PDA

Bekijk Volledige Versie : Leasing AANBIEDEN in belgië



B4rr13
11/04/06, 16:21
Zoals de topic het zegt, heeft iemand hier al ervaring mee of weet hoe het daar mee zit? BVB Hardware leasen aan klanten, is daar een speciaal attest of vergunning of dergelijke voor nodig, of misschien wel een speciaal statuut?

Groetjes B4rr13

Karim
12/04/06, 23:31
Hey B4,

Het moet in uw statuten staan, dat je it materiaal verhuurt.
En dat moet je u aan de leasing wettelijke ivm leasing houden he.

Wij leasen it materiaal voor bepaalde klanten.

frankske
14/04/06, 10:08
Leasing is aan heel strikte regels onderworpen! Verhuur van materiaal is iets heel anders dan leasing. Informeer je best bij je bank wat kan en niet kan.

IT-SS
22/04/06, 15:24
Yup, ik herinner me alvast dat hier ooit documenten zijn ontvangen die nodig waren om leasing te kunnen aanbieden, dan pas kun je naar een leasingmaatschappij bvb, die vereisen de nodige attesten sowieso en kunnen je met raad en daad bijstaan.

Geoffrey
22/04/06, 19:32
Ik ken heel wat bedrijven die leasen, maar die doen het allemaal via een financiële instelling. Eigenlijk mag ook alleen een bank dit doen geloof ik, maar het staat niet zo strikt vermeld dat er geen andere partij mag zijn die het uitvoert mits hij het uitdrukkelijk vermeld. Ik weet echter niet of leasen voor een bedrijf wel een goede keuze is. Als u een webhosting bedrijf of dergelijke wilt beginnen valt er nog steeds de meeste poen te pakken met zogenaamde Dedicated Servers. Dit zijn servers die u aankoopt en per termijn doorverhuurt aan uw klant(en). De server blijft echter wel in uw bezit en zo casht u ieder jaar voor die server een vast bedrag, net zolang tot de handel afgeschreven en verkocht zal worden.