PDA

Bekijk Volledige Versie : MySQL valt uit



Chill Creations
18/04/06, 11:02
Goedemorgen,

Ik had net een error met MySQL, was de tweede keer. Na een reboot deed alles het weer. Alleen MySQL restarten werkte niet.

Doordat ik ook Joomla webstites draai, krijg je al snel meldingen dat de MySQL het niet doet. Joomla websites krijgen dan nl. de "Er is iets mis, contacteer de Admin" melding.

Dit was de tweede keer, wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

Grt
David

wbakker-letsgoonline
18/04/06, 11:46
Neem een kijkje in je logfiles, meestal kun je daar al uithalen wat er mis is.

crazycoder
18/04/06, 12:14
Er is nog genoeg ruimte op de schijf waar mysql staat?

Zoek voor een heel groot aantal mogelijke problemen en oplossingen eens een keer via google.

Chill Creations
18/04/06, 12:54
- In mijn logs kan ik niets vinden wat er mee lijkt te maken te hebben.

- Via Google vond ik wel wat, maar dat kon het niet zijn. Kan er nu niets relevants van vinden.

- Nog ideeen?

jinxedworld
18/04/06, 13:19
Wat is de exacte error die je krijgt van MySQL (dus niet van Joomla)? Dan kunnen we misschien wat duidelijkheid geven.

Chill Creations
18/04/06, 13:27
Error connecting to MySQL: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

CharlieRoot
18/04/06, 13:30
Bestaat die file wel?of staat hij in /tmp ipv /var/tmp ?

ln -s ?

ju5t
18/04/06, 13:46
MySQL restarten werkt niet? Errors? Misschien iets mis in je my.cnf. Heb je recent iets aangepast?

Chill Creations
18/04/06, 14:01
- File bestaat wel

- Ik heb niets aangepast de laatste tijd, dat kan het niet zijn

t.bloo
18/04/06, 14:14
DA backups kloppen niet en hebben *soms* dit tot resultaat. wellicht net een system backup gedraaid?

Chill Creations
18/04/06, 14:23
Dat dacht ik ook ja, dat hij na de back up slecht opstart.

Ik doe iedere nacht een back up.

Maar de error begon pas rond 12 uur, niet om 5 uur snachts.

Zou het dan toch de back up zijn?

frvge
18/04/06, 15:01
Draait mysqld soms als zombie? Kijk even met het juiste ps commando en kill het mits nodig.
Weinig schijfruimte kan ervoor zorgen dat het zijn pid files niet meer kan wegschrijven.