PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacenters



Lite-On
14/04/06, 14:04
Ik ben al een hele tijd opzoek naar datacenters dichtbij mijn woonplaats (Tilburg, brabant).
Ik heb nu mijn server in het Redbus Interhouse datacenter staan.
Redbus is voor mij toch een behoorlijke afstand.
Ik zoek daarom dus een datacenter wat dichterbij is.
Easynet vind ik ook nog te ver.

Weet iemand een datacenter in de buurt van Tilburg of brabant? :)

Alvast bedankt :)

Ecci
14/04/06, 14:07
Concepts-ICT in Breda
InterConnect in Den Bosch

Zijn beide goedkoop en in de buurt.

veraert
14/04/06, 14:34
Concepts is een aardig DC

veenman
14/04/06, 14:40
@Xit (Breda) +/- 20km vanaf Tilburg
Concepts-ICT (Breda) +/- 20km vanaf Tilburg
Interconnect (Den Bosch) +/- 25km vanaf Tilburg
Superior-Is (Helmond) +/- 40km vanaf Tilburg

Ecci
14/04/06, 14:45
Concepts is een aardig DC


Alleen jammer van 't ontbreken van een aantal faciliteiten zoals fatsoenlijke redundant airco, etc, etc.

veraert
14/04/06, 14:48
Helaas wel.

Fabian
14/04/06, 15:20
Unilogic ? http://www.unilogicnetworks.net/

ErikKosters
14/04/06, 15:32
easynet is toch dichtbij redbus? lol

WI-Hosting
14/04/06, 15:33
Unilogic ? http://www.unilogicnetworks.net/

dat is sittard in limburg, is nog wel redelijk ver hoor..

tilburg is noord brabant ;)

dan kan je beter bij concepts ofsow staan in breda..

Ecci
14/04/06, 15:41
dan kan je beter bij concepts ofsow staan in breda..

Ligt er maar net aan :p

Je hebt geen 24/7 onbeperkt toegang en moet per uur betalen, geen redundant airco, geen bandpreventie/blus systemen, geen noodstroom... Ik zie op zich weinig voordelen:

- Als je veel in het datacenter bent is het niet voordeliger, want omdat je per uur moet betalen ben je aan het eind van de maand een berg geld kwijt

- Als je er niet veel moet zijn, kan je net zo goed in Amsterdam blijven ;)

veraert
14/04/06, 15:43
Er zitten wel nadelen aan, zoals na kantooruren betaal je gewoon 50 euro per uur voor toegang e.d, geen redundant airco, geen UPS of Diesel, dus down is down, en Concepts is relatief duur vergeleken met andere aanbieders. Het is dus een kwestie van afwegen wat je wilt.

Lite-On
14/04/06, 17:35
Concepts is dus niet echt iets.


Als ik op de website kijk van @Xit, bevalt mij dat wel.
Weet iemand toevallig wat ongeveer de colocatie prijzen van @Xit zijn?
Heeft er iemand ervaringen met @Xit?
Kan het kloppen dat ze allemaal een 155Mbit AMS-IX connectie heben? (100Mbit is voor mij al genoeg :) )

veraert
14/04/06, 17:45
Ze hebben geen 155Mbit connectie met de AMS-IX. maar een 155MBit connectie naar een Amsterdams DC waar hun router staat die weer AMS-IX en eventuele Transit Partijen afkoppelt, de 155Mbit is puur en alleen de VLAN van Breda <-> Amsterdam.

Ber|Art
14/04/06, 18:05
Anders kijk hier even: http://www.datacentrumgids.nl/ :) staan ze bijna allemaal in!

Mark17
14/04/06, 18:28
easynet is toch dichtbij redbus? lol

Er zit een paar kilometer tussen...

Diewy
14/04/06, 18:29
Anders kijk hier even: http://www.datacentrumgids.nl/ :) staan ze bijna allemaal in!
is er ook zoiets voor belgiƫ?

veenman
14/04/06, 18:31
is er ook zoiets voor belgiƫ?
Nog niet, maar ik denk er over na om ook een Belgische versie te maken ;)

djalken
15/04/06, 11:02
over @xit, goede ervaringen mee :) als je niet vaak in de colo hoeft te zijn is t zeker een optie, heb er zelf een tijd een server gehad en is zeker aan te raden

Lite-On
15/04/06, 12:07
over @xit, goede ervaringen mee :) als je niet vaak in de colo hoeft te zijn is t zeker een optie, heb er zelf een tijd een server gehad en is zeker aan te raden

Kun je mij vertellen hoeveel ze ongeveer vragen p/m voor colocatie? :)

HostServe
15/04/06, 12:09
Iemand ervaring met WideXS in Hoofddorp ?
Met ervaring bedoel ik onder andere de faciliteiten die beschikbaar zijn en de kosten.
Het ligt op een afstand van 40KM, half uurtje rijden dus.

Ik zoek iets in omgeving Rotterdam / Delft / Den Haag.
In WeDare zit ik momenteel, Easynet en Luna heb ik geen ervaring mee.
Zijn er nog andere DC's hier in de omgeving, wat een beetje te vergelijken is met WeDare ?

dutchcrazytiger
24/04/06, 20:49
@TS - Ik zou gaan voor concepts ict. Hele goede ervaring mee. Heb er echter maar 1 machine hangen... maar wel goede ervaring ermee ;)

@HS - Colinks :P ? Of waar zat dat dan ook alweer ? ik dacht dat die in denhaag zaten.. ik doel dan niet op de afdeling linkup.

Bardo
28/04/06, 16:31
Waar je ook aan zou kunnen denken is Capelle aan de IJssel. Wij zitten daar in een eigen datacenter.

We hebben een dark fiber naar Telecity2 liggen met een backup gigabit verbinding via grafix.

De ruimte is volledig nieuw ingericht, inclusief redundante airco's. 2 stroomfeeds per kast, nieuwe stroomgeneratoren, etc.

Neem anders even contact op met info@caveo.nl mocht je meer info willen over deze locatie.

xYnta
28/04/06, 16:34
Wij hebben over het algemeen redelijk goede ervaringen met Concepts ICT, we werden altijd goed geholpen in de periode dat we daar hebben gestaan.

Glenn
28/04/06, 16:35
Iemand ervaring met WideXS in Hoofddorp ?
Met ervaring bedoel ik onder andere de faciliteiten die beschikbaar zijn en de kosten.
Het ligt op een afstand van 40KM, half uurtje rijden dus.

Ik weet dat user Pinvert daar een tijdje heeft gestaan met z'n server(s?). Je zou het aan hem eens kunnen vragen.

WI-Hosting
28/04/06, 16:37
Iemand ervaring met WideXS in Hoofddorp ?
Met ervaring bedoel ik onder andere de faciliteiten die beschikbaar zijn en de kosten.
Het ligt op een afstand van 40KM, half uurtje rijden dus.

Ik zoek iets in omgeving Rotterdam / Delft / Den Haag.
In WeDare zit ik momenteel, Easynet en Luna heb ik geen ervaring mee.
Zijn er nog andere DC's hier in de omgeving, wat een beetje te vergelijken is met WeDare ?


Easynet Rotterdam is echt niks ;) kijk op die datacenterpics.com ofsow, daar zie je dat het gewoon een kantoor is waar servers in staan (met tapijt en al :X)

Luna was tijdje geleden toch ondergelopen (zitten in kelder en kwam aardige stortbui aan).. Ben benieuwd hoe dat is verwerkt..

@CDT
Colinks = Linkup en ze zitten niet in DenHaag.. ze zitten in DCA (DC Amsterdam)..
Correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat colinks gewoon een andere naam was voor linkup's AS om zo "white-label" te zijn?

veraert
28/04/06, 17:21
Capelle is een hele goede locatie, wat Bardo ook zei.

3j3ct
28/04/06, 17:56
ik mis Colt nog?!

mark_m
28/04/06, 18:17
Linkup zit dacht ik ook in den haag

xYnta
28/04/06, 18:58
Linkup zit dacht ik ook in den haag

Volgens mij zit Linkup alleen @ A'dam (Iqarus), en trouwens ik denk niet dat je daar wilt staan.

veenman
28/04/06, 19:04
Linkup zit dacht ik ook in den haag
Hun kantoor wel, datacentrum zit in Amsterdam!

mousehouse
28/04/06, 20:24
Je kunt ook Versatel (nu Tele2-Versatel) eens vragen. Die hebben volgens mij in de Spaanse Kubus een ruimte, misschien ook wel voor colo...

crazycoder
30/04/06, 15:48
Iemand ervaring met WideXS in Hoofddorp ?
Met ervaring bedoel ik onder andere de faciliteiten die beschikbaar zijn en de kosten.
Het ligt op een afstand van 40KM, half uurtje rijden dus.

Ja. Op zich niet echt slecht, ben er overigens al een tijd niet meer geweest..

Ze zijn relatief duur, voor hetzelfde bedrag heb jij bij andere leveranciers een vergelijkbaar product met betere voorwaarden voor wat betreft toegang tot de server(s) die je plaats en meer dataverkeer inbegrepen.
Extra dataverkeer is relatief duur.

De 100% uptime die zij op de site beloven komen zij niet na. Maand of wat geleden grote stroomstoring geweest en bleek de noodstroom && UPS onvoldoende voor de servers.

Verder maak ik er de laatste week wat rare problemen mee waarbij het opvalt dat zij daar niet echt over communiceren. Dat zie ik bij andere cololeveranciers wel anders.

Heb er nog wel servers draaien, maar ik ben van plan om dat aantal te verminderen.