PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe server en DNS...?



Remco96
15/04/06, 22:27
Wat zie ik over het hoofd?

Mijn huidige sites draaien op een server die men uit zal zetten omdat er een nieuwe voor in de plaats komt. Nu heb ik al de login in Direct Admin en kan daar de content op zetten. Het is een reseller pakketje, ik heb meerdere sites en moet daar dus eea op zetten. Nu heb ik 'm erop en als ik mijn site wil bezoeken krijg ik niets te zien. DNS settings? Kan ik dat zelf aanpassen?
Het is alles bij dezelfde hoster...

Wie weet waar een goede uitleg te vinden is over DNS en nameservers ed? Een grafische weergave hoe dat gezien moet worden is nog mooier.

Bedankt voor jullie input, Remco

Vision2Design
16/04/06, 00:39
Zijn je nameservers gewijzigd? Of zijn ze nog het zelfde?

Bullcat
16/04/06, 00:56
vraag eens of je hoster named opnieuw wil opstarten, ik heb het hier ook wel eens gehad dat die niet automatisch werd opgestart, dan kon ik wel in DA maar niet op websites komen !

Vision2Design
16/04/06, 01:04
vraag eens of je hoster named opnieuw wil opstarten, ik heb het hier ook wel eens gehad dat die niet automatisch werd opgestart, dan kon ik wel in DA maar niet op websites komen !

Heb het zelfde een keer gehad..

Dotdns
16/04/06, 01:38
Zijn de Ip's hetzelfde gebleven .?

Remco96
16/04/06, 08:47
Volgens mij is er een nieuw IP adres, zal is kijken. Op de oude server werk ik met Plesk. Moet ik wellicht daar op de draaiende sites het IP adres van de nieuwe server editen?