PDA

Bekijk Volledige Versie : POLL: welk voip systeem / IP-PBX gebruik jij?



Johan-nl
21/04/06, 16:09
Welk Voip systeem of IP-PBX gebruik jij?

- Waarom kies je voor dit systeem?
- Waar gebruik je het voor
- Wat zijn de kosten?
- Staat het op een eigen of externe server
- ben jij blij met het systeem
- etc

Ik zoek namelijk een oplossing maar kan niet kiezen, ik denk dat ik niet de enige ben vandaar deze vraag! :)

svbeek
21/04/06, 16:12
Asterisk met twee cisco 7905's en verbinding naar sip provider via internet.
Asterisk is uitgebreid, gratis, werkt goed. Staat op server op kantoor die aan adsl hangt. Telefoons krijgen voeding via power over ethernet switch, dus cat5 kabeltje erin en het werkt.

luser
21/04/06, 19:07
Welk Voip systeem of IP-PBX gebruik jij?
- Waarom kies je voor dit systeem?
- Waar gebruik je het voor
- Wat zijn de kosten?
- Staat het op een eigen of externe server
- ben jij blij met het systeem


2 asterisk centrales, aantal cisco en alcatel/linksys phones.

- 1 in de colo voor links met klanten en SIP providers (apart nr voor buitenland bv)
- 1 hier, doet zowel office als home. Komen 2 analoge lijnen op toe (quad digium kaartje) en rest komt over vpn tunnel van het internet (naar de andere centrale, iax2 trunk link). De extensions zijn zo geschreven dat er eigenlijk geen link bestaat tussen home & office behalve als je een telefoon direkt belt.

Zelf heb ik cisco 7940G, verder is er nog een 7905G. Voor de 'gewone' gebruikers alcatel of linksys toestellen (van max +-100,-). Voorlopig geen PoE maar dat staat op planning :p.

Kosten zijn zeker lager dan de aankoop van een echte centrale met gelijkaardige functies. Naast hardware en huur van SIP lijnen kost het je niets.
Kan je zelf de config's/layout niet maken kan je altijd een bedrijf ervoor inhuren, weet wel niet wat de concurrentie vraagt :) (wij doen het vanaf +-250,-).

Santario
21/04/06, 19:49
- OnDO SIP + PBX (www.ondo.com)
- Bellen ;)
- Installatiekosten: zelf gedaan ;) Periodieke kosten 30 EUR (abo 2 SIP providers)
- Eigen server, HP
- Reuze blij! :)

Wido
21/04/06, 23:54
- Cisco 1800 router (meen ik)
- Win2k3 server met Steamvoice
- Cisco 7960 telefoons

Router kost tegen de 2.000 euro, win2k3 server zo duur als jij wil.

Ja, ben er blij mee, werkt altijd :)

dutchcrazytiger
22/04/06, 04:51
ik heb een abel telecom gevalletje ;) kost me 10 euro per maand aan vaste telefoonkosten :) de rest is variabel

o ja daarnaast heb ik nog een isdn centrale van samsung a 2000 euro in de kast hangen ;) net nieuw :P ivm fax etc ;)
niet dat dat nu eindelijk er is enzo maar toch......

Cliff
22/04/06, 14:26
Welk Voip systeem of IP-PBX gebruik jij?

- Waarom kies je voor dit systeem?
- Waar gebruik je het voor
- Wat zijn de kosten?
- Staat het op een eigen of externe server
- ben jij blij met het systeem
- etc

Ik zoek namelijk een oplossing maar kan niet kiezen, ik denk dat ik niet de enige ben vandaar deze vraag! :)

2 Asterisks servers.
- Server1 - Inkomende ISDN30 van Essent met IAX2 trunks naar klanten asterisk servers en onze eigen asterisk server. Diskloze machine bootende van een NetApp filter
- Server2 - Asterisk server voor kantoor met IVR, voicemail en redirects voor storingsnummers

We zijn erg tevreden over deze oplossing. De machines zijn voornamelijk SuperMicro's P4, 1G ram.

Allen eigen servers in onze eigen serverruimte.

ju5t
23/04/06, 23:34
We gebruiken de diensten van Speakup, als ik het goed begrepen heb draaien ze Asterisk. Interesseert me verder weinig want het draait als een trein.

Uiteraard gebruiken we het om te bellen, met een simpele voice response.

Geen flauw idee hoeveel we betalen, maar als je het echt wil weten kan ik wel even een factuur gaan regelen morgen.

Externe server.

Ja, wij zijn tevreden. Werkt perfect.

msvdh
01/05/06, 20:44
- Welk systeem:
VoipBuster en Skype
- Waarom kies je voor dit systeem?
Voipbuster heeft gratis door heel NL bellen, en doorschakelfunctie
- Waar gebruik je het voor
Voor de zaak
- Wat zijn de kosten?
1.30 euro per 5 maanden (om hem actief te houden)
- Staat het op een eigen of externe server
Extern, binnenkort intern denk ik
- ben jij blij met het systeem
Jeps, jammer dat er geen voicemail in zit

Voys.nl
29/05/06, 14:37
OrganisationConnect (http://www.orgcon.nl). Niet te veel zelf configureren, eenvoudig te beheren. Medewerkers bepalen zelf of en zo ja waar zij telefonisch bereikbaar zijn. Bereikbaarheid is eenvoudig in te stellen via windows client of internet.

Daarnaast zijn de eenmalige en maandelijkse kosten laag en kunnen gesprekken worden afgeleverd via VoIP

NextIT
29/05/06, 16:09
OrganisationConnect (http://www.orgcon.nl). Niet te veel zelf configureren, eenvoudig te beheren. Medewerkers bepalen zelf of en zo ja waar zij telefonisch bereikbaar zijn. Bereikbaarheid is eenvoudig in te stellen via windows client of internet.

Daarnaast zijn de eenmalige en maandelijkse kosten laag en kunnen gesprekken worden afgeleverd via VoIP
Volgens mij is het niet de bedoeling om hier reclame voor je eigen bedrijf te gaan maken :(

Glenn
29/05/06, 16:14
Volgens mij is het niet de bedoeling om hier reclame voor je eigen bedrijf te gaan maken :(
+ in tig andere topics :(

Voys.nl
29/05/06, 16:14
Je hebt helemaal gelijk. We hadden de algemene voorwaarden niet goed doorgelezen. Toch gebruiken we regelmatig onze eigen systemen ;). Verder adviseren we ook vaak de SPA 9000 van Linksys. Dit is een scherp geprijsde VoIP pbx, met Wifi mogelijkheden.

Het voordeel van een PBX in een kastje t.o.v. een PBX server (Asterisk) is dat men zich niet druk hoeft te maken om serverbeheer en systeem configuratie. Het voordeel van een eigen PBX server is dat men er vaak meer mee kan en OSS kost nu eenmaal minder in aanschaf (let wel, beheer kost ook altijd geld).

Icheb
30/05/06, 09:48
Zelf gebruiken wij hier op dit moment 1 Asterisk server, en een Sipura (of was het Linksys) 3000.

Gekozen voor Asterisk omdat het makkelijk uit te breiden is, reeds uitgebreid is, en gratis is.

Inkomende faxen & telefonie (op dit moment nog teststadium) komen op A'risk terecht, als het geen fax is, wordt het doorverbonden met Sipura kastje.
Redelijk primitieve opstelling, maar goed, voor het moment werkt het prima. (Ja, dit is dus een opstelling zonder uitbel mogelijkheden)

Kosten van die opstelling vallen behoorlijk mee, 10 euro per jaar voor SIP accountje + telefoonnummer.


Ik noem mijn opstelling primitief omdat ik eerder de eer heb gehad wat werk te doen voor een bedrijf dat 2 A'risk servers, 5 Cisco 5350's (2x ISDN30 per Cisco) en nog meer VOIP hardware heeft...

hostlogic.nl
30/05/06, 10:24
1 Asterisk server (die deze week naar het datacenter wordt verhuisd). Hierop zitten ATA's voor analoge telefoons op onze werkplekken. Inkomende en uitgaande gesprekken gaan via een SIP account bij budgetphone. Asterisk ontvangt alle gesprekken en faxen. Eerst gaan de analoge telefoons over. Tijdens kantooruren gaan daarna een aantal mobiele telefoons over. Als deze ook niet opgenomen worden kan de klant een bericht achterlaten. Buiten kantooruren kunnen klanten direct een bericht achterlaten. Klanten met 24/7 support kunnen in een voice respons menu hun klantnummer ingeven. Daarna worden ze doorverbonden naar een aantal mobiele telefoons zodat wij ook buiten kantooruren bereikbaar zijn. Dit laatste is maatwerk wat we zelf in Asterisk hebben gebouwd.