PDA

Bekijk Volledige Versie : Access problemen op mijn eigen server



Steve_O
09/04/06, 21:01
Heren (wellicht ook dames),

Ik host mijn eigen, non-commerciele, website op mijn eigen servertje (Linux, Apache) hier thuis. Nu heb ik weinig technische kennis. Deze server is neergezet door een maat van me en hij loopt al jaren zonder noemenswaardige problemen.

Ik heb een Planet adsl verbinding en in principe loopt alles lekker. Ik krijg bezoekers uit de hele wereld, maar krijg sinds een paar maanden mailtjes van mensen uit Engeland en Canada die niet meer op mijn site kunnen komen. Wat ze ook proberen; geen toegang, pagina kan niet geopent worden, etc. Terwijl andere bezoekers uit zowel Engeland en Canada zonder problemen op mijn site kunnen komen. Dat doet mij denken dat het probleem niet bij mijn server ligt. Het kan wezen dat bepaalde providers toegang tot mijn site blocken omdat ik op de een of andere (zwarte) lijst sta of geen "bekende" provider/server ben. Hoe kom ik daar achter?

Ook ondervind ik problemen als ik via e-mail links naar mensen stuur. Links naar mijn homepage werken, maar als men klikt op links naar pagina's die "dieper" dan de homepage liggen, krijgt men weer de boodschap dat de pagina niet geopend kan worden.

Ik heb de proef op de som genomen en via www.tracert.com een test laten doen en inderdaad, de homepagina vindt ie snel en zonder problemen maar elke pagina die "dieper" ligt, kan ie niet vinden.....

Hebben jullie enig idee wat aan deze twee problemen ten grondslag kan liggen????

Bij voorbaat dank,

Steve_O

Steve_O
22/05/06, 09:43
Update; Zijn dit gewoon domme vragen of zit ik voor deze vragen op het verkeerde forum?? Als dat het geval is, kan iemand mij wellicht naar een andere forum verwijzen? Ik heb rond lopen struinen maar vond dit het meest geschikte forum.

Reacties zijn erg welkom.

Steve_O

crazycoder
22/05/06, 09:54
WHT is voornamelijk een soort van digitale hangplek voor webhosters. Niet direct de plaats waar support wordt gegeven aan mensen die thuis een server zetten.

Vervolgens wordt er een vraag gesteld maar worden alle interessante stukken informatie weggelaten, zoals de domeinnaam waar het om gaat... Een ieder die dus even zou willen kijken om je een zetje in de goede richting te geven kan dat dus niet.
De beste oplossing is m.i. als je die maat bel en vraag om er eens naar te kijken. Of kijk zelf in de apache logfiles.

Bedenk wel dat het vrij lastig is om even aan te geven wat het probleem is.. Maar misschien lukt het je om e.e.a. op te lossen als je een duwtje in de goede richting krijg.

Steve_O
22/05/06, 10:29
Thnx voor de reactie Crazycoder. Ik stel het op prijs.

:X

Dat geeft al aan wat voor n00b ik ben op dit gebied.

mijn site is www.basher82.nl

Ik heb dit uiteraard met mijn vriend besproken maar hij weet het ook niet. Ik heb in het verleden wel problemen gehad met providers die toegang blokkeerde omdat dat dit een zgn. "niet-geidentificeerde" server was. Sommige hebben nadat ik contact met ze had opgenomen wel toegang gegeven, andere niet.

Probleem is nog steeds hetzelfde dat (ook in Nederland) sommige mensen mijn site nooit op kunnen en andere weer wel. Ook mensen die bij dezelfde provider zitten.

Ik heb geen idee hoe ik die apachefiles moet zoeken en openen. Ik zal daar ook eens naar kijken hoe dat te doen. Ik ga er van uit dat daar allemaal code in staat?

iig bedankt voor de reactie Crazycoder! :lovewht: ;)