PDA

Bekijk Volledige Versie : php 5.1.2



dennis-w
16/04/06, 12:05
Hallo,

Ik heb een eigen server met alles erop en er aan.

Nu zit er een fout melding in php 5.1.2
Als ik bijvoorbeeld zpanel wil installeren krijg ik deze foutmelding.

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in c:\Inetpub\wwwroot\zpanel\admin\install2.php on line 69

Het ligt niet aan mysql want diej werkt gewoon helemaal goed en zpanel ook.Het ligt aan php weet iemand mischien hoe je dit op kan lossen.Ik had ergens anders gelze dan je php.ini moest aanpassen.Maar ik zou niet weten hoe of wat.Zou iemand het uit willen leggen als u blieft?

Groeten,
Dennis

wonko
16/04/06, 12:10
Je hebt blijkbaar geen mysql in je PHP ingecompileerd, of je hebt de lib niet goed geladen.

Maak een bestand aan (phpinfo.php bvb), zet deze in je webroot, en geef hem de volgende inhoud:



<?php phpinfo(); ?>


Surf dan naar dit bestand, en kijk als je mysql-support hebt aanstaan. Als dat niet zo is, hercompileren...

dennis-w
16/04/06, 12:46
Ik heb dat bestand op de server gezet en nu krijg ik een hele pagina met informatie.Maar waar staat dat van mysql dan?

groeten ,
dennis

frvge
16/04/06, 13:07
Even zoeken he ;) Post anders de link, dan kunnen anderen ook meekijken

TSG-Hans
16/04/06, 13:55
Ik heb dat bestand op de server gezet en nu krijg ik een hele pagina met informatie.Maar waar staat dat van mysql dan?

groeten ,
dennis

Als het er niet staat, is het dus niet mee gecompileerd ;)

crazycoder
16/04/06, 14:04
Ik heb dat bestand op de server gezet en nu krijg ik een hele pagina met informatie.Maar waar staat dat van mysql dan?

groeten ,
dennis
Tip: iedere browser kent de mogelijkheid "zoek op deze pagina"..

TiMMiEJ
16/04/06, 23:09
apt-get (of hetgene wat je distro ondersteund) install php-mysql

LH-Online
17/04/06, 06:56
c:\Inetpub\wwwroot? Lijkt mij toch meer windows.

Controleer je php.ini is, bij het Extensions gedeelte? Of post het deel hier? (In het bestand php.ini zoeken op ";Windows Extensions" (Zonder quotes))

blackhamer
17/04/06, 13:44
Het Kan ook liggen omdat Zpanel nog niet perfect draait op php5 en Mysql 5 ;)

"Zelf eerst ook problemen mee gehad"