PDA

Bekijk Volledige Versie : Helpdesk applicatie



BlackHorse
19/04/06, 10:37
Ik ben naast het webhosten ook bezig met webdesign en het schrijven van diverse applicatie's voor het internet. Nu zijn er af en toe mensen die storingen rapporteren ivm de bereikbaarheid van hun site of men rapporteerd bugs of problemen met een door mij ontworpen applicatie of website.

Nu is mijn vraag wat is hier een goed systeem voor.

Ber|Art
19/04/06, 10:38
OS Tickets werkt goed :)

BlackHorse
19/04/06, 10:39
OS Tickets werkt goed :)

Heb je daar een website van.

Ber|Art
19/04/06, 10:41
http://www.osticket.com/ :)

mmm geen downloads momenteel :(

Pinocchi
19/04/06, 10:45
ProPanelSupport
http://www.propanelsystems.com

BlackHorse
19/04/06, 10:55
ProPanelSupport
http://www.propanelsystems.com

Deze ziet er heel goed uit. Ik ben een GROOT aanhanger van opensource. Weet iemand ook nog een goed opensource initiatief.

Ber|Art
19/04/06, 11:00
Wel jammer van de prijs :( maar ziet er idd goed uit :) suc6!

BlackHorse
19/04/06, 11:05
Wel jammer van de prijs :( maar ziet er idd goed uit :) suc6!

Ik vind de prijs wel meevallen.

Ber|Art
19/04/06, 11:07
$ 99,00 voor een (unlimited) licentie, zonder upgrades is niet echt goedkoop IMO. Aan de andere kant als alles goed werkt en gebruikersvriendelijk is, heb je wel gelijk dan is het niet overdreven. OS Tickets is gratis en werkt ook erg goed en kan gekoppeld worden aan ModernBill ;)

Pinocchi
19/04/06, 11:09
Wij zijn met name ook wel te spreken over de alert functionaliteit die erin zit. Daarmee krijg je een icoon in je systemtray en als er nieuwe tickets binnen zijn, dan wordt hiervan een signaal gegeven. Mocht je meerdere propaneldesks draaien, dan kun je hier ook losse melding van krijgen via die ene alerter.

We hebben hier ook nog wat modificaties op aangebracht en beschikbaar gesteld op het forum welke te maken hadden met enkel een alert krijgen als een nieuw ticket of reply binnen is binnen 'jouw' afdeling en tevens een wijziging om geen gebruik te maken van het email adres van de medewerker die het ticket beantwoord, maar van de afdeling.

BlackHorse
19/04/06, 11:18
Wij zijn met name ook wel te spreken over de alert functionaliteit die erin zit. Daarmee krijg je een icoon in je systemtray en als er nieuwe tickets binnen zijn, dan wordt hiervan een signaal gegeven. Mocht je meerdere propaneldesks draaien, dan kun je hier ook losse melding van krijgen via die ene alerter.

We hebben hier ook nog wat modificaties op aangebracht en beschikbaar gesteld op het forum welke te maken hadden met enkel een alert krijgen als een nieuw ticket of reply binnen is binnen 'jouw' afdeling en tevens een wijziging om geen gebruik te maken van het email adres van de medewerker die het ticket beantwoord, maar van de afdeling.


Is het systeem ook geschikt voor een telefonische helpdesk?

ju5t
19/04/06, 11:28
Ik ben naast het webhosten ook bezig met webdesign en het schrijven van diverse applicatie's voor het internet. Nu zijn er af en toe mensen die storingen rapporteren ivm de bereikbaarheid van hun site of men rapporteerd bugs of problemen met een door mij ontworpen applicatie of website.

Nu is mijn vraag wat is hier een goed systeem voor.

Wil je een helpdesk applicatie of echt bugreporting? Kijk anders naar FlySpray, http://flyspray.rocks.cc/.

BlackHorse
19/04/06, 11:42
Wil je een helpdesk applicatie of echt bugreporting? Kijk anders naar FlySpray, http://flyspray.rocks.cc/.

Ik zoek een beetje van beide.

Snelweg
19/04/06, 11:47
voor bug-meldingen gebruik ik mantis (mantisbt.sf.net)
voor het ticketing systeem gebruik ik de osTicket Community Version (http://osticketcommunity.ath.cx/) osTicket is al geruime tijd dood.

BlackHorse
19/04/06, 12:07
voor bug-meldingen gebruik ik mantis (mantisbt.sf.net)
voor het ticketing systeem gebruik ik de osTicket Community Version (http://osticketcommunity.ath.cx/) osTicket is al geruime tijd dood.

Voor bugmelding heb ik liever geen web based applicatie.

Mensen die een applicatie hebben voor bugmelding wat registreren jullie hierbij allemaal.

BlackHorse
20/04/06, 15:10
Voor bugmelding heb ik liever geen web based applicatie.

Mensen die een applicatie hebben voor bugmelding wat registreren jullie hierbij allemaal.

Weet iemand nog een goeie(niet web based) applicatie voor bugmeldingen.

ju5t
20/04/06, 15:24
Waarom geen webbased applicatie? Voor zover dat niet overal al het geval is, stappen steeds meer bedrijven over naar webbased bug reporting en helpdesk.

BlackHorse
20/04/06, 15:28
Waarom geen webbased applicatie? Voor zover dat niet overal al het geval is, stappen steeds meer bedrijven over naar webbased bug reporting en helpdesk.

Ik ben maar een klein bedrijfje.

Ben van Stavere
01/05/06, 21:38
Wij (netMastering) gebruiken al een tijdje OTRS (www.otrs.org) voor onze helpdesk aanvragen. Valt ook uitermate goed te gebruiken voor sales/support/info en eigenlijk alle customer-facing e-mail.

Het is een beetje nukkig om te installeren, maar als 't eenmaal werkt is 't best geniaal. En open source :D

Sander-
01/05/06, 23:04
wij zitten ook in dit keuzeproces. De volgende paketten willen we gaan testen tot nu toe:
- ExoPHPDesk
- NocWizard
- OTRS

verder houden we alle opties open. Open-source is een pré, maar opzich zijn bedragen als $100 ook overkomelijk. We zoeken iets wat zo compleet mogelijk is, dus het liefst: FAQ, Interne/Externe tickets, basis server monitoring etc. We zitten nu met verschillende losse applicaties en willen voor onze klanten naar 1 applicatie.

EDIT: Exo draait, NocWizard krijg ik niet aan de praat... Na installen van alles krijg ik toch nog leeg wit scherm :(

alex[nl]
01/05/06, 23:08
@We-Create:
Kende ExoPHPDesk niet, ff snel gekeken naar de demo:
Powered by ExoPHPDesk v1.2 Final. © 2003-2004

Er wordt niet heel hard (meer) aan ontwikkeld, wellicht doe je er goed aan even goed op te letten bij je keuze.

Sander-
01/05/06, 23:19
']@We-Create:
Kende ExoPHPDesk niet, ff snel gekeken naar de demo:
Powered by ExoPHPDesk v1.2 Final. © 2003-2004

Er wordt niet heel hard (meer) aan ontwikkeld, wellicht doe je er goed aan even goed op te letten bij je keuze.
Klopt, maar opzich is ontwikkelen geen probleem. Als er open-source gekozen wordt dan word thet waarsch ook passend gemaakt binnen enkele andere applicaties.

OTRS is helaas geen optie onder Centos 4.3 met Apache2 kom ik nu achter... Real pain in the ass om te installeren :( Morgen nog maar es proberen

Ben van Stavere
01/05/06, 23:28
Klopt, maar opzich is ontwikkelen geen probleem. Als er open-source gekozen wordt dan word thet waarsch ook passend gemaakt binnen enkele andere applicaties.

OTRS is helaas geen optie onder Centos 4.3 met Apache2 kom ik nu achter... Real pain in the ass om te installeren :( Morgen nog maar es proberen

Mja dat zei ik al ;) Het is niet een van de makkelijkste pakketten om te installeren. Heb er een aparte httpd voor gecompiled, de laatste 1.3 serie, puur om 't aan de gang te krijgen.

Maar ja.. 't is wel erg mooi, qua features dan.

BlackHorse
02/05/06, 13:37
Weet iemand nog een goeie(niet web based) applicatie voor bugmeldingen.

Ik heb een niet web based applicatie nodig omdat ik merendeel van de tijd op een laptop werk bij klanten die niet altijd over internet beschikken. En bovendien heb ik het niet zo op web based interface's

Pinocchi
02/05/06, 16:20
@we-create, De opties die je noemt zitten allen in de helpdesk applicatie van ProPanelSystems. Wij zijn er erg tevreden over, enige is dat we een tijdje niets meer gehoord hebben van het forum wat eerder wel actief was. Dat is wat jammer, maar verder werkt het prima.

@Blackhorse, tijdje niet meer gekeken, maar wat bedoel je precies met of er ook telefonische tickets op aangemaakt kunnen worden? Tickets kunnen in ieder geval ook aangemaakt worden door medewerkers en toegedeeld aan een (geregistreerde) gebruiker/klant. als dat is wat je bedoelt, dan ja.


wij zitten ook in dit keuzeproces. De volgende paketten willen we gaan testen tot nu toe:
- ExoPHPDesk
- NocWizard
- OTRS

verder houden we alle opties open. Open-source is een pré, maar opzich zijn bedragen als $100 ook overkomelijk. We zoeken iets wat zo compleet mogelijk is, dus het liefst: FAQ, Interne/Externe tickets, basis server monitoring etc. We zitten nu met verschillende losse applicaties en willen voor onze klanten naar 1 applicatie.

EDIT: Exo draait, NocWizard krijg ik niet aan de praat... Na installen van alles krijg ik toch nog leeg wit scherm :(

Sander-
02/05/06, 16:31
@we-create, De opties die je noemt zitten allen in de helpdesk applicatie van ProPanelSystems. Wij zijn er erg tevreden over, enige is dat we een tijdje niets meer gehoord hebben van het forum wat eerder wel actief was. Dat is wat jammer, maar verder werkt het prima.

@Blackhorse, tijdje niet meer gekeken, maar wat bedoel je precies met of er ook telefonische tickets op aangemaakt kunnen worden? Tickets kunnen in ieder geval ook aangemaakt worden door medewerkers en toegedeeld aan een (geregistreerde) gebruiker/klant. als dat is wat je bedoelt, dan ja.

Heb em inmiddels draaien, alleen hoe zit dat met e-mail piping? Kan ik geen externe pop3 accounts erin stoppen? Mail/Web is gescheiden hier namelijk.

BlackHorse
02/05/06, 16:31
@Blackhorse, tijdje niet meer gekeken, maar wat bedoel je precies met of er ook telefonische tickets op aangemaakt kunnen worden? Tickets kunnen in ieder geval ook aangemaakt worden door medewerkers en toegedeeld aan een (geregistreerde) gebruiker/klant. als dat is wat je bedoelt, dan ja.

Met telefonische tickets bedoel ik gewoon dat calls die via de telefoon worden aangenomen ook via het pakket kunnen worden geregistreerd.

Sander-
02/05/06, 16:36
Met telefonische tickets bedoel ik gewoon dat calls die via de telefoon worden aangenomen ook via het pakket kunnen worden geregistreerd.

Dat kan ja, maar, waarom vraag je niet ff trial license aan? heb em hier ook trial geinstalled... samen met nog een aantal kandidaten...

BlackHorse
02/05/06, 16:38
Dat kan ja, maar, waarom vraag je niet ff trial license aan? heb em hier ook trial geinstalled... samen met nog een aantal kandidaten...

Ja maar van welk pakket kan ik dan het best een trial versie aanvragen.

jinxedworld
02/05/06, 16:39
OTRS is trouwens zeer eenvoudig te installeren onder Debian (apt-get install otrs, handmatig een otrs.cond in /etc/apache2/conf.d/ plaatsen, en daar gaat ie al :) )

Sander-
02/05/06, 16:48
@we-create, De opties die je noemt zitten allen in de helpdesk applicatie van ProPanelSystems. Wij zijn er erg tevreden over, enige is dat we een tijdje niets meer gehoord hebben van het forum wat eerder wel actief was. Dat is wat jammer, maar verder werkt het prima.

@Blackhorse, tijdje niet meer gekeken, maar wat bedoel je precies met of er ook telefonische tickets op aangemaakt kunnen worden? Tickets kunnen in ieder geval ook aangemaakt worden door medewerkers en toegedeeld aan een (geregistreerde) gebruiker/klant. als dat is wat je bedoelt, dan ja.

Pinocchi hebben jullie ook een NL taalbestand ervoor? Zie nu namelijk dat ff zelf vertalen erniet bij is aangezien de taalfile niet in een leesbaar formaat is :(


Ja maar van welk pakket kan ik dan het best een trial versie aanvragen.

http://www.propanelsystems.com/?trial

Dat ff invullen, krijg je mail met een 30day license key. wel ff goede domain gebruiken uiteraard.


OTRS is trouwens zeer eenvoudig te installeren onder Debian (apt-get install otrs, handmatig een otrs.cond in /etc/apache2/conf.d/ plaatsen, en daar gaat ie al :) )

Jupz, moet je wel debian draaien :P Grote nadeel van yum tov apt-get... Apt zijn veel meer standaard app's ook mee te installeren (phpsysinfo etc)

jinxedworld
02/05/06, 16:57
@BlackHorse
in OTRS kan je ook telefonische tickets maken (calls registreren). Ook kan je een emailticket oppakken, aangeven dat je de klant hebt gebeld en de call verder in dit ticket logt.

BlackHorse
02/05/06, 16:58
@BlackHorse
in OTRS kan je ook telefonische tickets maken (calls registreren). Ook kan je een emailticket oppakken, aangeven dat je de klant hebt gebeld en de call verder in dit ticket logt.

Maar het is zeker weer web based???

jinxedworld
02/05/06, 17:06
Ja, het is inderdaad webbased.

BlackHorse
03/05/06, 09:47
Ja, het is inderdaad webbased.

Ik wil effe kijken of ik een simpel bug track pakketje kan maken in VB of VB.NET. Ik geloof namelijk niet dat er fatsoenlijke niet web based bug tracking programmatjes op de markt zijn.

nopzolder
03/05/06, 11:40
Ik heb 1 pakket nog niet langs zien komen:

www.cerberusweb.com Deze hebben ook een gratis versie, deze is dan beperkt tot 1 supportteam en 3 users (pin me hier niet op vast).

Deze ben ik momenteel aan het proberen.

®on
03/05/06, 11:47
http://www.propanelsystems.com/?trial

Dat ff invullen, krijg je mail met een 30day license key. wel ff goede domain gebruiken uiteraard.
Mooi systeem, echter geen licentie aanschaffen want dan ben je je geld kwijt (persoon achter het systeem reageert nergens op, lees ook de meerdere draadjes hierover op wht.com)

BlackHorse
03/05/06, 11:58
Ik heb 1 pakket nog niet langs zien komen:

www.cerberusweb.com Deze hebben ook een gratis versie, deze is dan beperkt tot 1 supportteam en 3 users (pin me hier niet op vast).

Deze ben ik momenteel aan het proberen.

Deze is weer web based dus dit is niet wat ik zoek.

alex[nl]
03/05/06, 12:16
Cerberus is net naar v3.0 gegaan en daarnaast al bezig met een Workstation variant die synct met je online supportdesk:
-> http://www.cerberusweb.com/devblog/index.php?p=77

Wellicht het overwegen waard, want het is een vrij uitgebreide ticketoplossing (zeker tov OTRS)

BlackHorse
03/05/06, 12:23
']Cerberus is net naar v3.0 gegaan en daarnaast al bezig met een Workstation variant die synct met je online supportdesk:
-> http://www.cerberusweb.com/devblog/index.php?p=77

Wellicht het overwegen waard, want het is een vrij uitgebreide ticketoplossing (zeker tov OTRS)

Als je het zo bekijkt misschien wel.

Pinocchi
03/05/06, 13:56
Hier totaal geen problemen mee, reacties bij aanvraag werkt ook gewoon. En zo te horen is het ook al goed gegaan toen er een trial is aangevraagd.

Moet wel zeggen dat het forum al een tijd gesloten is (medio februari als ik het goed heb), maar verder werkt het systeem 'like a charm'.

In de volledige versie kun je gewoon zelf de taal aanpassen, deze is namelijk alleen in de trial versie gecodeerd.

zowel email piping als poppen behoren tot de mogelijkheden. Wij hebben de pop3 functionaliteit geactiveerd aangezien we ook de mail gescheiden hebben van het web. Maar dat maakt verder dus niet uit.

Ik zal niet zeggen dat de communicatie vloeiend verloopt sinds de verstoringen medio februari, maar daar is de functionaliteit van het systeem niet minder om geworden.


Mooi systeem, echter geen licentie aanschaffen want dan ben je je geld kwijt (persoon achter het systeem reageert nergens op, lees ook de meerdere draadjes hierover op wht.com)

Sander-
03/05/06, 14:59
Hier totaal geen problemen mee, reacties bij aanvraag werkt ook gewoon. En zo te horen is het ook al goed gegaan toen er een trial is aangevraagd.

Moet wel zeggen dat het forum al een tijd gesloten is (medio februari als ik het goed heb), maar verder werkt het systeem 'like a charm'.

In de volledige versie kun je gewoon zelf de taal aanpassen, deze is namelijk alleen in de trial versie gecodeerd.

zowel email piping als poppen behoren tot de mogelijkheden. Wij hebben de pop3 functionaliteit geactiveerd aangezien we ook de mail gescheiden hebben van het web. Maar dat maakt verder dus niet uit.

Ik zal niet zeggen dat de communicatie vloeiend verloopt sinds de verstoringen medio februari, maar daar is de functionaliteit van het systeem niet minder om geworden.


In hoeverre kan ik pop3 aanzetten dan? Of kan dat niet in de trial versie?

Pinocchi
03/05/06, 17:00
Voor zover ik weet kan dat niet in de trial version, maar het werkt prima.
zie ook bijgevoegde afbeelding

Dotdns
03/05/06, 22:22
In de trial versie dus blijkbaar niet
(hier op test)
pipe lukt wel, wel met meerdere bugs
arning: main(./config.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/***/domains/****/public_html/support/emailpipe.php on line 30
and
Warning: main(./includes/init.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/***/domains/***/public_html/support/emailpipe.php on line 31

Alles is zend coded , en kan dus niets aanpassen
ook Staat mijn ticket naar hun toe , nu 38 uren open zonder respons

Sander-
03/05/06, 23:05
In de trial versie dus blijkbaar niet
(hier op test)
pipe lukt wel, wel met meerdere bugs
arning: main(./config.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/***/domains/****/public_html/support/emailpipe.php on line 30
and
Warning: main(./includes/init.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/***/domains/***/public_html/support/emailpipe.php on line 31

Alles is zend coded , en kan dus niets aanpassen
ook Staat mijn ticket naar hun toe , nu 38 uren open zonder respons

Join the club... Voor hun eigen support krijgen ze een dikke onvoldoende wat mij betreft... Staat hier ook al ruim 36 uur open.

Pantsy
04/05/06, 17:01
Valt me tegen dat nog niemand www.kayako.com heeft aanbevolen? Kost een beetje maar dan heb je ook zeker wat (supportsuite is aan te raden).

Alerd
04/05/06, 17:05
Ziet er goed uit inderdaad! :)

Dennie-DeTi
08/05/06, 17:57
Ik zie zojuist dat propanelsystems bij hun bestelpagina heeft staan dat ze pas vanaf 10 mei weer bestellingen aannemen. Hebben de mensen die daar tickets hadden geopend al reactie gehad?

Ik heb de trail zojuist aangevraagd, maar wil natuurlijk ook graag weten of ze nog een beetje goede support leveren.

- Dennie

Dotdns
08/05/06, 18:14
wel ,
we hebben ze probeer een beetje wakker te schudden.
een opzoeking met whois en google gaf ons dit .
Administrative Contact:
VertiHost
Verti Host (sales@vertihost.com)
+1.8668378484 >>> Number momently unaviable
Fax:
3 Caroline >>> Adresse
Georgetown, ON L7G 2J5
CA
================
Administrative Contact:
NA
Pro Panel Systems (support@propanelsystems.com)
+1.4166055780 >>>> NO ANSWERS
Fax:
1 Caroline >>> Adresse is the same street !
Georgetown, ON L7G 2J5
CA
en op webhostingtalk.com , vonden we ook een thread.
Dit zijn dus dezelfde persoon.
Dank u Voip , belden we op beiden nummer.
Zonder antwoord, wel een antwoordapparaat waar we deze vol gekregen hebben :D
Nu iets slimmer , bestelden we iets bij vertihost. TADA reply enzovoort.
Hierbij een replyback , maar niets over ons aankoop, maar wel een nice mail waar ( mooie gelogen ) we eens zogezegde BE wetten op aankoop gelden in US enz.. en enz...
Kerel lijkt erin te trappen , begin te flippen (denk ik) , en ineens IPV een leas licentie , vol verontschuldiging krijgen we een Owned Unlimited kado .

Kerel "Bart" lijkt een toffe kerel te zijn, en zou zijn activiteit binnenkort hervatten met een schone lei.
Er zou ook een live chat komen en andere modules enz....
Nou, vonden we enkel problemen met een zend coded files , maar daar is het weer al 2 dagen stil erover en dus zonder antwoord.

Dus qua support , denk ik dat we u een antwoord kunnen geven vanaf 10 mei.

AlphaXS
09/05/06, 18:57
Nog iemand iets vernomen van propanelsystems? de melding dat ze vandaag weer bestellingen aannemen staat er nog steeds.

Dennie-DeTi
09/05/06, 19:13
Nog iemand iets vernomen van propanelsystems? de melding dat ze vandaag weer bestellingen aannemen staat er nog steeds.

Er staat dat ze 10 mei weer bestellingen aannemen, en volgens mij is dat morgen :)

- Dennie

Pinocchi
09/05/06, 19:25
Nog iemand iets vernomen van propanelsystems? de melding dat ze vandaag weer bestellingen aannemen staat er nog steeds.

UHosting wel, daar draait het systeem namelijk intussen. Ik weet niet wanneer zij contact hebben gehad, maar ze hebben in ieder geval een licentie gekregen. Anders moet je hen even vragen hoe ze het contact tot stand hebben gebracht of even wachten tot morgen. In mijn optiek is het dan namelijk ook pas de 10'de, maar goed dat ligt er natuurlijk ook aan in welke tijdzone je zit, in New Zeeland is het al zover ;)

goldenlounge
10/05/06, 13:21
Hesk, free php helpdesk software

Mathieu
10/05/06, 18:22
Ik heb een probleempje met mijn supportsysteem.
Ik ontvang er dagelijks honderden spammails, nochtans staat Spamassassin ingesteld.

Je begrijpt waarschijnlijk wel dat spam in een supportsysteem heel lastig is, dus ik hoop dat iemand een oplossing heeft?

Alvast bedankt!
Mathieu

Pinocchi
10/05/06, 22:02
Ik weet niet welk helpdesk systeem je gebruikt en of je spamassasin installatie de emails aanpast (bijvoorbeeld in de subject *****SPAM****** voor het originele subject plaatst), maar anders lijkt het me redelijk simpel om een filter in te bouwen die de subject line controleert van een nieuwe mail en al naar gelang deze tekst erin staat 'm verwijderd in plaats van verder verwerkt.

Mathieu
11/05/06, 11:39
OsTicket..
Waar zou ik die filter kunnen instellen dan?

Bedankt!

Pinocchi
11/05/06, 12:10
OsTicket..
Waar zou ik die filter kunnen instellen dan?

Bedankt!

Ik zeg niet dat het er standaard in zit, dat weet ik niet ken ik OsTicket niet goed genoeg voor. Maar kan me voorstellen dat bij het ophalen van nieuwe mail/tickets je een filter erin zou kunnen bouwen door te checken op specifieken kenmerken die worden mee gegeven bij spam mails.

Dennie-DeTi
16/05/06, 13:34
Wij hebben inmiddels het systeem van propanelsystems draaien en het ziet er goed uit. Heeft iemand toevallig de nederlandse vertaling al gemaakt?

- Dennie

AlphaXS
16/05/06, 13:46
Ja,

wij zijn er zo goed als klaar mee.
Enkel nog een stukje van het admin center, de help teksten en die tekstregels die in de code zitten ingebakken.

Ik zal deze in de loop van vandaag wel even posten.

Pinocchi
16/05/06, 14:01
Wij hebben inmiddels het systeem van propanelsystems draaien en het ziet er goed uit. Heeft iemand toevallig de nederlandse vertaling al gemaakt?

- Dennie

voor die mensen die daar nog interesse in hebben, heb ik hier nog twee aanpassingen gedaan.

1. met pro alert alleen maar meldingen binnen krijgen als het gaat om nieuwe tickets voor de afdeling waar jij lid van bent

2. tickets krijgen nu het email adres mee van diegene die het ticket heeft beantwoord. Wij wilde echter liever dat het het email adres mee kreeg als afzender van de afdeling. Op die manier wordt het minder persoonsafhankelijk.

Beide zaken stonden hoog op de verlanglijst van veel gebruikers van propanelsupport voordat het forum gesloten werd. Inmiddels draaien de aanpassingen bij verschillende gebruikers en tot op heden naar volle tevredenheid (hebben ook geen terugmeldingen gekregen dat het niet werkt).

Mocht iemand hier interesse in hebben, laat het dan even weten.

@AlphaXS, ik neem aan dat de hobbels op de weg inmiddels verholpen en genomen zijn?

AlphaXS
16/05/06, 14:06
@ pinocchi(o): ne, ik had je een pb gestuurd. nog geen antwoord, misschien door de storing op wht?
Ik heb wel interesse in je aanpassing m.b.t. het afzender adres.

@ de rest: mijn vraag aan pinocchi betrof hoe met mail opalen te werken, daar wij dit niet werkend willen krijgen op een windows platform i.c.m. plesk.
Dus niet de beschikking over IMAP, enkel POP3.
te meer daar de mail binnenkort verhuist naar een andere server, is pop3 dus eigenlijk onderhand wel een vereiste.

Dennie-DeTi
16/05/06, 14:22
voor die mensen die daar nog interesse in hebben, heb ik hier nog twee aanpassingen gedaan.


Daar heb ik ook interesse in. Zou je ze per pb kunnen sturen of hier neerzetten?

- Dennie

Pinocchi
16/05/06, 14:24
Het lijkt erop alsof inderdaad dat bericht dan verloren is gegaan met de storing, maar nogmaals de mogelijke oplossingen gemaild.

Ook even voor de anderen die daar misschien tegen aan lopen. Zorg:
1. dat je alle bestanden upload in binary mode
2. dat je imap functionaliteit hebt gecompiled in je php, zodat deze terug te vinden is in je phpinfo weergave:
===========
IMAP c-Client Version 2004
===========

Mocht dat het probleem niet oplossen, laat het dan even weten. Tot op heden hebben we altijd de problemen op kunnen lossen met de ProPanelSystems installatie, wat me in ieder geval goede hoop geeft.



@ pinocchi(o): ne, ik had je een pb gestuurd. nog geen antwoord, misschien door de storing op wht?
Ik heb wel interesse in je aanpassing m.b.t. het afzender adres.

@ de rest: mijn vraag aan pinocchi betrof hoe met mail opalen te werken, daar wij dit niet werkend willen krijgen op een windows platform i.c.m. plesk.
Dus niet de beschikking over IMAP, enkel POP3.
te meer daar de mail binnenkort verhuist naar een andere server, is pop3 dus eigenlijk onderhand wel een vereiste.

Dennie-DeTi
16/05/06, 16:43
Bij ons wil hij zowel via IMAP als POP3 geen mail inlezen. De mailboxen staan op een andere server, in directadmin. Imap is in php gecompiled en verder werkt hij prima. Iemand een idee?

- Dennie

Pinocchi
16/05/06, 17:02
Bij ons wil hij zowel via IMAP als POP3 geen mail inlezen. De mailboxen staan op een andere server, in directadmin. Imap is in php gecompiled en verder werkt hij prima. Iemand een idee?
- Dennie

Als je nog even kunt wachten, kan ik vrijdag wel helpen om te zien waar het probleem ligt en of we tot een oplossing voor jullie kunnen komen.

AlphaXS
16/05/06, 17:13
dat probleem heb ik dus ook, als ik het zo bekijk.
Wij hebben op one eigen server (windows platform) imap met php gecompiled.
(imap word gebruikt voor horde red.)
maar zowel imap als pop3 op dezelfde of op een andere server werken niet.

Dennie-DeTi
16/05/06, 17:53
Het probleem bij ons is opgelost. Er zaten een aantal (te oude) PEAR classes bij. We hebben hiervoor symlinks naar de nieuwere versies gemaakt. Onze technicus heeft nog wat kleine dingetjes gedaan en daarna werkte het.

Dus nou alleen de vertaling er nog in :)

- Dennie

robbinh
17/05/06, 10:35
Gebruikt hier niemand de helpdesk-module van Plesk? Op deze manier worden het controlepaneel en de helpdesk gecombineerd in één omgeving, wat een stuk makkelijker is voor de gebruiker. Ik gebruik het zelf niet, maar ik ben wel benieuwd wat de gebruikerservaringen hiermee zijn.