PDA

Bekijk Volledige Versie : Salarisen?



X-Hosted
17/04/06, 17:44
Hallo,

Ik had even een vraagje mbt tot salarisen. Hoe doen jullie dat? Vast bedrag per maand? Percentage van de winst? Helemaal geen salaris? Of ...

Geen reacties aub van: "Dat gaat je niks aan!", reageer dan niet.

wonko
17/04/06, 17:45
Ik neem aan dat je bedoelt voor de zaakvoerders... Wij hebben gewoon een eerlijk loon uitgerekend, en verder niets met procenten of winst of zo.

snaaps
17/04/06, 18:23
vast loon.
alle extra winsten worden in het bedrijf gestopt.

Helemaal geen salaris?
Hmm doe je toch iets fout!

Ecci
17/04/06, 18:28
Gewoon vast salaris + zo af en toe nog een extra'tje :).

Triloxigen
17/04/06, 18:34
Ligt aan de ondernemingsvorm :)

Ryan Kalkhoven
17/04/06, 18:41
Loondienst + winstuitkering tenzij er flinkt wordt geinvesteerd.

Mark17
17/04/06, 18:55
eenmanszaak -> de winst dus
medewerkers krijgen een percentage van de winst dan wel een vast bedrag (afhankelijk van de afspraak).

Jamai
17/04/06, 19:16
VOF --> Dus de winst is het salaris, zodra we iets over houden steken we dat in eigen zak. Zijn wel aan het omzetten naar BV, dan wordt het natuurlijk wel een vast salaris en een deel van de winst.

AlfaHosting
17/04/06, 19:51
Ik neem aan dat je bedoelt voor de zaakvoerders... Wij hebben gewoon een eerlijk loon uitgerekend, en verder niets met procenten of winst of zo.

Loon + jaarlijks dividend als dat mogelijk is.

Danger
17/04/06, 23:45
wij ivesteren alles weer :B z.s.m doorgroeien.

robblok
18/04/06, 08:42
Ligt aan de ondernemingsvorm :)

zeer goede opmerking. Met een eenmanszaak of VOF heb je helemaal niets te doen met salarissen en moet je gewoon de gehele of een deel van de winst uitkeren (afhankelijk van de financiele situatie van de onderneming)

AlfaHosting
18/04/06, 09:46
wij ivesteren alles weer :B z.s.m doorgroeien.

En ondertussen leef je van de zon en het water ?

veenman
18/04/06, 10:00
De winst of verlies van mijn onderneming is voor mijn rekening, dat is mijn salaris ;)

Triloxigen
18/04/06, 11:40
zeer goede opmerking. Met een eenmanszaak of VOF heb je helemaal niets te doen met salarissen en moet je gewoon de gehele of een deel van de winst uitkeren (afhankelijk van de financiele situatie van de onderneming)

Niet alleen dat, bij een BV is het salaris van de directeur minimaal 3.000 (of iets meer geloof ik), hoewel als het bedrijf dit geld niet heeft dan mag dit lager zijn :D

Swiftway-UK
18/04/06, 11:57
Account managers en ander sales personeel Salaris+verkoop bonus
Management Salaris+winstuitkering
Ander personeel Salaris

robblok
18/04/06, 13:06
Niet alleen dat, bij een BV is het salaris van de directeur minimaal 3.000 (of iets meer geloof ik), hoewel als het bedrijf dit geld niet heeft dan mag dit lager zijn :D

Klopt dan kan het minder zijn. Ik heb toevallig een samenwerkingsverband met een salarisadministratrice (ik vind het iets te lastig en je moet constant bijscholen) en die doet voor mij de administratie van wat DGA's die minder verdienen.

Het is dus echt wel afhankelijk van de financiele situatie van de BV of LTD

Randy
18/04/06, 13:12
Werk als freelancer met VAR, voor meerdere opdrachtgevers. ca. 1900 in de maand netto.

X-Hosted
18/04/06, 13:15
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Meeste hebben het dus met vast bedrag per maand.

daanl
18/04/06, 13:16
En ondertussen leef je van de zon en het water ?

deze jonge heer woont natuurlijk gewoon thuis

Triloxigen
18/04/06, 13:20
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Meeste hebben het dus met vast bedrag per maand.
Het gaat er niet om wat de meeste hebben, maar wat jou situatie is ;)

X-Hosted
18/04/06, 13:24
Het gaat er niet om wat de meeste hebben, maar wat jou situatie is ;)

Die kan bijde mogelijkheden aan :) Don't worry about that ;)

Triloxigen
18/04/06, 13:39
Die kan bijde mogelijkheden aan :) Don't worry about that ;)


Ok :)

Wat voor ondernemingsvorm word het als vragen mag?

X-Hosted
18/04/06, 13:43
Ok :)

Wat voor ondernemingsvorm word het als vragen mag?

Het is al een bedrijf, maar eerst even een soort van 'buffer' opgebouwd, voor eventuele kosten die kunnen komen. Nu ga ik pas denken aan een eventuele salaris, aangezien ik de buffer groot genoeg vind en daar al heel veel mee kan dekken.

Het is een eenmanszaak :)

CharlieRoot
18/04/06, 13:56
Het is al een bedrijf, maar eerst even een soort van 'buffer' opgebouwd, voor eventuele kosten die kunnen komen. Nu ga ik pas denken aan een eventuele salaris, aangezien ik de buffer groot genoeg vind en daar al heel veel mee kan dekken.

Het is een eenmanszaak :)

Zo hebben wij het ook gedaan. Buffer opbouwen en pas dan een salaris. Wij zitten nu ook gewoon op vaste bedragen per maand, extratjes steken we in de zaak.

X-Hosted
18/04/06, 14:14
Wil ik zeker ook als tip meegeven aan mensen die willen beginnen. Wacht even met het uitreiken van salarisen of beloningen. Bouw eerst een buffer op, bepaal dit vooraf tot ongeveer welk bedrag je gaat; zodat je altijd onverwachte (kleine) kostenposten kan betalen en dadelijk niet geld moet lenen van mensen of zelfs failliet gaat.

Wij zijn ook met de werknemers overeengekomen dat wanneer het saldo weer onder de door ons gestelde buffer, de salarissen weer even stoppen / geminderd worden.

Triloxigen
18/04/06, 15:24
Het is een eenmanszaak :)

Hoe kom je er dan bij dat het beide mogelijk is?
Want bij een EMZ is de winst van het bedrijf je loon :)

X-Hosted
18/04/06, 15:39
Hoe kom je er dan bij dat het beide mogelijk is?
Want bij een EMZ is de winst van het bedrijf je loon :)

Ja, dat kan. Wij doen het echter niet zo :) Zoals je ziet, hebben wij eerst namelijk een buffer opgebouwd. (Natuurlijk is het eigenlijk wel mijn geld) maar zo zie ik het niet...

Swiftway-UK
18/04/06, 15:40
Wij zijn ook met de werknemers overeengekomen dat wanneer het saldo weer onder de door ons gestelde buffer, de salarissen weer even stoppen / geminderd worden.


Zulke werknemers wil ik ook!

Maar even serieus, zulke afspraken zijn niet rechtsgeldig, personeel moet je uitbetalen op de uren die zij werken. Als ze er werk van maken winnen zij, je overweegt toch niet serieus om salaris uitbetaling te stoppen he? ;)

X-Hosted
18/04/06, 15:42
Zulke werknemers wil ik ook!

Maar even serieus, zulke afspraken zijn niet rechtsgeldig, personeel moet je uitbetalen op de uren die zij werken. Als ze er werk van maken winnen zij, je overweegt toch niet serieus om salaris uitbetaling te stoppen he? ;)

Zo ver is het nog niet gekomen, en zoals het er nu naar uit ziet is dat ook nog LANG niet mogelijk...

eMiz0r
18/04/06, 16:08
Zo ver is het nog niet gekomen, en zoals het er nu naar uit ziet is dat ook nog LANG niet mogelijk...

Het is juridisch gezien sowieso niet mogelijk ;)

Je werknemers gaan langzamerhand een leven rondom het salaris bouwen. De vaste lasten stijgen en dus moet er geld binnenkomen. Daar zou ik wel gewoon netjes rekening mee houden als ik jou was, wil je niet in de problemen komen.

In hoogtij zijn zulke afspraken snel en makkelijk gemaakt, maar wanneer het financieel moeilijker wordt en er krappe tijden aanbreken breekt de pleuris los. Terecht in mijn ogen, je wil niet uit je eventuele huur/koophuis geschopt worden omdat de baas besluit je minder uit te betalen wanneer het hem uitkomt.

X-Hosted
18/04/06, 16:18
Het is juridisch gezien sowieso niet mogelijk ;)

Je werknemers gaan langzamerhand een leven rondom het salaris bouwen. De vaste lasten stijgen en dus moet er geld binnenkomen. Daar zou ik wel gewoon netjes rekening mee houden als ik jou was, wil je niet in de problemen komen.

In hoogtij zijn zulke afspraken snel en makkelijk gemaakt, maar wanneer het financieel moeilijker wordt en er krappe tijden aanbreken breekt de pleuris los. Terecht in mijn ogen, je wil niet uit je eventuele huur/koophuis geschopt worden omdat de baas besluit je minder uit te betalen wanneer het hem uitkomt.

eMiz0r: Ik heb mijn financieƫle zaken goed op orde, bedankt voor je adviesen. Werknemer heeft dit zelf aangeboden als idee. Hij heeft er dus geen problemen mee. Bedankt voor je uitleg, maar heb ik niet nodig hoor.

Back on Topic! Hoe regelen jullie salaris? Winst / Bonus / Percentage / Vast?

eMiz0r
18/04/06, 16:27
eMiz0r: Ik heb mijn financieƫle zaken goed op orde, bedankt voor je adviesen. Werknemer heeft dit zelf aangeboden als idee. Hij heeft er dus geen problemen mee. Bedankt voor je uitleg, maar heb ik niet nodig hoor.

Back on Topic! Hoe regelen jullie salaris? Winst / Bonus / Percentage / Vast?

No worries. Het was niet alleen tegen jou gericht, maar een ieder die dit topic leest ;)

Vast bedrag hier overigens.

robblok
18/04/06, 18:36
No worries. Het was niet alleen tegen jou gericht, maar een ieder die dit topic leest ;)

Vast bedrag hier overigens.

Lijkt me ook jij hebt ook je vaste kosten e.d. Ok als het echt minder gaat zal je wel moeten minderen. Maar iedereen gaat altijd naar zn salaris leven. Moet je maar eens opletten hoe snel het op is als je meer krijgt.

Triloxigen
18/04/06, 19:43
Ja, dat kan. Wij doen het echter niet zo :) Zoals je ziet, hebben wij eerst namelijk een buffer opgebouwd. (Natuurlijk is het eigenlijk wel mijn geld) maar zo zie ik het niet...

Je kunt het wel anders willen, maar de belastingdienst is degene die dat bepaald ;)

Danger
18/04/06, 19:51
deze jonge heer woont natuurlijk gewoon thuis

ik ben vast niet de enige hier, en jij woont ook thuis daan ;)

AlfaHosting
18/04/06, 23:56
Wil ik zeker ook als tip meegeven aan mensen die willen beginnen. Wacht even met het uitreiken van salarisen of beloningen. Bouw eerst een buffer op, bepaal dit vooraf tot ongeveer welk bedrag je gaat; zodat je altijd onverwachte (kleine) kostenposten kan betalen en dadelijk niet geld moet lenen van mensen of zelfs failliet gaat.

Wij zijn ook met de werknemers overeengekomen dat wanneer het saldo weer onder de door ons gestelde buffer, de salarissen weer even stoppen / geminderd worden.


Als je wil beginnen met een echt bedrijf en niet van thuis uit moet je wel vanaf de beginfase een loon uitkeren. Het kan dus niet altijd gaan zoals jij het voorstelt. Niet iedereen gaat nog naar school en leeft van zijn ouders.

Wat je als tweede zegt is gewoon onmogelijk als je echte werknemers hebt in dienstverband.

Alerd
19/04/06, 00:11
iedereen woont thuis mag ik hopen ?:D

En natuurlijk zijn degenen die geen of weinig salaris pakken niet altijd bij paps en mams thuis....
Zit zelf bijvoorbeeld in de positie dat ik samenwoon en mijn vriendin een baan heeft.
Dan kun je ook wat meer investeren :)

Eijden
19/04/06, 07:28
Eenmanszaak, hoef dus voor zover* met niemand iets te delen.

*Misschien later plaats voor een PHP/MYSQL scripter.

Toon
19/04/06, 07:59
Ben een eenmanszaak met personeel.
Ik vind het wel grappig dat iedereen denkt dat een eenmanszaak geen personeel (kan) hebben.

Desondanks;
Personeel krijgt gewoon loon, ik keer mezelf wat eurootjes uit, maar dat is niet zoveel als een minimumloon van een +/- 25 jarige :)

Cliff
19/04/06, 08:58
Puur salaris, dividend uitkeren doen we voorlopig niet aan, beter alles te herinvesteren. Wel DSL,colo en gsm op de zaak.

MartijnRSD
19/04/06, 09:53
Bij een eenmanszaak is de winst gewoon je salaris. Hoe je dit jezelf wilt uitkeren moet je zelf weten, x-hosted geeft aan verstandig met zijn geld om te gaan. Waarschijnlijk geeft X-Hosted geeft niet de juiste informatie wat betreft werknemers, hij zal niemand in dienst hebben maar met freelancer werken.

AlfaHosting
19/04/06, 10:03
Bij een eenmanszaak is de winst gewoon je salaris. Hoe je dit jezelf wilt uitkeren moet je zelf weten, x-hosted geeft aan verstandig met zijn geld om te gaan. Waarschijnlijk geeft X-Hosted geeft niet de juiste informatie wat betreft werknemers, hij zal niemand in dienst hebben maar met freelancer werken.

Dat is dan een andere zaak, maar dan is het ook geen werknemer. Jammer dat sommigen zich altijd willen zich groter voordoen dan ze zijn.

robblok
19/04/06, 16:29
Ben een eenmanszaak met personeel.
Ik vind het wel grappig dat iedereen denkt dat een eenmanszaak geen personeel (kan) hebben.

Desondanks;
Personeel krijgt gewoon loon, ik keer mezelf wat eurootjes uit, maar dat is niet zoveel als een minimumloon van een +/- 25 jarige :)

Minimumloon loopt tot 23 :P

Maar tuurlijk kan een eenmanszaak personeel hebben. De rechtsvorm is eenmanszaak dat heeft niets te maken met personeel.

Mark17
19/04/06, 17:01
Minimumloon loopt tot 23 :P

Maar tuurlijk kan een eenmanszaak personeel hebben. De rechtsvorm is eenmanszaak dat heeft niets te maken met personeel.

Het minimum jeugdloon loopt tot 23 jaar, boven de 23 jaar heeft iedereen (indien er geen CAO is) hetzelfde minimum loon.