PDA

Bekijk Volledige Versie : Dell PowerConnect 2724, IP onbekend



D. ter Horst
10/04/06, 15:16
Beste,

Ik zit met een klein probleem ;) We hebben hier een Dell PowerConnect staan waar alle servers op aangesloten zitten. Daaran is een workgroup switch (ook een Dell PowerConnect, weet type zo niet) aangesloten via gigabit UTP.

Nou kom ik vanochtend op mn werk, is het halve netwerk niet meer benaderbaar. Bleek de uplink kabel verrot te zijn, en na deze vervangen te hebben werkte het weer. Nou is dit niet door mij aangelegt en is het nogal krom en slecht gedocumenteerd. Het ding staat in managed mode. Het leek mij wel handig om er nog 1 of 2 uplinks bij te gooien, vooral om te zorgen dat dit niet meer gebeurd en voor de bandbreedte is het ook wel leuk aangezien alles hier gigabit is, en de uplink ook maar 1 x gigabit is. Om dit te doen moet ik met port arregation spelen, maar daarvoor moet ik in de webinterface van dat ding zien te komen.

Het probleem is nou ook dat ik géén info over dat ding kan vinden wat betreft IP adressen, gebruikers, passwords, configuratie, etc etc. De switch duikt ook niet in het netwerk op wanneer ik bijvoorbeeld met Look@Lan ga scannen, en een sniffer kan ik ook niet veel wijzer uit worden (ik zie niet wat op een switch lijkt of wat switch traffic kan zijn).

Belangrijk om te weten is dat het ding geen serieele aansluiting heeft (volgens de handleiding, ik kan niet fysiek bij de switch).

Iemand enig idee hoe ik wat info van deze switch kan achterhalen? Een reset is géén optie aangezien er een 20-tal servers aan hangen welke toch wel min of meer behoorlijk afhankelijk zijn van een internet verbinding ;)

Alvast bedankt.

Is al opgelost. Switch ip bleek gelukkig nog op het default ip 192.168.2.1 te staan. Range aangepast en ik kan kloten ;)

Even een update:

Ik had geluk dat het IP nog wel het default IP was (bleek achteraf). Ik ging hier niet van uit aangezien het ding in managed mode gezet was (standaard unmanged mode) maar er is verder niks aan geconfigged. IP is nu goed gezet, maar de problemen blijven bestaan. LAG lijnen aanleggen (bonding / trunking gecombineer geloof ik) helpt niet, want dan knalt de complete verbinding er uit (had ik al weer ff voor elkaar onder werktijd :$ dat zijn geen grapjes als er een half bedrijf bij je aan de deur staat en de andere helft loopt te bellen). Ik denk dat het probleem in de bekabeling zit ergens, er blijft niet veel meer over. Bedankt iig :)