PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail wachtwoorden spontaan verdwenen in Plesk Windows (waarschuwing)



Tha_Wiz
10/04/06, 23:45
Afgelopen zaterdag kreeg ik van een klant de melding dat hij niet meer bij enkele mailboxen kon komen (wachtwoord onjuist) terwijl zowel de klant als wij niets veranderd hebben en alles nog gewoon up was.

Na wat zoeken kreeg ik in Mailenable administrator bij het openen van de betreffende mailboxen de melding dat het wachtwoord niet was ingesteld? Simpelweg het wachtwoord terugzetten was echter voldoende om die betreffende mailbox weer toegankelijk te maken (via de Mailenable administrator of gewoon via Plesk). Het betrof echter behoorlijk wat mailboxen die met name door klanten geconfigureerd waren (wachtwoord dus niet bekend). Wat was er gebeurd: de auth.tab file (bevat de mailadressen en wachtwoorden van Mailenable) was corrupt geraakt en had data verloren doordat waarschijnlijk tegelijkertijd meerdere applicaties in de file probeerde dingen te doen.

Dit kan gebeuren wanneer je gebruik maakt van de standaard installatie van Plesk met Mailenable standard, zie: http://www.mailenable.com/kb/Content/Article.asp?ID=me020424. Simpelweg een backup terug zetten van de auth.tab file is voldoende maar toch behoorlijk frustrerend als je lang aan het zoeken bent. Zou eigenlijk toch niet mogen gebeuren...

Wellicht helpt dit iemand die er in de toekomst tegenaan loopt. Goede (dagelijkse) backups blijken maar weer waardevol.

Vircon
11/04/06, 00:17
Kijk, dit soort informatie is dus bijzonder nuttig!
Bedankt voor je input, deze nemen we zeker op in de knowledgebase.

Ber|Art
11/04/06, 10:06
Zeker nutig info, bedankt! :)

Deltafox
30/04/06, 05:00
[...]Wellicht helpt dit iemand die er in de toekomst tegenaan loopt. Goede (dagelijkse) backups blijken maar weer waardevol.

De backup van die file (AUTH.TAB) wordt die meegenomen in de plesk backup? Heb net even gekeken in een plesk backup file maar kon hem niet direct vinden.

(Je kan een plesk backup file gewoon openen als ZIP bestand he voor het geval jullie dat niet wisten.)

DiedX
30/04/06, 10:27
had je dit niet kunnen fixen met mchk?