PDA

Bekijk Volledige Versie : VZE.com



Gerrit
13/04/06, 21:27
Ik heb een reeks 2- en 3-letter .eu domeinnamen voorgeregistreerd, sommigen voor door te verkopen en sommigen voor eigen gebruik. Uiteindelijk heb ik tgg.eu en vze.eu beet, voor de andere combinaties was ik net te laat helaas...

Nu heb ik gezien dat vze.com al gebruikt wordt door een bedrijf dat er gratis subdomeinen van weggeeft. Ik had er aanvankelijk niet bij stilgestaan, maar realiseer me dat nu toen ik een site zag gisteren die een subdomein van .vze.com gebruikt.

Nu is het laatste wat ik wil, een soort strijd om copyrights/trademark-gedoe. Ik had me niet gerealiseerd dat er een service bestaat die de naam VZE.com gebruikt, maar wil geen gedoe met deze mensen.
Hoewel ik de naam voor mezelf had willen gebruiken, en hoewel die vze.com eigenaars geen poging deden vze.eu te krijgen, wil ik geen risico lopen op enige problemen.

Weet iemand of die redirection-service vze.eu kan opeisen omdat ze al vze.com gebruiken?

janneman
14/04/06, 00:00
Nee, die kans lijkt me niet erg groot.

Yellow36
14/04/06, 00:14
Die kans is erg nihil. Anders had men er maar in de sunrise periode bij moeten zijn.

xYnta
14/04/06, 11:55
Ik denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken, zoals inderdaad al eerder gezegd zou de domeinnaam dan al tijdens sunrise 1 of 2 zijn geregistreerd.

Gerrit
14/04/06, 14:01
Vervalt automatisch het eigendomsrecht op een naam wanneer de TM-houder zijn .EU niet registreerde tijdens de sunrise periode?

dopi84
14/04/06, 14:54
een domein naam met een dergelijke afkorting is moeilijk op te eisen denk ik?
en daarbij hebben ze maanden de tijd gehad.

Yellow36
14/04/06, 20:35
Vervalt automatisch het eigendomsrecht op een naam wanneer de TM-houder zijn .EU niet registreerde tijdens de sunrise periode?

Nee, het recht van een TM zal niet vervallen. Stel je voor dat ik Ebay.eu zou hebben dan zou Ebay nu direct bij mij kunnen aankloppen. Maar in jou geval hoef je er niet eens over te peinsen, ze zullen toch niet komen. Een 3 letter domein kan overal voor staan.