmerking dan maar..
Maar continuiteit zonder SIDN lid te zijn kan niet? :X
Om nu via deze weg weer over de SIDN-eis te beginnen vind ik zwak, daar is al zoveel over gesproken. Daarnaast zoals al eerder aangegeven, onze deelnemers hebben het op dit gebied voor het zeggen, niet het bestuur.

WebBizz
27/04/06, 13:35
Ik hoopte al dat je met zo'n opmerking zou komen.

Er zijn nu 10 deelnemers aangemeld, wat een bedrag van 4750 euro opgeleverd heeft. Wat is er met dit geld intussen gedaan? Waar blijft die transparantie? Ooit wel eens gedacht om hier een (nuttige) nieuwspost over te schrijven, zodat andere mensen ook zien dat hun geld nuttig wordt besteed?

Er was een actie waarbij je het eerste jaar voor 100 euro kon deelnemen, echter heeft ook dat maar een handjevol nieuwe deelnemers opgeleverd. De prijs van Hostmerk is dus niet het probleem. Immers: een verlaging van het tarief van bijna 400% zorgt nog steeds niet voor een significante toename van het aantal deelnemers...

crazycoder
27/04/06, 13:40
Er was een actie waarbij je het eerste jaar voor 100 euro kon deelnemen, echter heeft ook dat maar een handjevol nieuwe deelnemers opgeleverd. De prijs van Hostmerk is dus niet het probleem. Immers: een verlaging van het tarief van bijna 400% zorgt nog steeds niet voor een significante toename van het aantal deelnemers...
400%??? Zo uit mijn hoofd kom ik op ca 79% korting.

Voor de rest ben ik het wel met je eens..

veenman
27/04/06, 13:56
Daar heb je helemaal gelijk in WebBizz. Het grootste probleem is dat ik de afgelopen 8 maanden zo'n beetje de kar voor zo'n 90% of zeg gerust volledig getrokken heb. Terwijl de rest van het bestuur het te druk had met zijn eigen bedrijf. Daarom heb ik nu een hoog opgelopen conflict met het bestuur en heb ik bepaalde leden van het bestuur de afgelopen malen voornamelijk op diplomatieke wijze meerdere malen gevraagd om uit te treden richting de Raad van Advies.

Wat deze week tot een uitbarsting is gekomen, waarbij ik heb gezegt en besloten om het huidige bestuur door middel van de oprichting van een raad van deelnemers uit het zadel te gooien, met als directe aanleiding mij continue terugfluiten op zaken waar ik mijn handen wel uit de mouwen steek.

Gezien ze toch al 8 maanden niks doen, en voor mijn aantreden HostMerk zo goed als dood was. Uiteraard was hun reactie om mij te schorsen als directeur, echter vonden de 4 van de 4 daarover geconsulteerde deelnemers dat niet zo goed plan, en is dat dus tijdelijk opgeschort. Ik hoopte dat ze het licht zelf wel zouden zien en zelf hun conclusie zouden trekken, echter hebben ze dat tot op heden nog steeds niet gedaan.

Waarbij ik als tussenoplossing heb aangedragen om mij mijn gang te laten gaan waarna ik het zou laten rusten tot aan de bestuursverkiezing over enkele maanden. Echter is daar tot op heden nog niet op in gegaan, wat mij nu dwingt om dit openbaar te maken.

Ik merk ook op dat mijn reactie naar de rest van het bestuur aangaande het opzeggen van mijn vertrouwen, zeer fel en (enigzins) onprofessioneel was, echter heb ik al maanden zeer diplomatiek aangedrongen om dit op een nette manier te doen.

Wat er nu moet gebeuren is mijns inziens 2 bestuursleden dienen op te stappen, namen ga ik hier niet noemen, en indien ze dat wensen in de raad van advies plaats nemen. Waarna er met 2 nieuwe bestuursleden (totaal nog 5) verder kan worden gegaan en de doelstelling van HostMerk bereikt kunnen worden. De nog zittende (oude) bestuursleden dienen hun zetel dan 3 a 4 maanden later beschikbaar te stellen en kunnen dan zelf kiezen om zich wel of niet herverkiesbaar te stellen.

Laten we voorop stellen dat HostMerk een geweldig initiatief is en dat het conflict een bestuurlijk conflict is en dat ik persoonlijk en ik mag ook hopen de rest van het bestuur het niet als persoonlijk opvatten. HostMerk begint telkens meer een groot succes te worden, en dat doel moeten we met zijn allen blijven omarmen. Dit is daarmee een zure appel waar door heen gebeten moet worden om dat succes nog groter te maken!

eMiz0r
27/04/06, 14:40
Je hebt opzich gelijk, echter gaat het in dit geval voornamelijk om de continuiteit. Voor webwinkeliers is een betrouwbaar webhostingbedrijf zeer belangrijk voor de continuiteit van hun bedrijfsvoering. Het belangrijkste is op dit moment dat wij serieus worden genomen door (de bedrijven achter) DigiBewust, en daar ben ik zelf bijzonder content mee.

HostMerk legt de focus voornamelijk op de kwaliteit van de dienstverlening en het technische aspect. Er zijn nauwelijks tot geen regels met betrekking tot de continuïteit van een bedrijf. Dat lijkt me eerlijk gezegd een van de kerntaken van een bedrijf, financieel gezond zijn en je klanten continuïteit te kunnen garanderen.

veenman
27/04/06, 15:43
Het lijkt er op dat ik volledig ontslagen ben van mijn functies bij Hostmerk
Gezien ik niet meer in kan loggen op mijn HostMerk emailaccount en het HostMerk forum.

Bij deze roep ik HostMerk deelnemers op om het HostMerk bestuur schriftelijk te verzoeken op te stappen. Deze verzoeken kunnen gefaxt worden naar: 084 748 6246 .

crazycoder
27/04/06, 16:07
Het lijkt er op dat ik volledig ontslagen ben van mijn functies bij Hostmerk
Gezien ik niet meer in kan loggen op mijn HostMerk emailaccount en het HostMerk forum.

Bij deze roep ik HostMerk deelnemers op om het HostMerk bestuur schriftelijk te verzoeken op te stappen. Deze verzoeken kunnen gefaxt worden naar: 084 748 6246 .
Ik mag serieus hopen dat er spoedig orde op zaken gesteld gaat worden bij hostmerk. Dit soort zaken zijn uitermate slecht voor om het even welke toekomst er voor hostmerk is.

Soms is het beter als de oprichters een stapje terug doen.
Vergelijk het maar met peuters, als ze gaan lopen moet het gestimuleerd worden zijn de ouders te bang en laten zij dat blijken dan zal het kind nooit gaan lopen.

[snip mijn eigen mening]

Randy
27/04/06, 16:12
Nu weet de helft op dit forum dat ik voor de andere helft ook nog in de Journalistiek werk, maar zal op dit niveau geen uitspraken doen.
Wel betreuk ik de bestuurlijke perikelen rond het initiatief Hostmerk. Als ik naar je oproepen kijk Arnout, en de rechtvorm van Hostmerk, een stichting, lijken er toch problemen te komen met de benoeming en het aftreden van het bestuur.
Op zulke momenten vindt je het als deelnemer (nee, ik niet) vervelend dat het geen vereniging is. Dat geldt overigens voor alle brancheverenigingen. Ik zal er inhoudelijk niet verder op in gaan, maar wens alle betrokkenen veel succes nu het een en ander naar buiten is gekomen. We lezen het binnenkort wel op Tweakers, Webwereld en m'n nieuwe favo; WHT-Daily.

Ik wil wel iedere deelnemer en ieder bestuurslid oproepen op gezamenlijk tot een goede optie te komen. Denk dan vooral aan de doelstelling van de stichting en vergeet eigen belangen even. Mocht het er dan toch van komen dat er nieuwe bestuursleden komen, zou ik het persoonlijk prefereren dat deze zelf minder actief zijn in de hostingmarkt. Niet dat dit nadelig hoeft te werken, maar het kán een verkeerde indruk werken.

Was getekend,

ing. Randy ten Have
Zelf bestuursvoorzitter van een omroep, deels werkzaam bij een ISP en werkzaam binnen de journalistiek en voorlichting. Op persoonlijke titel uiteraard.

Xerious
27/04/06, 16:15
Het lijkt er op dat ik volledig ontslagen ben van mijn functies bij Hostmerk
Gezien ik niet meer in kan loggen op mijn HostMerk emailaccount en het HostMerk forum.

Hostmerk leek al dood te liggen en jij hebt dat hier bevestigd. Op het moment dat je de bezem door de organisatie wil halen om het te gaan uitbouwen tot iets wat veel meer potentieel succes heeft wordt jij eruit geschopt. Erg zonde.
Jij gaf als enige van Hostmerk tenminste openlijk je visie en reacties op vragen en suggesties. De rest van Hostmerk liet niet van zich horen ondanks verzoeken. Het lijkt alsof jij de enige bent die Hostmerk draaiend probeert te houden en dat bevestig je zelf ook deels.

Domenico
27/04/06, 16:20
Naja, veel gespeculeer, geroddel en onprofessioneel gedrag dus ik ga deze thread sluiten. Er mag best weer een nieuw topic geopend worden maar dan wel ontopic. Ik adviseer de leden van Hostmerk de interne zaken niet publiekelijk te regelen aub.

EDIT: http://hostmerk.nl/?p=nieuws&item=23